Osvježeno 7 Decembra, 2024 2:20 PM
okt 31, 2017 Safet Šatara Hyundai, Polovni 0
Najbolji primjerci Hyundaija Santa Fe druge generacije su oni koji su proizvedeni nakon redizajna – 2010. godine. Najpopularniji motor dobio je lanac umjesto zupčastog remena, problemi sa dodatnom opremom u kabini su otklonjeni, a automobil je postao i stilski rafiniraniji. Za divno čudo, čak ne morate bježati ni od benzinaca, ali su dizelski primjerci najčešći.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom za Hyundai – Hyundai Auto BH doo Sarajevo
Na tržištu polovnih automobila u posljednje vrijeme počela su vladati nova pravila – u dosta slučajeva kupcima primarna kupovina više nisu njemački ili francuski automobili!? I korejski su odavno počeli osvajati tržište, a njihovi SUV-ovi, obično jeftiniji od njemačke i japanske konkurencije, postaju sve slađi zalogaj za one koji planiraju odvojiti dvadesetak hiljada KM za polovni automobil. Hyundai Santa Fe druge generacije definitivno je jedan od takvih.
Znatno veći i od Toyote RAV4 i od VW Tiguana, ali sa jednako prihvatljivom cijenom i sa odličnim pogonom na četiri točka, Santa Fe je primamljiva ponuda. Štaviše, uz četverocilindarski dizelaš potpuno je prilagođen zahtjevima našeg tržišta. Stoga i ne čudi činjenica da je od 2006. godine do danas uvezeno oko 400 polovnih Santa Fea, dok je 355 novih prodato putem ovlaštene dilerske mreže u BiH. Prema tome, Santa Fe je jedan od najpopularnijih korejskih polovnjaka.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
No, kupci Santa Fea, kao i svakog drugog polovnjaka, mogu se susresti sa rizikom potencijalnih učestalih i povremenih kvarova, te nedostataka i problema. Našim istraživanjem u ovlašenom servisu Hyundaija u Sarajevu otkrili smo osnovne nedostatke koji mogu pratiti polovne primjerke ovog automobila.
Već na primjercima sa početka proizvodnje, bio je izražen problem sa zamajcem, no pucanje opruga unutar plivajućeg zamajca inače nije bio uobičajen problem na sličnim automobilima. Problem je riješen reprogramiranjem kompjutera koji reguliše ubrizgavanje goriva prilikom kočenja motorom. Svi takvi proizvedeni primjerci su opozvani, oštećeni zamajci zamijenjeni, a kompjuteri dobili prilagođeni softver. Danas je, praktično nemoguće doći do takvog primjerka, ali i ukoliko se slučajno pronađe, servis ima kompletno rješenje. U slučaju da je na polovnom Santa Feu oštećen zamajac motora iz bilo kojeg razloga, te da je potrebna zamjena, novi zamajac u ovlaštenom servisu košta 2.000 KM.
Ovaj problem nije bio nepoznat ni na prvoj generaciji Santa Fea, mada je bio izraženiji na prvim proizvedenim primjercima druge generacije.
Problem sa zamajcem ujedno možemo smatrati i najvećim karakterističnim problemom za Santa Fea druge generacije.
Istina, na pojedinim tržištima, kupci i vlasnici su se s vremena na vrijeme žalili i na određene elektronske sisteme u kabini.
Tako su grijači sjedišta postajali jedan od standardnih problema na starijim modelima prodavanim u inostranstvu.
Iako je ova verzija Santa Fea stizala opremljena prilično bogatom opremom i u baznom paketu, čak ni viši nivoi nisu uobičajeno stizali sa navigcionim uređajem i centralnim displejom.
Ipak, i takvi postoje na tržištu, a ono što je karakteristično za modele prije redizajna, koji je bio 2010. godine, to je učestalost “zamrzavanja” navigacionih uređaja i kompletnog sistema kojem se pristupa putem centralnog displeja. Hyundaijevi serviseri su već na početku predlagali resetovanje navigacionog uređaja nakon zamrzavanja, što je u pravilu i rješavalo problem.
Modeli proizvedeni prije redizajna 2010. godine definitivno su bili osjetljiviji na probleme sa elektronski kontrolisanim sistemima, ali i sa dodatnom opremom. No, veliki napredak u kontroli kvaliteta u Hyundaiju, koji je započeo 2009. godine, definitivno je pozitivno utjecao na opšti kvalitet, pa se kao takav pozitivno odrazio i na primjerke proizvedene nakon 2010. godine.
Nakon prve godine produkcije, Santa Fe je dobio unaprijeđenu verziju 2,2-litarskog turbodizelaša i dodatnih 7 KS (155 KS umjesto 148 KS), ali je nakon redizajna 2,2-litarski dizelski motor temeljito promijenjen – umjesto zupčastim remenom, bregaste osovine pokretane su lancem, a snaga je porasla na 197 KS.
