Osvježeno 7 Decembra, 2024 2:20 PM
mar 17, 2022 Adnan Huseinagić Hyundai, Polovni 0
Tema realizovana u saradnji s ovlaštenim servisom za Hyundai – Hyundai Auto BH doo Sarajevo
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Hyundai i20 druge generacije je automobil koji je sticajem okolnosti stekao veliku popularnost u BiH. Pripadnik segmenata malih gradskih automobila, vrlo povoljne cijene, relativno dobrog komfora i solidne opreme, nekoliko godina je u BiH bio izvrsna alternativa porodičnim automobilima niže srednje klase kakve su najčešći bili u Evropi. U BiH su ga birali pojedinci koji su pod svaku cijenu željeli nov automobil koji se koliko-toliko uklapao u budžete onih koji su bili toliko finansijski stabilni da nekako mogu kupiti nov automobil. Podsjetimo, BiH je tržište na kojem dominiraju uvezeli polovni automobili i to nerijetko u omjeru 1:6, što dovoljno govori o strukturi kupaca koja se zbog ekonomskih (ne)prilika uglavno okreće polovnim automobilma starim desetak godina.
Hyundaija i20 druge generacije vrlo često su kupovala preduzeća, što je znatno utjecalo na prodajne rezultate. Nerijetko je konvertovan u laki dostavni automobil, a čak 90% njih je konvertovano na plinski pogon. Konverziju je obavljao uvoznik Hyundaija za BiH, pa je automobil nakon ove intervencije zadržavao prvobitne garantne uslove.
Statistički podaci iz BiH kazuju da je za 7 godina prodato 368 ovih automobila. Uglavnom se radilo od primjercima pokretanim 1,25-litarskim benzincem sa 84 KS. Hyundai ga je nudio po cijeni od 20 do 26 hiljada KM, što je bila vrlo konkurentna cijena. Gotovo svi primjerci, kupljeni su sa manuelnim mjenjačem.
Budući da je na tržištu prisutan već više od sedam godina, ovlašteni servisi su u potpunosti ovladali svim intervencijama, te prikupili podatke o konvencionalnim i sporadičnim problemima. To je i vrijeme kad se većina kupaca odlučuje na zamjenu, pa je već evidentirano dosta primjeraka koji su zamijenjeni za neki noviji. Obično svi u točkovima imaju oko 100.000 pređenih kilometara, mada postoji i veliki broj izuzetaka, što zavisi od porijkla. Ukoliko ste kupac jednog ovakvog primjerka, morate znati da je veliki broj u voznim parkovima preduzeća, a takvi obično prelaze puno više kilometara i imaju kud-i-kamo potrošenije vitalne dijelove. To su nam, uostalom, i potvrdili u ovlaštenom servisu.
Hyundai i20 je u principu vrlo jednostavan automobil, bez visokosofisticiranih dijelova, pa je održavanje i jednostavno i jeftino. Vrijeme je pokazalo da je ovaj automobil imao samo jedan vanserijski kvar, kojeg servisi saniraju odmah na početku i praktično još dok je automobil u garanciji. Problem je u trećem signalnom stop-svjetlu s kojeg za kratko vrijeme otpadne zaštitni poluprozirni poklopac. Sasvim je sigurno da se radi o fabričkoj grešci, koja ni u jednoj varijanti ne ugrožava ni sigurnost putnika, ni druge vitalne dijelove. Ukoliko imate namjeru kupiti ovaj polovni automobil, vjerovatno je već u evidentiranoj historiji održavanja zabilježena zamjena ovog dijela. Ukoliko niste te sreće, ovaj kvar moguće je sanirati za 80 KM.
Elementi ovjesa su vrlo izdržljivi, mada trajnost zavisi od načina eksploatacije. To su nam potvrdili i u ovlaštenom servisu, a ni na jednom primjerku prodanom u BiH nikad nije promijenjena kugla ili amortizer.
Hyundai i20 straga ima doboš-kočnice, koje su vanredno izdržljive, za razliku od elemenata disk-kočnica sprijeda, kojima je potrebna češća zamjena. Tako je zabilježeno da prednje pločice traju najviše 50.000 kilometara, a kočni diskovi najviše 80.000 kilometara, što je detalj kojeg obavezno trebate provjeriti prije kupovine polovnog primjerka. Zamjena pločica u servisu košta 127 KM, a kočnih diskova 373 KM.
Također, ovlašteni servisi u BiH do sada ni na jednom primjerku isporučenom u BiH nisu promijenili set kvačila, što opet dovoljno govori o trajnosti, mada zasigurno dolazi vrijeme zamjene za dosta primjeraka. Ova intervencija vaš može koštati oko 440 KM.
Zanimljivo je i to da ovaj automobil nema propisan interval takozvanog velikog servisa, jer razvod nije zasnovan na zupčastom remenu, nego na lancu, čije je stanje potrebno samo provjeriti nakon 300.000 pređenih kilometara. Čak iako serviseri utvrde problem, zamjena je vrlo jeftina – oko 100 KM.
⇑ Više od 90 odsto svih prodatih primjeraka u BiH je s benzinskim motorom 1,25 l koji oslobađa 84 KS. Uz redovnu zamjenu ulja, prelazi i više od 300.000 kilometara. Dizelski primjerci su rjeđi i kod nas dolaze uglavnom iz uvoza.
Iako Hyundai nije brend čiji se polovni automobili masovno uvoze iz Zapadne Evrope, posljednjih godina ipak se bilježi povećan uvoz. Najčešće su to primjerci Tucsona treće generacije, ali je ovlašteni servis zabilježen i određen broj posjeta dizelskih primjeraka i20. To su modeli s 1,4-litarskim CRDi motorom od 90 KS. Uvezeni su mahom primjerci sa 130.000 do 170.000 pređenih kilometara, mada uvijek treba biti oprezan. I za ovaj model važe ista pravila kao i kod benzinskog – održavanje je gotovo identično, a ni za ovaj motor nije propisan interval takozvanog velikog servisa, budući da je umjesto zupčastog remena lanac.
