Osvježeno 13 Septembra, 2024 10:55 AM
aug 26, 2019 Adnan Huseinagić Hyundai, Polovni 1
Teško se oteti utisku da je druga generacija Hyundaija i30 jedna od najracionalnijih kupovina. Standardni problemi gotovo da i ne postoje, a izdržljiv motor i stamen ovjes čine ga perfektnim automobilom za bosanskohecegovačkog kupca. Benzinci jesu znatno jeftiniji od dizelaša, pa i dominiraju našim tržištem. Ako vam se broj od 8,5 l/100 km 95-ice, koliko je njegova potrošnja u gradu, ne sviđa, 1.4 MPI ne boji se ni plinske instalacije.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom Hyundaija – Hyundai Auto BH Sarajevo
Pratite nas i podijelite vijest: |
Stigma vezana za korejske automobile mogla bi se potpuno iskorijeniti ako pogledamo rezultate istraživanja vezanog za zadovoljstvo kupaca Hyundaijevim automobilima. Ne samo da su korisnici zadovoljni pouzdanošću i odnosom Hyundaijevih dilera prema svim problemima s kojima se susreću, nego je Hyundaijev nivo pouzdanosti postao težnja mnogih proizvođača. To možda i najbolje demonstrira druga generacija modela i30, koji se proizvodio od 2011. godine do 2017. godine. Tim magazina ProAuto imao je priliku izbliza pratiti genezu i tržišni put Hyundaija i30, još od kada smo ga prvi put vozili u Novom Sadu 2011. godine, pa do zaključenja njegove proizvodnje 2017 godine. Sada se na tržištu polovnih izdvojio kao jedna od najracionalnijih kupovina, a u ovom tekstu raščlanjujemo potencijalne probleme karakteristične za polovni i30, a istražujemo i cijene održavanja u ovlaštenim servisima.
Naša posjeta servisu i detaljno istraživanje otkrili su da je Hyundai i30 druge generacije (2011.-2017.), kodne oznake GD, jedan od najpouzdanijih kompaktnih automobila na našem tržištu. I pored 836 prodatih primjeraka (743 hatchbacka + 93 karavana prodatih putem ovlaštene mreže u BiH), ovlašteni servisi u Bosni i Hercegovini susreli su se sa svega nekoliko vanrednih intervencija koje bismo mogli smatrati standardnim problemom.
Zanimljivo je i to što trgovci polovnim automobilima nemaju interes za uvozom polovnih primjeraka, pa su predmetom trgovine u gotovo svim slučajevima primjerci koji su kupljeni posredstvom ovlaštene dilerske mreže Hyundaija u BiH. To donosi veliku prednost kupcima polovnih, budući da je servisna historija uglavnom poznata za svaki primjerak koji je na cestama u BiH.
No, za potencijalne kupce polovnog Hyundija i30 GD, ni ovi problemi ne bi trebali predstavljati preveliki razlog za brigu. Naime, osnovni standardni problem karakterističian za Hyundai i30 druge generacije veže se za gumeni zaptivač izduvnog ventila na mjenjaču. Iskustva servisera pokazuju da su se upravo na izduvnom ventilu na mjenjaču zaglavljivale gumice, a jedino rješenje bilo je skidanje gumica. Iako se radilo o prilično velikom zahvatu koji je zahtijevao skidanje mjenjača, uklanjanje gumica vršio je ovašteni servis i to tokom prvog servisa.
Prateći program brige o korisnicima, Hyundaijevi servisi nisu ni obavještavali vlasnike vozila o ovoj intervenciji koja je vršena bez ikakvih troškova za vlasnika vozila. Ispostavlja se da je ovakva intervencija izvršena na svim modelima na kojima je uočen problem i koji su održavani u ovlaštenim servisima u Bosni i Hercegovini.
I pored toga, ukoliko prilikom testne vožnje polovnog Hyundaija i30 prepoznate bilo kakve nepravilnosti u radu mjenjača, preporučujemo pregled u ovlaštenom servisu.
Hyundaijev ovlašteni servis u Sarajevu nikada nije zamijenio niti jedan amortizer na Hyundaiju i30 druge generacije. Ovaj gotovo nevjerovatan podatak pokazuje vrhunski kvalitet elemenata ovjesa na ovom kompaktu. Čak i stabilizatori, koje neravnine na putu prve “istroše” traju od 30.000 do 40.000 kilometara. Kugle i krajnice još bolje podnose neravne puteve, pa je i potreba za zamjenu ovakvih, obično potrošnih, elemenata sporadična. Ipak, jedan od ozbiljnijih problema sa kojima se susreću vozači Hyundaija i30 druge generacije veže se za prilično malu udaljenost od tla. Nije neobično da su polovni primjerci pretrpjeli nekoliko udara u pod silazeći sa trotoara, vozeći preko neravnih makadamskih puteva i slično. Prema tome, prije kupovine pregledajte donji dio Hyundaija i30 i uvjerite se u ispravnost plastičnih zaštita, te identifikujte oštećenja lima na podu i pragovima.
