Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
jun 09, 2015 Adnan Huseinagić Mercedes, Polovni 9
Mercedes C-klasa je i kao polovan opravdao ime koje nosi. Čak su i primjerci sa velikim brojem kilometara na “satu” sasvim iskoristivi, pa čak i nešto pouzdaniji od drugih modela iz iste klase. Najbolje je birati modele sa 1,8-litarskim benzincem ili sa 2,2-litarskim turbodizelašem. Rijetko se kvare, pouzdani su, a prema riječima servisera, uz redovne servise teško da će ikada izdati. Štaviše, karakter skupog i atraktivnog vozila zadržan je i nakon desetak godina, pa C-klasa iz ove generacije još uvijek nije izgubila avangardni šarm u Mercedesovom obliku.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Iako su oduvijek gradili svoju reputaciju na skupim i atraktivnim novim automobilima, Mercedesovi “već isluženi” polovnjaci još uvijek i s pravom na prednjem poklopcu nose trokraku zvijezdu. Stotine hiljada kilometara u točkovima (na nekim primjercima i milion) samo pokazuju da Mercedes nije slučajno došao na poziciju gdje sa još nekoliko odabranih sa visine može posmatrati automobilski svijet. Polovni primjerci, možda i najbolje pokazuju domet proizvođača, a ako ćemo suditi samo prema tome, Mercedes je zasigurno neprikosnoven.
Početkom novog milenijuma, mnogi su kritičari govorili da je Mercedes izgubio dio svog kvaliteta, što u neku ruku i jeste bilo istina, ali polovni primjerci iz tog doba, ipak pokazuju, da gubitak kvaliteta nije bio ni izbliza izražen kao što se mislilo. Na našim cestama danas ima zaista veliki broj Mercedesa iz tog vremena, a jedan od onih koji će čak i danas prizvati pokoji pogled, svakako je C-klasa. Konstruisana da bi zadovoljila posebnu klijentelu svojim pomalo avangardnim, ali i potpuno “mercedesovskim” izgledom, C-klasa, serije W203, nametnula se kao jedan od onih automobila koji su podizali ugled vlasnika. S obzirom na to da je došla iz Mercedesa, te da je bila skuplja (a i sada je) od gotovo svih drugih auta iz više srednje klase, C-klasa je morala biti natprosječno kvalitetna i izdržljiva. Naravno, na samom početku prodaje 2000. godine to se nije ni moglo adekvatno ispitati, ali je Njemački automobilistički klub – ADAC objavio rezultate dugogodišnjeg istraživanja, pa je, upravo C-klasa ove generacije, proglašena za jedan od najpouzdanijih automobila srednje klase.
⇑ Iako su ovakvi Mercedesi putne krstarice koje prelaze stotine hiljada kilometara, na unutrašnjosti se i ne može primijetiti zamor ili pohabanost materijala. Unutrašnjost je izrađena od izuzetno kvalitetnih materijala, zbog čega se čak i danas izdvaja od ostalih automobila.
I na našim cestama ih često srećemo. Naravno, nisu sve kupljene u Bosni i Hercegovini. Zapravo, veliki broj je uvezen iz zemalja Zapadne Evrope, pa se čak i u “salonima” polovnih vozila može naći veliki broj ovakvih automobila. Kuriozitet je to što je u prodaji gotovo isti broj i benzinskih i dizelskih modela, među kojima i nije prevelika cjenovna razlika. U svakom slučaju, pretposljednja generacija C-klase dokazala se kao veoma pouzdan automobil, a ni serviseri nisu proveli previše vremena ispod poklopca motora ili ispod automobila sanirajući neke nepredviđene probleme. Štaviše, ukoliko se pravilno održava i ukoliko se pažljivo vozi, teško da će se ikada i pojaviti u servisu, osim na redovnoj zamjeni ulja, filtera ili kočnih pločica.
