Osvježeno 6 Decembra, 2023 2:38 AM
nov 22, 2016 Adnan Huseinagić Mercedes, Polovni 1
E-Klasa W212 može imati gotovo samo kozmetičke probleme. Uvjerite se u pravilno funkcionisanje elektronske opreme i stanje ovjesa, te birajte modele sa manjim brojem pređenih kilometara. Služiće dekadama.
Tema realizovana sa ovlaštenim servisom za Mercedes-Benz – STARline doo Sarajevo
Od prvog viđanja Mercedes-Benza E-klase W212 u martu 2009. godine do dolaska njene zamjene prošlo je tačno 6 godina i 10 mjeseci. Samo u Evropi Mercedes je uspio prodati više od 700.000 primjeraka, a kao i svaki put do sada, dolaskom nove generacije “stari” Mercedes E-Klase ulazi u svoju drugu mladost sa predznakom “polovnog” vozila.
I dalje je gotovo jednako poželjan kao i 2009. godine i to posebno zbog toga jer je poslužio kao platforma za usavršavanje savremenih tehničkih rješenja kojima obiluje i najnovija E-klasa. Na našem tržištu tek se počinju pojavljivati na cestama u većim brojevima, a sudeći prema riječima iz ovlaštenog servisa Mercedes-Benza – STARline Sarajevo, najčešće se mogu vidjeti modeli sa dizelskim motorima E200 CDI, E220 CDI i E250 CDI. Ipak, od 2013. godine, kada je stigla redizajnirana verzija, počeo je značajniji interes za one sa oznakama E300 CDI BlueEfficiency i E350 CDI BlueEfficiency sa motorima V6.
Ni danas se ne radi o jeftinom vozilu, tako da za ozbiljan primjerak treba izdvojiti više od 30.000 KM, ali činjenica je da se uz ovakav novac dobija polovnjak koji će vjerovatno nadmašiti i pojedina nova auta. Istina je da su dijeljenjem motora između različitih klasa u Mercedesu rizikovali i pojavljivanje određenih standardnih problema koji se mogu pojaviti kroz cijelu gamu modela. Upravo se to i desilo sa prethodnim generacijama C-klase i E-klase koje su u potpunosti dijelile četverocilindarske dizelske motore. Već smo istraživanjem i objavljivanjem članka o održavanju polovne C-klase naveli osnovne probleme koji su karakteristični za modele pogonjene motorima OM646 i njegovom zamjenom OM651, pa je najbolje da se sa problemima i vrhunskim Mercedesovim rješenjem upoznate u spomenutom tekstu.
U svakom slučaju, smjena generacija između dva motora dešavala se tačno u vrijeme kada je stizala nova E-klasa, tako da je Mercedes-Benz za tada novu E-klasu pripremio samo noviji motor OM651. Ugradnja je počela još 2009. godine, a kupci su prijavljivali probleme sa brizgaljkama sve do 2012. godine dok Mercedes nije u potpunosti riješio problem. Inače, nove brizgaljke sa takozvanim prelivnim crijevom, stigle su i na sve stare modele u sklopu velikih servisnih akcija. Ovaj motor sve probleme, ali i cijene održavanja ili cijene dijelova dijeli sa motorima iz C-klase.
⇑ Sve do 2012. godine u E-Klasu W212 ugrađivao se četverocilindarski motor sa brizgaljkama bez prelivnih crijeva, koje su u pojedinim slučajevima pravile probleme. Svi motori nakon toga opremani su rekonstruisanim brizgaljkama na kojima je bio odvod za višak goriva.
U servisu su upozorili na probleme sa vodenom pumpom, nosačem filtera za gorivo, te senzorom razlike pritiska prije i poslije katalizatora. Približno iste su i cijene i rješenja kao na C-klasi.
⇑ Jedna od rijetkih “bolnih tački” je pumpa rashladne tečnosti. Kvarovi nisu toliko učestali, ali su vlasnici uvezenih primjeraka u servis dolazili upravo zbog ovog problema. Cijena interevencije u koju je uključena nova pumpa i ugradnja košta 570 KM.
⇑ Na nekim primjercima problem može predstavljati nosač filtera goriva. Problem je više konstrukcijske prirode, jer je nosač u jednom sklopu sa dijelom cijevi kroz koju ide rashladna tečnost. Zbog specifičnih temperaturnih razlika, zaptivač i spojno mjesto se vremenom skrute i postanu propusni. Tada je potrebno promijeniti cijeli nosač, što u ovlaštenom servisu košta 200 KM.
