Osvježeno 6 Decembra, 2024 1:10 PM
feb 19, 2018 Adnan Huseinagić Ford, Polovni 1
Focus druge generacije izvrsno se uklopio u novu ulogu polovnog vozila. Karakterišu ga savremeni motori sa niskom potrošnjom i velikom snagom, koji nisu skloni problemima. Ukoliko ste kupac ovakvog auta, provjerite servisnu historiju, zaptivač glave motora na 1,6-litarskom TDCi motoru, ali i stanje stabilizatora prednjih točkova. Također, na modelima sa počekta proizvodnje, gumena izolacija na prozorima i oko vrata prtljažnika može biti oštećena, te propuštati vodu u kabinu.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom Forda – Grand Automotive doo Sarajevo
Iako je oduvijek bio u sjeni njemačkih rivala, Fordov Focus je pronalazio zavidan broj kupaca koji su cijenili njegov uglađen izgled, bogatu opremljenost, izdržljive motore i, prije svega, izuzetne vozne osobine. Tako i danas na tržištu polovnih imamo veliki broj Focusa druge generacije, koji su značajno jeftiniji, ali barem jednako kvalitetni i izdržljivi kao i njihovi skuplji konkurenti.
U periodu od 2004. godine do jula 2012. godine na našem tržištu prodata su ukupno 1.258 novih primjeraka Forda Focusa, ali činjenica je i to da su ih uvoznici polovnih vozila uvozili u popriličnim količinama, te je tako danas ponuda na tržištu polovnih zaista ogromna.
No, kupci novih Focusa, kao i uvoznici polovnih primjeraka, ipak su se najčešće odlučivali za modele pokretane1,6-litarskim i 1,8-litarskim TDCi motorima sa 100 i sa 115 KS, ali i 1,6-litarskim benzincem sa 100 KS. Tome je svakako kumovala konačna cijena, ali i prihvatljiva cijena održavanja takvih Focusa.
Štaviše, Focus druge generacije je automobil sa veoma malim brojem standardnih problema, što nam je potvrdila glogalna statistika, ali i servisni tehničari u ovlaštnom servisu.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Ford Focus druge genereracije predstavljen je 2004. godine, a proizvodnja je trajala do 2011. godine.
U međuvremenu, 2008. godine, Focus je redizajniran.
Konačno, nakon 14 godina od izlaska prvog primjerka i nakon 7 godina od prestanka proizvodnje, globalni zaključak je da se radi o vrlo upotrebljivom i pouzdanom automobilu sa sporadičnim nedostacima.
⇑ Redizajnom 2008. godine Focus je dobio novi izgled cijelog prednjeg dijela. Također, i motori su uz minimalne izmjene prilagođeni novim normama o izduvnim gasovima.
Naravno, pošto se radi o dugogodišnjoj eksploataciji, serviseri širom svijeta u statistiku su “unijeli” nekoliko spornih nedostataka koji su se pojavljivali nešto češće.
Problem sa kojim su se serviseri sretali je krivljenje stabilizatora na prednjem ovjesu. Pokazalo se da stabilizator, u zavisnosti od načina eksploatacije, može izdržati između 50.000 i 100.000 kilometara, mada se korisnici u servisima zbog problema sa stabilizatorom najčešće pojavljuju nakon nekog fizičkog udara kada se stabilizator iskrivi ili čak pukne.
Cijena zamjene u ovlaštenom servisu je 144 KM. Stabilizator na stražnjem ovjesu je nešto izdržljiviji, pa će sigurno izdržati minimalno 150.000 kilometara. Ukoliko pak “ode”, cijena zamjene u ovlaštenom servisu je 163 KM ili 193 KM, u zavisnosti od izvedbe.
Značajniji problemi nisu zabilježeni ni na ostalim elementima, mada su serviseri naglasili da je za model sa 1,6-litarskim dizelskim motorom ponekad karakteristično curenje ulja na mjestu zaptivača glave motora. Problem se rješava zamjenom zaptivača, koja košta 180 KM. Inače, ovaj motor vodi porijeklo još od saradnje Forda i Peugeota, 1998. godine, kada su počeli razvoj zajedničih dizelskih motora. Isti motor se ugrađuje u više od 30 različitih modela Peugeota, Citroena, Mazde, Forda, Volva, Suzukija i Minija.