U skladu sa prosječnim načinom korištenja Hyundija i30, zamjena disk-pločica obično je potrebna svakih 30.000 kilometara. U ovlaštenom servisu će napomenuti ukoliko je potrebna takva intervencija, a kupci polovnih primjeraka najlakše mogu ustanoviti stanje disk-pločica i diskova vizuelnim pregledom. Također, ukoliko tokom testne vožnje čujete zvukove ili blago podrhtavanje volana prilikom kočenja, preporučuje se pregled diskova i disk-pločica. U ovlaštenom servisu zamjena prednjih diskova i disk-pločica košta 473 KM, a stražnjih 372 KM.
Nije tajna da se kod nas plinska instalacija smatra jednom od najpametnijih investicija koju možete napraviti na automobilu sa benzinskim motorom. Hyundaiji i30 sa 1,4-litarskim benzincima, koji su i bili najjeftiniji za kupovinu, posebno su interesantni za naknadnu ugradnju plinskog sistema. Interesantno je da i30-ke pokretane plinom obično voze komercijalisti, a i pored itekako zahtjevnih eksploatacionih uslova, ovakvi automobili prelaze i više od 400.000 kilometara bez ozbiljnijih vanrednih servisnih intervencija.
Jedan od razloga za ovakvu pouzdanost leži i u jednostavnoj konstrukciji Hyundaijevog 1,4-litarskog atmosferca koji umjesto zupčastog remena koristi lanac. To znači i da je održavanje ovog motora kud-i-kamo jednostavnije u odnosu na motore sa zupčastim remenom. Inače, standardna cijena osnovnog servisa koja uključuje zamjenu motornog ulja i svih filtera je 178 KM i 206 KM za modele sa dizelskim motorom.
⇑ Ključ trajnosti ovog automobila leži u redovnom održavanju i u jednostavnijim motorima čijim razvodom upravlja lanac, a ne zupčasti remen. Ni u kojem slučaju ne preskačite propisani interval zamjene ulja i filtera.
Gotovo svi vlasnici jeftinijih verzija Hyundaija i30 su barem jednom osjetili previše naglašenu buku koje stvara trenje točkova o podlogu prilikom kretanja. Buka je posebno naglašena prilikom kretanja preko starijeg asfalta. Iako može zvučati neugodno, ovaj problem nije razlog za brigu. Hankookove ljetne gume Kinergy Eco dimenzija 195/65/R15, kao originalna ugradnja na Hyundaiju i30 koji se prodavao na našem tržištu i nisu poznate kao “tihe” gume. Problem je moguće djelimično riješiti ugradnjom novijih guma (preporučljivo “premijum” brenda kao što je Continental, Goodyear, Michelin ili Pirelli).
Da bi uspjeli zadržati cijenu Hyundaija i30 druge generacije na minimumu, u Hyundaiju su morali napraviti nekoliko značajnih rezova. Prema tome, iako kabina i danas izgleda dovoljno moderno, a može se pohvaliti izuzetnom praktičnošću (veliki pretinci, džepovi na vratima i utori za čaše), određene plastične površine u kabini Hyundaija i30 pokazuju svoj nešto lošiji karakter. Tu se prije svega izdvajaju sive plastične površine na vratima, na volanu i na konzoli. Sve sive obojene površine sa kojima često vozač i putnici dolaze u kontakt postepeno gube boju. Iako se radi samo o estetskom problemu, ovako oštećene površine nekome mogu zasmetati i prenijeti poruku koja nema istinsku vezu sa ostatkom automobila.
Iako su iskustva pokazala da je i30 GD itakako impresivan i pouzdan automobil, istina je da i ovaj auto može razviti određene probleme. Ovdje donosimo nekoliko standardnih problema sa kojim su se susretali vlasnici i30-ki u Evropi, i Australiji, a koji, zbog specifičnosti našeg tržišta, nisu izraženi na modelima u Bosni i Hercegovini.