⇑ Servisi su zabilježili i povremeno otkazivanje takozvanog senzora DPF filtera. Senzor mjeri razliku pritisaka na ulazu i na izlazu. Njegovim otkazom, remeti se regeneracija ovog filtera i remete se ulazni parametri motora. Njegova zamjena košta 200 KM. I ovo je čest slučaj na uvezenim primjercima, pa savjetujemo kontrolu u servisu.
Ovakvi problemi karakteristični su za modele pogonjene četverocilindarskim dizelašem, no, na polovnoj E-klasa W212 iskristalisalo se još nekoliko standarnih problema. Ukoliko ste kupac polovnog primjera najviše o stanju E-klase može reći testna vožnja. Sudeći prema iskustvima vozača i vlasnika E-klase W212, tokom testne vožnje može se prilično precizno procijeniti stanje kugli i krajnica, nosača motora, kao i stanja spojeva na izduvnom sistemu.
⇑ Na E-Klasi su svi dijelovi ovjesa izuzetno kvalitetni. Željko kovačević, rukovodilac ovlaštenog servisa za Mercedes-Benz – STARline doo Sarajevo, vlasnicima sugeriše redovnu kontrolu gumimanžetni koje služe za zaštitu homokinetičkih zglobova.
S obzirom na to da se radi o luksuznom vozilu, u kabini bi se trebalo čuti samo tiho kotrljanje guma preko asfalta, tako da bilo koji drugi zvuk obično znači i neki problem. Ukoliko se zvukovi javljaju prilikom skretanja, jasno je da se može raditi o dotrajalim elementima ovjesa ili o neujednačeno potrošenim gumama. Također, nije neuobičajeno da dotraju i nosači motora. U ovom slučaju preporučuje se zamjena sva tri nosača (dva na motoru i jedan na mjenjaču). Najlakše je ustanoviti ovaj problem prema vibracijama volana prilikom vožnje, a čak i prilikom stajanja.
Štaviše, ukoliko se ovaj problem pojavljuje uz zvukove trljanja plastičnih elemenata jedne o druge u kabini, izvjesno je da se radi o automobilu koji je već prešao oko 300 hiljada kilometara. To je ujedno i jedan od pokazatelja broja pređenih kilometara. Zvukovi u kabini obično se pojavljuju na velikom broju pređenih kilometara i to na onim automobilima koji su obično voženi u gradovima. Prema tome, ovako je moguće prepoznati i one automobile koje su koristile taksi službe.
Iako je Mercedes nadaleko poznat po vrhunskim materijalima koje koristi u kabini, poznato je da drvene površine izblijede nakon nakon nekog vremena u E-klasi W212. Moguće ih je djelimično povratiti u prvobitno stanje poliranjem i premazivanjem voskom. Inače, premazivanje voskom i jeste najbolja zaštita od izblijeđivanja, pa pojedinci preporučuju premazivanje drvenih površina barem jednom godišnje. Održavanje također zahtijevaju i kožne obloge na sjedištima, a karakteristično je da to da nakon dužeg izlaganja suncu kožne obloge izgube boju i elastičnost. Sa druge strane, pojedini vlasnici su procijenili da su kožne obloge ipak boljeg kvaliteta u odnosu na one na starijem modelu W211. Tako da su oštećene obloge obično karakteristika automobila koji su prešli veliki broj kilometara. Ovo je praktično još jedan znak o pređenim kilometrima.
Kupcima polovne E-klase svakako se preporučuje pregled pravilnog funkcionisanja kompletne elektronske opreme u kabini. Zabilježeni su slučajevi sa pregorenim osiguračima za ovaj uređaj, a problem se dešavao zbog prevelike struje koju je u određenim prilikama zahtijevao električni motor brisača (naprimjer smrzavanje gumice brisača).
⇑ Dosadašnja iskustva su pokazala da je ovo Mercedes sa najmanje “električnih” problema.
Problemi su zabilježeni i sa podizačima stakala. Naime, sigurnosni mehanizam za sprečavanje priklještenja nekog objekta između stakla i štoka prilikom zatvaranja je previše osjetljiv. Prema tome, gotovo bilo kakav otpor koji se može javiti – recimo na šinama podizača stakla, može zaustaviti podizanje stakala i povratak stakla u početnu poziciju. Ovakvi problemi rješavaju se uklanjanjem obloga na vratima, te dodatnim podmazivanjem šina i mehanizma. Nije neuobičajeno da se i zaštitni poklopac utora za čaše zaglavi, pa je i to jedan od problema koji obično zahtijeva saniranje u ovlaštenom servisu.
⇑ 2013. godine došao je redizajnirani model i sa sobom donio novu generaciju dizelskih V6 motora.
