Osvježeno 6 Decembra, 2023 2:38 AM
okt 14, 2016 Adnan Huseinagić Mercedes, Polovni 10
Bez obzira na godinu proizvodnje ili na motor, Mercedes C-klase W204 može služiti kao nov auto. Ipak, prije kupovine dizelaša provjerite vodenu pumpu, nosače filtera goriva i rashladne provodnike oko turbine. Ako i ugledate znak DPF-a na tabli sa instrumentima, moguće je da se radi samo o bezazlenom kvaru.
Tema realizovana sa ovlaštenim servisom za Mercedes-Benz – STARline doo Sarajevo
Nije tajna da Mercedes C-klase W203 (2000.-2007.) u potpunosti nije ispunio očekivanja (ovdje pročitajte o održavanju Mercedesa C-klase W203, god. 2000.-2007.). Problemi sa korozijom, sa pojedinom opremom i sa električnim instalacijama, na nekim modelima starijim od 5 ili 6 godina, definitivno su ostavili Mercedesu daleko težu zadaću za kreiranje novog modela nego ikada prije. Prema tome, W204, predstavljen 2007. godine, morao je biti jedan od najsavršenijih automobila koje je Mercedes ikada proizveo. Iskustva stečena sa prethodnim modelom dobro su došla Mercedesu, pa možemo reći da je W204 ipak puno bolji i kvalitetniji automobil. Od svih automobila novijih generacija, upravo je C-klasa W204 imala vrhunsku završnu obradu i kvalitet prema kojem je Mercedes bio prepoznatljiv kroz cijelu historiju.
Zbog toga se na tržištu polovnih automobila ovaj auto cijeni gotovo kao i nov. Pad cijene nije ni približno izražen kao kod njegove najbliže konkurencije, a čak i modeli sa početka proizvodnje odolijevaju kilometrima i trendovima.
Ipak, ovaj auto smo pretresli u ovlaštenom servisu tražeći najčešće probleme sa kojim bi se kupci ili vozači polovnog mogli susresti.
Sudeći prema riječima servisera ovlaštenog servisa Mercedesa, u Bosni i Hercegovini gotovo se isključivo voze dizelaši, i to modeli C180 CDI, C200 CDI i C220 CDI. I pored velike razlike u snazi, ova tri modela zapravo imaju isti motor ispod poklopca.
⇑ Redovna održavanja i detaljni pregledi u ovlaštenom servisu sigurno će preventivno djelovati na cijeli automobil i dugoročno uštedjeti novac i podići sigurnost. Takvog su mišljenja serviseri u servisu STARlinea sa kojima smo detaljno pretresili Mercedesovu C-klasu staru 6 godina.
Oni proizvedeni do sredine 2009. godine imali su motor oznake OM646, a od 2009. godine motor OM651. Interesantno je to da je čak i stariji motor OM646 približno rafiniran kao i noviji motor. Naime, kada je C-klasa ove generacije stigla na tržište, ovaj motor se već koristio nekoliko godina, pa su otklonjeni početni problemi sa turbopunjačem ili brizgaljkama. Novi motor je, zahvaljujući modernijoj konstrukciji i savremenim materijalima još tiši, rafiniraniji i snažniji. Ipak, u servisu su podsjetili na nekoliko osnovnih problema sa kojima su se susretali u dosadašnjoj praksi.
Prilikom kupovine polovnog primjerka sa motorom OM651 prvi korak je provjera vodene pumpe. Nema pravila o tome nakon koliko kilometara se može desiti kvar, ali moguće je prepoznati tragove curenja vode oko vodene pumpe. Ukoliko je to slučaj, neophodna je zamjena koja košta oko 550 KM.
⇑ Iskustva servisera kažu da je kod uvezenih polovnih primjeraka, ispod prednjeg poklopca najproblematičnija pumpa rashladnog sistema. Ovaj kvar se otklanja već rutinski, a cijena kompletne intervencije je 550 KM.
Na istom motoru prepoznati su i problemi sa nosačem fitera goriva. Kako je nosač filtera goriva naslonjen na elemente koji vibriraju, tokom određenog vremena oštete se zaptivači dijela sistema za hlađenje. Potrebna je zamjena kompletnog nosača filtera goriva koja košta 200 KM. Inače, filter goriva se obično mijenja tek na oko 200.000 pređenih kilometara. Srećom, C-klasa će signalizirati problem sa filterom goriva, a u tom trenutku je i potrebna zamjena.
