Osvježeno 18 Januara, 2025 5:43 PM
sep 26, 2021 Adnan Huseinagić Hyundai, Polovni 0
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom za Hyundai – Hyundai Auto BH doo Sarajevo
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Malo je automobila koji su na većini tržišta pustili tako dobar korijen kao što je Hyundaijev Tucson. Iz generacije u generaciju, Hyundai je pomno osluškivao signale sa tržišta i svaki novi model prilagođavao kupcima i to gotovo do u detalje.
Tucsona su odlično primili i to od Australije do Amerike, ali je na poseban način prihvaćen u Evropi, pa je taman u vremenu najezde crossovara svih dimenzija počeo praviti pravi dar-mar na pojedinim tržištima. Do zaključenja treće generacije, (septembar 2020. godine) u Evropi ih je prodato više od milion i 400 hiljada, što je više nego dobar pokazatelj da je Hyundai ipak napravio posao stoljeća – ono što je s Elantrom napravio u Americi, s Tucsonom je napravio u Evropi.
Ni tržište BiH nije ostalo imuno, pa je većina primjeraka koji su se prodavali još od 2004. godine posredstvom ovlaštenog uvoznika, još uvijek na cestama i još uvijek u voznom stanju.
Za sve ove godine Tucson je (i pod nazivom ix35) u BiH prodat u 2.272 primjerka. Od toga je čak 1.308 primjeraka treće generacije. Nekoliko godina je je čak bio vicešampion na tržištu novih automobila u BiH, a i kad nije, bio je pri samom vrhu liste najprodavanijih modela.
Većina primjeraka je prolazila kroz ovlašteni servis, barem dok je trajao garantni rok, što je u svakom slučaju dovoljan izvor informacija “drugoj ruci” kada su u pitanju stvarna pređena kilometraža i intervencije koje je obavljao servis.
Na našem je tržištu simptomatično i to da su kupci ovog automobila obično lojalni i da se nakon pojave modela nove generacije obično opredjeljuju za svoj primjerak, ostavljajući svoj prethodni kao dio u računu prema poznatom sistemu staro za novo.
Kupci u BiH se se najčešće opredjeljivali za modele pogonjene dizelskim motorima 1.6 CRDi i 2.0 CRDi, a najčešći izbor su bili primjerci sa pogonom na svim točkovima (isključivo 2.0 CRDi). U ponudi su bili i benzinski modeli, a kupci su se najčešće opredjeljivali za primjerke sa 1,6-litarskim atmosferskim motorom koji su imali vrlo prihvatljivu cijenu.
⇑ Najčešći izbor kupaca bili su modeli sa dvolitarskim dizelskim motorom snage 185 KS i sa 1,6-litarskim benzinskim motorom snage 136 KS.
Budući da je Hyundai od samog početka “projektu” Tucson pristupio vrlo ambiciozno, već odavno je poznato da ovaj automobil nije imao serijskih grešaka koje su vozačima zagorčavali život, niti je imao uobičajenih kvarova koji su vlasnicima u većoj mjeri opterećivali kućni buidžet.
I evropska i bosanskohercegovačka statistika je potvrdila da je uz redovno održavanje Hyundai Tucson bez većih problema u stanju preći najmanje 300.000 kilometara i to bez obzira na vrstu motora. Također, u posljednjih pet godina zabilježili smo nešto veći uvoz polovnih primjeraka, što može biti signal za oprez. Ipak, iskustva ovlaštenih servisa, kada su u pitanju uvezeni primjerci, kažu da nisu primijetili prevare sa pređenom kilometražom.
Kako god, Hyundai Tucson je automobil kojeg je potrebno redovno održavati, a intenzitet kvarova i interval zamjene potrošnih i drugih dijelova zavise od načina eksploatacije i od redovnosti servisiranja.
⇑ Prvi sistemski kvar koji se javio na Tucsonu treće generacije je prerani otkaz gumene čaure za prigušenje udara (selen).
Najosjetljiviji segment Tucsona treće generacije sa dvolitarskim dizelskim motorom i sa pogonom na svim točkovima su zapravo gumene čaure za prigušenje udara, ili poznatije kao “seleni”. Problem je bio intenzivniji na primjercima koji se se proizvodili od početka produkcije 2015. do 2018. godine, sve do pojave redizajniranog modela, kada je proizvođač “trajno” riješio ovaj problem.
