Osvježeno 29 Novembra, 2023 2:00 PM
aug 31, 2015 Adnan Huseinagić Mercedes, Polovni 5
Mercedes B-klase nije kompakt, nije ni monovolumen, ni kombi, no zasigurno znamo jedno – B-klasa je porodični automobil. Ne možemo baš reći da je Mercedes otkrio nešto neviđeno sa B-klasom, ali je očigledno da ovaj automobil i nije baš u klasičnim gabaritima kakve smo navikli gledati u posljednjih petnaestak godina. Možda je ekscentrik, ali to uopšte nije smetalo dobroj prodaji i imidžu pouzdanog automobila kakav je izgradio kroz godine.
⇑ I B-klasa je Mercedes. Natprosječno izdržljivi detalji neće zadavati glavobolje vlasnicima. Dosta ih je u bež i u bijeloj boji unutrašnjosti, što iziskuje veću pažnju pri korištenju i češće pranje.
Prva generacija B-klase proizvodila se od 2005. godine do 2011. godine, a iako je na tržištima širom svijeta bila dostupna sa nekoliko različitih benzinskih i dizelskih motora, te sa manuelnim ili automatskim CVT mjenjačem, u Bosni i Hercegovini najčešće ćete se susretati sa onim na kojem piše B180 CDI. Možemo slobodno reći da je više od 80 odsto od svih polovnih B-klasa prve generacije “stoosamdesetke”. Razloga ima nekoliko, a prvi su izdržljivost, niska potrošnja goriva, jeftinije održavanje u odnosu na 200 CDI (koji je pored 180 CDI praktično i jedini dostupan među polovnjacima u BiH), te niža nabavna cijena. Dakle, ukoliko ste kupac ovakvog vozila najbolje i jeste poslušati tržište i birati model sa slabijim motorom. U servisu AUTOline doo Sarajevo, gdje su nas upoznali sa potencijalnim problemima i sa cijenama održavanja ovog automobila, napomenuli su da oba dizelska motora u B-klasi imaju gotovo iste standardne probleme. Istina, najozbiljniji kvar može se desiti na snažnijem motoru iz B200 CDI. Naime, servisi su zabilježili da je turbina nešto osjetljivija na ovom modelu. Istina, prvi problemi će se javljati tek nakon većeg broja pređenih kilometara, pa je u svakom slučaju najbolje birati modele sa malim brojem pređenih kilometara. Obično je najbolje kupovati one koji su prešli do 150.000 kilometara.
⇑ U BiH je najviše modela sa motorom 180 CDI. Vrlo je izdržljiv i bez posebnih nedostataka. B200 CDI može biti nešto skuplji za održavanje, a jedini problem koji se može javiti je problem sa turbopunjačem, koji nije isti kao kod modela 180 CDI.
Također, serviseri su napomenuli da se određeni problemi mogu javiti i na ventilu za recirkulaciju izduvnih gasova, poznatijem kao EGR ventil. Iako je prostor oko motora koncipiran na taj način da se jednostavno može pristupiti gotovo svakom elementu, EGR ventil ipak je prilično skriven, pa su intervencije na ovom elementu nešto zahtjevnije. Najveći problem sa EGR ventilom je skupljanje čađi. To se svakako dešava na svim dizelskim motorima, pa ni ovaj nije izuzetak. No, umjesto zamjene EGR ventila, obično se praktikuje čišćenje unutrašnjih kanala. Ovaj servis za taj proces naplaćuje svega 150 KM, što je daleko manje od zamjene ili neke druge intervencije.
⇑ Kod primjeraka koji se najčešće voze na kratkim relacijama može doći do zaprljanja, a u najgorem slučaju i do potpunog začepljenja takozvanog EGR ventila. Ovaj ventil ne treba mijenjati, budući da serviseri AUTOlinea problem u potpunosti rješavaju čišćenjem. Operacija košta 150 KM, a odstranjivanjem viška čađi, EGR ventil će služiti isto kao i potpuno nov.
Oba motora umjesto klasičnog zupčastog remena koriste lančani prenos. Prema tome, veliki servis u onom obliku kao kod motora drugačije koncepcije praktično ne postoji. Ipak, zbog specifične konstrukcije određenih elemenata, potrebna je zamjena mikroremena sa nosačem na 120.000 kilometara. Kako se radi o prilično velikom dijelu, investicija zamjene košta 475 KM sa originalnim dijelom. Istina, cijena intervencije sa zamjenskim dijelovima, koji su također dostupni za ugradnju u servisu AUTOline doo Sarajevo, košta 335 KM. Također, u zavisnosti od potreba može se desiti da je potrebna i zamjena remenice alternatora koja se mijenja sa zatezačem i mikroremenom. Tada se cijena uvećava za dodatnih 271 KM (ili za 85 KM ako su u pitanju zamjenski dijelovi).
