Osvježeno 10 Februara, 2025 2:19 PM
mar 22, 2017 Adnan Huseinagić Ford, Polovni 1
Benzinci mogu neugodno iznenaditi otkazivanjem elektropokretača (anlasera), bobine ili svjećica. Sa druge strane, ahilova peta dizelaša je vodena pumpa – ali samo u slučaju nepravilnog održavanja.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom za Ford – Grand Automotive doo Sarajevo
Označavajući dramatičnu prekretnicu u stilu i karakteru kompletne evropske ponude automobila, Ford je 2008. godine tržišnoj sudbini predao Fiestu šeste generacije. Automobil izrastao na snažnim temeljima prethodnih generacija prvi put je i izgledao onako kako to i priliči njegovom imenu – zabavno! U Velikoj Britaniji su ga počeli obožavati, čak je s lakoćom pronalazio kupce i u SAD-u, a Evropljani su dobili auto koji je izgledao “generaciju” odrasliji i od Clija, i od Corse, i od Pola.
Danas je Fiesta, upravo zbog svog atraktivnog izgleda, jedan od popularnijih polovnih automobila. I bosanskohercegovački kupci vječno puni predrasuda prema Fordu, prihvatili su Fiestu, pa je Ford kroz godine prodao 637 primjeraka Fieste VI generacije u BiH proizvedenih između 2008. i 2013. godine.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Naravno, kupcima polovnih se i preporučuje kupovina onih koji su kupljeni u Bosni i Hercegovini. Servisni tehničar iz Ovlaštenog prodajno-servisnog centra Grand Automotive Sarajevo i sam je potvrdio da se uglavnom uvoze primjerci sa vraćenom kilometražom na brojčaniku, pa otud i savjetuje oprez. Prema tome, daleko jednostavnije je provjeriti i ustanoviti istinitost prikazane pređene kilometraže na automobilima prodatim u Bosni i Hercegovini, budući da postoji pretpostavka o tome da su održavani u ovlaštenom servisu.
⇑ Dva najčešća motora koja ćemo sresti u Fiestama ovih godišta su benzinski 1.25 i dizelski 1.4 TDCi. Predstavljaju optimalne pogonske jedinice za ovaj automobil, ali iziskuju održavanje bez improvizacija.
Bez obzira na to, među polovnjacima koje možete vidjeti na cesti najviše se ističu oni sa 1,25-litarskim benzincem i 1,4-litarskim trocilindarskim TDCi motorom. Radi se o automobilima proizvedenim od 2008. godine do 2013. godine. Inače, od 2013. godine prodaje se redizajnirana Fiesta.
Posjetom ovlaštenom servisu otkrili smo sa kakvim se najčešćim problemima mogu susresti kupci polovnih primjeraka. Kao i svaki drugi auto, ni Fiesta nije savršena, ali čak i brzi pregled u ovlaštenom servisu može otkriti eventualne nedostatke.
⇑ Problem sa kojim se mogu sresti kupci polovnog Forda Fieste predstavlja elektropokretač. Najjednostavnije, ali najskuplje rješenje je njegova zamjena – 1.400 KM. Svjesni ove činjenice, serviseri ovlaštenog servisa klijentu će uvijek predložiti reparaciju, budući da je to znatno jeftinija intervencija, a elektropokretač nakon toga može raditi kao nov. Ovim kupci mogu uštedjeti i 1.000 KM.
⇑ Na nekim primjercima primjećene su masne naslage na manžetni poluosovine do mjenjača. U pravilu radi se o potrošenom zaptivnom prestenu (semeringu), a intervencija košta 150 KM. Zbog ovog problema curenje ne mora biti intenzivno i male količine naslaga nisu toliko alarmantne, ali serviseri savjetuju preventivu da bi se količina ulja u mjenjaču održala koliko-toliko optimalnom.
Globalna statistika, ali i servisi u BiH, zabilježili su povremene otkaze elektropokretača. On ima svoj vijek trajanja, a zamjena originalnog dijela može dostići i do 1.400 KM. Svjesni činjenice da se radi o skupoj intervenciji na automobilu koji je relativno jeftin, serviseri ovlaštenog servisa korisnicima će uvijek preporučiti reparaciju ovog dijela. Obično je u pitanju pregoren kalem, a to se može popraviti, što ovako visoku cijenu svodi na razuman nivo. Ovim se može uštedjeti i do 1.000 KM.
Kako je čak i na ovakvim automobilima popularna ugradnja plinske instalacije, serviseri napominju da nepravilno održavanje takvog sistema može nepovoljno utjecati na pojedine dijelove motora.
Najveći problemi upravo se ispoljavaju na električnim instalacijama kao što je bobina. Takve probleme moguće je primijetiti već dvije godine nakon ugradnje plinske instalacije.
Naravno, pravilnim održavanjem plinske instalacije ovaj problem se može potpuno izbjeći.
