Osvježeno 10 Februara, 2025 2:19 PM
nov 27, 2012 Adnan Huseinagić Ford, Polovni 1
Ford Ka nije osjetljiv auto, ali potencijalni kupac u startu vjerovatno mora biti spreman na investiciju zamjene svjećica, bobine i takozvanog “bypass” ventila. Također, iza plastične zaštite blatobrana skuplja se vlaga, pa se na tim mjestima najčešće pojavljuju znakovi prohrđavanja.
Nema baš puno “mladih” i jeftinih automobila. Uslovno rečeno, mladima možemo smatrati sve one koji zadovoljavaju norme o izduvnim gasovima Euro 3 (praktično sve one koji su proizvedeni nakon 2000. godine), jer se upravo takvi auti najčešće i uvoze u Bosnu i Hercegovinu. Sa druge strane, mlad i jefitin gotovo u pravilu u isto vrijeme znači mal i neugledan. Ipak, to ne mora uvijek biti tako, jer među mlade i jeftine automobile spadaju superminiji sa početka novog milenijuma, a jedan od najneobičnijih je svakako Fordov Ka.
On je posebno zanimljiv kupcima polovnih automobila i to onima koji finansijski ne mogu “dobaciti” više od 5.000 KM, a imaju potrebu za vlastitim prevozom. Ka je prilično “mlad”, ima neobičan izgled, relativno bogatu opremu, a na koncu, kupci ga mogu naći za samo 3.000 KM.
Zanimljivo je to što trgovci polovnim automobilima još uvijek uvoze Forda Ka iz zapadne Evrope. Naravno, najčešće se uvoze oni modeli proizvedeni nakon 2002. godine.
⇑ Ka je bio dostupan uz nekoliko motora, ali gro prodatih zapravo je pokretan jednom od verzija 1,3-litarskog motora. Zapravo, do 2002. godine ispod poklopca je bio stari motor Endura E, koji je zamijenjen modernim Duratecom.
Ford je upravo 2002. godine djelimično redizajnirao superminija, koji je tada pored nekih kozmetičkih promjena dobio moderni 1,3-litarski Duratec motor. Inače, 1,3-litarski motor prije redizajna vukao je porijeklo još iz šezdesetih godina proteklog stoljeća. Naravno, modernizovan je savremenim sistemom ubrizgavanja goriva i još nekim sitnicama, zbog čega je imao pristojan obrtni moment još od niskih obrtaja.
Međutim, Duratec je predstavljao novu generaciju Fordovih motora. Sudeći po dosadašnjim iskustvima vozača Forda Ka sa ovim motorom, njegova najveća prednost je prilično veliki obrtni moment na niskim obrtajima. Inače, to je najbitnija karakteristika motora koji se koriste u gradskim automobilima.
⇑ Serviseri kažu: “Najčešće smo mijenjali svjećice, kablove za svjećice, bobine i ‘bypass’ ventile. Radni vijek svjećica je oko 35.000 kilometara, a kablova i bobine oko 100.000 kilometara. Savjetujemo izmjenu ‘bypass’ ventila nakon 150.000 pređenih kilometara. Kupci uvezenih modela trebali bi se pripaziti na pojavu korozije na osjetljivim mjestima.”
Svjećice mogu izdržati oko 35.000 kilometara. Ukoliko primjetite neravnomjeran rad motora, vjerovatno se radi o dotrajalim svjećicama čija zamjena u servisu košta 40 KM.
Sa druge strane, serviseri su primijetili određene nedostatke na ovom motoru koji se počnu ispoljavati nakon više od 100.000 pređenih kilometara.
Poznato je da je gotovo nemoguće naći Forda Ka sa malim brojem kilometara, a sudeći prema riječima servisera iz ovlaštenog servisa, kupci prije svega trebaju provjeriti stanje motora i osnovnih elemenata koji omogućavaju proizvodnju iskre za paljenje smješe goriva.
Recimo, zabilježeno je nekoliko slučajeva pregorjevanja i oštećenja svjećica usljed neravnomjernog sagorijevanja benzina u cilindrima.
Također, neravnomjeran rad motora na hladnom vremenu može ukazivati na problem sa svjećicama ili sa kablovima svjećica. Zamjena svjećica u servisu naplaćuje se 40 KM.
⇑ Neravnomjeran rad motora na hladnom vremenu može ukazivati na problem sa svjećicama ili sa kablovima za svjećice. Zamjena svjećica u servisu naplaćuje se 40 KM.