Ukoliko ste kupac polovnog Hyundaija i20 koji je uvezen, ipak obratite pažnju na nekoliko detalja, jer su na različitim tržištima zabilježeni još neki dodatni problemi. Tako su, naprimjer, zabilježeni problemi s lomljenjem kućiša preklopnog ključa s daljinskim otvaranjem; na pojedinim primjercima zabilježen je otkaz servouređaja volana, zbog problema na osovini volana; pojedini primjerci s početka produkcije mogu imati problem s gumenim zaptivačima oko vrata, a jedina opcija je zamjena; dok neki izvještaji govore i o sporadičnim otkazima motora za podizanje stakala. Do sada u BiH ovlašteni servisi nikad nisu imali ovakve intervencije, mada u budućnosti nisu isključene.
⇑ Sanel Hasanović, servisni tehničar u ovlaštenom servisu kaže da je i za ovaj automobil najvažnije poštovati interval redovnih servisa, ali i to da je ovaj automobil bez presedana kada su u pitanju elementi ovjesa. Na većini primjeraka koji se voze u BiH nikad nije promijenjen ni jedan vitalni dio ovjesa.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Nakon 7 godina od pojave prvih primjeraka na površinu je moglo isplivati većina problema, pa je jasno da se ipak radi o pouzdanom automobilu kojem prvih 100.000 kilometara i ne predstavlja prekrupan zalogaj. Savjet je da detaljnije provjerite primjerke uvezene iz inostranstva i da se o svemu konsultujete sa servisnim savjetnicima kod ovlaštenog uvoznika u BiH.
⇑ Jovica Pantović, servis-trening menadžer u Hyundai Auto BH doo Sarajevo: “Većinu prodatih primjeraka održavamo u našem servisu, ali u posljednje vrijeme stižu nam i uvezeni primjerci. Ima raznih benzinaca, ali i dizelaša, pa kupcima takvih primjeraka preporučujemo oprez i detaljan pregled svakog pojedinačnog automobila.”
Hyundai i20 (2015 – 2021) | 1.25 MPi (84 KS) | 1.4 CRDi (90 KS) |
Zapr. motora (ccm) | 1.248 | 1.396 |
Snaga motora u kW(KS) pri obr/min | 62 (84) / 6.000 | 66 (90) / 4.000 |
Obr. moment (Nm – obr/min) | 122 / 4.000 | 240 / 1.500 – 2.500 |
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / doboš | disk / disk |
Međuos. rast. (mm) | 2.570 | 2.570 |
Dužina (mm) | 4.035 | 4.035 |
Širina (mm) | 1.734 | 1.734 |
Visina (mm) | 1.474 | 1.474 |
Zapr. prtljaž. (l) | 326 / 1.042 | 326 / 1.042 |
Masa (kg) | 1.055 – 1.233 | 1.165 |
Maks. brzina (km/h) | 170 | 175 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 12,8 | 12,1 |
Prosj. potrošnja (l/100 km) | 5,8 | 3,7-4,1 |
Emisija CO2 (g/km) | 132 | 97-106 |
Emisioni standard | Euro 6d | Euro 6 |
Proizvodnja | 2015 – 2021. | 2015 – 2021. |
Hyundai i20 (2015-2021) | 1.25 MPi (84 KS) | 1.4 CRDi (90 KS) | ||
Osnovni servis | 293 KM | 371 KM | ||
Servisni interval | 15.000 km | 15.000 km | ||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.25 MPi (84 KS) | 1.4 CRDi (90 KS) | ||
Klinasti remen | 92 KM | 70 KM | ||
Grijači (komplet) | – | 249 KM | ||
Svjećice (komplet) | 98 KM | – | ||
Motorno ulje (3,5 l) | 63 KM | 121 KM | ||
Filter za ulje | 11 KM | 27 KM | ||
Filter zraka | 37 KM | 37 KM | ||
Filter za gorivo | 49 KM | 74 KM | ||
Ulje za mjenjač (2 l) | 78 KM | 78 KM | ||
Ulje za kočnice (0,5 l) | 20 KM | 20 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 30 KM | 31 KM | ||
Pumpa za vodu | 206 KM | 177 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 127 KM | 127 KM | ||
Disk – pločice (zadnje) | 138 KM | 138 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 373 KM | 373 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 332 KM | 332 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 564 KM | 564 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 414 KM | 414 KM | ||
Kugle | 109 KM | 109 KM | ||
Krajnice | 140 KM | 140 KM | ||
Lafete | 825 KM | 825 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 544 KM | 544 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 544 KM | 525 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 103 KM | 103 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 96 KM | 96 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 177 KM | 177 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 889 KM | 889 KM | ||
Set kvačila | 438 KM | 448 KM | ||
Hladnjak motora | 611 KM | 621 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 447 KM | 983 KM | ||
Prednji far | 757 KM | 757 KM | ||
Zadnji far | 568 KM | 568 KM | ||
Vanjski retrovizor | 412 KM | 412 KM | ||
Prednje vjetrobr. staklo | 493 KM | 493 KM | ||
Zadnje vjetrobr. staklo | 370 KM | 370 KM | ||
Prednje bočno staklo | 132 KM | 132 KM | ||
Zadnje bočno staklo | 106 KM | 106 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa za Hyundai – Hyundai Auto BH doo Sarajevo |
dec 06, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 05, 2024 0
nov 27, 2024 0