⇑ Na nekim primjercima problem može predstavljati nosač filtera goriva. Naime, problem je više konstrukcijske prirode, budući da je nosač integrisan sa dijelom cijevi kroz koju ide rashladna tečnost. Zbog specifičnih temperaturnih razlika, zaptivač i spojno mjesto nerijetko otkažu poslušnost. Tada je potrebno promijeniti cijeli nosač, što u ovlaštenom servisu košta 200 KM.
Konačno, serviseri su upozorili i na kvarove sa crijevom između interkulera i turbine. Ukoliko je oštećeno (što se može primijetiti po tragovima tečnosti na donjoj strani crijeva), zamjena će koštati 170 KM.
Također, Mercedes je i 2012. godine na motorima OM651 napravio velike promjene. Naime, još od početka, vozači C-klase sa ovim motorima prijavljivali su probleme sa piezoelektričnim Delphijevim brizgaljkama. Nije tajna da je automobil sa ovakvim neispravnim elementima prelazio u takozvani “limp mode” – način rada sa ograničenom snagom motora. To se dešavalo zbog nepravilnog rada brizgaljki. Na početku, Mercedes je mijenjao oštećenu brizgaljku na motorima. No, problemi su postali tako učestali da se od 2012. godine uopšte ne ugrađuju piezoelektrične brizgaljke na ove motore. Ugrađuju se konvencionalne brizgaljke sa magnetnim solenoidima. Inače, ovaj problem bio je izražen na modelima sa motorima snage 170 KS i 204 KS (C220 CDI i C250 CDI).
Uz očitanje broja šasije za većinu primjeraka je u ovlaštenom servisu moguće provjeriti da li je ranije ikad izvršena zamjena ovih elemenata. Mercedes je vršio ove zamjene čak i bez ozvaničenog opoziva.
⇑ Statistički podaci govore o tome da su lomovi i kvarovi u unutrašnjosti praktično izazvani jedino pogrešnim rukovanjem ili greškom vozača ili putnika. I ovdje je jasno da se radi o vrlo kvalitetnim materijalima koji će zorno pratiti vijek trajanja ostatka automobila. Jedini problem može predstavljati sporadični otkaz multifunkcijskog upravljača kojim se upravlja radiouređajem.
Mercedes C-klase W204 je, sudeći prema iskustvima vlasnika, ali i riječima servisera, itekako pouzdan automobil. Problemi se svode samo na nekoliko različitih elemenata oko motora, ali i tu se obično radi o sporadičnim slučajevima. Takav je i ostatak automobila. Teško je pokazati prstom na neki standardni problem, mada možemo upozoriti kupce o potencijalnom problemu senzora na DPF filteru. Naime, na DPF filteru postoje senzori koji mjere pritisak prije i nakon filtera. Ukoliko je filter začepljen, senzor iza filtera očitava manji pritisak te signalizira ECU sistemu da započne sa procesom regeneracije DPF-a (obično se regeneracija izvršava svakih 1.000-1.500 pređenih kilometara). Kada jedan od senzora nepravilno izmjeri pritisak, on ECU-u pošalje netačnu informaciju, pa kompletan sistem prestaje ispravno funkcionisati. Prema tome, čak i kada se upali signalna lampica “check-engine”, ona ne mora nužno sugerisati na problem sa DPF-om. Obično se radi o neispravnom senzoru čija zamjena košta oko 200 KM.
⇑ Servisi su zabilježili i neuobičajen otkaz takozvanog senzora DPF filtera. Senzor mjeri razliku pritisaka na ulazu i na izlazu. Njegovim otkazom, remeti se regeneracija ovog filtera i remete se ulazni parametri motora. Njegova zamjena košta 200 KM. I ovo je čest slučaj na uvezenim primjercima, pa savjetujemo kontrolu u servisu.
Interesantno je da se kod Mercedesa C-klase W204 prilično precizno može pretpostaviti vrijeme za promjenu određenih elemenata ovjesa. U servisu su napomenuli da se prvi problemi sa lafetama mogu početi pojavljivati na oko 200.000 pređenih kilometara. Cijena zamjene sve četiri lafete je nešto manje od 2.000 KM.