Štaviše, Hyundai je napravio i opoziv, pa je na svim primjercima koji su dolazili na redovan servis, u garantnom roku zamijenjen ovaj dio. Problem se manifestuje tako što se iz pozicije točkova s vremena na vrijeme čuju udarci, pogotovo ako se vozi po neravnoj podlozi.
Inače, zamjena para selena na stražnjoj osovini u ovlaštenom servisu košta samo 30 KM.
⇑ Servisi su zabilježili kvar aktuatora stražnjih lijevih vrata. Na svim prodatim primjercima u BiH problem je riješen u toku garantnog roka.
Također, servis je zabilježio određen broj posjeta vlasnika zbog takozvanog aktuatora stražnjih lijevih vrata. Ovaj dio ima funkciju zabravljivanja vrata pri zatvaranju, a kvar se manifestuje tako što vrata ostanu (trajno) zatvorena. Koliko je poznato, problem na svim primjercima koji su u BiH, riješen je u toku garantnog roka. Ukoliko se sličan kvar pojavi na uvezenim primjercima, vlasnike će intervencija koštati 180 KM.
⇑ Najvažniji segment održavanja Tucsona u radnom vijeku je filter ulja. Iz ovlaštenog servisa savjetuju korištenje isključivo originalnog filtera, i naglašavaju da je to ključ dugotrajnosti motora.
Ono o čemu bi vlasnici obavezno morali voditi računa je korištenje originalnog filtera za ulje. Istraživanje je pokazalo da svi zamjenski filteri koji se nalaze u slobodnoj prodaji ne odgovaraju potrebama dvolitarskog CRDi motora. Originalni filter ulja je jeftiniji dio koji spada u red potrošnih dijelova i zbog toga na njemu ne bi trebalo štedjeti. Za dizelske varijante košta 41 KM, a za benzinske samo 20 KM. Također, kada je riječ o redovnom servisu, stručnjaci savjetuju isključivo upotrebu ulja 5W30 sa obaveznom oznakom “Ultra ECT”. Ukoliko se desi, da je u motoru ulje koje nije propisao proizvođač, može stradati i DPF filter. Zbog neodgovarajućeg ulja, sistem češće aktivira regeneraciju DPF filtera (na 150 do 200 km, umjesto na 350-400 km). Obavezni servisni interval za dvolitarski dizelski CRDi motor je na svakih 15.000 kilometara, što košta 466 KM. U sve je uključena zamjena ulja (8 litara), zamjena filtera ulja, filtera zraka i filtera kabine. Cijena osnovnog servisa za 1,6-litarski benzinski motor je 291 KM.
Potencijalni kupci su često postavljali pitanja oko trajnosti turbopunjača. Evropska statistika kvarova je pokazala da su nakon druge generacije (ix35), svi problemi koji su se javljali na ovom dijelu u potpunosti riješeni, pa su na trećoj generaciji zabilježeni samo sporadični slučajevi, dok ovlašteni servisi u BiH nisu zabilježili ni jedan slučaj otkaza turbine na svih 1.308 prodatih primjerka.
Svi motori treće generacije Tucsona umjesto zupčastog remena imaju lanac. Zbog toga i ne postoji potreba za takozvanim velikim servisom, nego samo pregled stanja lanca nakon 300.000 pređenih kilometara.
Stručnjaci ovlaštenog servisa preporučuju zamjenu mikroremena i filtera goriva na svakih 60.000 kilometara. Za motor 2.0 CRDI cijene zamjene iznose 145 i 153 KM, a kod motora 1.6 GDI, 135 i 125 KM.
Kod benzinskog motora proizvođač je propisao interval zamjene svjećica na 90.000 km, a zamjena košta 187 KM.
Iskustvo je pokazalo da kočne pločice na prednjim točkovima traju do oko 45.000 kilometara, a na stražnjim točkovima do oko 70.000, naravno ukoliko se radi o modelima s manuelnim mjenjačem. Kod modela s automatskim mjenjačem interval je kraći za oko 15%.
⇑ Sve dizelsle varijante od 2018. godine imaju ugrađen rezervoar AdBlue tečnosti.
