Osvježeno 7 Decembra, 2024 2:20 PM
dec 27, 2007 Adnan Huseinagić Hyundai, Polovni 0
Uz prilično širok izbor na tržištu polovnih automobila u Bosni i Hercegovini, rijetko su traženi modeli korejskih proivođača. Hyundai, definitivno, spada među najpoznatije i najprihvaćenije proizvođače iz Južne Koreje. Upravo zbog toga i svijest o polovnim Hyundaijima bilježi rast, a revizija Accenta koji spada među najpopularnije modele govori da predrasude o kvaliteti i nisu u potpunosti utemeljene. Nakon prilično iscrpnog istraživanja kojeg smo napravili, došli smo do zaključka da je polovan Accent druge generacije mnogo poželjnija i kvalitetnija kupovina nego što je do sada bilo ustaljeno mišljenje.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom za Hyundai – Billy doo Sarajevo
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Kako vremenom tržište novih automobila u Bosni i Hercegovini sve više prihvata povoljne automobile iz Južne Koreje, posljedica je da i tržište polovnih postaje bogatije i raznovrsnije. Tako je sada slika ponude polovnih automobila potpuno drugačija od one u poratnim godinama kada su vladale dvije tri marke i pet do šest modela.
Pored nekih “egzotičnih” marki za koju vladaju tipska uvjerenja poput skupih dijelova koje je teško naći, “istočnjaci” poput Hyundaija su se morali, i još uvijek moraju, suočavati i sa veoma konzervativnim mentalitetom kojeg je teško promijeniti i mnogim drugim prednostima osim, tek pristupačne cijene.
Kroz godine eksploatacije i najefektniji marketing tipa “od usta do usta”, Hyundai je stvorio imidž izuzetno povoljnih automobila koji u odnosu uloženog i dobivenog imaju vrlo malu konkurenciju.
Promišljeno tržišno pozicioniranje i izdašno opremanje ima jednake beneficije i na tržištu polovnih automobila.
Namjerno ili ne, Accent je oduvijek bio svojevrsan prelazni model. Tačnije, prema svojim dimenzijama i proporcijama nije spadao u punokrvne kompakte koji su bili nešto veći od njega, ali nije spadao ni u gradske minije od kojih je bio znatno veći.
Tačnije, Accent druge generacije je upravo na taj način popunio “rupu” između ove dvije klase. Tako je bilo od 1994. godine kada se prvi put nakon Ponyja pojavio Accent, a tako je i dan-danas budući da je Accent model koji je smješten jednu stepenicu niže od i30.
Od početka svoje egzistencije, kao i generalno svi modeli, Accent je imao problema sa imidžem i samom osobnošću. Dizajn koji će kasnije poslužiti kao definicija za konfekcijska rješenja, nije nešto na čemu se može graditi imidž uglednog automobila duži niz godina.
Stoga, prilikom kupovine polovnog automobila druga generacija Accenta će rijetko koga privući svojim šarmom. Daleko od toga da je dizajn pretjerano zastario, ali kao što nije oduzimao dah dok je bio nov, isto tako će biti i sada kada je polovan.
U drugoj generaciji Accent je dobio potpuno drugačiji dizajn sa oštrijim linijama koje su možda nešto dugotrajnije od oblih i “mekanih” koje su karakterisale prethodnika. Također, jedna od prednosti Accenta je i postojanje tri karoserijske verzije sa pet, troje ili četvero vrata, što je dovoljno da zadovolji širi spektar kupaca.
Ipak, najčešća i sa praktične strane najpoželjnija verzija je porodični hatchback sa pet vrata. U takvom Accentu, istina ima jednako mjesta za putnike kao i u ostalima, dakle bez posebnog izobilja, ali je prednost u maksimalno iskoristivom prtljažniku i kabini.
Sivilo i prilično jednostavan i siromašan dizajn odavno su jedna od glavnih osobina korejskih automobila. Kvalitet sastavljanja i izrade nikad nije bio sporan, pa su i na primjercima sa velikom pređenom kilometražom rijetki zazori između površina. S druge strane, kvalitet plastičnih obloga nije na tom nivou kvaliteta. Plastika je kruta i neugodna na dodir, a vrlo brzo kroz upotrebu mijenja svoju izvornu boju.