Sa druge strane, stabilizatori poprečne torzijske opruge trebaju se mijenjati na otprilike svakih 100.000 kilometara. Inače, u ponudi su bili modeli sa sportskim i sa klasičnim ovjesom. Ukoliko vam to nešto znači, to biste trebali provjeriti prilikom kupovine, budući da se radi o ključnim stvarima za način vožnje i za udobnost. Kako se radi o automobilu koji još uvijek nije prestar, nije neobično da se neki primjerci imaju i sistem za podešavanje ovjesa, mada je ovo karakteristika najskupljih modela.
⇑ Željko Kovačević, rukovodilac ovlaštenog servisa Mercede-Benz – STARline: “Elementi ovjesa na ovom automobilu traju neuobičajeno dugo. To znači da je Mercedes napravio odličan posao, i sa C-klasom dodatno podigao imidž cijelom brendu kada je u pitanju kvalitet. Upravo zbog toga kupci i cijene ovaj automobil, jer je ulaganje u dijelove ovjesa potrebno tek nakon nekoliko stotina hiljada kilometara, pa čak i ako je auto vožen po lošim cestama.”
Mercedes-Benz je 2008. godine počeo ugradnju nove generacije četverocilindarskih dizelskih motora u svoje automobile. Novi motor oznake OM651 zamijenio je stari motor oznake OM646 koji se i ugrađivao u C-klasu od 2007. godine do 2009. godine. Ukoliko niste sigurni koji se motor nalazi u vašem automobilu ili u polovnom automobilu za kojeg ste zainteresovani, najjednostavnije ih je prepoznati prema zapremini motora. Stariji motor oznake OM646 ima zapreminu motora od 2.148 ccm, dok noviji motor ima zapreminu od 2.143 ccm.
Razlog za ovakvu promjenu je potreba većeg dijeljenja motora i elemenata kroz Mercedesovu gamu vozila. Također, noviji OM651 je konstruisan na taj način da se može ugraditi i uzdužno i poprečno. Dakle, Daimler je omogućio njegovo korištenje na velikom broju vozila – od najmanje A-klase, pa sve do ogromnog Sprintera. Čak je u svojoj najsnažnijoj verziji stigao i u S-klasu. Novi motor karakteriše daleko veći pritisak common rail sistema, dvije turbine u verzijama motora sa 170 KS i više, a zadovoljava i norme o izduvnim gasovima Euro 5 i Euro 6.
Interesantno je to što su čak i u ovlaštenom servisu Mercedesa napomenuli da je novi motor bolji izbor od starijeg motora. Rafiniraniji je, izdržljiviji, ekonomičniji i pouzdaniji.
Mercedes C-klasa (W204) | 180 CDI (120 KS) | 200 CDI (136 KS) | 220 CDI (170 KS) | ||
Zapremina motora (ccm) | 2.143 | 2.143 | 2.143 | ||
Snaga motora u kw(KS) | 88 (120) | 100 (136) | 125 (170) | ||
Obrtni moment (Nm – obr/min) | 300 / 1.400 | 360 / 1.600 | 400 / 1.400 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / disk | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rastojanje (mm) | 2.760 | 2.760 | 2.760 | ||
Dužina (mm) | 4.590 | 4.590 | 4.590 | ||
Širina (mm) | 1.770 | 1.770 | 1.770 | ||
Visina (mm) | 1.445 | 1.445 | 1.445 | ||
Zapremina prtljažnika (l) | 475 | 475 | 475 | ||
Maksimalna brzina (km/h) | 208 | 218 | 232 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 10,5 | 9,2 | 8,4 | ||
Prosječna potrošnja (l/100 km) | 4,8 | 4,8 | 4,4 |
Mercedes C-klasa (W204) | |||
Servisi | 180 CDI / 200 CDI / 220 CDI | ||
Osnovni servis | 567 KM | ||
Osnovni servis: zamjena ulja i filtera. Servis interval 15.000 km / 1 godina. | |||
– Troškovi održavanja | |||
Dijelovi | 180 CDI / 200 CDI / 220 CDI | ||
Mikroremen | 163 KM | ||
Grijači (komplet – 4 kom.) | 498 KM | ||
Filter ulja i ulje za motor (6,5 l) | 275 KM | ||
Ulje za motor 5W30 | |||
Filter zraka | 138 KM | ||
Filter za gorivo | 286 KM | ||
Filter klime | 154 KM | ||
Ulje za mjenjač | 245 KM | ||
