Osvježeno 6 Decembra, 2023 2:38 AM
apr 14, 2017 Adnan Huseinagić Ford, Polovni 0
Iskustva su pokazala da Mondeo sa 1,6-litarskim TDCi motorom može imati najviše nedostataka. Kupci se trebaju uvjeriti u ispravnost turbine, grijača, brizgaljki, EGR ventila, pa čak i zamajca. Ipak, spavali biste daleko mirnije uz dvolitarski TDCi.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom za Ford – Grand Automotive doo Sarajevo
Teško je pronaći atraktivniji porodični polovnjak od Forda Mondea četvrte generacije. Veći je od BMW-a serije 3 i od Mercedesa C-klase, jeftiniji, a čak i uz niže pakete opreme obično nosi mnoštvo električnih dodataka i pomagala karakterističnih za luskuznija vozila. Dostupan u tri karoserijske izvedbe (hatchback, karavan i sedan), te uz mnoštvo različitih motora, polovni Mondeo je lako pronošao put do kupaca. Prema tome, svi koji donose odluku tešku 15-tak hiljada KM definitivno su u iskušenju da se usmjere ka Mondeu.
Posjetom ovlaštenom servisnom centru za Ford u Sarajevu – Grand Automotive doo Sarajevo ušli smo u trag većini potencijalnih problema sa kojima bi se kupci polovnjaka mogli susresti.
Očekivano, naše tržište progutalo je najviše modela sa dizelskim motorom (i to dvolitarskim TDCi-jem), dok su benzinci gotovo svedeni na nivo statističke greške. No, i pored onoga pogonjenog dvolitarskim TDCi-jem sa 140 KS, Ford je Mondea opremao i 1,8-litarskim TDCi-jem (umjesto ovog motora stigao je 1,6-litarski TDCi nakon redizajna 2011. godine), te 2,2-litarskim dizelašem.
Očigledno, dvolitarski TDCi je “zlatna” sredina ponude, pa nije ni čudno što je najprodavaniji. Također, servisni tehničari su potvrdili da upravo ovaj motor, koji su zajednički razvili PSA i Ford, nosi i najmanje problema.
No, nije bezgrešan.
⇑ Iskustva iz svih servisa govore o tome da su primjerci sa dvolitarskim TDCi motorm gotovo bez nedostataka. Ukoliko ste kupac velikog polovnog automobila, ciljajte na ovoga.
Možda i najviše brige oko polovnog Forda Mondea 2.0 TDCi može biti sa filterom krutih čestica (DPF filterom). Problemi se izazivaju usljed kontinuiranog korištenja u gradskim uslovima, prelaskom kratkih ruta i čestim zaustavljanjem. Filter krutih čestica u tim uslovima nema mogućnosti da izvrši automatsku regenraciju pa automobil može i davati upozorenje da je filter krutih čestica začepljen.
Srećom, ne radi se o problemu koji će dramatično narušiti performanse ukoliko se brzo reaguje. U servisu su objasnili da postoje dva načina regenracije filtera – statička i dinamička regenracija. Statička zahtijeva odvoz automobila u ovlašteni servis prilikom čega će automobil biti “priključen” na uređaj 15 do 30 minuta. Obično je ova operacija potrebna nakon dugog perioda vožnje u gradskim uslovima, kada filter krutih čestica ne može izvršiti automatsku regeneraciju, te ECU ne dozvoljava njeno aktiviranje zbog nakupljenih količina čestica. Cijena regeneracije u servisu košta 80 KM.
U drugom slučaju, dinamička regenracija izvršava se vožnjom na autoputu tokom tridesetak minuta. Preporučuje se da motor radi na višem broju obrtaja (četvrta brzina na oko 2.500 obr/min). Prilikom ove aktivnost, temperatura izduvnih gasova podići će se na čak i više od 500 stepeni, što će biti dovoljno za “spaljivanje” krutih čestica iz filtera.
Dok se, prema riječima servisera, servisne intervencije sa dvolitarskim TDCi-jem svode samo na standardno održavanje, 1,6-litarski TDCi koji se ugrađuje u Mondea tek nakon redizajna nije tako otporan.
Problemi navedeni u servisnom centru uključuju moguće kvarove na turbini, probleme sa grijačima, sa diznama, sa EGR ventilom, pa čak i sa zamajcem. Naravno, sve zavisi od eksploatacionih uslova, broja pređenih kilometara, te pravilnog održavanja motora. Prema tome, kupcima polovnog Mondea 1.6 TDCi preporučuje se kupovina modela sa što manjim brojem pređenih kilometara.
⇑ 1,6-litarski TDCi motor u Mondea se počeo ugrađivati tek nakon redizajna 2011. godine. Zamijenio je 1,8-litarski TDCi. Serviseri ovlaštenog servisa su primijetili nekoliko detalja na koje treba obratiti pažnju, te savjetuju oprez.