⇑ 1,6-litarski TDCi motor nastao je u saradnji sa grupacijom PSA. I Ford ga je nudio u snagama 90 i 109 KS. Neka iskustva govore o tome da je varijanta sa 90 KS nešto bolja.
Zanimljivo je to što je veoma mali broj problema zabilježen kada su u pitanju brizgalje goriva u sistemu ubrizgavanja. Problemi se mogu javiti na podložnim pločicama ispod brizgaljki. Radi se o najobičnijim bakarnim podloškama koje vremenom (vjerovatno usljed visokih temperatura), izgube punu funkciju. Ukoliko servis primijeti ovaj kvar, obično se mijenjaju podloške ispod svih brizgaljki, a intervencija košta 285 KM.
Također, kod modela sa motorom 1.6 TDCi, nakon 150.000 pređenih kilometara, obično je potrebno “čišćenje” DPF filtera. Ovaj filter služi za eliminisanje krutih čestica čađi koje izlaze iz motora kao produkt nepotpunog sagorijevanja dizelskog goriva. To je ono što vidite iz auspuha kao “crni dim”.
Filter se sastoji od keramičke jezgre, a ispušni gasovi kroz njega izlaze pod pritiskom, dok čestice čađi ostaju u njemu sve vrijeme dok se ne steknu uslovi za regeneraciju odnosno za potpunije spaljivanje nataložene čađi.
Kako bi se dovršio postupak obnavljanja, temperatura filtera se mora podići i održavati sve vrijeme dok traje regeneracija. Taj proces se odvija automatski, međutim u zimskim uslovima vožnje po gradskim cestama često je nemoguć. U takvoj situaciji filter se ne može regenerisati bez pomoći vozača ili bez intervencije servisa.
Postoji i takozvana dinamična reparacija, koja traje nešto duže. Čak ukoliko primijetite probleme sa DPF filterom, u većini slučajeva problem možete riješiti sami.
⇑ DPF-filter rak-rana modernih dizelskih motora, praktično spada u naskuplje servisne intervencije, ukoliko otkaže. Međutim, u većini slučajeva reparacija je moguća i u servisu, ali i po sistemu “sam svoj majstor”.
Proizvođač u određenim uslovima preporučuje vožnju na otvorenoj cesti u trajanju od najmanje 15 minuta i u radnom režimu motora sa minimalno 2.000 obr/min. Pojednostavljeno, odvezite se negdje na otvorenu cestu, a najbolje na autoput i vozite u kontinuitetu 15 minuta, ali brzinom koja nije manja od 40 km/h. U većini slučajeva problem se može riješiti na takav način. Ukoliko se problem ne može riješiti na ovaj način, preostaje jedino zamjena filtera koja nije ni malo jeftina između 4.000 i 5.000 KM!
Na određenom broju primjeraka sa istim motorom, zabilježeni su problemi na EGR ventilu. To je znak, da se automobil uglavnom vozi na kratkim relacijama i to uglavnom u jutarnjim satima, kada se vožnja nerijetko završava i prije nego što motor postigne radnu temperaturu. Ovlašteni servis ovaj problem rješava zamjenom ventila sa novim, što vas može koštati 1.582 KM ili sa repariranim, kada je cijena 1.202 KM. Servis vam može ponuditi i opciju zamjenskog EGR-a koji košta oko 600 KM.
⇑ Sofisticirane brizgaljke na 1,8-litarskom TDCi motoru prilagođene su gorivu koje zadovoljava najstrože evropske norme. Gorivo slabijeg kvaliteta im ne odgovara, te dolazi do oštećenja brizgaljke. Nova sa zamjenom košta 1.040 KM.
Ovako moderni motori svakako zahtijevaju i gorivo koje zadovoljava najstrože evropske standarde.
Upravo zbog toga su zabilježeni pojedini slučajevi otkazivanja brizgaljke na 1,8-litarskom dizelskom motoru koji su se duže vremena vozili u Bosni i Hercegovini.
Zamjena jedne brizgaljke košta 1.040 KM.
