Osvježeno 7 Decembra, 2024 2:20 PM
nov 24, 2011 Adnan Huseinagić Ford, Polovni 1
Konzervtivni izgled trećeg Mondea sakrio je prilično pouzdanu tehniku koja se čak i danas, kada je među polovnim, može smatrati izuzetno upotrebljivom. Mali broj standardnih problema, te prilično niski troškovi održavanja modela sa 1,8-litarskim benzincem i dvolitarskim dizelskim motorom, napravili su ga izuzetno privlačnim polovnim automobilom.
Iako je oduvijek ostajao u sjeni klasičnih evropskih sedana, Mondeo je pokušao zaliječiti Fordove rane već četiri puta. Tek su sa četvrtom generacijom napravili adekvatan prodor na tržište, a upravo tada su se i nazrele sve prednosti treće generacije, koja je sa svojim konzervativnim izgledom ipak zaostajala za ostalim predstavnicima srednje klase. Međutim, kao polovan treći Mondeo se nametnuo kao izuzetno privlačan auto. Nije mu puno trebalo da njegova niska cijena, velike dimenzije i dobra opremljnost zauzmu mjesto u mislima svih koji razmišljaju o “ozbiljnijem” polovnjaku.
Upravo danas se na Mondeima treće generacije primijećuju sve prednosti u odnosu na druge automobile iz tog vremena. I danas izgleda dovoljno moderno, pa i kada stoji pored nekih novijih primjeraka, izgleda sasvim solidno. To je i unaprijedilo njegov status među polovnim autima. Svi primjerci, čak i oni prije redizajna iz juna 2003. godine ostavili su izuzetno veliki trag na tržištu, pa su danas improvizirani saloni polovnih automobila u većini slučajeva ukrašeni barem jednim primjerkom.
U svakom slučaju, Mondeo se sasvim solidno uklopio u društvo polovnjaka koji i nisu baš prečesto na nepredviđenom servisu. Naravno, nije ni on bezgrešan, posebno u Bosni i Hercegovini koja se prema svim modernijim automobilima odnosi krajnje neprijateljski.
⇑ Mondeo je redizajniran u junu 2003. godine. Pored minimalnih vanjskih promjena, najveće modifikacije napravljene su na motorima. Od tada su u ponudi snažniji benzinci i dizelski motori sa Common-Rail sistemom ubrizgavnja goriva.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Servisni centri su zabilježili nekoliko standardnih problema na Mondeima treće generacije, koji su ispoljeni većinom na primjercima sa početka proizvodnje. Nije nepoznato da je Ford, kao i ostali evropski proizvođači, upravo početkom ovog milenijuma “eksperimentisao” sa različitim konceptnima dizelskih motora, tako da je i Mondeo bio jedan od pokusnih kunića. Kada je tek predstavljen, u njega su ugrađivani 1,8-litarski i dvolitarski TDDI dizelski motori.
Međutim, čak i prije redizajna zamijenjeni su modernijim Duratorq motorima sa “common rail” sistemom ubrizgavanja goriva, koji su donijeli nešto veću snagu, tiši uglađeniji zvuk, ali i nižu potrošnju. Takvi motori su u Evropi izvrsno prihvaćeni, pa je Mondeo čak i na tom polju bio dostojan konkurent svim drugim autima iz srednje klase. Međutim, savremena konstrukcija takvih motora zahtijevala je gorivo natprosječne čistoće.
Dakle, ukoliko mislite voziti ovaj automobil morate dobro voditi računa o tome gdje sipate gorivo. Najosjetljiviji element svakako su elektronske brizgaljke, koje su konstruisane za korištenje kvalitetnog dizelskog goriva. Zbog izuzetne kompleksnosti, elektronske brizgaljke su prilično skupe, pa servis za zamjenu takve brizgaljke naplaćuje oko 900 KM. Naravno, brizgaljke su namijenjene dugoj eksploataciji pa zaobilaženje pumpi sa upitnom kvalitetom goriva može spasiti neplaniranog i skupog odlaska u servis.
⇑ Najosjetljiviji element dizelskog motora su brizgaljke. Konstruisane su za korištenje dizelskog goriva koje zadovoljava evropske kvalitativne norme. U slučaju začepljenja brizgaljke, servis će zamjenu naplatiti 900 KM.
⇑ Za oblaganje unutrašnjosti Ford je koristio vrlo izdržljive materijale. Nije se štedilo ni na čemu, što znači da se ni nakon duže eksploatacije ne naziru značajniji tragovi korištenja. Pored toga, većina polovnih Mondea su natprosječno opremljeni, pa pored fabričkog CD plejera, ABS-a i zračnih jastuka, u većini modela ugrađen je i ESP.
