Osvježeno 10 Oktobra, 2024 1:00 PM
aug 06, 2012 Adnan Huseinagić Hyundai, Polovni 1
Kupci polovnih trebaju obratiti pažnju na stanje stabilizatora i poprečne torzijske opruge. Također, birajte modele sa 1,4-litarskim benzincem sa 109 KS. Taj motor nije rastrošan, jeftiniji je od dizelaša, a održavanje je jeftinije u odnosu na konkurente.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom Hyundaija: Billy doo Sarajevo
Kroz bližu historiju bilo je samo nekoliko Hyundaija koji su imali puni potencijal na tržištu polovnih. Ni danas ih nema puno na tržištu polovnih, ali čini se da sa dolaskom prve generacije modela i30, tržište polovnih Hyundaija polako počinje dobijati svoj konačan oblik. Kupci Hyundaija su svakako drugačiji od kupaca automobila drugih brendova, a upravo oni vjeruju u slavnu rečenicu Fordovog šefa da je najbolji automobil, nov automobil. Zbog toga su se na koncu i odlučili za jeftinog i opremljenog novog Hyundaija.
Prva generacija i30-ke stigla je na tržište 2007. godine, a danas je došlo vrijeme da svoje prve vlasnike zamijeni onima koji ne mogu priuštiti novi automobil. Upravo zbog toga što je i30 i dalje mlad auto, slavna Fordova rečenica i ne mora biti u potpunosti istinita. Štaviše, tako je mlad da ih nema baš puno na tržištu polovnih, a i većina onih koji su prisutni pokretani su benzinskim motorima. To samo pokazuje da su njihovi vlasnici kupovali razumom, pa su uštedili nekoliko hiljada birajući benzinca umjesto dizelaša.
Zanimljivo je i to što je prosječna cijena polovnog i30 vrlo bliska cijenama polovnih kompakta evropskih proizvođača starijih četiri ili pet godina. Dakle, imidž i u ovom slučaju igra osnovnu ulogu prilikom formiranja cijena, a na koncu najviše profitiraju oni koji polovni automobil biraju razumom.
⇑ U Njemačkoj, na najreferentnijem evropskom tržištu, gdje je za pet godina prodat 104.321 primjerak Hyundaija i30, statistika je pokazala da je ovaj automobil najviše problema imao sa električnim elementima. Iako je zabilježen minimalan broj poziva za pomoć, na “problematičnim“ primjercima, čiji su vlasnici tražili vanrednu servisnu intervenciju, zabilježeno je ukupno šest standardnih problema koji su karakteristični za Hyundaija i30. Radi se o problemu naglog pražnjenja akumulatora, neispravnim malim (kratkim) svjetlima, neispravnim svjetlima za čitanje u kabini, neispravnim sistemom elektronske blokade motora, oštećenim ventilacionim instalacijama, te neispravnim električnim podizačima stakala. Servisi u BiH do sada nisu zabilježili ovakve intervencije.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Kao i svaki automobil i Hyundai i30 ima svoje specifičnosti. Kupci polovnih primjeraka svakako trebaju tražiti one sa što manjim brojem pređenih kilometara, a u ovom slučaju neće biti pretjerano teško naći automobil sa čak i manje od 100.000 pređenih kilometara. Tada i neće imati puno razloga za brigu. Iskustva vozača ovog automobila govore da se radi o itekako pouzdanom automobilu koji gotovo i nema nikakvih standardnih problema.
⇑ Nema velike razlike između prve i redizajnirane verzije. Osnovna vizuelna razlika je novi prednji odbojnik. Hyundai je tada sve svoje motore prilagodio normama izduvnih gasova Euro 5.
Hyundai i30 | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.4i (109 KS) | 1.6 CRDi (115 KS) | ||
Klinasti remen | 75 KM | – | ||
Svjećice | 56 KM | – | ||
Grijači | – | 216 KM* | ||
Mot. ulje (3 l/5 l) | 35 KM* | 59 KM* | ||
Uljni filter | 15 KM* | 32 KM* | ||
Zračni filter | 45 KM* | 45 KM* | ||
Filter za gorivo | 96 KM | 108 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 173 KM | 173 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 123 KM | 123 KM | ||
Ukupno | 618 KM | 756 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom, osim cijena koje su naznačene sa *). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.4i (109 KS) | 1.6 CRDi (115 KS) | ||
Ulje za mjenjač (3 l) | 12 KM | 12 KM | ||
Ulje za kočnice (1 l) | 35 KM | 35 KM | ||
Pumpa za vodu | 178 KM | 178 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 395 KM | 395 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 512 KM | 512 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 496 KM | 496 KM | ||
Krajnice | 52 KM* | 52 KM* | ||
Lafete | 384 KM | 384 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 1.063 KM | 1.063 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 1.063 KM | 1.063 KM | ||
Manžetna na hom. zglobu (par) | 259 KM | 259 KM | ||
Manžetna do mjenjača | 147 KM | 147 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 320 KM | 320 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 713 KM | 713 KM | ||
Set kvačila | 584 KM | 457 KM | ||
Hladnjak motora | 449 KM | 531 KM | ||
Far (prednji) | 433 KM* | 433 KM* | ||
Far (zadnji) | 407 KM | 407 KM* | ||
Vanjski retrovizor | 313 KM | 313 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 854 KM | 854 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 524 KM | 524 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 195 KM | 195 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 230 KM | 230 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Hyundai – Billy doo Sarajevo |
Zanimljivo je i to da je većina dostupnih na našem tržištu zapravo kupljena u Bosni i Hercegovini, a da su ovo cijenjeni automobili i u Zapadnoj Evropi, pokazuje njihova cijena koja prelazi 5.000 eura.