Također, postoji i opcija kupovine modela sa 1,6-litarskim benzinskim motorom.
Oni jesu nešto veći potrošači, ali su kao polovni nešto jeftiniji za održavanje.
⇑ Iako je slabiji, 1,6-litarski benzinski motor nema učestalih kvarova i zahvalan je za održavanje.
Kupci polovnog Focusa sa početka proizvodnje trebali bi obratiti pažnju i na pojavljivanje korozije na stražnjim blatobranima, ali i na stanje gumene izolacije oko vrata i prozora. Ukoliko je prisutna vlaga na unutrašnjoj gumenoj izolaciji oko prozora, postoji velika mogućnost da u kišnim danima voda uđe u kabinu. Isti slučaj je i sa gumenom izolacijom oko vrata prtljažnika.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Na ovom automobilu nisu zabilježeni takozvani “električni” kvarovi izuzev kvara centralne brave. Problem se manifestuje tako što se vrata u vožnji mogu nekontrolisano otključati ili zaključati. Rješenje leži u promjeni modula koji košta 360 KM ili u zamjeni instalacije na spoju vrata i štoka.
⇑ Na starijim primjercima moguć je otkaz električnog sistema centralne brave.
Focus druge generacije opozvan je sedam puta.
– Focus je prvi put opozvan 12.05.2007. godine. Opozvana su 17.972 primjerka Focusa, C-Maxa, S-Maxa i Galaxyja, koji su imali problem sa pretvrdom papučicom gasa. Ventil koji je regulisao pritisak papučice gasa nije mogao pravilno funkcionisati pri niskim temperaturama. Ventil je zamijenjen na svim opozvanim primjercima. Opoziv je registrovan oznakom R/2007/133.
– 21. februara 2008. godine opozvano je 8.506 Focusa karavana pokretanih 1,6-litarskim dizelskim motorom. Naime, vožnjom saobraćajnicama koje su posute materijalom za odleđivanje, moguće je nakupljanje soli i pijeska oko ventilatora za hlađenje, što je u najgorim slučajevima dovodilo do zapaljenja ventilatora. Na opozvanim primjercima zamijenjeni su ventilatori i kućišta električnih motora koji ih pogone. Opoziv je registrovan oznakom R/2008/001.
– Trećim opozivom na vanredni servis je vraćeno 14.027 primjeraka Focusa proizvedenih od 21.02.2007. godine do 15.04.2007 godine. Vijci koji su pričvršćivali stražnje točkove nisu proizvedeni prema tehničkim specifikacijama, što je onemogućavalo adekvatno pričvršćivanje točka. Na opozvanim primjercima vijci su zamijenjeni, a opoziv je registrovan oznakom R/2008/045.
– U sedmom mjesecu 2008. godine opozvano je i 14.878 Focusa zbog problema na provodniku hidraulične tečnosti servouređaja. Ugrađeni gumeni provodnik nije bio namijenjen za korištenje u Focusu, što je dovodilo do oštećenja, a u najgorim slučajevima i do zapaljenja hidraulične tečnosti koja je bila izložena visokoj temperaturi. Opoziv je registrovan oznakom R/2008/012.
– U aprilu 2009. godine opozvano je 22.325 primjeraka Focusa proizvedenih od 01.06.2006. godine do 25.01.2007. godine. Problem je bio sličan kao i na opozivu iz februara 2008. godine. So i pijesak sa saobraćajnica uzrokovale su kratke spojeve u električnim instalacijama, što je u najozbiljnijim slučajevima dovodilo do zapaljenja električnih instalacija. Na opozvanim primjercima, izmijenjene su električne instalacije, a na njih je postavljena dodatna izolacija. Opoziv je registrovan oznakom R/2009/016.
