Osvježeno 9 Decembra, 2024 7:00 AM
jun 09, 2017 Adnan Huseinagić Ford, Polovni 1
Zaobilazite automatike. Ostali modeli i imaju nekoliko problema, ali ništa što brza (i jeftina) posjeta servisu ne bi mogla ispraviti.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom za Ford – Grand Automotive doo Sarajevo
Treća generacija Fordovog Focusa, jednog od najuspješnijih kompaktnih automobila današnjice, polako stiže do kraja tržištnog puta među novim vozilima. No, druga mladost među polovnjacima već je počela, a u oduvijek pretrpanom segmentu polovnih kompaktnih auta, kupaca ne nedostaje.
U Bosni i Hercegovini treća generacija Focusa nikada i nije imala znatan uspjeh kao što je to bilo sa drugom generacijom. Uostalom, i broj prodatih novih primjeraka to zorno pokazuje, ali se ne radi o slabom interesovanje za ovaj auto, nego o povlačenju uvoznika sa našeg tržišta. Ford je tako u BiH putem ovlaštene mreže prodao 1.357 primjeraka Forda Focusa Mk2, a svega 532 primjeraka Forda Focusa Mk3. No, upravo bi se polovnjaci treće generacije, zahvaljujući savremenim ekonomičnim motorima i vrhunskom opremom, mogli umnožiti na našim putevima.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Naravno, kupovina polovnog Focusa, kao i svakog drugog polovnjaka (posebno uvezenog), može nositi skrivene probleme. Jedni od takvih su potencijalni problemi na automatskim mjenjačima. S toga, ukoliko niste u potpunosti sigurni u ispravnost, najbolje bi bilo da takve primjerke zaobiđete. Uglavnom se radi o prvoj seriji modela sa mjenjačem DCT sa dva kvačila, koja se nije pokazala najpouzdanijom. Na pojedinim tržištima Ford je vršio zamjenu ovih mjenjača potpuno rekonstruisanim primjercima.
Isti Powershift mjenjač ugrađivao se u Fiestu, EcoSporta i u Focusa, i to od 2011. godine do 2014. godine. Naravno, na novijim modelima problemi su riješeni ugradnjom novog automatskog mjenjača, no kako na našem tržištu i nema previše ljubitelja automatika, najbolje se usmjeriti na primjerak sa manuelnim mjenjačem. Dosadašnji problemi koji su se javljali na ovom mjenjaču svode se na pojavu masnih naslaga na poziciji manžetne poluosovine do mjenjača. Ovlašteni servis ovaj problem rješava vrlo brzo zamjenog zaptivnog prstena (semeringa) i to po cijeni od 114 KM.
⇑ Dotrajali semering nije kvar zbog kojeg bezuslovno morate u servis otići istog trenutka, ali ga svakako treba zamijeniti. Ukoliko ste kupac ovakvog auta, a primijetite masne naslage ispod ovog dijela, obavezno provjerite količinu ulja u mjenjaču.
Iako se u oglasnicima polovnih vozila mogu vidjeti i modeli pogonjeni malim jednolitarskim turbo trocilindrašem, u ovlaštenom servisu Forda napomenuli su da su najpopularniji modeli u Bosni i Hercegovini zapravo pogonjeni 1,6-litarskim i dvolitarskim TDCi motorom.
Manji dizelski motor razvijen u saradnji sa grupom PSA već je dobro poznat na našem tržištu.
U manje-više neizmijenjenom obliku ugrađivao se u Peugeotove i u Citroenove automobile.
Možete čitati više o ovom motoru i u našem tekstu u kojem smo obrađivali polovnog Peugeota 3008.
⇑ Serviseri ovlaštenog servisa kažu da su najmanje intervencija imali na primjercima sa 1,6-litarskim i sa dvolitarskim TDCi motorima. Smatraju ih vrlo pouzdanim.
Kako se ispostavilo, radi se o itekako pouzdanim motorima, pa u slučaju kupovine polovnog Focusa sa ovim motorom najvažnije se uvjeriti u servisnu historiju. Naime, na ovim motorima, potrebna je zamjena zupčastog remena tek na 180.000 kilometara, mada serviseri ipak sugerišu da se zamjena vrši na 140.000 kilometara. Interesantno, Ford je dodatno poboljšao 1,6-litarski TDCi za Focusa u odnosu na problematični kojeg su ugrađivali u Mondea. Najznačajnije novosti u odnosu na malog dizelaša iz Mondea su unaprijeđena uljna sitka motora i nove dizne. Radi se o dva skupa i bitna elementa, čijim unapređenjem Focus sa 1,6-litarskim TDCi-jem postaje i jedan od najpouzdanijih u gami.