Dakle, vozači su i30 prepoznali kao izuzetno pouzdan automobil, a jedini problemi sa kojima se može susretati kupac polovnog kupljenog u Bosni i Hercegovini odnose se na elemente ovjesa. Naravno, većina elemenata je itekako izdržljiva, pa pojedini servisi nisu imali zahtjeve za promjenu kugli, krajnica i amortizera na ovom automobilu, što pokazuje da je i30 skrojen prema zahtjevnim evropskim cestama.
No, postoje i osjetljiviji dijelovi ovjesa. Prije svega mislimo na stabilizatore i na gumice poprečne torzijske opruge. Međutim, ovi dijelovi nisu skupi, pa zamjena stabilizatora košta oko 100 KM, dok je zamjena gumica poprečne torzijske opruge četrdesetak KM. Stoga preporučujemo pregled stabilizatora i gumica poprečne torzijske opruge prije kupovine polovnog i30.
⇑ U oglasnicima polovnih automobila u Bosni i Hercegovini najčešće se pojavljuju primjerci pogonjeni 1,4-litarskim benzincem. Pored benzinskog motora, Hyundai i30 pogonio je i 1,6-litarski dizelski motor sa 90 KS ili sa 115 KS. Prema riječima servisera, ni jedan od ova dva motora nema standardnih problema.
Također, u puno manjem obimu zastupljeni su i modeli sa 1,6-litarskim dizelskim motorom sa 90 KS i sa 115 KS. Modeli sa ovim motorom su i nešto skuplji od ekvivaletno opremljenih benzinaca, ali su i ekonomičniji.
Naravno, i 1,4-litarski benzinac je poznat po svojoj ekonomičnosti, pa prosječno troši manje od 8 litara na pređenih 100 kilometara. Upravo je jeftino održavanje, niska potrošnja i bogata oprema omogućila odličan odnos uloženog i dobijenog u slučaju kupovine novog i30. Taj odnos je još bolji ukoliko kupujete redovno održavan model sa manje od 100.000 pređenih kilometara, i to zbog toga što su čak i površine u kabini prilično izdržljive pa se ne vide značajniji tragovi eksploatacije čak ni nakon dvogodišnjeg ili trogodišnjeg korištenja.
Ipak, mehanizam ručice za otvaranje vozačevih vrata je prilično osjetljiv. Tačnije, sajla koja je zakačena za ručicu ispadne iz ležišta, što onemogućava otvaranje vrata. Ovaj problem karakterističan je za većinu Hyundaija i30. Čak je karakterističan i za modele koji su proizvedeni nakon redizajna iz 2010. godine.
⇑ Elementi u kabini su itekako izdržljivi, pa se čak ni nakon dvogodišnje ili trogodišnje eksploatacije ne vide nikakva oštećenja. Jedini problem je sajla ručice za vrata koja može ispasti iz ležišta, što onemogućava otvaranje.
⇑ Zlatko Bilić, rukovodilac ovlaštenog servisa Hyundaijevih automobila Billy doo Sarajevo: “Hyundai i30 je jedan od najboljih automobila u klasi. Nismo primijetili nikakve značajnije standardne probleme na ovom automobilu, a svi vozači itekako cijene njegovu pouzdanost. Za kupce je najbolje da kupuju modele sa manjim brojem pređenih kilometara, te da prilikom kupovine pregledaju osnovne elemente ovjesa, kao što su stabilizatori i gumice poprečne torzijske opruge.”
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Hyundai i30 je nastavio put koji je počeo još dok je bio nov. Bogatom opremom, povoljnom cijenom i sa malim brojem pređenih kilometara, nameće se kao puno racionalniji izbor od starijih i siromašnije opremljenih evropskih konkurenata. Kupci će svakako cijeniti nisku potrošnju, pouzdanost, ali i niske cijene održavanja koje su gotovo iste kao i cijene održavanja automobila iz gradske klase.
⇑ Iako je do sada proizvedeno više od 750.000 Hyundaija i30, ovaj automobil nikada nije opozvan!
Hyundai i30 | 1.4i (109 KS) | 1.6 CRDi (115 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.396 | 1.582 | ||
Snaga motora (kw / KS) | 80 / 109 | 85 / 115 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 137 / 5.000 | 255 / 1.900 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.650 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.245 / 1.775 / 1.480 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 340 / 1.250 | |||
Maks. brzina (km/h) | 187 | 188 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 11,6 | 11,6 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 5,7 | 4,7 |
Pozitivno
Prva generacija Hyundaija i30 i dalje je prilično mlada. To znači da je većina modela prešla mali broj kilometara, te da je itekako bogato opremljena.
Negativno
Izražen gubitak vrijednosti na tržištu polovnih vozila najveći je problem ovog kompakta. Svi drugi problemi zavise samo od odnosa vlasnika prema vozilu.
okt 09, 2024 0
okt 08, 2024 0
okt 08, 2024 0
okt 07, 2024 0
Vozim i30 1.6. benzin iz 2011 godina. Presao 240000 km. Samo sam jednom promjenio bobinu (500 kn). Peri-deri. Puknula opruga amortizera neki dan, no buduci da se vozi u Lici po soli i snijegu. Auto za 10. Ne bi ga mjenjao nizasto. I dalje vuce kao prvi dan. 95% kilometraze proveo u 6 brzini na otvorenom!!!