Kao i kod ostalih “ulaznih” modela iz tih godina, uređenje u Accentu je projektovano na principu da se putnicima osigura osnovni komfor. Naravno, sve plastične i platnene obloge su, uglavnom u anemičnim sivim tonovima koji se sa prljavštinom prilično slabo nose.
Upravo zbog toga, unutrašnjost polovnog Accenta može izgledati i neuglednije nego što je njeno stvarno stanje, pa je poželjan, ipak, detaljniji pregled. Sve plastike i obloge su izrađene od prilično jeftinih materijala, što znači i mnogo tragova od eskploatacije. Uglavnom će to biti ogrebotine i prljavi tragovi, dok se prilično kruta plastika pokazala dovoljno izdržljivom, a znakove slabosti mogu pokazati tek unutrašnje kvake.
Obloge na tankim i slabo profilisanim sjedištima, također nisu među kvalitetnijim, ali u ovom slučaju to je više prednost nego mana. Grub materijal pokazao se prilično otpornim i na primjercima sa više od 100 hiljada pređenih kilometara.
Prosječno velik prtljažnik biće dovoljan za potrebe manje porodice, a pozitivno je da zbog ponude modela Accent nije bio pretjerano popularan kao dostavni automobil, što je svakako pozitivno po stanje ovjesa i samog prtljažnog prostora.
Jednostavna tehnika, kako u slučaju motora i transmisije, tako i u slučaju ovjesa, pokazala se kao dobitnom kombinacijom za automobil Accentovog karaktera. Još kao i nov Accent druge generacije nije glasio za pretjerano dinamičan automobil koji je namijenjen za uživanje u brzoj vožnji planinskim prevojima. Nasuprot tome, svrhu je našao u prilično udobnom prevozu putnika, a iako nije ostavljao snažan utisak solidnosti, u praksi se pokazalo suprotno. Svi elementi ovjesa na redovno i vrlo često voženim primjercima pokazali su se kao izdržljivi iznad očekivanja. Potrošni elementi koji iziskuju najčešću zamjenu su gumice stabilizatora, “selen-blokovi” kao i kugle na lafetama. Uz stalnu vožnju na bosanskim “gudurama”, ovim dijelovima treba dodati i zamjenu krajnica, i to bi bilo to što se tiče ovjesa. Ukratko, svi oni elementi koji su i predviđeni za zamjenu nakon određenog broja pređenih kilometara. U slučaju Accenta, prosjek se kreće oko 70 do 80 hiljada kilometara, što je i više nego povoljan rezultat.
Najtraženiji i svakako najprisutniji Accenti su oni sa benzinskim 1.3 motorom sa 85 KS i trocilindarskim 1.5 CRDi motorom prve generacije sa 80 KS. Kao što je i slučaj sa ovjesom, oba ova motora su i više nego ispunili očekivanja. Iako je tržište polovnih u BiH sklonije dizelašima, u ovom slučaju preporučljiviji bi izbor bio, ipak, živahni benzinac. Za nezahtjevne vozače sasvim dobro će se nositi sa laganom karoserijom, dok i potrošnja goriva ostaje u prihvatljivim granicama. Daleko važniji faktor je pouzdanost. Iako zapreminom i snagom ne spada među maratonce, na nekoliko “bh.” primjeraka zabilježene su vrijednosti sa više od 300 hiljada kilometara. Na pregledima ovih primjeraka ustanovljena su tek zanemariva odstupanja od fabričkih propisa, a tragovi trošenja na košuljicama cilindara gotovo da nisu ni postojali. Trocilindarski dizelaš, također, spada u siguran izbor, ali zbog same konstrukcije trocilindarskog motora i povećanih vibracija, rijetko koji vozač će ga poželjeti u svom automobilu.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Za kupce sa strogo ograničenim budžetom koji nemaju neopravdanih predrasuda, Accent očito može biti dugotrajan i prilično poslušan sluga. Sitniji nedostaci koji više uzrokuju nerviranje, svakako, nisu dorasli argumentu da za skroman iznos novca dobivate odmjeren porodični automobil koji vas vjerovatno nikada neće ostaviti na cjedilu. Pitanje ugleda i prestiža, svakako, u ovoj cjenovnoj klasi nema šta tražiti.