Mercedes C-klasa (W203) | ||||
Dijelovi | C 220 CDI (141 KS) | C 180 (129 KS) | ||
Klinasti remen | 24 KM | 28 KM | ||
Grijači (4 kom.) | 72 KM | – | ||
Svjećice (4 kom.) | – | 80 KM | ||
Mot. ulje (5+2 l) | 68 KM | 68 KM | ||
Filter ulja | 10 KM | 10 KM | ||
Filter zraka | 14 KM | 13 KM | ||
Filer goriva | 25 KM | 72 KM | ||
Ulje za mjenjač (1 l) | 17 KM | 17 KM | ||
Ulje za kočnice (0,5 l) | 5 KM | 5 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 32 KM | 65 KM | ||
Pumpa za vodu | 98 KM | 110 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 56 KM | 56 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 45 KM | 45 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 152 KM | 152 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 110 KM | 110 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 354 KM | 354 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 210 KM | 210 KM | ||
Kugle + lafete | 130 KM | 130 KM | ||
Krajnice | 42 KM | 42 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 40 KM | 40 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 60 KM | 60 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 144 KM | 144 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 140 KM | 140 KM | ||
Set kvačila | 344 KM | 350 KM | ||
Hladnjak motora | 155 KM | 155 KM | ||
Far (prednji) | 125 KM | 125 KM | ||
Far (zadnji) | 99 KM | 99 KM | ||
Vanjski retrovizor | 150 KM | 150 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 210 KM | 210 KM | ||
Izvor informacija: Inter Auto doo Sarajevo |
Mercedes C-klasa (W203) | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | C 220 CDI (141 KS) | C 180 (129 KS) | ||
Mikro remen | 151 KM | 136 KM | ||
Grijači (komplet) | 272 KM | – | ||
Svjećice (komplet) | – | 178 KM | ||
Mot. ulje (6,5/5,5 l) + filter ulja | 199 KM | 169 KM | ||
Filter zraka | 84 KM | 173 KM | ||
Filter za gorivo | 114 KM | 152 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 267 KM | 267 KM | ||
Ukupno | 1.087 KM | 1.075 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | C 220 CDI (141 KS) | C 180 (129 KS) | ||
Ulje za mjenjač (8 l) | 288 KM | 288 KM | ||
Ulje za kočnice (0,6 l) | 70 KM | 70 KM | ||
Pumpa za vodu | 494 KM | 634 KM | ||
Disk pločice / obloge (zadnje) | 198 KM | 198 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 382 KM | 382 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 363 KM | 363 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 998 KM | 998 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 890 KM | 890 KM | ||
Krajnice (par) | 417 KM | 417 KM | ||
Lafete (prednje) | 480 KM | 480 KM | ||
Lafete (zadnje) | 551 KM | 551 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 254 KM | 254 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 555 KM | 555 KM | ||
Set kvačila | 1.416 KM | 1.357 KM | ||
Hladnjak motora | 885 KM | 885 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 670 KM | 1.043 KM | ||
Far (prednji) | 836 KM | 836 KM | ||
Far (zadnji) | 387 KM | 387 KM | ||
Vanjski retrovizor | 282 KM | 282 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 926 KM | 926 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 982 KM | 982 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 242 KM | 242 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 187 KM | 187 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa |
Serviseri će se ispod automobila “zavlačiti” još samo zbog jednog problema. Naime, nakon određenog broja pređenih kilometara, potrebna je zamjena semeringa na diferencijalu. Posljedica može biti potpuno suh diferencijal, što ni u kojem slučaju ne može biti dobro za cijelu transmisiju. Provjera je jednostavna: ukoliko čak i nakon kraćeg stajanja na asfaltu između stražnjih točkova ostane jedna kap ulja, to je siguran znak da su oba semeringa zrela za zamjenu. To su uostalom i jedini problemi zbog kojih bi C-klasa morala ići “na dizalicu”.
⇑ U Bosni i Hercegovini u Mercedesima C-klase generacije W203 najčešće se možete susresti sa malim dizelskim ili benzinskim motorima. Zanimljivo je to da postoji jednak broj i jednih i drugih, iako je naše tržište po inerciji uvijek gutalo više dizela.
Iako je prilično jasno da su u Bosni i Hercegovini bez izuzetka cjenjenije dizelske verzije od onih benzinskih, C-klasa je nekako izašla iz takvog okruženja. Vjerovatno se zbog specifičnih navika Mercedesovih kupaca benzinci i nisu pretjerano izdvajali, pa se na cesti često mogu vidjeti C-klase sa oznakom 180, ali i sa oznakom 220 CDI. Sudeći prema riječima servisera, motori u ovoj generaciji C-klase veoma su pouzdani. Štaviše, ni benzinac ni dizelski motor nemaju nikakvih ozbiljnijih problema, iako je dizelski motor prilično osjetljiv na gorivo lošijeg kvaliteta. Naime, dizne su osjetljive na gorivo lošijeg kvaliteta, pa čak i servis sugeriše na to da se gorivo dosipa u rezervoar samo u provjerenim benzinskim pumpama. Zamjena dizne je izuzetno skupa, a sipajući gorivo na provjerenim benzinskim pumpama, osjetljive dizne ne bi trebale izazivati probleme. Osim toga, crijevo turbine je podložno nešto bržem habanju, a iako upravo to crijevo izgleda veoma robustno, servisi su zabilježili da se baš i ne može nositi sa svim naporima i unutrašnjim pritiscima. Zbog nešto slabijeg kvaliteta crijevo je podložno oštećenjima, a servisi zamjenu crijeva turbine naplaćuju 180 KM.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
U svakom slučaju, gotovo neprimijetni problemi svakako su C-klasu napravili jednim od najpouzdanijih polovnih automobila. Čak su i elementi u unutrašnjosti izuzetno izdržljivi, pa gotovo da i nema tragova korištenja čak ni na primjercima koji su “pregazili” i po 250.000 kilometara. Redovno održavanje je zaista jedina obaveza, a ukoliko se odlučite za kupovinu ovog automobila, potrebno je obratiti pažnju i na nosače filtera zraka, kao i na gumice na provodnicima goriva.
