Osvježeno 5 Decembra, 2023 12:20 PM
maj 17, 2017 Adnan Huseinagić Hyundai, Polovni 2
I pored imidža pouzdanog automobila, kupci polovnih moraju se uvjeriti u ispravnost dodatne elektronske opreme, sistema pogona na četiri točka i stanja osnovnih potrošnih elemenata. Praktično, svi primjerci koji su na našim cestama, kupljeni su u BiH, tako da je na većini poznata servisna historija. Za razliku od većine drugih servisa, ovlašteni servis Hyundaija pored zamjene određenih pokvarenih dijelova, nudi i popravak.
Tema realizovana sa ovlaštenim servisom Hyundaija – Hyundai Auto BH doo Sarajevo
Hyundaijevi terenci u posljednjih desetak godina bili su među najpoželjnijim na tržištu – i kao novi, i kao polovni, a u Bosni i Hercegovini teško da je i jedan kompaktni SUV napravio proboj kao što je to napravio ix35. Iako su i prije njega Tucson i Santa Fe nosili dobar dio prodaje, čini se da je ix35 jedna od najvažnijih karika za izgradnju kulta SUV-ova u BiH. Nakon dolaska treće generacije Hyundaijevog kompaktnog SUV-a (ponovo sa imenom Tucson), ix35 konačno je preuzeo vedeću poziciju najinteresantnijeg polovnog SUV-a na tržištu.
Za razliku od pojedinih Hyundaija iz prošlosti, Hyundai ix35 izgradio je poseban imidž te potpuno izbjegao problem velikog gubitka tržišne vrijednosti.
⇑ Ovdje možete vidjeti naše impresije sa jedne od testnih vožnji Hyundaija ix35
Nije jeftin! Čak i modeli sa pogonom na dva točka i sa benzinskim motorom, te sa više od 150.000 kilometara na brojčaniku lako nadmašuju cijenu od 25.000 KM. I to sa razlogom.
Naša posjeta ovlaštenom servisu Hyundaija u Sarajevu, koji je i bio jedna od stanica za istraživanje potencijalnih problema sa ix35, otkrila je da je ix35 jedan od najpouzdanijih automobila današnjice.
Standardni problemi gotovo da i ne postoje, mada je naše istraživanje pokazalo da se kupci polovnih obavezno moraju uvjeriti u ispravnost mjenjača, kvačila, sistema pogona na četiri točka, parkirnih senzora i gumenih izolatora na ivicama vrata. Naime, iskustva vlasnika pokazala su da ix35 i pored fantastičnog imidža pouzdanog automobila ipak nosi nekoliko relativno uobičajenih problema.
Kupci modela sa pogonom na četiri točka mogu se susresti sa problemom na “uklopnici stražnjeg pogona”. Naime, u slučaju neispravnog funkcionisanja uklopnice, potpuno se gubi mogućnost uključivanja stražnjeg pogona. Praktično, obrtni moment se ne može uspješno prebaciti na stražnju osovinu. Na pojedinim modelima ponekad se mogu vidjeti masne naslage na uklopnici, što je prvi znak potencijalnog problema. Problem se uspješno rješava u servisu zamjenom gumenog zaptivača na uklopnici. Zamjena cijelog elementa koštaće vas oko 1.000 KM, ali je praksa ovlaštenog servisa u BiH takva da je uklopnicu moguće reparirati po cijeni između 200 i 300 KM, što je kud-i-kamo povoljnije, a problem se rješava trajno i u potpunosti.
⇑ Na određenim primjercima ovlašteni servis je zabilježio kvar na takozvanoj uklopnici stražnjeg pogona. Prva indikacija kvara je pojava masnih naslaga. Sanacija kvara košta 1.000 KM, ukoliko se mijenja uklopnica, ali je kud-i-kamo povoljnije izvršiti reparaciju za 200-300 KM.
U Bosni i Hercegovini kupci su obično birali modele sa dizelskim motorima. Prema tome, i među polovnjacima najčešće se mogu vidjeti modeli pogonjeni 1,7-litarskim CRDi-jem i dvolitarskim CRDi-jem. Očekivano, slabiji motor sa 115 KS rezervisan je isključivo za modele sa pogonom na dva točka. Dvolitarski je, naravno karakterističan za modele sa pogonom na četiri točka.
Interesantno – u ovlaštenom servisu bili su koncizni i jasni i bez ikakvog licitiranja:
– “Nema problema sa turbinom, diznama, zamajcem”,
– “Nema problema sa DPF filterom”.