U zavisnosti od plinskog sistema, održavanje može uključivati zamjenu filtera, ultrazvučno čišćenje brizgaljki za plin, podešavanje softvera u kompjuteru koji kontroliše plinsku instalaciju i slično. Pravilan rad plinskog sistema ima otprilike isti utjecaj na habanje motora kao i rad na benzin.
Međutim, neprilagođen sistem može znatno utjecati na snagu motora, ali i ubrzati habanje svih elemenata. Prema tome, kupovina automobila u kojem je bio plinski sistem ili u kojem je plinski sistem zahtjeva stručnu provjeru.
⇑ Visikonaponski indukcioni kalem ili bobina predstavlja najčešću smetnju kod svih benzinskih motora. Njen kvar može izazvati nepotpuno sagorijevanje benzina u cilindrima, što za sobom povlači pad snage i povećanu potrošnju. Serviseri ovlaštenog Fordovog servisa u svojoj praksi su se sretali sa povremenim kvarovima bobina, a intervenciju zamjene naplaćaju 170 KM.
![]() |
Sa druge strane, 1,4-litarski TDCi kao najpopularniji dizelaš poznat nam je još iz Peugeotovih i Citroenovih malih automobila. Sa snagom od 68 KS, ovaj automobil postao je prilično popularan u komercijalnoj upotrebi.
Prema tome, kupovinom ovakvog modela potrebno se uvjeriti u to da li se nekada radilo o primjerku koji je služio kao gradsko dostavno vozilo. Ovakvi automobili su obično opterećivani do maksimalnih granica i natprosječno korišteni u svim uslovima.
Upravo zbog toga što ovi automobili imaju natprosječan broj pređenih kilometara, često su podložni malverzacijama sa njihovim prikazom. Ponekad je to jedino moguće utvrditi u ovlaštenom servisu.
Naime, bez obzira na to o kakvom modelu se radi, ukoliko je proizveden nakon 2011. godine, i ukoliko je barem u periodu garancije bio održavan u ovlaštenom servisu, vrlo je vjerovatno da se na takvom automobilu može ustanoviti stvarni broj pređenih kilometara. Ford je tada uveo takozvanu elektronsku servisnu knjižicu, a podaci o svakoj intervenciji i o broju pređenih kilometara bilježe se na globalni Fordov server i dostupni su ovlaštenim servisima.
Nažalost, tačna provjera broja pređenih kilometara putem Fordovog servisa nije moguća za automobile proizvedene prije 2012. godine. Prema tome, moguće je uporediti broj kilometara koji je bio na brojčaniku instrument-table prilikom posljednje posjete ovlaštenog servisa i onoga što zateknete na “satu” prilikom pregleda vozila.
⇑ Za sve modele proizvedene nakon 2011. godine Ford je uveo takozvanu elektronsku servisnu knjižicu. Time je olakšano praćenje servisnih intervencija i stvarnog broja pređenih kilometara na ovim automobilima. U BiH se susrećemo sa vrlo čestim prevarama oko vraćanja brojčanika, a jedino mjesto gdje postoji vjerovatnoća gdje se možete uvjeriti istinitost pokazanih vrijednosti predstavlja ovlašteni servis.
Prema riječima servisera, mali dizelski motor je itekako izdržljiv, mada se nepravilnim održavanjem može pojaviti problem sa pumpom rashladne tečnosti. Naime, Ford preporučuje zamjenu ove pumpe prilikom takozvanog velikog servisa – kada se, dakle, mijenja i zupčasti remen. Pojedini vlasnici su se odlučivali i za veliki servis bez mijenjanja ovog dijela, što kupcima polovnih svakako može stvoriti problem. Zamjena vodene pumpe u ovlaštenom servisu košta oko 280 KM.
Ostali standardni problemi uključuju začepljene brizgaljke za pranje stakala, loše pričvršćene izolacione gumene profile oko vrata (kedera). Ovaj problem će u servisu riješiti zamjenom gumenih elemenata na prednjim vratima za 308 KM, odnosno za 324 KM na stražnjim vratima.
⇑ Unutrašnjost ove generacije Fieste je i dalje moderna, a trajnost svih elemenata zavisi od vlasnika i načina eksploatacije.
Inače, modeli sa malim motorima (upravo najpopularniji u Bosni i Hercegovini) dolaze opremljeni sa manuelnim mjenjačem koji se ugrađivao u Fordove još od kraja devedesetih godina. Naime, ovaj mjenjač nije imao takozvane sinhrone prstena mjenjača za prebacivanje u brzinu za vožnju prema nazad. Prema tome, u trenucima kada motor nije na osnovnom broju obrtaja (ler), prebacivanje u brzinu za vožnju nazad izaziva zvuk struganja zupčanika u mjenjaču. Pojedini vlasnici su zbog nepravilnog rukovanja (prebacivanja prije opadanja broja obrtaja) uspjevali znatno oštetiti mjenjač.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
U svakom slučaju, Ford Fiesta šeste generacije sa cijenama u rasponu od 9.000 do 15.000 KM nosi stil savremenog automobila, sa minimalnim problemima obično izazvanim nepravilnim održavanjem. Kako se i dalje radi o prilično mladom i modernom automobilu, detaljan pregled u ovlaštenom servisu prije kupovine jedini je ispravan način uvjeravanja u tehničku ispravnost vozila.
