Osvježeno 11 Jula, 2025 4:00 PM
maj 28, 2025 Adnan Huseinagić Hyundai, Polovni 0
Tema realizovana s ovlaštenim uvoznikom za Hyundai – Hyundai Auto BH doo Sarajevo
Kada se pojavila 2017. godine, Hyundai Kona je predstavljala malu revoluciju i bila svojevrsni ulaz Hyundaija u segment manjih crossovera i eksperiment u dizajnu. Mali gradski SUV ozbiljnog izgleda i čvrstog stava bio je zamišljen da “napadne” kupce koji su silom prilika počeli pratiti trendove koje nameće automobilska industrija, pa je male gradske kompakte pretvorilo u male gradske SUV-ove nudeći samo malo više prostora, ali i malo podignutiju konstiticiju. Kupci time nisu dobivali puno, ali su imali osjećaj vožnje puno većeg i ozbiljnijeg automobila. Takvi crossoveri bili su na pola puta između mali gradskih automobila i kompakta, budući da su premašivali ukupnu dužinu malih gradskih automobila, ali nisu dostizali uobičajenu dužinu kompakta. Uz nekoliko dodatnih centimetara od tla i uz otprilike isto toliko centimetara u unutrašnjosti, već su se nametnuli kao kompromisno rješenje za većinu korisnika.
Hyundai Kona prve generacije (2017) je tako brojala u dužinu 416,5 cm, dok su redizajnirani primjerci (2020) dobili još 4 cm, ali isključivo u cilju estetskih izmjena. Ukupna visina kod obje varijacije bila je 156,5 cm (osnovne verzije). Tako je Kona bila automobil s dovoljno prostora iznutra za svakodnevnu upotrebu.
Ako izuzmemo električne varijante koje su stigle 2022. godine, Hyundai Kona je bio automobil kojeg su proizvodili u Koreji, pa je na evropskom tržištu morao biti opterećen dodatnom carinom. Iste prilike su vladale i u BiH, pa je izostala masovnija prodaja, ali je određen broj primjeraka kroz ovlaštenu distriubuciju našao put kod bh. kupaca.
Tako su unutar granica BiH u 6 produkcijskih godina završila 84 primjeraka ovog automobila. Od početka prodaje najčešće su birani primjerci s jednolitarskim trocilindarskim benzinskim turbomotorom snažnim 120 KS. Nešto rjeđi bili su primjerci s 1,6-litarskim benzinskim turbomotorom snažnim 177 KS, mada se u prve dvije godine nastupa na bh. tržištu našlo i nešto dizelskih opcija (MHEV) s 1,6-litarskim motorom snažnim 116 KS.
Budući da je Kona relativno mal i lak automobil, sve pogonske opcije bile su natprosječno dobre, što je Konu činilo vrlo dinamičnim automobilom. Navedimo samo to da je Kona s 1,6-litarskim T-GDI motorom od 0-100 km/h ubrzavala za samo 7,7 sekundi, od 80 do 120 km/h ubrzavala za 4,4 sekunde i dostizala maksimalnu brzinu na 209 km/h, što su ponajbolji rezultati u klasi.
Pojavom potpuno novog modela (2023), stidljivo su se na tržištu polovnih vozila počeli pojavljivati primjerci prve generacije, no dolazi vrijeme i nešto manjeg uvoza sa stranih tržišta. U BiH su za sve vrijeme prodata 84 nova primjerka i sva 84 su i dalje na cestama BiH. Važno je to što je većina sve vrijeme održavana u ovlaštenom servisu pa je servisna historija neupitna. Podaci o uvozu polovnih, govore o samo pedesetak takvih primjeraka.
Kona nije dovoljno star automobil da bi na površinu isplivali atipični problemi. Jednostavno rečeno, Hyundai Kona je automobil koji nikad nije imao takozvane “dječije bolesti” koje su ostale nakon završetka produkcije prve generacije. Ne radi se samo o malom broju primjeraka koji su na tržištu BiH nego o kompletnoj produkciji koja je završila na najvećim ili na najuobičajenijim tržištima. Najstarijim primjercima je svega 7 godina, ali u tom periodu, izuzev nekoliko minornih opoziva, ni servisi ni korisnici nisu primijetili ponavljajuće probleme koji su pratili većinu proizvedenih primjeraka.
Na nekim tržištima primijećen je nešto veći broj korodiranih rezonantnih lonaca izduvnog sistema. Ekspertiza je potvrdila da se radi o primjercima koji su isporučeni na tržišta s natprosječno niskim temperaturama, i istovremeno na primjercima koji dnevno prelaze veoma mali broj kilometara. Problem se manifestuje zbog kondenzovanja vlage prilikom hlađenja izduvnog sistema i dužim zadržavanjem nakupljene vode s donje unutrašnje strane lonaca, koja izaziva bržu koroziju i propadanje.
Kupite li primjerak s drugih tržišta, jednostavno obratite pažnju na stanje izduvnog sistema. Primjerci koji su voženi u BiH nemaju izražen ovaj problem.
Savjetnici ovlaštenog servisa sugerišu na redovnu kontrolu mikroremena, i na poštovanje intervala izmjene. Proizvođač preporučuje izmjenu na svakih 60.000 kilometara, jer remen nije u stanju izdržati puno duže, o čemu svjedoči i naša fotografija. Ovo važi i za modele s jednolitarskim i za modele s 1,6-litarskim benzincima. Pucanje ovog remena automatski izaziva prekid rada alternatora, prekid prenosa snage na kompresor klima-uređaja i prekid rada pumpe rashladne tečnosti, što može biti fatalno.