⇑ Druga generacija Accenta još uvijek je relativno moderan automobil. Izražene su oštre linije, a peta vrata pokušavaju imitirati klasični poklopac prtljažnika.
Za mišljenje smo pitali dvojicu sarajevskih taksista…
⇑ Fadil Zuko (Hyundai Accent, 2000. god, prešao 258.000 km) |
Fadil Zuko vozi Accenta iz 2000. godine i sa njim je do sada prešao 258.000 kilometara. Zuko navodi: “Prije sedam godina u emisiji Hrvatske televizije ‘Vjerovali ili ne’ čuo sam kako je vlasnik sa tadašnjim Accentom prešao 400.000 kilometara bez ijednog kvara na motoru. To mi je bio dovoljan razlog da se odlučim za taj auto. Za sedam godina, koliko u ovom poslu vozim Hyundai Accent, imao sam malih problema oko serijske greške na kočnom sistemu, što su u ovlaštenom servisu vrlo brzo riješili. Ni jedan automobil nije idealan i svi su podložni kvarovima. Normalno je da sam za ovoliko pređenih kilometara u više navrata posjećivao servis zbog dotrajalosti elemenata ovjesa, što pripisujem našim cestama. U svakom slučaju, kad finansijska situacija dopusti, auto ću zamijeniti novim, ali mislim da će to biti opet neki Hyundai. Najvažniji je redovan servis, jer od poštovanja preporuka proizvođača zavisi i trajnost automobila u cjelini.”
⇑ Sead Čengić (Hyundai Accent, 2001. god, prešao 267.000 km) |
Sead Čengić vozi Hyundai Accent iz 2001. godine, a ukupno je sa njim prešao 267.000 kilometara. Sead kaže: “Dugo godina se bavim ovim poslom, a ovaj automobil sam kupio prije sedam godina, jer je ponuđen po vrlo korektnoj cijeni. Zbog opšte situacije bio sam prinuđen da ga kupim na kredit kojeg još otplaćujem. Nikada se ne bih odlučio na kupovinu automobila sa dizelskim motorom, jer se jednostavno u ovom poslu nikada ne može sustići razlika u cijeni. Automobilom sam, uglavnom, zadovoljan, a od krupnijih servisnih zahvata sam na oko 100.000 kilometara morao promijeniti pumpu za ulje. Redovan servis je najvažniji u našem poslu, pa ja zbog toga servis posjećujem svakih 7.500 kilometara. Insistiram na upotrebi sintetičkog ulja i do sada nisam imao primjedbi. Loši putevi su uzrok za povremene otkaze elemenata ovjesa kao što su kugle, krajnice, pojedine gumice i ostalo što je izloženo češćim udarcima. Uglavnom, ti dijelovi su neupotrebljivi, otprilike, nakon 90.000 kilometara. Također, insistiram i na ugradnji originalnih dijelova, pa mi, naprimjer, disk-pločice traju do oko 70.000 kilometara. Kad dođe vrijeme za otplatu kredita kupiću novi auto. Mislim da će to opet biti neki Hyundai, ali ovaj put nešto veći model.”