Dakle, ni jedan od motora ne nosi skrivene probleme, mada su pojedini vlasnici prijavljivali probleme sa manjim 1,7-litarskim CRDi-jem koji se javljaju tokom previše hladnih zima. Da ne bude zabune, nije u pitanju nikakav kvar, nego primjena vrlo kvalitetnog filtera za goriva sa veoma gustim filterskim papirom. Poznato je da se pri veoma niskim temperaturama jako zgrušnjava preostali parafin u dizelskom gorivu, koji je u stanju začetiti pore u filter-papiru. Trenutno rješenje leži u privremenoj zamjeni filtera ili “grijanju” automobila u nekom zatvorenom prostoru.
⇑ Najčešći motori koje su birali kupci u BiH su 1.7 CRDi i 2.0 CRDi. Ni na jednom tržištu na kojima je prisutan Hyundai nisu zabilježeni nikakvi uobičajeni problemi na ovim motorima.
Pored pouzdanih i izdržljivih elemenata pogonskog sistema, Hyundai ix35 nosi i prilično impresivnu opremu. Skuplji modeli stižu sa dvozonskim klima-uređajem, navigacionim sistemom, punim električnim paketom i slično. No, vlasnici su prijavljivali probleme upravo sa navigacionim sistemom i elektronskom opremom. Naime, na starijim modelima navigacioni uređaj nije bio dovoljno precizan, a to je najjednostavnije primijetiti upoređivanjem položaja sličice automobila na navigacionom displeju sa stvarnim položajem. Ukoliko je prevelika razlika između stvarnog položaja i onoga prikazanog na displeju, potrebna je brza intervencija u servisu tokom koje će serviseri ažurirati softver. Ovlašteni servis će ovu interveciju obaviti potpuno besplatno.
⇑ Na primjercima prije redizajna dešavalo se takozvano “mržnjenje” displeja. Problem je ispočetka rješavan zamjenom displeja, a naknadno nadgradnjom softvera.
Interesantno, modeli sa početka proizvodnje mogli bi imati dodatne probleme i sa parkirnim senzorima, infotainment sistemom i bluetoothom. Problemi sa ovim sistemima bili su karakteristični samo za modele prije redizajna 2014. godine. Nisu zabilježni ovakvi problemi na novijim modelima.
U Hyundaiju su svakako upoznati sa ovim problemima, pa je omogućena i zamjena samo jednog parkirnog senzora ili jednostavna nadogradnja softvera da bi se riješili problemi sa infotainment sistemom. Kvar na parkirnim senzorima dešava se zbog prekida kontaktnih kablova. Moguće je u potpunosti zamijeniti kablove i to po cijeni od 250 KM, ali je također moguće otkloniti kvar ponovnim povezivanjem provodnika. Ova intervencija će vas koštati oko 30 KM.
⇑ Kvar na parkirnim senzorima uobičajen je u stražnjem odbojniku, i to zbog male debljine električnih provodnika. U servisu je moguće promijeniti cijeli set koji košta 250 KM, ali će serviseri izići u susret time što popravkom, koja košta 30 KM, riješiti ovaj problem.
Vlasnici Hyundaija ix35 u Evropi prijavljivali su i probleme sa kvačilom na modelima sa dizelskim motorima i sa manuelnim mjenjačem. U pojedinim slučajevima, kvačilo je potpuno “propadalo”, a ustanovljeno je da se radi sa problemom na cilindru kvačila. Ovaj problem obično se dešavao tokom vožnje u gradu. Moguće je čak i privremeno riješiti problem gašenjem i paljenjem motora. No, konačno rješenje je pregled u servisu i eventualna promjena cilindra kvačila. Interesantno je to da se do sada ni na jednom prodatom primjerku u BiH nije manifestovao ovakav problem.
Ostali nedostaci sa kojima bi se mogli susresti kupci polovnog Hyundaija ix35 uključuju osjetljive gumene zaptivače na stražnjim bočnim vratima. Pojedini vlasnici prijavljivali su i to da voda prolazi u kabinu, te može oštetiti određene elemente u vratima. Čak se voda nakupljala i na podu ispred sjedišta. Provjerom tragova vode na podu i na vratima moguće je ustanoviti da li postoje problemi sa izolacijom. I ovdje ovlašteni servis nudi uslugu sanacije, a ne isključivo zamjene gumenih zaptivača, a cijena je zaista simbolična.
⇑ Zabilježeni su slučajevi odvajanja zaptivne gume na bočnim vratima. Obratite pažnju da li se voda nakuplja u predjelu ispod nogu putnika na stražnjoj klupi. Servis ovaj kvar sanira vrlo brzo i za simboličnu cijenu.
