Osvježeno 10 Februara, 2025 2:19 PM
aug 10, 2010 Adnan Huseinagić Hyundai, Polovni 0
Od kada se pojavio na bh. tržištu 2002. godine, Getz je bio izbor samo onih koji su mogli priuštiti jeftin i jednostavan automobil, ali je čak i u takvoj situaciji bilo dovoljno da 744 prodata primjeraka na tržištu Bosne i Hercegovine naprave plodno tlo za aktiviranje tržišta polovnih Gečeva, koji se nameću kao izvrsne alternative za brojne evropske male automobile. Eksploatacija i održavanje u ovlaštenim servisima pokazali su da je Getz neobično pouzdan i zahvalan i da gotovo nema nedostataka. Sa druge strane, ukoliko Getz nije redovno održavan ili nema servisnu knjižicu, može izazvati “nevrijeme” na bankovnom računu. Dakle, izbjegavajte modele bez servisne historije!
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom za Hyundai – Billy doo Sarajevo
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Gotovo neprimijetan dolazak u Evropu jednog od manjih i konzervativnijih Hyundaija, još 2002. godine nije najavljivao nikakav radikalan zaokret u poslovanju korejskog giganta na Starom kontinentu. Štaviše, dolazak malog i neuglednog Getza na prvi pogled nije napravilo nikakav pomak naprijed u odnosu na tada već zastarjelog Accenta, Atosa i druge slične automobile.
Međutim, iako Getz i nije bio najuglednija kupovina, kasnije će se ipak ispostaviti da je bila vrlo isplativa. Tek je dugogodišnje korištenje dokazalo da je upravo to njegova najveća prednost. Upravo zbog niske cijene, gotovo svi Gečevi koji se trenutno nalaze na bh. asfaltu, izašli su upravo iz bh. salona novih automobila. Kroz sedam godine prodaje, u Bosni i Hercegovini ih je prodato 744, što je bilo sasvim dovoljno da se stvori aktivno tržište polovnih Gečeva.
![]() |
Hyundai je sa Getzom pokušao osvojiti srca kupaca automobila iz “gradske” klase, ali s obzirom na to da Hyundai zapravo i nije pretjerano uspješan u osvajanju srca na prvi pogled, osim u nekim sportskim verzijama, Getz se ipak nametao svojom prihvatljivom cijenom. Kako se kasnije pokazalo, niska cijena zapravo i nije bila opravdana, jer je Getz, čak i kao polovan ostao veoma pouzdan automobil.
Koliko je, zapravo, istine u tome, govore i brojni primjerci koji su u komercijalnoj upotrebi, a najzastupljeniji su među onima koji imaju potrebu za čestim prevozima na kratkim relacijama (gradska dostava). Niska nabavna cijena, niska cijena održavanja i izdržljivost kojom se ne mogu pohvaliti ni automobili puno zvučnijih imena, Getza su napravili prilično poželjnim, barem onima koji auto doživljavaju samo kao prevozno sredstvo. To je uostalom i dovoljno, jer je Hyundai iskoristio najbolji recept da napravi Getza – što jednostavnije i sa što manje dijelova koji su skloni kvarovima.
Upravo je to doprinijelo odličnom odnosu servisera prema neproblematičnim Gečevima, jer se, prema riječima servisera, na tom automobilu ništa značajno nije kvarilo. Malo dublja analiza ipak je pokazala da je jedini problem izražen na gumici poprečne torzijske opruge. To je uostalom i jedini problem koji je izražen na svim Gečevima, ali koji direktno zavisi od načina vožnje i kvaliteta podloge po kojoj se vozi.
Ostalih problema začudo nema, iako je Hyundai u ovaj automobil ugrađivao prilično snažne motore. Najslabiji motor koji se ugrađivao u mali korejski “tenk”, je 1,1-litarski sa 63 KS. Primjerci sa tim motorom su itekako izdržljivi, pa ni vlasnici koji prelaze više od 15 hiljada kilometara godišnje u gradskim uslovima, nisu primijetili nikakve probleme.