Određena serija primjeraka proizvedena između 2020. i 2022. godine može biti pogođena problemom upravljačke jedinice automatskog mjenjača, što je riješeno opozivom. Koliko je poznato, tretman su prošli svi sporni primjerci na koje se sumnjalo da bi mogli imati ovaj problem.
Statistika ovlaštenih servisa u BiH govori o tome da su osnovni elementi ovjesa natprosječno izdržljivi i da u pravilu prve zamjene rade tek nakon 100.000 pređenih primjeraka. Domaći kupci Konu u pravilu ne smatraju terenskim automobilom, što dokazuju i rijetki kvarovi ovjesa, odnosno zamjena potrošnih dijelova tek nakon spomenutog broja pređenih kilometara. I ovo kupcima polovnih primjeraka može poslužiti kao svojevrsni dokaz načina upotrebe.
Također statistika ovlaštenih servisa u BiH govore o zamjeni disk-pločica i prednjih i stražnjih kočnica na 45.000 do 60.000 pređenih kilometara, a prednjih i stražnjih diskova na oko 90.000 kilometara.
Na tržištu BiH obično su završavali primjerci s jednolitarskim turbomotorom snažnim 120 KS, ali je bilo i onih s 1,6-litarskim benzincem. Primjerke s manjim motorom birali su kupci koji su najčešće birali srednji paket opreme, a oni kojima je bio zanimljiviji snažniji motor, obično su birali najbogatiji paket opreme, pa čak i pogon na svim točkovima.
Kona je pretrpjela redizajn krajem 2020. godione, a prvi obnovljeni primjerci su do kupaca stigli početkom 2021. godine. Uz temeljitu stilsku izmjenu i sprijeda i straga, te nešto bogatije pakete opreme, tehnički je ostala ista.
Servisni savjetnici, kao i bezbroj puta do sad, napominju da redovne servise nikad ne treba preskakati u propisanom intervalu, budući da je to osnov za dugotrajnost i za sigurnost. Cijena osnovnog servisa i za modele 1.0 T-GDI i za modele 1.6 T-GDI je oko 350 KM.
Ni na jednom od spomenutih modela nije propisan interval takozvanog “velikog servisa”, budući da razvod nije zasnovan na zupčastom remenu nego na lancu, kojeg je potrebno prekontrolisati nakon 300.000 pređenih kilometara.
Cijene svih automobila Hyundai pogledajte klikom ovdje.
Hyundai Kona (2017 – 2020) | 1.0 T-GDI (120 KS) | 1.6 T-GDI (177 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.000 | 1.591 | ||
Snaga motora u kW (KS) pri obr/min | 88 (120) / 6.000 | 130 (177) / 5.500 | ||
Obr. moment (Nm pri obr/min) | 172 / 1.500 | 265 / 1.500 | ||
Kočnice (sprijeda / straga) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast (mm) | 2.600 | 2.600 | ||
Dužina (mm) | 4.165 | 4.165 | ||
Širina (mm) | 1.800 | 1.800 | ||
Visina (mm) | 1.550 | 1.550 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 361 | 361 | ||
Masa (kg) | 1.233 | 1.380 | ||
Maks. brz. (km/h) | 180 | 205 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 11,5 | 7,9 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 5,2 (WTLP) | 6,4 (WLTP) | ||
Emisija CO2 (g/km) | 119 | 144 | ||
Emis. standard | Euro 6 | Euro 6 | ||
Proizvodnja | 2017 – 2023. | 2017 – 2020. |
Hyundai Kona (2017 – 2023) | 1.0 T-GDI (120 KS) | 1.6 T-GDI (177 KS) | ||
Osnovni servis | 356 KM | 352 KM | ||
Servisni interval | 15.000 km / 1 godina | 15.000 km / 1 godina | ||
Veliki servis / interval | 300.000 km (lanac) | 300.000 km (lanac) | ||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.0 T-GDI (120 KS) | 1.6 T-GDI (177 KS) | ||
Klinasti remen | 80 KM | 99 KM | ||
Svjećice | 46 KM (3 kom) | 58 KM (4 kom) | ||
Motorno ulje (4 l) | 120 KM | 120 KM | ||
Filter za ulje | 22 KM | 18 KM | ||
Filter zraka | 59 KM | 59 KM | ||
Filter goriva | 79 KM | 79 KM | ||
Ulje za mjenjač (Spirax 75W90) | 60 KM | 60 KM | ||
Ulje za kočnice (DOT4) | 17 KM | 17 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 42 KM | 45 KM | ||
Pumpa za vodu | 233 KM | 199 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 294 KM | 294 KM | ||
Disk – pločice (stražnje) | 239 KM | 239 KM | ||
Kočni diskovi (prednji par) | 442 KM | 442 KM | ||
Kočni diskovi (stražnji par) | 702 KM | 702 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 820 KM | 820 KM | ||
Amortizeri (stražnji par) | 822 KM | 822 KM | ||
Krajnica (komad) | 100 KM | 100 KM | ||
Lafeta | 414 KM | 414 KM | ||
Set kvačila | 760 KM | 780 KM | ||
Auspuh (stražnji lonac) | 1.131 KM | 1.131 KM | ||
Prednje vjetrobr. staklo | 1.282 KM | 1.282 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa za Hyundai – Hyundai Auto BH doo Sarajevo |
jul 11, 2025 0
jul 10, 2025 0
jul 10, 2025 0
jul 09, 2025 0