Na starijem 1,3-litarskom motoru Endura E serviseri su zabilježili probleme sa visokonaponskim indukcionim kalemom (bobinom).
Serviseri su na prilično velikom broju primjeraka primijetili i probleme sa visokonaponskim indukcionim kalemom (bobinom), posebno na modelima koji su pokretani starijim 1,3-litarskim motorom Endura E. S obzirom na to da je visokonaponski indukcioni kalem praktično najodgovorniji za stvaranje iskre na svjećicama, prvi simptom koji pokazuje da bobina nepravilno radi je neravnomjeran rad motora.
Štaviše, neravnomjeran rad motora i trzaji se najbolje osjete prilikom snažnog pritiska na gas.
U slučaju nepravilnog rada, bobinu je potrebno zamijeniti. U servisu novu bobinu sa zamjenom naplaćuju oko 330 KM.
⇑ Serviseri su na prilično velikom broju primjeraka primijetili i probleme sa visokonaponskim indukcionim kalemom (bobinom), posebno na modelima koji su pokretani starijim 1,3-litarskim motorom Endura E.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Za model Ka specifičan je i problem sa takozvanim “bypass” ventilom, koji se nalazi tačno iznad motora. Naime, taj ventil reguliše dotok zraka na usisnu granu. Praktično taj ventil utječe na samu količinu zraka koja će stići u prostor za sagorijevanje. Problem sa ovim ventilom nije izražen na mlađim automobilima sa manjim brojem pređenih kilometara. Serviseri su bili isključivi. Nepravilan rad ovog ventila tek započinje na onim automobilima koji su prešli više od 150.000 kilometara. Dakle, eksploatacioni vijek je oko 150.000 kilometara, dok će servis za zamjenu ventila naplatiti od 300 KM do 570 KM.
⇑ Za Ka je specifičan problem sa “bypass” ventilom. Ventil utječe na količinu zraka koji će stići u prostor za sagorijevanje. Nepravilan rad ovog ventila započinje na onim automobilima koji su prešli više od 150.000 kilometara. Servis će ventil i zamjenu naplatiti od 300 KM do 570 KM.
Ford Ka | |||
– Preporučeni servis | |||
Dijelovi | 1.3i Dur. (60 KS) | ||
Klinasti remen | 156 KM | ||
Svjećice | 39 KM | ||
Mot. ulje (4,35 l) | 90 KM | ||
Uljni filter | 22 KM | ||
Zračni filter | 30 KM | ||
Filter za gorivo | 46 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 125 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 121 KM | ||
Ukupno | 629 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | |||
– Troškovi održavanja | |||
Dijelovi | 1.3i Dur. (60 KS) | ||
Ulje za mjenjač (3 l) | 60 KM | ||
Ulje za kočnice (0,5 l) | 15 KM | ||
Pumpa za vodu | 232 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 80 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 252 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 519 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 444 KM | ||
Krajnice | 81 KM | ||
Lafete | 274 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 391 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 391 KM | ||
Manž. na homokin. zglobu (par) | 114 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 114 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 307 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 307 KM | ||
Set kvačila | 339 KM | ||
Hladnjak motora | 357 KM | ||
Far (prednji) | 256 KM | ||
Far (zadnji) | 157 KM | ||
Vanjski retrovizor | 213 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 384 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 436 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 276 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 118 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa |
Inače, Ford Ka je građen na specifičan način. Koncepcija “four wheels on four corners” (četiri točka na četiri ugla), znači da su osovine maksimalno udaljene jedna od druge i znači da su prevjesi minimalni, a vozne osobine su puno uzbudljivije u odnosu na druge automobile iz klase. Rekli bismo da je to najmanje važno na polovnom automobilu, ali upravo su vozne osobine i neobičan izgled ovaj auto izbacile daleko izvan granica superminija. To je označilo i njegovo posebno pozicioniranje na tržištu koje je zahtijevalo i gradnju, itekako specifične kabine. Naravno, neobični oblici preovladavaju, ali što je još važnije, gotovo svaki Ford Ka koji se prodaje na našem tržištu polovnih je bogato opremljen. Posebno mislimo na modele koji su proizvedeni nakon 2002. godine.