⇑ Jedna od najskupljih intervencija je obavezna zamjena mikroremena sa zatezačima. Ovi dijelovi se mijenjaju nakon 120.000 kilimetara, a u servisu AUTOline postoje i originalni i vrlo kvalitetni zamjenski dijelovi.
Od ostalih standardnih investicija moramo napomenuti obavezan servis automatskog mjenjača na svakih 60.000 pređenih kilometara. Istina, u BiH i nema previše ovakvih modela, ali servisna intervencija na CVT-u košta oko 400 KM.
Interesantno je to da su kupci ovakvih automobila u Evropi obično naručivali i krovni otvor. Zbog specifične konstrukcije, serviseri i korisnici su primijetili da krov nakon nekog vremena počinje propuštati vodu. Naime, gumena površina na koju dio krova naliježe kada je zatvoren vremenom izgubi svoju elastičnost, te praktično prestaje biti prepreka za vodu. Ovakve probleme sa pokretnim krovom najlakše je primijetiti po mrljama od vode koje se nalaze sa donje strane krova. Voda jednostavno prodire u unutrašnjost, a ovaj problem je tako kompleksan da u servisu naplaćuju čak 2.000 KM za zamjenu gumenih zaptivača. Interesantno je to da mnogi problem rješavaju lijepljenjem krova silikonskim kitom. Istina, u tom slučaju nemoguće je koristiti pokretni krov. Prema tome, iz servisa napominju da je najbolje izbjegavati modele koji su opremljeni ovakvom opremom.
⇑ Najveći problem na karoseriji je dotrajalost zaptivača krovnog otvora. Nažalost, popravak se zasniva na potpunoj izmjeni svih lamela krovnog otvora i mehanizma za otvaranje, što je poprilično skupo. Serviseri ovdje savjetuju izbjegavanje ovakvih primjeraka, a problem se, uslovno rečeno, može riješiti lijepljenjem lamela silikonskim kitom. Ukoliko se zalijepi na ovaj način, krovni otvor više nije moguće otvoriti.
Iako se radi o Mercedesu, serviseri su zabilježili i nekoliko standardnih problema koji se pojavljuju, uslovno rečeno, u kabini. Problem sa crijevom tečnosti za zadnje brisače može se lako uočiti u servisu nakon skidanja unutrašnje zaštite vrata prtljažnika. Naime, zbog naprezanja i starosti može se desiti da se mala cjevčica koja provodi vodu ošteti, a u tom slučaju tečnost za brisače kapa po kablovima u vratima. Oštećenje je potrebno preventivno sanirati mada nisu zabilježeni slučajevi većih problema sa električnim instalacijama zbog kapanja tečnosti.
⇑ Može se desiti da crijevo za dovod tečnosti za pranje stražnjeg stakla spadne sa cijevi prskalice. U tom slučaju tečnost može doprijeti do motora brisača, ali može dospjeti i u prtljažnik. Serviseri savjetuju preventivni pregled pri svakom dolasku na obavezni servis.
Pored toga, u kabini su uobičajeni i kvarovi sa ručicom za brisače i za svjetla, kao i problemi na modulu stuba upravljača.
Naime, u ručici za svjetla i za brisače vremenom se oštećuju žice. Oštećene žice praktično onemogućavaju uključivanje brisača ili izdavanje bilo kakve druge komande. Ukoliko uočite ovakav problem na polovnoj B-klasi, jedini način sanacije je zamjena kompletne ručice. Cijena sa zamjenom je 352 KM. Sa druge strane, dvostruko skuplji kvar može se desiti na modulu stuba upravljača. Naime, ovaj modul praktično “saopštava” centralnom kompjuteru ugao pod kojim je upravljač, a kada se pojavi kvar, na tabli sa instrumentima uključe se upozorenja za ABS, ESP, a ograničava se i snaga motora. Cijena zamjene modula u servisu AUTOline doo Sarajevo je 777 KM.
Interesantno je što se ostali problemi na B-klasama ne mogu smatrati standardnim. No, za detaljniji pregled koji bi mogao otkriti dodatne probleme ipak je najbolje automobil pregledati u servisnom centru sa stručnim serviserima. Mi smo saznali da je ovjes B-klase prilično izdržljiv te da su problemi na ovjesu ograničeni na kugle lafete (mijenjaju se svakih 150.000 kilometara, a cijena je 144 KM za originalni dio i 86 KM za zamjenski dio sa zamjenom) i krajnice spone “letve” volana (uobičajena zamjena vrši se nakon 100.000 kilometara, a zamjena sa originalnim dijelom košta 213 KM, dok sa zamjenskim dijelom košta 146 KM).
⇑ Elementi ovjesa su natprosječno izdržljivi. Ukoliko dođe do potrebe zamjene, vozači ovdje imaju izbor između originalnih i zamjenskih dijelova.