Kao što se model sa najslabijim motorom može pohvaliti izvanrednom izdržljivošću, time se može pohvaliti i model pogonjen snažnijim motorom. Ima dovoljno snage, ne troši puno goriva, a nisu zabilježeni problemi ni sa mehaničkim, ni sa elektronskim dijelovima koji omogućavaju njegov rad.
⇑ Najpopularniji modeli na našem tržištu pogonjeni su 1,1-litarskim i 1,4-litarskim benzinskim motorom. Oba motora su nadprosječno izdržljiva mada je veći ipak bolji izbor.
Posljedice se manifestuju u vidu radikalnijeg gubljenja ulja i njegovog sagorijevanja u kompresionom prostoru cilindara. Prvi znak gubljenja elastičnosti ovih karika moguće je primijetiti kroz pojavu plavičastog dima iz auspuha. Zbog toga, nije pametno preskakati propisane servise, ni kupovati primjerke koji nemaju poznatu servisnu historiju.
Redovni servisi su jedina obaveza koje se morate pridržavati ukoliko ste vlasnik Getza. Polovni primjerci bez servisne knjižice i bez redovnog održavanja, mogu biti podložni brojnim problemima. Prije svega, ukoliko se ulje ne promijeni na vrijeme, ono mijenja svoje karakteristike i gubi viskoznost. To pogubno utječe na trajnost i funkcionalnost uljnih karika na klipovima.Prvi znak gubljenja elastičnosti ovih karika moguće je primijetiti kroz pojavu plavičastog dima iz auspuha.
Iako je vjerovatno jeftiniji od ostalih, Getz je bez servisne knjižice kao čovjek bez zdravstvenog kartona – nepoznat, sumnjiv i vjerovatno nepouzdan. Primjerci koji se nalaze na našim cestama, većinom su propisno održavani zbog prilično jeftinih redovnih servisa (za modele 1.1 – 120 KM, a za modele sa 1.4 – 180 KM). Uz pravilno održavanje, ovaj automobil će bez problema preći više stotina hiljada kilometara, što će isplatiti svaku uloženu marku. Štaviše, neće trošiti ni pretjerano puno goriva, iako koristi benzinske motore.
Jednostavno, ovaj Hyundai je zaista jedan od najpouzdanijih malih automobila na tržištu, pa je kupovina polovnog primjerka sa manje od 100.000 kilometara na “satu” pravi pogodak. Čak ni kupovina primjeraka koji su već zagazili iznad 150.000 kilometara ne bi bila greška ukoliko automobil ima pravilnu servisnu historiju, jer motori koji se ugrađuju u Getza bez većih problema mogu izdržati i 400.000 kilometara. To je prilično neobično za automobil koji je konstruisan da se kreće gradskim saobraćajnicama i parkira tamo gdje ne mogu drugi.
⇑ Ukoliko je pravilno održavan, Getz će bez većih problema služiti nekoliko stotina hiljada kilometara. Komercijalni primjerci često pređu i više kilometara nego što je prikazano na slici.
Međutim, ni tu nije kraj pozitivnim osobinama malog Hyundaija, jer je i unutrašnjost napravljena da bude dugotrajna. U unutrašnjosti i nije pretjerano ugodno za “oči”, ali je sve funkcionalno, pravilno, jednostavno raspoređeno i, što je najvažnije, vrlo izdržljivo. Čak ni modeli koji se svakodnevno koriste za nešto više od odlaska na posao i nazad, ne pokazuju nikakve znake slabosti u unutrašnjosti. Plastika je nadprosječno kruta, a spojevi su precizno sastavljeni, pa se ni nakon velikog broja kilometara neće čuti “struganje” plastičnih elemenata jedan od drugog.
Do 2006. godine Getz je u nepromijenjenom obliku nastupao na tržištu. Za četiri godine većina elemenata je, barem izgledom, zastarjela, što je značilo da je Getz zreo za redizajn. Zamijenjeni su elementi koji su otkrivali Gečeve godine. Prije svega, redizajnirani su svjetlosni elementi, pa su zamijenjeni prednji i stražnji farovi. I unutrašnjost je pretrpjela određene promjene, mada nije radikalnije redizajnirana. Najveća novost bila je ugradnja 1,5-litarskog dizelskog motora.