Zbog ustanovljavanja strožih ekoloških propisa, dizelski modeli su nakon redizajna dobili sistem za AdBlue. Rezervoar ove tečnosti je zapremine 14 litara, a potroši se nakon petnaestak hiljada kilometara. Ni ovaj agens nije skup – u slobodnoj prodaji košta 0,6 KM po litri.
Vlasnici Tucsona su posjećivali servis zbog slomljenog tastera za pojačavanje zvuka audiosistema, koji se nalazi na upravljaču. Kvar se isključivo pojavljuje zbog grubljeg rukovanja, a zamjena košta 35 KM.
⇑ Zabilježen je određen broj slomljenih prekidača za pojačavanje zvuka. Popravka nije skupa.
Kod ovog automobila svi drugi kvarovi svode se na sporadične pojave. Kao što smo i rekli, svi novi primjerci kupljeni u BiH, od početka se nalaze u sistemu praćenja posjeta servisima, što olakšava kupovinu. Statistika također kaže, da se vlasnici tih primjeraka, obično odlučuju na zamjenu novim nakon 75.000 kilometara.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Uvezeni primjerci su obično modeli 2.0 CRDi 4×4, sa oko 150.000 pređenih kilometara, pa kod takvih prije kupovine preporučujemo pregled u jednom od ovlaštenih servisa. Dobra vijest je i to što će do kraja ove godine u evropski informatički sistem biti uključeni i ovlašteni servisi iz BiH, što će uveliko olakšati uvid u stvarno stanje i u pregled servisne historije svih uvezenih primjeraka.
Hyundai Tucson | 2.0 CRDi 4WD AT (185 KS) | 1.6 GDI 2WD MT (132 KS) | ||
Osnovni servis | 466 KM | 291 KM | ||
Osnovni servis: zamjena ulja, zamjena filtera ulja, zamjena podloške čepa, zamjena filtera zraka, zamjena filtera kabine. Potrebna količina motornog ulja za 2.0 CRDi 4WD (185 KS) je 8 l (Shell Helix Ultra ECT AH 5W30 209L), a za 1.6 GDI 2WD (132 KS) 3,5 l (Shell Helix Ultra 5W40). Servisni interval je na na svakih 15.000 km. | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 2.0 CRDi 4WD AT (185 KS) | 1.6 GDI 2WD MT (132 KS) | ||
Klinasti remen | 145 KM | 135 KM | ||
Grijači (komplet) | 585 KM | – | ||
Svjećice (komplet) | – | 187 KM | ||
Mot. ulje (8 l / 3,5 l) | 286 KM | 135 KM | ||
Filter za ulje | 41 KM | 20 KM | ||
Filter zraka | 41 KM | 40 KM | ||
Filter klime | 51 KM | 51 KM | ||
Filter za gorivo | 153 KM | 120 KM | ||
Ulje za mjenjač (AT 8 l) | 420 KM | 165 KM | ||
Ulje za kočnice (1 l) | 87 KM | 87 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 162 KM | 137 KM | ||
Pumpa za vodu | 380 KM | 284 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 237 KM | 237 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 178 KM | 178 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 490 KM | 490 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 490 KM | 490 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 675 KM | 675 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 565 KM | 565 KM | ||
Kugle | 270 KM | 270 KM | ||
Krajnice | 306 KM | 306 KM | ||
Lafete | 965 KM | 965 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 1.100 KM | 1.100 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 1.100 KM | 1.100 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 210 KM | 210 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 320 KM | 320 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 1.511 KM | 1.511 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 926 KM | 926 KM | ||
Set kvačila | 1.519 KM | 890 KM | ||
Hladnjak motora | 845 KM | 800 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 1.139 KM | 1.100 KM | ||
Prednji far | 1.850 KM | 1.850 KM | ||
Zadnji far | 1.080 KM | 1.080 KM | ||
Vanjski retrovizor | 1.350 KM | 1.350 KM | ||
Prednje vjetrobr. staklo | 1.500 KM | 1.500 KM | ||
Zadnje vjetrobr. staklo | 850 KM | 850 KM | ||
Prednje bočno staklo | 280 KM | 280 KM | ||
Zadnje bočno staklo | 300 KM | 300 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa za Hyundai – Hyundai Auto BH doo Sarajevo |
jan 18, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0