Također, redizajnom je riješen i problem sa pokazivačem goriva. Naime, na pojedinim tržištima vlasnici su se žalili da pokazivač goriva ne pokazuje ispravan nivo goriva u rezervoaru. Prema tome, pronalazak polovnog Santa Fea druge generacije trebao bi se bazirati na modele proizvedene nakon 2010. godine. Istina, modeli proizvedeni iza 2009. godine su znatno skuplji, a nisu ni u većim količinama dostupni na našem tržištu.
Bez obzira na to radi li se o modelima prije ili nakon redizajna, servisni centar u Bosni i Hercegovini otkrio je da Santa Fe i nema pretjerano izražene probleme sa ovjesom. Kugle i stabilizatori prednjeg trapa su najosjetljivije, pa je zamjena ovih elemenata obično potrebna nakon šezdesetak hiljada kilometara. Cijena zamjene kugle je 91 KM, a zamjene stabilizatora 71 KM.
Također, na modelima sa većim brojem pređenih kilometara (više od 200.000 km) moguće je oštećenje takozvane “satne opruge” koja prenosi signal za zračne jastuke i za komande na volanu. Zahvaljujući jednostavnom pristupu, zamjena je vrlo brza i jednostavna, a košta oko 200 KM.
Hyundai Santa Fe druge generacije nije nepoznanica na našim putevima, a kako se cijena spušta čak i na 15.000 KM, popularnost ovih vozila (dostupnih sa 5 ili sa 7 sjedišta) se povećava. Čak i kupovina benzinca sa 2,4-litarskim motorom ne izmiče ekonomskim zahtjevima kupaca polovnjaka u ovom cjenovnom rangu. Popularna je ugradnja plinskog sistema. U tom slučaju 2,4-litarski benzinac će trošiti oko 17 litara plina na 100 kilometara. U tom slučaju, cijena prelaska 100 kilometara nije izvan granica cijene prelaska 100 kilometara sa dizelašem. (s.š.)
⇑ Jovica Pantović, servis-trening menadžer u Hyundai Auto BH doo Sarajevo: “Nikad ne preskačite redovni servis i strogo vodite računa o filteru ulja i ulju koje koristite. Podsjećam, ulje nije isto za 2,2 litarski dizelski motor sa početka proizvodnje druge generacije i sa početka proizvodnje redizajniranog modela.”
Nije tajna da vozači Santa Fea ove generacije iz zemalja u regionu stižu u Bosnu i Hercegovinu na izvršavanje velikog servisa. Navodno, održavanjem Santa Fea u našoj zemlji moguće je ostvariti značajne uštede. Moguće je ostvariti uštede i više od 1.000 KM.
Cijena osnovnog servisa za dizelaša od 155 KS iznosi 160 KM, a za jačeg dizelaša (197 KS) je 226 KM.
U ovlaštenom servisu praktikuju izmjenu disk-pločica svakih 30.000 kilometara za modele sa automatskim mjenjačem (70 odsto modela u BiH je sa automatikom). Za modele sa manuelnim mjenjačem izmjena disk-pločica praktikuje se na više od 40.000 kilometara. Cijena zamjene prednjih disk-pločica iznosi 191 KM, a u zavisnosti od varijante cijena zamjene stražnjih je od 169 do 185 KM.
Održavanje Santa Fea u ovlaštenom servisu trebala bi biti obaveza. Radi se o kompleksom automobilu, pa improvizacija može dovesti do skupih problema. Najbolji primjer je loša praksa pojedinih vlasnika koji kupuju i ugrađuju neoriginalni filter ulja koji nije istih dimenzija kao originalni filter. Zapravo, neoriginalni filter ne može se pravilno ubaciti u ležište. Pojedini neobučeni serviseri odbacuju plastični dio koji osigurava pravilan protok neprečišćenog ulja, što će definitivno dovesti do trajnog problema sa motorom. Zapravo, u Hyundaijevom servisu napomenuli su da motori sa ovakvom preradom obično ne mogu preći puno više od 200.000 kilometara. Sa druge strane, sa originalnim filterom motori će lako izdržati i više od 700.000 kilometara.