– Neujednačen rad sistema Start/Stop koji funkcioniše samo uz specifične uslove. Istrošena baterija, pa čak i grijač kabine uključen na treći nivo onemogućava rad sistema Start/Stop.
– Problem sa slabim početnim električnim naponom vezan je sa originalnom baterijom. Na pojedinim primjercima promjena baterije potrebna je svega nakon dvije godine korištenja automobila.
Pratite nas i podijelite vijest: |
– Vlasnici su bili nezadovoljni i originalnim aluminijumskim felgama, na kojima su primjećivali guljenje površinskog sloja već nakon nekoliko godina korištenja.
– Tanak sloj laka i boje nije dovoljno postojan da se odupre kamenčićima i stranim tijelima koja se velikom brzinom zabijaju u lim prilikom vožnje. Prema tome, nije neobično vidjeti površinska oštećena laka i boje na polovnim primjercima Hyundaija i30.
⇑ Hyundai i30 druge generacije 2015. godine pretrpio je blaži redizajn. Suštinski se ništa nije promijenilo, čak je i stražnji kraj ostao isti.
Hyundai i30 | 1.4 MPI (100 KS) | 1.6 CRDi (136 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.368 | 1.582 | ||
Snaga motora u kw (KS) | 74 (100) | 100 (136) | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 134 / 4.000 | 280 / 1.500 – 3.000 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.650 | 2.650 | ||
Dužina (mm) | 4.340 | 4.340 | ||
Širina (mm) | 1.795 | 1.795 | ||
Visina (mm) | 1.455 | 1.455 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 395 / 1.301 | 395 / 1.301 | ||
Maks. brzina (km/h) | 183 | 200 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 12,7 | 10,2 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 5,6 | 5,6 |
Hyundai i30 | 1.4 MPI (100 KS) | 1.6 CRDi (136 KS) | ||
Osnovni servis | 178 KM | 206 KM | ||
Osnovni servis: zamjena ulja i zamjena svih filtera (ulje za benzinca 5W40; ulje za dizela 5W30). Servis se obavlja na svakih 15.000 kilometara / 12 mjeseci. |
||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.4 MPI (100 KS) | 1.6 CRDi (136 KS) | ||
Klinasti remen | 89 KM | 94 KM | ||
Svjećice (komplet 4 kom.) | 90 KM | – | ||
Grijači (komplet 4 kom.) | – | 283 KM | ||
Mot. ulje (3,5 l / 5,5 l) | 78 KM | 136 KM | ||
Filter za ulje | 41 KM | 27 KM | ||
Filter za zrak | 46 KM | 46 KM | ||
Filter za gorivo | 77 KM | 97 KM | ||
Ulje za mjenjač (2 l) | 148 KM | 148 KM | ||
Ulje za kočnice (0,5 l) | 35 KM | 35 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 103 KM | 96 KM | ||
Pumpa za vodu | 272 KM | 251 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 164 KM | 164 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 115 KM | 115 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 309 KM | 309 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 257 KM | 257 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 405 KM | 405 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 328 KM | 328 KM | ||
Kugle | 189 KM | 189 KM | ||
Krajnice (sa podeš. geometrije trapa) | 216 KM | 216 KM | ||
Lafete | 419 KM | 419 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) sa poluos. | 917 KM | 917 KM | ||
Homokin. zglob (desni) sa poluos. | 917 KM | 917 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 105 KM | 105 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 105 KM | 105 KM | ||
Ležaj (prednji par) | 304 KM | 304 KM | ||
Ležaj (zadnji par) | 733 KM | 733 KM | ||
Set kvačila | 511 KM | 573 KM | ||
Hladnjak motora | 470 KM | 595 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 686 KM | 686 KM | ||
Prednji far | 472 KM | 472 KM | ||
Zadnji far | 423 KM | 423 KM | ||
Vanjski retrovizor | 621 KM | 621 KM | ||
Prednje vjetrobr. staklo | 870 KM | 870 KM | ||
Zadnje vjetrobr. staklo | 505 KM | 505 KM | ||
Prednje bočno staklo | 205 KM | 205 KM | ||
Zadnje bočno staklo | 220 KM | 220 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa za Hyundai – Hyundai Auto BH Sarajevo. |
sep 13, 2024 0
sep 12, 2024 0
sep 11, 2024 0
sep 09, 2024 0
Poštovani,
Zainteresivan sam za Vase iskustvo sa modelom iX20 Crdi 1.4 2011 sa 6 bezina. Od skora ga posedujem, ali me interesuju iskustva drugih vlasnika ovog modela ili Vaših ovlašćenih servisa.
Unapred hvala.