Sve u svemu ovaj automobil pokazuje da za predrasude o Hyundaijevim automobilima zaista nema osnove, jer je Getz uz Accenta i uz Atosa jedan od najpouzdanijih automobila na tržištu. Jednostavna konstrukcija, mali, ali efikasni motori i izdržljivi potrošni dijelovi, doveli su imunintet Getza na nivo kojim se ne mogu pohvaliti ni evropski automobili.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Još jedna prednost je i to što tržište ne može tako lako prepoznati potencijal koji leži u ovom automobilu, pa se Gečevi stari nekoliko godina i sa prilično bogatom dodatnom opremom prodaju za vrlo povoljnu cijenu. Ukoliko ne možete “dobaciti” više, a potreban vam je mali gradski automobil, ne možete naći zahvalnijeg, jeftinijeg i svestranijeg od Getza.
Iako se zadržao na tržištu gotovo osam godina, mali “korejski tenk” opozvan je samo jednom.
Prvi i jedini opoziv zabilježen je sredinom juna 2004. godine, te je registrovan pod oznakom R/2004/061. Opozvano je ukupno 20.000 primjeraka, koji su se našli u Hyundaijevim servisima zbog problema sa električnim instalacijama na procesoru ABS-a. Naime, zbog loših instalacija moglo je doći do kratkog spoja, što je izazivalo varnicu koja je mogla zapaliti određene elemente oko procesora. Osnovni simptom za ovakav problem je uključivanje lampice ABS-a za upozorenje. Opozvani primjerci su dobili nove električne instalacije, te je i promijenjen procesor ABS-a na modelima na kojima je to bilo potrebno.
Hyundai Getz | 1.1 MPI (63 KS) | 1.4 MPI (97 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.086 | 1.399 | ||
Snaga motora (kw / KS) | 46 / 63 | 71 / 97 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 94 / 3.250 | 126 / 3.200 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / doboš | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.455 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 3.810 / 1.665 / 1.490 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 255 / 975 | |||
Maks. brzina (km/h) | 148 | 174 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 16,1 | 11,2 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 5,8 | 6,1 |
Hyundai Getz |
||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.1 MPI (63 KS) | 1.4 MPI (97 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 159 KM | 248 KM | ||
Klinasti remen | 28 KM | 30 KM | ||
Svjećice | 32 KM | 32 KM | ||
Mot. ulje (3 l) | 30 KM | 30 KM | ||
Uljni filter | 13 KM | 14 KM | ||
Zračni filter | 25 KM | 25 KM | ||
Filter za gorivo | 80 KM | 80 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 142 KM | 142 KM | ||
Ukupno | 509 KM | 601 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.1 MPI (63 KS) | 1.4 MPI (97 KS) | ||
Ulje za mjenjač (1 l) | 25 KM | 25 KM | ||
Ulje za kočnice (1 l) | 8 KM | 8 KM | ||
Pumpa za vodu | 115 KM | 169 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 24 KM | 26 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 284 KM | 284 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | – | 458 KM | ||
Disk – pločice (zadnje) | 113 KM | 113 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 322 KM | 322 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 303 KM | 303 KM | ||
Krajnice (par) | 62 KM | 62 KM | ||
Lafete | 234 KM | 234 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 816 KM | 816 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 816 KM | 816 KM | ||
Manž. na homokin. zgl. (par) | 178 KM | 178 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 121 KM | 121 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 199 KM | 199 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 622 KM | 795 KM | ||
Set kvačila | 329 KM | 361 KM | ||
Hladnjak motora | 354 KM | 374 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 497 KM | 403 KM | ||
Far (prednji) | 322 KM | 322 KM | ||
Far (zadnji) | 194 KM | 194 KM | ||
Vanjski retrovizor | 175 KM | 365 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 512 KM | 512 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 267 KM | 267 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 163 KM | 163 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 140 KM | 140 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Hyundai – Billy doo Sarajevo |
feb 07, 2025 0
feb 07, 2025 0
jan 31, 2025 0
jan 27, 2025 0