Hyundai Santa Fe | 2.2 CRDi 2WD MT (155 KS) | 2.2 CRDi 4WD MT (155 KS) | 2.2 CRDi 4WD AT (155 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 2.188 | 2.188 | 2.188 | ||
Snaga motora u kw (KS) | 114 (155) | 114 (155) | 114 (155) | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 343 / 1.800 | 343 / 1.800 | 343 / 1.800 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.700 | 2.700 | 2.700 | ||
Dužina (mm) | 4.675 | 4.675 | 4.675 | ||
Širina (mm) | 1.890 | 1.890 | 1.890 | ||
Visina (mm) | 1.795 | 1.795 | 1.795 | ||
Klirens (mm) | 203 | 203 | 203 | ||
Masa (kg) | 1.743 | 1.823 | 1.853 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 528 / 1.582 | 528 / 1.582 | 528 / 1.582 | ||
Maks. brzina (km/h) | 180 | 179 | 178 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 11,3 | 11,6 | 12,6 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 7,0 | 7,3 | 8,1 |
Hyundai Santa Fe | 2.2 CRDi 2WD MT (197 KS) | 2.2 CRDi 2WD AT (197 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 2.199 | 2.199 | ||
Snaga motora u kw (KS) | 145 (197) | 145 (197) | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 422 / 1.800 | 437 / 1.800 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.700 | 2.700 | ||
Dužina (mm) | 4.660 | 4.660 | ||
Širina (mm) | 1.890 | 1.890 | ||
Visina (mm) | 1.760 | 1.760 | ||
Klirens (mm) | 200 | 200 | ||
Masa (kg) | 1.755 | 1.802 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 528 / 1.582 | 528 / 1.582 | ||
Maks. brzina (km/h) | 190 | 190 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 9,5 | 9,9 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 6,3 | 7,2 |
Hyundai Santa Fe | 2.2 CRDi 4WD MT (197 KS) | 2.2 CRDi 4WD AT (197 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 2.199 | 2.199 | ||
Snaga motora u kw (KS) | 145 (197) | 145 (197) | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 422 / 1.800 | 437 / 1.800 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.700 | 2.700 | ||
Dužina (mm) | 4.660 | 4.660 | ||
Širina (mm) | 1.890 | 1.890 | ||
Visina (mm) | 1.760 | 1.760 | ||
Klirens (mm) | 200 | 200 | ||
Masa (kg) | 1.840 | 1.866 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 528 / 1.582 | 528 / 1.582 | ||
Maks. brzina (km/h) | 190 | 190 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 9,8 | 10,2 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 6,8 | 7,2 |
Hyundai Santa Fe | 2.2 CRDi (155 KS) | 2.2 CRDi (197 KS) | ||
Osnovni servis | 160 KM | 226 KM | ||
Osnovni servis+ | 237 KM | 290 KM | ||
Osnovni servis++ | 324 KM | 376 KM | ||
Veliki servis | 714 KM | – | ||
Veliki servis+ | 973 KM | – | ||
Kontrolni pregled vozila prema kont. listi od 10 tačaka | 18 KM | 18 KM | ||
Kontrolni pregled vozila prema kont. listi od 17 tačaka | 41 KM | 41 KM | ||
– Osnovni servis: zamjena ulja, zamjena filtera ulja, zamjena podloške čepa. – Osnovni servis+: zamjena ulja, zamjena filtera ulja, zamjena podloške čepa, zamjena filtera zraka, zamjena filtera kabine. – Osnovni servis++: zamjena ulja, zamjena filtera ulja, zamjena podloške čepa, zamjena filtera zraka, zamjena filtera kabine, zamjena filtera goriva. – Veliki servis: zamjena seta zupčastog remena, zamjena vodene pumpe. – Veliki servis+: zamjena seta zupčastog remena, zamjena vodene pumpe, zamjena seta pogonskog remena. – Potrebna količina motornog ulja za manuelni mjenjač je 1,85 l, a za automatski mjenjač 10,9 l. – Servisni interval je na na svakih 10.000 km. |
||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 2.2 CRDi (155 KS) | 2.2 CRDi (197 KS) | ||
Klinasti remen | 45 KM | 194 KM | ||
Grijači (komplet) | 172 KM | 378 KM | ||
Mot. ulje (6 l / 7,5 l) | 126 KM | 183 KM | ||
Filter za ulje | 46 KM | 56 KM | ||
Filter zraka | 33 KM | 32 KM | ||
Filter za gorivo | 108 KM | 108 KM | ||
Ulje za mjenjač (MT 1,85 l / AT 10,9 l) | 112 KM | 413 KM | ||
Ulje za kočnice (0,5 l) | 55 KM | 55 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 95 KM | 103 KM | ||
Pumpa za vodu | 282 KM | 272 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 191 KM | 191 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 169 KM | 185 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 326 KM | 382 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 352 KM | 355 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 533 KM | 473 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 429 KM | 318 KM | ||
Kugla | 91 KM | 91 KM | ||
Krajnica | 157 KM | 157 KM | ||
Lafeta | 542 KM | 542 KM | ||
Poluosovina (lijeva) | 1.170 KM | 1.170 KM | ||
Poluosovina (desna) | 1.170 KM | 1.170 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 125 KM | 125 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 145 KM | 145 KM | ||
Ležajevi sa glavčinom (prednji par) | 862 KM | 862 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 862 KM | 862 KM | ||
Set kvačila | 1.737 KM | 1.396 KM | ||
Hladnjak motora | 710 KM | 774 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 577 KM | 981 KM | ||
Baterija | 279 KM | 279 KM | ||
Metlice brisača (prednje) | 65 KM | 65 KM | ||
Prednji far | 807 KM | 807 KM | ||
Zadnji far (dvodijelni) | 521 KM | 709 KM | ||
Vanjski retrovizor | 541 KM | 679 KM | ||
Prednje vjetrobr. staklo | 1.315 KM | 1.013 KM | ||
Zadnje vjetrobr. staklo | 718 KM | 718 KM | ||
Prednje bočno staklo | 322 KM | 253 KM | ||
Zadnje bočno staklo | 281 KM | 281 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa za Hyundai – Hyundai Auto BH doo Sarajevo |
dec 06, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 05, 2024 0