Hyundai Accent | 1.3 MPI 12v (85 KS) | 1.5 CRDi 12v (80 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.341 | 1.493 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 63 / 85 | 58 / 80 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 118 / 3.000 | 182 / 1.900 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / doboš | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.440 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.215 / 1.680 / 1.390 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 320 | |||
Maks. brzina (km/h) | 169 | 170 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 12,5 | 13,8 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 6,4 | 5,5 |
Hyundai Accent | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.3 MPI 12v (85 KS) | 1.5 CRDi 12v (80 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 101 KM | 100 KM | ||
Klinasti remen | 23 KM | 53 KM | ||
Svjećice | 30 KM | – | ||
Grijači | – | 301 KM | ||
Mot. ulje | 41 KM | 86 KM | ||
Uljni filter | 13 KM | 27 KM | ||
Zračni filter | 27 KM | 27 KM | ||
Filter za gorivo | 39 KM | 77 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 136 KM | 136 KM | ||
Kočne obloge (zadnje) | 105 KM | 105 KM | ||
Ukupno | 515 KM | 912 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.3 MPI 12v (85 KS) | 1.5 CRDi 12v (80 KS) | ||
Pumpa za vodu | 127 KM | 152 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 25 KM | 24 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 230 KM | 230 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 437 KM | 437 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 437 KM | 437 KM | ||
Krajnice (par) | 62 KM | 62 KM | ||
Lafete | 255 KM | 255 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 452 KM | 452 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 452 KM | 452 KM | ||
Manž. do mjenjača (par) | 110 KM | 110 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 191 KM | 191 KM | ||
Set kvačila | 396 KM | 443 KM | ||
Hladnjak motora | 640 KM | 534 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 482 KM | 482 KM | ||
Far (prednji) | 303 KM | 303 KM | ||
Far (zadnji) | 178 KM | 178 KM | ||
Vanjski retrovizor | 344 KM | 344 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 658 KM | 658 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 408 KM | 408 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 173 KM | 173 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 140 KM | 140 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Hyundai – Billy doo Sarajevo |
Hyundai Accent |
||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.3 MPI 12v (85 KS) | 1.5 CRDi 12v (80 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 110 KM | 125 KM | ||
Klinasti remen | 18 KM | – | ||
Svjećice | 17 KM | – | ||
Grijači | – | 206 KM | ||
Mot. ulje (4 l) | 37 KM | 41 KM | ||
Uljni filter | 8 KM | 13 KM | ||
Zračni filter | 37 KM | – | ||
Filter za gorivo | – | 27 KM | ||
Ulje za mjenjač (1 l) 75W90 | 13 KM | 13 KM | ||
Ulje za kočnice (0,5 l) | 10 KM | 10 KM | ||
Pumpa za vodu | 54 KM | – | ||
Disk – pločice (prednje) | 39 KM | 39 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 111 KM | 111 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 185 KM | 185 KM | ||
Kugle | 34 KM | 34 KM | ||
Krajnice | 29 KM | 29 KM | ||
Lafete | 114 KM | 114 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 129 KM | 129 KM | ||
Hladnjak motora | 194 KM | – | ||
Far (prednji) | 95 KM | 95 KM | ||
Far (zadnji) | 169 KM | 169 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 217 KM | 217 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 312 KM | 312 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 127 KM | 127 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 107 KM | 107 KM |
Hyundai Accent 1.3 MPI 12v (85 KS) | Cijena | ||
Castrol GTX3 Magnatec (4 l) | 39 KM | ||
Optima Power HC (4 l) | 46 KM | ||
Shell Helix Plus (4 l) | 46 KM | ||
Liqui Moly Leichtlauf (4 l) | 45 KM | ||
Mobil 1 Super 3 (4 l) | 58 KM | ||
Total Quartz 7000 (4 l) | 64 KM | ||
. | |||
Hyundai Accent 1.5 CRDi 12v (80 KS) | Cijena | ||
Castrol TXT Softec (5 l) | 90 KM | ||
INA Millenium (4 l) | 84 KM | ||
Shell Helix Ultra (4 l) | 88 KM | ||
Liqui Moly Diesel HighTech (5 l) | 61 KM | ||
Valvoline Synpower (4 l) | 72 KM | ||
Total Quartz 9000 (4 l) | 108 KM | ||
. |
Hyundai Accent pokretan benzinskim 1,3-litarskim motorom zadovoljiće se kvalitetnim polusintetičkim motornim uljima viskoziteta 10W-40. Viskozitet 5W-40 ili 10W-40 biće dovoljan varijanti koju pokreće 1,5-litarski turbodizelski motor. Redovne izmjene mnogo su bitnije za dugotrajnost i dobro podmazivanje motora od samog izbora proizvođača ulja.
dec 06, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 05, 2024 0
nov 27, 2024 0