– Prvi opoziv napravljen je u septembru 2003. godine, a opozvano je samo 16 primjeraka C-klase. Problem je bio izražen na letvi volana koja nije bila adekvatno učvršćena za upravljački sistem. Na opozvanim primjercima učvršćena je letva volana, a opoziv je registrovan oznakom R/2003/146.
– Drugi opoziv obuhvatio je 4.372 primjerka C-klase, E-klase i CLK-klase. Opozvani modeli su proizvedeni od avgusta do oktobra 2003. godine. Na opozvanim primjercima, mehanički uređaj za blokiranje stražnjih pojasa nije radio. Na svim modelima zamijenjen je mehanički uređaj, a opoziv je registrovan oznakom R/2003/185.
– Treći put opozvano je ukupno 4.869 primjeraka C-klase, E-klase i S-klase. Automobili su opozvani u januaru 2006. godine, a problem je bio izražen na senzoru u filteru krutih čestica. Naime, zaštitni gel koji fizički odvaja senzor od vrućih gasova u filteru čvrstih čestica mogao se zaprljati. Stoga, senzor nije mogao slati pravilne informacije centralnom kompjuteru, zbog čega se automatski ograničavao broj obrtaja koje radilica motora može dostići. Problem je riješen zamjenom senzora i zaštitnog gela. Opoziv je registrovan oznakom R/2006/046.
– Posljednji opoziv bio je u decembru 2006. godine. Opozvano je samo 29 primjeraka C-klase, a problem je bio izražen na električnim instalacijama. Naime, elektronski kontrolni modul nije bio adekvatno pričvršćen, što je dovodilo do prekida kontrolisanja osnovnih funkcija motora. Na opozvanim primjercima, nije bilo moguće upaliti motor, a zamijenjeni su svi kontrolni moduli novim. Opoziv je registrovan oznakom R/2006/183.
Mercedes C-klase (W203) | C 220 CDI (141 KS) | C 180 (129 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 2.148 | 1.998 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 105 / 141 | 95 / 129 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 315 / 1.800 | 190 / 4.000 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.715 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.525 / 1.730 / 1.430 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 455 | |||
Maks. brzina (km/h) | 220 | 210 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 10,3 | 11,0 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 6,8 | 9,4 |
jan 09, 2025 0
jan 09, 2025 0
dec 27, 2024 0
dec 24, 2024 0
Poz. Ove stranice su vam za pohvaliti .Interesuje me ,ako mi možete odovoriti ,koje ulje da sipam u mercedes c 200 cdi 2004.g.EURO 4.na internetu nalazim različite informacije.Hvala
pozdrav , posjedujem mercedes A klasu 2,0 cdi , 2006 godiste , imam problem potrosnje ulja i plavi dim izbaciva. Dali imate za taj model gumice ventila i koliko kostaju , takodje koliko bi kostala i zamjena gumica.Lijep pozdrav.
Pozdrav! Zanima me kako podesiti ponovo brojanje kilometara na displeju za servis? Na Mercedesu 200 D CDI.
Pozdrav, imam problem na autu mercedes C220 2007 god.od jednom nemogu ni otkljucat a ni dat kontakt da upalim auto nikakve znake zivota ne daje, pa me zanima sta bi moglo bit u pitanje kakav kvar???
Imam sličan problem na c220 1996 !
Poštovani,
Možete li mi objasniti zašto je ogromna razlika u cijeni dijelova iz maloprodaje i iz ovlašenog servisa sa ugradnjom?
Disk pločice (obloge zadnje) u maloprodaji 45 KM a u ovlašenom servisu 198 KM.
Amortizeri prednji par 354KM u maloprodaji a u ovlašenom 998KM.
Hladnjak motora 155 KM u maloprodaji a u servisu 885 KM.
Hvala
Pozdrav
Imam mercedes c klase benzin 2006god 204 ks 6 cilindara
Ukljucuje mi se lampica greske sa Kondom koji kaze da se lanac istegao. U Njemackoj u mercedesu je servis uzasno skup jer oni mjenjaju sve. Da li negdje kod nas i nasi mehanicara se moze zamjeniti lanac i spaner i jos sta je neophodno za jeftinije i koji djelovi su neophodni . Dihtunzi i sta vec. Hvala
Zdravo dal je istina da ova verzija truhnu tj šasija na mjestu gdje se veze zadnji most na nju
Poštovani, skoro mi se pojavila poruka sa slikom akumulatora na mom merc cdi 220, na kojoj piš da su podnaponski uredjaji neispravni. Koji su to uredjaji?