Interesantno, problem sa turbinom direktno je vezan sa načinom održavanja automobila. U slučaju neredovnog mijenjanja ulja, može doći do začepljenja sitke u provodniku ulja iz korita motora do turbine. Ovaj problem može se desiti i na 1,8-litarskom i na dvolitarskom motoru, mada je, prema iskustvima, izraženiji na 1,6-litarskom motoru. Sa začepljenom sitkom, nije moguć dolazak dovoljne količine ulja do osovine turbine. Prema tome, dramatično se povećava trošenje površine osovine rotora turbine. Na ovaj način, može čak doći i do potpunog uništenja turbine. No, ukoliko se primijeti kvar, sve se može riješiti i mijenjanjem sitke. Na motorima 1.6 TDCi, mijenja se kompletan provodnik sa sitkom za 295 KM (sa ugradnjom).
⇑ Sistem za podmazivanje turbine može zakazati ukoliko motor nije redovno održavan. Najvažnije je poštovati preporuku o intervalu zamjenje ulja. Ukoliko ulje nije mijenjano redovno, može doći do začepljenja sitke. Ovaj kvar može prouzrokovati potpunu havariju trbine.
Grijači bi mogli biti druga glavobolja za kupce Mondea sa 1,6-litarskim dizelašem. Interesantno, u slučaju problema, u servisu preporučuju mijenjanje svih grijača, za koje naplaćuju 238 KM. Ista cijena je i za 1,8-litarski i dvolitarski motor.
⇑ Iako se najčešće dešava da otkaže samo jedan grijač, serviseri savjetuju promjenu sva četiri, jer će, prema iskustvima, ubrzo otkazati i preostala tri.
Očigledno, rak-rana svakog modernog dizelskog motora su i dizne (brizgaljke). Prema riječima servisnih tehničaka ovlaštenog servisa jedan od najskupljih i najosjetljivijih elemenata u slučaju problema zahtijeva isključivo izmjenu. Reparacija brizgaljki se ne preporučuje, a zamjena sve četiri košta čak 2.500 KM. Končano, nešto izraženija mana 1,6-litarskog TDCi-ja u odnosu na ostale dizelaše je problem sa EGR ventilom. Nakupljanje čađi može onesposobiti mogućnost djelovanja EGR ventila. Simptome je relativno jednostavno uočiti. Ukoliko EGR ventil ostane u zatvorenom položaju, vlasnici dizelaša mogu primijetiti značajnu promjenu u zvuku rada motora. Otvoren položaj izaziva znatno smanjenje snage pri većim obrtajima. Inače, EGR ventil propušta precizno utvrđenu količinu izduvnih gasova u komoru za sagorijevanje čime se, u odnosu na uslove, povećava snaga motora, smanjuje potrošnja i rafinira rad motora. U slučaju problema u servisu predlažu promjenu EGR-a za 1.037 KM.
⇑ Kvar brizgaljki nije toliko uobičajen, ali predstavlja jednu od nasjskupljih intervencija. Ford ne preporučuje reparaciju, a zamjena sve četiri brizgaljke košta 2.500 KM.
Ipak, ispravnim održavanjem može se znatno produžiti trajnost ventila. Naime, U EGR ventilu nalazi se električni motor (aktuator) koji reguliše položaj leptiraste zaklopke. Vremenom se na osovini zaklopke nahvata čađi, što onemogućava pokretanje zaklopke, te vodi do preopterećenja i konačno do pregorijevanja električnog motora. Rješenje je čišćenje EGR ventila tokom svakog drugog osnovnog servisa (svakih 30.000 km). To povećava investiciju tokom servisa za 60 KM, ali praktično produžava radni vijek EGR-a sve dok traje automobil.
⇑ Servisni savjetnici preporučuju čišćenje EGR ventila na svakih tridesetak hiljada km. Intervencija košta 60 KM, a trajnost ovog ventila produžava se do trajnosti automobila. Otkaz ovog dijela može vas koštati 1.037 KM.
Također, bilo koji problem na motoru koji centralni kompjuter može prepoznati uzrokovaće promjenu standardnog rada motora. U slučaju problema kompjuter automatski isključuje rad Start/Stop sistema, ali i mogućnost regeneracije DPF filtera.
Ukoliko primijetite poneku masnu kapljicu na asfaltu nakon parkiranja, moguće je da je dotrajao zaptivni prsten (semering) poluosovine i to onaj na poziciji do mjenjača. Ovo je svojstveno samo primjercima koji su prešli više od 120.000 kilometara. Nije alarmantno, ali serviseri savjetu posjetu servisu i pravovremenu zamjenu. Zamjena košta 79 KM, a to može spriječiti puno veću havariju.
⇑ Nakon 120.000 kilometara možete očekivati kvar semeringa na poluosovinama. Obično se na poziciji mjenjača prvo primijete masni tragovi, a ponekad i kapljice ulja na asfaltu. U tom slučaju ne oklijevajte. Zamjena ovog dijela košta 79 KM, a zapuštanje može dovesti u pitanje cijeli mjenjač.
Mondeo četvrte generacije je kompleksan auto koji je “gazio” između segmenata porodičnih vozila i luskuznih limuzina. Bogati paketi opreme sa sobom donose ogroman luksuz, ali i potencijalne probleme. Stoga, prilikom kupovine potrebno je pregledati i ispitati funkcionisanje kompletne dodatne opreme.