⇑ Amer Imamović, rukovodilac ovlaštenog servisa Grand Automotive doo Sarajevo, kaže da se bez detaljnog pregleda ne treba upuštati u kupovinu polovne Fieste, a pogotovo primjeraka koji su došli iz inostranstva. Česti slučajevi su da su ovi automobili korišteni kao automobili za gradsku dostavu, što znači da su ekstremno puno korišteni i bili ekstrmeno opterećeni. Imamović savjetuje oprez uz naglasak da se u servisu može utvrditi pravo stanje u kakvom je svaki konkretan primjerak.
Ford Fiesta | 1.25 (82 KS) | 1.4 TDCi (68 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.242 | 1.399 | ||
Snaga motora u kw(KS) | 60 (82) | 50 (68) | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 114 / 4.200 | 160 / 1.750 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / doboš | disk / doboš | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.490 | 2.490 | ||
Dužina (mm) | 3.950 | 3.950 | ||
Širina (mm) | 1.720 | 1.720 | ||
Visina (mm) | 1.480 | 1.480 | ||
Zapr. prtljažnika. (l) | 295 / 980 | 295 / 980 | ||
Maks. brzina (km/h) | 168 | 162 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 13,3 | 14,8 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 5,6 | 4,1 |
Ford Fiesta | 1.25 (82 KS) | 1.4 TDCi (68 KS) | ||
Osnovni servis | 278 KM | 392 KM | ||
Veliki servis | 550 KM | 766 KM | ||
Osnovni servis: zamjena ulja, zamjena svih filtera. Potrebna količina motornog ulja je 3,8 l. Servis se obavlja na svakih 15.000 kilometara. Veliki servis: zamjena seta zupčastog remena sa zatezačima, rolnama i vodenom pumpom. Interval za veliki servis za benzince je 120.000 km ili 5 godina, a za dizele 150.000 km ili 5 godina. |
||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.25 (60 / 82 KS) | 1.4 TDCi (68 KS) | ||
Klinasti remen | 183 KM | 96 KM | ||
Grijači (komplet 4 kom.) | – | 248 KM | ||
Svjećice (komplet 4 kom.) | 73 KM | – | ||
Mot. ulje (3,8 l) (bez zamjene) | 76 KM | 76 KM | ||
Filter za ulje | 48 KM | 59 KM | ||
Filter za zrak | 78 KM | 78 KM | ||
Filter za gorivo | – | 104 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 168 KM | 105 KM | ||
Pumpa za vodu | 284 KM | 284 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 174 KM | 174 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 141 KM | 141 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 361 KM | 361 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 767 KM | 767 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 759 KM | 759 KM | ||
Krajnice | 158 KM | 158 KM | ||
Lafeta sa kuglom (1 kom.) | 376 KM | 376 KM | ||
Lijeva poluos. (sa unutr. i vanj. zgl.)* | 895 KM | 895 KM | ||
Desna poluos. (sa unutr. i vanj. zgl.)* | 895 KM | 895 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 327 KM | 327 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 480 KM | 480 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 708 KM | 708 KM | ||
Set kvačila | 830 KM | 830 KM | ||
Hladnjak motora | 285 KM | – | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 320 KM | 320 KM | ||
Prednji far | 473 KM | 473 KM | ||
Zadnji far | 266 KM | 266 KM | ||
Vanjski retrovizor | 369 KM | 369 KM | ||
Prednje vjetrobr. staklo | 760 KM | 760 KM | ||
Zadnje vjetrobr. staklo | 953 KM | 953 KM | ||
Prednje bočno staklo | 300 KM | 300 KM | ||
Zadnje bočno staklo | 279 KM | 279 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa za Ford – Grand Automotive doo Sarajevo. Navedene cijene za poluosovine odnose se na reperirane dijelove na koje proizvođač daje garanciju, a inače nove koštaju 1.695 KM (lijeva) i 1.889 KM (desna). Kod kupovine ovih, moraju se vratiti stare poluosovine. |
feb 07, 2025 0
feb 03, 2025 0
jan 22, 2025 0
jan 21, 2025 0
pozz,imam fiestu 2006,g 1,2 , i zanima me da li ona ima mogućnost da se zaključa iznutra,pošto nigdje nevidim neko dugme .
Hvala