Međutim, veliki broj uvezenih primjeraka iz Evrope osigurao je nisku cijenu prilično velikog automobila. Danas je čak i za 8.000 KM (aproksimativna vrijednost iz marta 2015. godine) moguće naći pristojno očuvan i opremljen primjerak. Iako je razvijen u centru koji ga je morao napraviti konkurentnim u odnosu na najzvučnija imena srednje klase, Mondeo ipak ima nekoliko nedostataka koji slikovito pokazuju njegovo porijeklo.
Mehanički problemi, kao što je istezanje sajle ručne kočnice je nezaobilazno. U tom slučaju, zamjena sajle ručne kočnice naplaćuje se oko 270 KM.
Pored toga, servisi su zabilježili neobičan problem i sa limenim pokrivačem otvora za dosipanje goriva. Na primjercima prije redizajna, opruga koja otvara poklopac nije bila dovoljno duga, pa se poklopac prilično teško otvarao. Tek nakon redizajna, opruga je produžena za jedan milimetar, što je i bilo dovoljno za nesmetano otvaranje limenog poklopca iznad otvora za dosipanje goriva.
⇑ Najveći broj opozvanih Mondea imao je problem sa sajlom ručne kočnice. Čak ni opozivi nisu uspjeli ispraviti greške na svim primjercima, pa se još uvijek prodaju primjerci na kojima nije ugrađen novi rekonstruisani mehanizam ručne kočnice. Ukoliko se ispostavi da na polovnom automobilu ručna kočnica ne “drži”, vjerovatno će saniranje takvog problema u ovlaštenom servisu koštati 270 KM.
Dakle, sitni problemi na Mondeu su izraženiji od ozbiljnijih. Čak su i serviseri u ovlaštenim servisima potvrdili robustnost njegovog ovjesa, koje odolijeva čak i našim saobraćajnicama. Jasno je da gotovo svi automobili sa ovog područja imaju kraće intervale zamjene kugla, krajnica, “silent” blokova (selena) i drugih elementarnih dijelova ovjesa, ali čvrsta konstrukcija Mondeovog ovjesa suvereno pokazuje svoje zube svakoj neravnini koju izuzetno dobro upija. Upravo zbog toga je i uzorno udoban, pa se u kabini, čak ni nakon duže eksploatacije ne oglašava nikakav neprijatan zvuk sa ovjesa.
Štaviše, i sve površine u unutrašnjosti su izdržljive, pa se tragovi ekspoatacije gotovo i ne primijećuju čak ni na primjercima koji su prešli i dvjestotinjak hiljada kilometara.
Ford Mondeo | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.8i (125 KS) | 2.0 TDCi (115 KS) | ||
Klinasti remen | 67 KM | 71 KM | ||
Svjećice (komplet) | 36 KM | – | ||
Grijači (komplet) | – | 156 KM | ||
Mot. ulje (4 l) | 69 KM | 69 KM | ||
Uljni filter | 25 KM | 34 KM | ||
Zračni filter | 54 KM | 54 KM | ||
Filter za gorivo | 49 KM | 100 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 165 KM | 165 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 162 KM | 162 KM | ||
Ukupno | 627 KM | 811 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.8i (125 KS) | 2.0 TDCi (115 KS) | ||
Ulje za mjenjač (3 l) | 23 KM | 23 KM | ||
Ulje za kočnice | 11 KM | 11 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 85 KM | 50 KM | ||
Pumpa za vodu | 257 KM | 311 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 368 KM | 368 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 318 KM | 318 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 483 KM | 483 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 405 KM | 405 KM | ||
Krajnice (par) | 127 KM | 127 KM | ||
Lafete | 404 KM | 404 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 539 KM | 539 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 598 KM | 598 KM | ||
Manž. na homokin. zglobu (par) | 185 KM | 185 KM | ||
Manžetne do mjenjača | 165 KM | 165 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 350 KM | 350 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 1.337 KM | 1.337 KM | ||
Set kvačila | 588 KM | 673 KM | ||
Hladnjak motora | 579 KM | 767 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 558 KM | 496 KM | ||
Far (prednji) | 435 KM | 435 KM | ||
Far (zadnji) | 262 KM | 262 KM | ||
Vanjski retrovizor | 313 KM | 313 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 639 KM | 639 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 773 KM | 773 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 248 KM | 248 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 236 KM | 236 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa |
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Upravo ovakav automobil je izvrsna prilika u svijetu polovnih automobila. Sa dužinom većom od 4,7 metara i bogatom opremom, i benzinac, ali i dizelaš su sasvim dorasli čak i modernijim konkurentima. Čak i verzije prije redizajna iz juna 2003. godine su zadovoljavajuće pouzdane, a najbolje je birati modele sa uredno zabilježenom servisnom historijom i sa bogatijim paketima opreme.