No, bogata dodatna oprema i zanimljiv izgled ipak mogu zavarati. Potencijalni kupci, prije svega, trebaju obratiti pažnju na stanje metalnih površina karoserije. Naime, mala oštećenja na blotobranima i na rubovima vrata prilično brzo se pretvaraju u neugledne narandžaste mrlje nastale prohrđavanjem.
Posebno su osjetljive površine na blatobranima iza plastičnih pokrivača. Metalne površine na tom mjestu su skrivene, ali se voda i so najduže zadržavaju iza plastičnih pokrivača, pa do prohrđavanja najprije dolazi upravo na tim mjestima.
⇑ Nije rijedak slučaj da se na pojedinim dijelovima pojave tragovi korozije. Ranim otkrivanjem i sanacijom, uštedjećete novac.
Problemi sa prohrđavanjem izraženi su na starijim modelima. Posebno obratite pažnju na hrđu iza zaštitnih plasičnih pokrivača.
Ford Ka prve generacije i dalje je jednako neobičan automobil kao što je i bio kada se tek pojavio na tržištu. Sada je itekako zanimljiv kupcima polovnih i to zbog malog motora koji ne troši puno goriva, zbog jeftinog održavanja, ali i zbog itekako prihvatljive cijene.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Modeli prije redizajna iz 2002. godine mogu se nabaviti čak i za manje od 3.000 KM, dok sedam ili osam godina stari, očuvani i bogato opremljeni Fordovi Ka koštaju više od 5.000 KM. On je praktično jedini predstavnik superminija sa kraja devedesetih koji u sebi ima duh neobičnog automobila, ali i potencijal da, uz pravilno održavanje, služi još desetak godina.
Ford Ka | 1.3i Dur. (60 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.299 | ||
Snaga motora (kw / KS) | 44 / 60 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 99 / 2.500 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / doboš | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.445 | ||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 3.620 / 1.640 / 1.410 | ||
Zapr. prtljažnika (l) | 185 / 722 | ||
Maks. brzina (km/h) | 155 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 15,4 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 5,9 |
Problemi
Zanimljivo je to što je većina problema u Fordu Ka rezervisana za prostor ispod poklopca motora. Posebno su osjetljive svjećice čiji je vijek trajanja oko 35.000 kilometara. Također, zabilježeni su i problemi sa visokonaponskim indukcionim kalemom (bobinom), i to najčešće na starijim motorima Endura E. Pored toga, Ka ima problema i sa pojavljivanjem korozije na određenim dijelovima karoserije, posebno iza plastičnih pokrivača.
Opozivi
Ka se proizvodio dvanaest godina, tačnije između 1996. godine i 2008. godine. Opozvan je samo dva puta. Opozvano je ukupno 32.747 primjeraka. Prvi put je opozvan 1998. godine i to zbog problema sa kočnim cilindrom. Tada su opozvana 1.142 primjerka. Drugi opoziv je bio opsežniji. 2002. godine opozvano je ukupno 31.605 primjeraka i to zbog problema sa kočnim sistemom. Naime, cjevčica kroz koju teče kočno ulje bila je u direktnom kontaktu sa felgom, pa je lako mogla pući.
Pozitivno
Ford Ka je itekako povoljan i mlad automobil, koji uz jeftino održavanje može služiti još nekoliko godina. Najveća prednost je niska cijena, te prilično bogata oprema koja odskače od klase superminija. Pozitivno je i to što se još uvijek mogu naći očuvani primjerci koji mogu služiti gotovo isto kao i novi automobili.
Negativno
Problemi sa svjećicama, bobinom i sa korozijom su osnovno oružje za cjenkanje sa prodavačima. Osjetljiviji su modeli proizvedeni prije redizajna, ali i mlađi su naslijedili slične probleme. Također, na modelima sa više od 150.000 kilometara na satu zabilježeni su problemi sa “bypass” ventilom.
feb 07, 2025 0
feb 03, 2025 0
jan 22, 2025 0
jan 21, 2025 0
Comments are closed.
Pozdrav Imam Forda KA udario sam desnom prednjom gumom u betonski zid pri brzini 20km/h felga mi se iskrivila i pukla medzutim tad je.vidljivo bilo samo to sto je guma otisla medzutim lafeta mi je prilikom udara izletila iz lezista tako da ne prenosi gas nikako odvojile se u sredini kod auspuha tj pri samom izlazu iz motora. Zanima me dali se isplati popravljat 98god.i kolika je cijena . LP