Također, prilikom ispitivanja polovnog primjerka ustanovite ispravnost brava na svim vratima, radioprijemnika, kao i kompletne dodatne elektronske opreme.
Zabilježeni su kvarovi prestanka funkcije unutrašnjih ručica za otvaranje vrata. Dešavali su se slučajevi pucanja sajle u sistemu, čime se i gubila funkcija. Zamjenski element je puno kvalitetniji, jer je debljina sajle bila 1 mm, a kasnije je povećana na 1,5 mm. Zamjenom se ovaj problem trajno otklanja, a intervencija košta oko 100 KM.
⇑ Na prvim primjercima dešavao se otkaz na ručici za otvaranje vrata. Uzrok tome je mala debljina sajle koja povezuje ručicu sa mehanizmom za bravljenje. Zamjenski dio je puno kvalitetniji, a sanacija košta oko 100 KM.
Sudeći prema riječima servisera iz ovlaštenog servisa Hyundaija, u Bosni i Hercegovini podjednako su zastupljeni modeli sa ručnim i sa automatskim mjenjačima. No,iskustva su pokazala da je održavanje određenih elemenata različito. Prema tome kočne pločice na automaticima obično je potrebno mijenjati već nakon 35.000 pređenih kilometara, dok na modelima sa manuelnim mjenjačem kočne pločice mogu izdržati osjetno više od 40.000 kilometara. Cijena zamjena kočnih pločica je nešto viša od 300 KM.
Očekivano i diskovi se troše brže na automaticima. Prema tome, obično nakon zamijene tri seta pločica na manuelcima potrebna je i zamjena diskova, dok se kod automatika diskovi obično mijenjaju već nakon dvije zamjene kočnih pločica. Cijena zamjene svih diskova diskova je manja od 550 KM.
Oba dizelska motora (koji su i najzastupljeniji na tržištu) koriste motorno ulje 5W30, a osnovni servis koji uključuje zamjenu ulja, zamjenu filtera ulja, te podlošku čepa korita motora, košta svega 259 KM (i to za najsnažniji dvolitarski CRDi motor). Cijena osnovnog servisa daleko je jeftinija za manje motore ili za benzince.
Hyundai ix35 | 1.7 CRDi 2WD (115 KS) M6 | 2.0 CRDi 4WD (185 KS) M6 | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.685 | 1.995 | ||
Snaga motora u kw (KS) | 85 (116) | 135 (184) | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 260 / 1.250 – 2.750 | 392 / 1.800 – 2.500 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.640 | 2.640 | ||
Dužina (mm) | 4.410 | 4.410 | ||
Širina (mm) | 1.890 | 1.890 | ||
Visina (mm) | 1.670 | 1.670 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 465 / 1.436 | 465 / 1.436 | ||
Masa (kg) | 1.415 | 1.604 kg | ||
Maks. brzina (km/h) | 173 | 194 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 12,4 | 10,0 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 5,3 | 6,1 |
Hyundai ix35 | 2.0 MPi 2WD (163 KS) M5 | 1.6 GDi 2WD (135 KS) M6 | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.998 | 1.591 | ||
Snaga motora u kw (KS) | 120 (163) | 99 (135) | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 194 / 4.600 | 164 / 4.850 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.640 | 2.640 | ||
Dužina (mm) | 4.410 | 4.410 | ||
Širina (mm) | 1.890 | 1.890 | ||
Visina (mm) | 1.670 | 1.670 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 465 / 1.436 | 465 / 1.436 | ||
Masa (kg) | 1.380 | 1.305 kg | ||
Maks. brzina (km/h) | 184 | 178 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 10,4 | 11,1 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 7,6 | 6,8 |
Upozorenje!
Zabranjeno kopiranje i prenošenje teksta ili bilo kojeg dijela teksta, svih navedenih podataka, te fotografija iz ovog članka na druge internet stranice.
dec 04, 2023 0
dec 04, 2023 0
dec 04, 2023 0
dec 04, 2023 0
mene zanima, zasto se povecava nivo ulja u motoru iznad maksimale.
da napomenem ,kod promene ulja uvek je sipano 5 litara ,znaci nesto manje od max, a nakom predjenih nekoliko stotina km ,pokazivac ulja (sipka ) pokazuje preko maximuma
u pitanju je IX 35 1,7 crdi proizvodnja 2012 godine
neradi regeneraciju i naftu nabija u motor