Ulje za kočnice | 64 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 223 KM | ||
Pumpa za vodu | 589 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 223 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 185 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 400 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 305 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 1.155 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 1.038 KM | ||
Lafeta sa kuglom (donji par) | 1.042 KM | ||
Lafeta sa kuglom (gornji par) | 918 KM | ||
Krajnice (par) | 316 KM | ||
Homokinetički zglob (lijevi) | 2.155 KM | ||
Homokinetički zglob (desni) | 2.155 KM | ||
Manžetne na homok. zglobu (vanjski par) | 488 KM | ||
Manžetne na homok. zglobu (unutrašnji par) | 488 KM | ||
Naba točka sa ležajem (prednji par) | 1.022 KM | ||
Naba točka sa ležajem (zadnji par) | 1.015 KM | ||
Set kvačila | 2.250 KM | ||
Hladnjak motora | 1.297 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 894 KM | ||
Prednji far | 830 KM | ||
Zadnji far | 556 KM | ||
Vanjski retrovizor | 760 KM | ||
Prednje vjetrobransko staklo | 863 KM | ||
Zadnje vjetrobransko staklo | 960 KM | ||
Prednje bočno staklo | 190 KM | ||
Zadnje bočno staklo | 187 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa za Mercedes-Benz – STARline doo Sarajevo | |||
Ovlašteni servisi Mercedes-Benza u BiH povremeno prave servisne akcije u kojima se može ostvariti ušteda u cijeni dijelova i ugradnje do 15%. Na sve ugrađene dijelove i na sve obavljene usluge ovlašteni servis za Mercedes-Benz, STARline doo Sarajevo, daje garanaciju u trajanju od dvije godine. O ostalim detaljima postprodaje Mercedes-Benza / STARlinea, pročitajte ovdje. |
dec 02, 2023 0
nov 27, 2023 0
nov 26, 2023 0
nov 25, 2023 0
pa koliko se sjecam vi ste hvalili prosli model
Postovani prijatelji..pisem isz Skopja Mk..imam w204 c250 204ks 2011g.pojavio se jak udarac na automatskom menjacu pri ubacivanje u D i u R,na shal tabli svetli engine lamica..dali bi mogli da mi kazete kakav je kvar..pozd.Blagoj Marotov
Motor 651 je najvece djubre od motora koji je mercedes napravio.Nikada se nece meriti sa motorima 611 i 646 koji su prelazili ozbiljne kilometre.sve greske koje se pojavljuju na 651 ste lepo opisali samo treba dodati jos par stvari curi ulje na kucistu filtera za ulje puca usisna grana itd.a da ne govorim o tome da izgubi pritisak ulja i prolupa iz cista mira.
Ja imam Benz sa 651 motorom. Presao 240.000km bez greske. Nez sta je sa tvojim autom ali ovaj koji ja imam radi savrseno.
Imam Mercedes C 200 cgi 2010.god. w 204
Vozio sam auto i htio sam stati ali kočnica mi je postala tvrda…jedva sam stao…ulja ima u sistemu znači nigdje ne curi…znate li vi šta je u pitanju?Hvala.
Lijep pozdrav.Model C250,w204,2009g.Radi klima svuda samo ispod suvozacevoga sica piri toplo.Hvala.Pozdrav.
Sta je sa pogonskim lancem kod motora om 651. U stranim komentarima stoji da je to slaba tacka ovog motora jer se lanac isteze veoma rano , cak i na manje od 100k kilometara. . Vi ga niste naveli kao moguc izvor kvarova. Da li ke to zaista problem. Pozdrav iz Beograda.
Pozdrav !
Imam mercedesa c220cdi 2012 g
Strulio zadnji most,par ljudi mi kaze da je to fabricka greska te da se u servisu moze zamjenit besplatno.
imam mercedes w 204,220 cdi godina 2007 manelni mjenjac sa 6 brzina,koliko i koje ulje ide u mjenjac i difrencijal ,hvala puno
2012. OM651 W204 c180 cdi
Lanac na 112000km
Set kvacila na 124000km prolupao zamajac.
Vodena pumpa procurila na 115000km
Senzor dpf na 100000km
Ostalo sad za sad sve ok