Jedan od problema koji se obično ispoljava na modelima koji se duže voze po lošijim putevima predstavlja i pucanje opruga na amortizerima. Istina, serviseri nisu zabilježili veći broj pucanja opruga, ali interesantno je da se ovaj problem javlja samo na prednjim oprugama. Postoji mogućnost zamjene originalnom oprugom, a cijena jedne opruge sa zamjenom je 168 KM. Istina, opruge se obično mijenjaju u paru, tako da je investicija veća. Ono što je posebno interesantno je to što za ovaj automobil postoji nekoliko različitih vrsta opruga. Opruge su razvrstane prema čvrstoći, a obilježene su različitim bojama. Mercedes je proizvodio posebne opruge za benzince i za dizelaše, a što je najzanimljivije, posebne opruge ugrađivale su se i na vozila namijenjena taksistima.
⇑ U eksploataciji je zabilježeno i pucanje opruga na prednjim amortizerima. Važno je to da su obje prednje opruge iste, budući da Mercedes nudi opruge različitih tvrdoća kojima se reguliše udobnost. Na oprugama se nalaze oznake u različitim bojama, što je indikacija tvrdoće opruge. Ukoliko morate mijenjati oprugu, insistirajte da vam postave oprugu koja je ista na drugom amortizeru.
U svakom slučaju, B-klasa je natprosječno izdržljiv automobil sa jasno identifikovanim potencijalnim problemima i sa relativno prihvatljivim cijenama održavanja. Na našem tržištu, očuvani primjerci dostižu i cijene od 20.000 KM, mada se modeli sa većim brojem pređenih kilometara (više od 250.000) prodaju i za manje od 14.000 KM.
⇑ Serviseri AUTOlinea u svakom slučaju savjetuju poštovanje intervala obaveznog servisa. Kod obaveznog servisa, serviseri će obaviti kratki pregled automobila i sugerisati na eventualne nedostatke. I ovdje vozači imaju mogućnost izbora dijelova, što utječe na konačnu cijenu.Mercedes B-klasa (W245/T245) | B180 CDI (109 KS) | B200 CDI (140 KS) | ||
Zapremina motora (ccm) | 1.991 | 1.991 | ||
Snaga motora u kw(KS) | 80(109) | 103(140) | ||
Obrtni moment (Nm – obr/min) | 250/1.600 | 300/1.600 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk/disk | disk/disk | ||
Međuos. rastojanje (mm) | 2.780 | 2.780 | ||
Dužina (mm) | 4.270 | 4.270 | ||
Širina (mm) | 1.775 | 1.775 | ||
Visina (mm) | 1.605 | 1.605 | ||
Zapremina prtljažnika (l) | 545/2.245 | 545/2.245 | ||
Maksimalna brzina (km/h) | 183 | 200 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 11,3 | 9,6 | ||
Prosječna potrošnja (l/100 km) | 5,6 | 5,6 |
Mercedes B-klasa (W245/T245) | ||||
Osnovni servis | B180 CDI (109 KS) | B200 CDI (140 KS) | ||
Ukupno | 350 / 600 KM | 350 / 600 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu. U cijenu je uključen pregled, te promjena ulja i svih filtera. Količine ulja za navedene modele su 6 litara. Servis AUTOline preporučuje ulje 5W30. | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | B180 CDI (109 KS) | B200 CDI (140 KS) | ||
Mikroremen (komplet) | 370 KM | 370 KM | ||
Grijači (komplet) | 130 KM | 130 KM | ||
Ulje za kočnice | 40 KM | 40 KM | ||
Pumpa za vodu | 195 KM | 195 KM | ||
Disk-pločice (prednje) | 130 KM | 130 KM | ||
Disk-pločice/obloge (zadnje) | 120 KM | 120 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 190 KM | 190 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 150 KM | 150 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 590 KM | 590 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 350 KM | 350 KM | ||
Kugle (prednjie par) | 150 KM | 150 KM | ||
Krajnice (par) | 270 KM | 270 KM | ||
Lafete | 550 KM | 550 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 250 KM | 250 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 285 KM | 285 KM | ||
Set kvačila | 855 KM | 855 KM | ||
Hladnjak motora | 380 KM | 380 KM | ||
Navedene cijene su iz autoservisa AUTOline doo Sarajevo |
nov 27, 2023 0
nov 26, 2023 0
nov 25, 2023 0
nov 23, 2023 0
Postovanje.
Mercedes B clasa
Pumpa iz rezorvoara mi treba za orivo,
2014 od CDI 1,5 CDI ,80KW
i koja je cijena ako imate??
Zanima me da li posjedujete senzor nivoa ulja, za B180 cdi, 80kw 2005godina..
061239535
Poštovanje.
Interesuje me Iskustvo zamwne bombine i kblova svećica kod Mercedesa-benz B-200 NGT. Kako obaviti samostalno? Hvala
Stanko, gdje punis NGT u Bosni? I ja imam auto na NGT pa me zanima
Kako da saznam koliko ulja moram uliti u 245 200 cdi 103 kW 2006 god i koliki je interval izmjene ulja
Hvala