Treća generacija Ford Mondea u periodu od sedam godina opozvana je ukupno osam puta.
– U decembru 2000. godine zabilježen je prvi opoziv Mondea. 5.184 primjerka su opozvana zbog problema sa bočnim zračnim jastucima. Centralni modul koji upravlja aktiviranjem zračnih jastuka slao je pogrešne informacije mehanizmu koji aktivira bočne zračne jastuke. Bočni zračni jastuci su se na taj način mogli aktivirati bez razloga. Serviseri su promijenili centralni modul koji upravlja aktiviranjem zračnih jastuka. Opoziv je registrovan oznakom R/2000/154.
– Drugi opoziv registrovan je oznakom R/2001/117, a odnosio se na automobile proizvedene od oktobra 2010. godine do avgusta 2001. godine. Električni provodnici tempomata na 5.595 primjeraka nisu bili adekvatno sklopljeni, što je omogućavalo prodiranje vode do provodnika. Prodiranjem vode, provodnici su korodirali, što je u najtežim slučajevima onemogućavalo rad tempomata. Servisni centri su na svim primjercima ispitali provodnike tempomata, a na onima na kojima je bilo potrebno, potpuno su ih izmijenili.
– Ford je treći put opozvao Mondea u oktobru 2001. godine. Na 32.642 primjerka Mondea i Cougara, problem je izazivala ručna kočnica. Naime, zupci zatezača ručne kočnice su se značajno oštećivali prilikom korištenja, zbog čega se ručna kočnica nije mogla dovoljno povući da bi zakočila zadnje točkove. Servisi su zamijenili cijeli mehanizam parkirne kočnice sa rekonstruisanim dijelom. Opoziv je registrovan oznakom R/2001/113.
– Četvrti opoziv registrovan je u aprilu 2002. godine. 55.515 primjerka Mondea proizvedenih od oktobra 2000. godine do jula 2001. godine, imalo je problem sa ručicom ručne kočnice. Serviseri su postavili produžetke na držače sajle, kojima su omogućili dodatno zatezanje ručne kočnice. Opoziv je registrovan oznakom R/2002/018.
– U julu 2002. godine opozvano je 8.888 Mondea. Električni provodnik sa akumulatora bio je u stalnom kontaktu sa poklopcem motora, što je dovodilo do njegovog oštećenja usljed trenja. Na opozvanim primjercima, provodnik je promijenjen i fiksiran. Opoziv je registrovan oznakom R/2002/088.
– Najveći opoziv Mondea zabilježen je u osmom mjesecu 2003. godine. Tada je opozvano 72.682 primjerka, a na svima je bio izražen problem sa ručicom ručne kočnice. Naime, ručna kočnica nije bila u stanju održavati vozilo stacionarnim ukoliko nije aktivirana prema uputama iz knjižice “priručnik za vlasnika”. Ford je na svim Mondeima promijenio mehanizam za aktiviranje ručne kočnice. Opoziv je registrovan oznakom R/2003/083.
– U aprilu 2004. godine Ford je opozvao 205 Mondea proizvedenih od februara do marta 2004. godine. Problem je bio izražen sa senzorom koji prati brzinu okretanja osovina, te upravlja kočnim sistemom određujući silu kočenja koja treba biti primijenjena za sigurno zaustavljanje. Senzor je slao nepotpune informacije kočnicama koje su se u najtežim slučajevima same aktivirale. Servisni centri su ispitali i zamijenili senzore koji prate brzinu okretanja osovina. Opoziv je registrovan oznakom R/2004/065.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
– Posljednji opoziv zabilježen je u avgustu 2004. godine. 91 Mondeo je opozvan zbog istog problema sa senzorom koji mjeri brzinu okretanja osovine kao i prilikom prethodnog opoziva, a servisni centri su na svim primjercima potpuno zamijenili senzor. Opoziv je registrovan oznakom R/2004/132.
Ford Mondeo | 1.8i (125 KS) | 2.0 TDCi (115 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.798 | 1.998 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 92 / 125 | 85 / 115 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 170 / 4.400 | 280 / 1.900 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.755 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.730 / 1.810 / 1.460 | |||
Zapr. prtljažnika (l) | 500 / 1.370 | |||
Maks. brzina (km/h) | 205 | 200 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 10,9 | 10,8 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 7,6 | 7,4 |
dec 04, 2024 0
nov 27, 2024 0
nov 27, 2024 0
nov 22, 2024 0
molim vas gdje se vi nalazite ja imam problem sa ford mondeo 2000 -85w dizel 2006 model dali bi mogli da me pimite hvala