Kako se i dalje radi o prilično mladom automobilu, standardni problemi još nisu u potpunosti isplivali na površinu, no na svakom Focusu treće generacije mogući su problemi sa termostatom. U servisu su upozorili na to da curenje tekućine iz pozicije termostata izaziva problem sa kućištem termostata. Bez ispravnog termostata, motor neće raditi prema unaprijed utvrđenim parametrima, jer postoji mogućnost neispravne provjere temperature, a potom i pregrijavanja. Interesantno, na starijim motorima zamjena termostata košta 76 KM, dok sanacija na modelima sa novim motorom košta 315 KM. Ovim se problem trajno rješava. Ovdje se zapravo radi o dotrajalosti zaptivne gumice koja vremenom postane porozna. Simptom oštećene gumice je povećana potrošnja rashladne tečnosti.
⇑ Rak-rana nekih primjeraka sa 1,6-litarskim TDCi motorom je termostat (kućište termostata) u nekim varijantama. Ispravnost je najlakše provjeriti stalnom kontrolom nivoa tečnosti za hlađenje u ekspanzionoj posudi.
Iako benzinci i nisu među najpopularnijim na tržištu, jednolitarski turbobenzinac nije nepoznanica. Kupovinom polovnog modela sa ovim motorom postali biste vlasnik nove generacije Fordovih EcoBoost motora. Niska potrošnja i visoka specifična snaga su njegova najbolja karakteristika, no prije kupovine potrebno se uvjeriti u stanje provodnika rashladne tečnosti do takozvanog De-Gas rezervoara. Kako se provodnik (cijev) mora nositi sa ekstremnim pritiscima i visokim temperaturama rashladne tečnosti, u jednom trenutku dolazi do pucanja.
U slučaju oštećenja ove cijevi, budući da se radi o zatvorenom rashladnom sistemu koji hladi i turbinu, turbina ostaje bez hlađenja, što može dovesti do katastrofalnih posljedica.
Praktično, odmah nakon pojavljivanja ovog problema Ford je objavio opoziv i potencijalni problem riješio već na početku i to na svim primjercima koji su se našli na tržištu. Fordova baza sadrži podatke o svakom takvom vozilu pa je provjera moguća u ovlaštenom servisu.
Ostali značajni problemi nisu zabilježeni, mada je bitno napomenuti da dobar dio automobila posjeduje i sistem Start/Stop koji obično radi bez ikakvih problema.
No, ukoliko tokom testne vožnje primijetite nepravilan rad sistema ili ako sistem uopšte ne radi, vjerovatno se radi samo o problemu sa akumulatorom. To je zapravo i najjednostavniji način da se uvjerite u stanje akumulatora.
Naravno, ukoliko sistem ne radi pravilno, zamjena akumulatora obično sve ispravi. U ovlaštenom servisu uz dvogošnju garanciju zamjena akumulatora košta 155 KM.
⇑ Opremljeniji primjerci imaju sistem Start/stop. Ukoliko primijetite da se motor ne gasi na semaforima ili prilikom zaustavljanja, problem najvjerovatnije leži u dotrajalom akumulatoru.
Kao što je slučaj i sa drugim automobilima iz klase, potrošni elementi kao što su disk-pločice imaju vijek trajanja do 70.000 kilometara. Zamjena disk-pločica u servisu naplaćuje se 186 KM za prednje pločice, odnosno 173 KM za stražnje pločice.
Također, servis nudi i besplatno ažuriranje kompjuterskog programa, te provjeru servisne historije vozila. Ovo bi svakako trebao biti najvažniji korak prilikom kupovine polovnog primjerka, jer je u većini slučajeva ovlašteni servis bilježio posjete servisu i bilježio osnovne informacije kao što su razlog posjete i broj pređenih kilometara.