– 13.029 Focusa, C-Maxova, S-Maxova, Kuga, Galaxyja i Mondea opremljenih dvolitarskim TDCi motorom opozvano je u maju 2009. godine. I ovaj put je problem predstavljao ventil zadužen za vraćanje papučice kočnice u početnu poziciju, koji je tokom prvih nekoliko minuta rada motora vršio prevelik pritisak na papučicu, što je onemogućavalo vozače da iskoriste puni kapacitet kočnice. Na opozvanim vozilima potpuno je izmijenjen mehanizam papučice za kočenje, a opoziv je registrovan oznakom R/2009/050.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
– Ukupno 34.813 Focusa opozvano je u tri opoziva – 21.09.2009. godine, 05.08.2010. godine i 14.12.2010. godine. Sva tri puta Focus je opozvan zbog problema na papučici kočnice. Kao i na prvom opozivu, ventil koji je regulisao pritisak papučice gasa nije mogao pravilno funkcionisati pri niskim temperaturama. Ventil je zamijenjen, a opozivi su registrovani oznakom R/2009/071, R/2010/083 i R/2010/209.
Ford Focus | 1.6i (100 KS) | 1.6 TDCi (109 KS) | 1.8 TDCi (115 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.596 | 1.560 | 1.753 | ||
Snaga motora u kw (KS) | 74 (100) | 80 (109) | 85 (115) | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 150 / 4.000 | 240 / 1.750 | 280 / 1.900 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.640 | 2.640 | 2.640 | ||
Dužina (mm) | 4.340 | 4.335 | 4.340 | ||
Širina (mm) | 1.840 | 1.840 | 1.840 | ||
Visina (mm) | 1.490 | 1.500 | 1.490 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 385 / 1.245 | 395 / 1.265 | 385 / 1.245 | ||
Maks. brzina (km/h) | 180 | 191 | 190 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 11,9 | 10,9 | 10,8 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 6,7 | 4,0 | 5,2 |
Ford Focus | 1.6i (100 KS) | 1.6 TDCi (109 KS) | ||
Osnovni servis | 267 KM | 279 KM | ||
Veliki servis | 715 KM | 785 KM | ||
Osnovni servis: zamjena ulja i zamjena svih filtera. Vrsta ulja: 5W30. Servis se obavlja na svakih 15.000 kilometara. Veliki servis: zamjena seta zupčastog remena sa vodenom pumpom. Interval za veliki servis za benzinca je 120.000 km, a za dizela 150.000 km. |
||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.6i (100 KS) | 1.6 TDCi (109 KS) | ||
Klinasti remen | 182 KM | 116 KM | ||
Grijači (komplet 4 kom.) | – | 276 KM | ||
Svjećice (komplet 4 kom.) | 62 KM | – | ||
Motorno ulje (bez zamjene) | 81 KM | 79 KM | ||
Filter za ulje | 48 KM | 50 KM | ||
Filter za zrak | 52 KM | 63 KM | ||
Filter za gorivo | – | 277 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 195 KM | 54 KM | ||
Pumpa za vodu | 418 KM | 452 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 186 KM | 186 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 176 KM | 176 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 364 KM | 364 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 338 KM | 338 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 389 KM | 389 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 364 KM | 364 KM | ||
Kugla (1 kom.) | 186 KM | 186 KM | ||
Krajnica (1 kom.) | 187 KM | 187 KM | ||
Lafeta (1 kom.) | 554 KM | 554 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 1.220 KM | 1.220 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 768 KM | 768 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 496 KM | 496 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 482 KM | 482 KM | ||
Ležaj prednji (1 kom.) | 381 KM | 381 KM | ||
Ležaj zadnji (1 kom.) | 561 KM | 561 KM | ||
Set kvačila | 1.128 KM | 1.055 KM | ||
Hladnjak motora | 732 KM | 593 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 371 KM | 380 KM | ||
Prednji far | 358 KM | 358 KM | ||
Zadnji far | 401 KM | 401 KM | ||
Vanjski retrovizor | 1.266 KM | 1.266 KM | ||
Prednje vjetrobr. staklo | 648 KM | 648 KM | ||
Zadnje vjetrobr. staklo | 905 KM | 905 KM | ||
Prednje bočno staklo | 445 KM | 445 KM | ||
Zadnje bočno staklo | 299 KM | 299 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa za Ford – Grand Automotive doo Sarajevo. |
dec 04, 2024 0
nov 27, 2024 0
nov 27, 2024 0
nov 22, 2024 0
Dali je moguce da ford focus kraj 2006god.nema ESP.?