Inače, pregledom u servisu može se utvrditi i to da li ECU funkcioniše kroz parametre najnovijeg softvera (nadogradnja je besplatna ukoliko se automobil redovno održava u ovlaštenom servisu), te da li su ostali elementi šasije, ovjesa i motora u ispravnom stanju.
Osnovni servis za Mondea preporučuje se svakih 15.000 kilometara, dok se takozvani veliki servis preporučuje na 150.000 kilometara. U Evropi, veliki servis na dizelskim motorima TDCi izvršava se na 240.000 kilometara. Prema tome, prilikom kupovine uvezenog polovnjaka u našu zemlju, najbolje je odmah izvršiti veliki servis koji na slabijem motoru košta 818 KM, a na snažnijem 848 KM.
Očekivano, Mondeo sa benzinskim motorom i nije među najpopularnijim, a i oni koji su na prodaju obično imaju ugrađenu plinsku instalaciju. Kako motori ugrađeni u Mondea nisu unaprijed pripremljeni za prihvatanje plinske instalacije, u servisu su preporučili da se takve intervencije vrše samo u vrhunskim servisima, koji će prilikom ugrađivanja znatno modifikovati i softver prema kojim parametrima motor funkcioniše. Između ostalog, ugrađen plin zahtijeva i promjenu sekvence ubrizgavanja, te prilagođavanje ostalih parametara.
⇑ Faruk Ajanović, servisni savjetnik tvrdi da Mondeo može služiti i nekoliko stotina hiljada kilometara, ali isključivo uz redovno održavanje. I njegovo iskustvo govori o tome da su primjerci sa dvolitarskim dizelskim motorima kud i kamo pouzdaniji i da je taj motor primjereniji za ovako veliku karoseriju. Ne savjetuje kupovinu benzinskih primjeraka sa ugrađenom plinskom instalacijom.
Ford Mondeo | 1.6 TDCi (115 KS) | 2.0 TDCi (140 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.560 | 1.997 | ||
Snaga motora u kw (KS) | 85 (115) | 103 (140) | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 270 / 1.750 | 320 / 1.750 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos rast. (mm) | 2.850 | 2.850 | ||
Dužina (mm) | 4.850 | 4.850 | ||
Širina (mm) | 1.885 | 1.885 | ||
Visina (mm) | 1.500 | 1.500 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 550 | 550 | ||
Maks. brzina (km/h) | 190 | 210 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 11,9 | 9,5 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 4,3 | 5,3 |
Ford Mondeo | 1.6 TDCi (115 KS) | 2.0 TDCi (140 KS) | ||
Osnovni servis | oko 250 KM | oko 285 KM | ||
Veliki servis | 818 KM | 846 KM | ||
Osnovni servis: zamjena ulja i zamjena svih filtera. Potrebna količina motornog ulja je 3,85 l / 5,7 l. Servis se obavlja na svakih 15.000 kilometara. Veliki servis: zamjena seta zupčastog remena sa vodenom pumpom. Interval za veliki servis je 240.000 km. |
||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.6 TDCi (115 KS) | 2.0 TDCi (140 KS) | ||
Klinasti remen | 55 KM | 82 KM | ||
Grijači (komplet 4 kom.) | 238 KM | 238 KM | ||
Motorno ulje 5W30 (3,85 l / 5,7 l) | 87 KM | 124 KM | ||
Filter za ulje | 49 KM | 49 KM | ||
Filter za zrak | 62 KM | 62 KM | ||
Filter za gorivo | 145 KM | 71 KM | ||
Ulje za kočnice (0,5 l) | 12 KM | – | ||
Zaptivač poklopca ventila | 85 KM | 137 KM | ||
Pumpa za vodu | 436 KM | – | ||
Disk – pločice (prednje) | 197 KM | 197 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 187 KM | 187 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 516 KM | 516 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 392 KM | 392 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 803 KM | 803 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 441 KM | 441 KM | ||
Kugla i lafeta (1 kom.) | 585 KM | 585 KM | ||
Krajnice | 504 KM | 504 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 1.170 KM | 1.170 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 1.170 KM | 1.170 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 338 KM | 338 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 330 KM | 330 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 1.634 KM | 1.634 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 1.034 KM | 1.034 KM | ||
Set kvačila | 1.018 KM | 1.190 KM | ||
Hladnjak motora | 558 KM | 587 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 743 KM | 743 KM | ||
Prednji far | 435 KM | 435 KM | ||
Zadnji far | 360 KM | 360 KM | ||
Vanjski retrovizor | 263 KM | 263 KM | ||
Prednje vjetrobr. staklo | 1.069 KM | 1.069 KM | ||
Zadnje vjetrobr. staklo | 1.052 KM | 1.052 KM | ||
Prednje bočno staklo | 348 KM | 348 KM | ||
Zadnje bočno staklo | 308 KM | 308 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa za Ford – Grand Automotive doo Sarajevo. |
dec 02, 2023 0
dec 01, 2023 0
nov 27, 2023 0
nov 26, 2023 0