Naime, u ovlaštenom servisu su potvrdili da uvoznici polovnjaka obično vraćaju kilometražu i do 130.000 kilometara, pa je provjera prije kupovine definitivno neophodna. Također, u ovlaštenom servisu su nam potvrdili da većina primjeraka koja je kupljena posredstvom ovlaštene mreže Forda u BiH ima zabilježenu servisnu historiju pa samim tim i kakvu-takvu garanciju o pređenoj kilometraži.
Iako Fordov ovlašteni servis naplaćuje tehnički pregled vozila 40 KM, često održavaju i akcije besplatnog pregleda vozila. Dakle, moguće je dobiti sve relevantne podatke o vozilu potpuno besplatno, te dobiti mišljenje servisera o osnovnim elementima vozila kao što su ovjes i motor.
Ford Focus | 1.6 TDCi (100 KS) | 2.0 TDCi (140 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.560 | 1.997 | ||
Snaga motora u kw(KS) | 74 (100) | 103 (140) | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 270 / 1.750 | 320 / 1.750 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.650 | 2.650 | ||
Dužina (mm) | 4.360 | 4.360 | ||
Širina (mm) | 1.825 | 1.825 | ||
Visina (mm) | 1.485 | 1.485 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 365 / 1.150 | 365 / 1.150 | ||
Maks. brzina (km/h) | 187 | 207 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 11,8 | 8,9 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 3,7 | 4,9 |
Ford Focus | 1.6 TDCi (100 KS) | 2.0 TDCi (140 KS) | ||
Osnovni servis | 360 – 440 KM | 420 KM | ||
Veliki servis | 700 KM | 840 KM | ||
Osnovni servis: zamjena ulja i zamjena svih filtera. Potrebna količina motornog ulja je 3,8 l / 5,7 l. Servis se obavlja na svakih 15.000 kilometara. Cijena u zavisnosti od varijante motora 1.6 TDCi. Veliki servis: zamjena seta zupčastog remena sa vodenom pumpom. Interval za veliki servis je 150.000 km ili 10 godina. |
||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.6 TDCi (100 KS) | 2.0 TDCi (140 KS) | ||
Klinasti remen | 84 KM | 82 KM | ||
Grijači (komplet 4 kom.) | 223 KM | 238 KM | ||
Mot. ulje (3,8 l / 5,7 l) | 86 KM | 124 KM | ||
Filter za ulje | 49 KM | 49 KM | ||
Filter za zrak | 62 KM | 62 KM | ||
Filter za gorivo | 155 KM | 80 KM | ||
Ulje za mjenjač (3 l) | 102 KM | 102 KM | ||
Ulje za kočnice (0,5 l) | 12 KM | 12 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 105 KM | 167 KM | ||
Set zupčastog remena | 818 KM | 846 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 186 KM | 186 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 173 KM | 173 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 406 KM | 406 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 376 KM | 376 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 796 KM | 796 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 786 KM | 786 KM | ||
Krajnica (1 kom.) | 168 KM | 168 KM | ||
Lafeta (1 kom.) | 585 KM | 585 KM | ||
Homokin. zglob sa poluos. (lijevi) | 1.153 KM | 1.153 KM | ||
Homokin. zglob sa poluos. (desni) | 1.153 KM | 1.153 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 171 KM | 171 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 434 KM | 434 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 652 KM | 652 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 996 KM | 996 KM | ||
Set kvačila | 892 KM | 942 KM | ||
Hladnjak motora | 565 KM | 611 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 991 KM | 991 KM | ||
Prednji far | 426 KM | 426 KM | ||
Zadnji far | 533 KM | 533 KM | ||
Vanjski retrovizor | 780 KM | 780 KM | ||
Prednje vjetrobr. staklo | 932 KM | 932 KM | ||
Zadnje vjetrobr. staklo | 719 KM | 719 KM | ||
Prednje bočno staklo | 281 KM | 281 KM | ||
Zadnje bočno staklo | 318 KM | 318 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa za Ford – Grand Automotive doo Sarajevo. |
dec 04, 2024 0
nov 27, 2024 0
nov 27, 2024 0
nov 22, 2024 0
Vrlo zastupljen na nasem trzistu, upravo u generaciji 2011 – 2014, je benzinac 1.6 od 105 ks koji nije uopste spomenut u vasem tekstu. Vazi za vrlo pozdanog. Vi se bavite jednolitarskim benzincem kojeg u BIH nema vise od 5 komada. Inace, servis benzinca, barem po cijenama koje ste vi naveli za dizelase, je 100 km jeftiniji.