U svakom slučaju, Mercedes-Benz E-klase W212 bilo sa četverocilindarskim ili šesterocilindarskim dizelešima jedan je od automobila koji ćemo zasigurno dekadama gledati na cesti. I dalje su mladi, izuzetno opremljeni (uključujući i sofisticirane aktivne i pasivne sigurnosne sisteme), a modeli nakon redizajna gotovo nose i motore posljednje generacije. U svakom slučaju, dok su noviji nešto privlačniji, čak ni oni sa početka proizvodnje ne nose probleme koji bi E-klasu mogli pretvoriti u rupu bez dna.
Mercedes E-klasa (W212) | 200 CDI (136 KS) | 220 CDI (170 KS) | 250 CDI (204 KS) | ||
Zapremina motora (ccm) | 2.143 | 2.143 | 2.143 | ||
Snaga motora u kw(KS) | 100 (136) | 125 (170) | 150 (204) | ||
Obrtni moment (Nm – obr/min) | 360 / 1.600 | 400 / 1.400 | 500 / 1.600 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / disk | disk / disk | disk / disk | ||
Međuosovinsko rastojanje (mm) | 2.875 | 2.875 | 2.875 | ||
Dužina (mm) | 4.870 | 4.870 | 4.870 | ||
Širina (mm) | 1.855 | 1.855 | 1.855 | ||
Visina (mm) | 1.465 | 1.465 | 1.465 | ||
Zapremina prtljažnika (l) | 540 | 540 | 540 | ||
Maksimalna brzina (km/h) | 210 (207*) | 228 (227*) | 240 (242*) | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 10,2 (10,3*) | 8,7 (8,8*) | 7,7 (7,5*) | ||
Prosječna potrošnja (l/100 km) | 5,2 (5,5*) | 5,3 (5,8*) | 5,3 (4,9*) | ||
Napomena: Podaci sa oznakom * odnose se na automatski mjenjač |
Mercedes E-klasa (W212) | 300 CDI V6 (231 KS) | 350 CDI V6 (252 KS) | ||
Zapremina motora (ccm) | 2.987 | 2.987 | ||
Snaga motora u kw(KS) | 170 (231) | 185 (252) | ||
Obrtni moment (Nm – obr/min) | 540 / 1.550 | 620 / 1.600 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuosovinsko rastojanje (mm) | 2.875 | 2.875 | ||
Dužina (mm) | 4.880 | 4.880 | ||
Širina (mm) | 1.855 | 1.855 | ||
Visina (mm) | 1.475 | 1.475 | ||
Zapremina prtljažnika (l) | 540 | 540 | ||
Maksimalna brzina (km/h) | – (250*) | – (250*) | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | – (7,1*) | – (6,6*) | ||
Prosječna potrošnja (l/100 km) | – (5,5*) | – (5,3*) | ||
Napomena: Podaci sa oznakom * odnose se na automatski mjenjač |
Mercedes E-klasa (W212) | ||||
Servisi | 200 CDI / 220 CDI / 250 CDI | 300 CDI / 350 CDI | ||
Osnovni servis | 572 KM | 731 KM | ||
Vrsta ulja za motor | 5W30 | 5W30 | ||
Količina ulja za motor | 6,5 l | 8 l | ||
Osnovni servis: zamjena ulja i filtera. Servis interval 15.000 km / 1 godina. | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 200 CDI / 220 CDI / 250 CDI | 300 CDI / 350 CDI | ||
Mikroremen | 188 KM | 110 KM | ||
Grijači (komplet) | 498 KM | 772 KM | ||
Filter za gorivo | 133 KM | 286 KM | ||
Ulje za mjenjač (10 l) | 310 KM | 310 KM | ||
Ulje za kočnice | 84 KM | 84 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 185 KM | – | ||
Pumpa za vodu | 570 KM | 616 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 263 KM | 274 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 227 KM | 227 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 458 KM | 639 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 318 KM | 346 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 1.399 KM | 1.399 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 540 KM | 949 KM | ||
Kugla donja (1 kom.) | 155 KM | 155 KM | ||
Krajnica (1 kom.) | 171 KM | 171 KM | ||
Lafeta gornja (1 kom.) | 512 KM | 512 KM | ||
Homokin. zglob lijevi / zad. osovina (1 kom.) | 2.658 KM | 2.658 KM | ||
Homokin. zglob desni / zad. osovina (1 kom.) | 2.658 KM | 2.658 KM | ||
Manžetne na homok. zglobu (par) | 387 KM | 440 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 387 KM | 440 KM | ||
Naba točka sa ležajem (prednji) (1 kom.) | 1.267 KM | 1.267 KM | ||
Ležaj (zadnji par) | 618 KM | 618 KM | ||
Hladnjak motora | 947 KM | 947 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 1.206 KM | 1.199 KM | ||
Prednji far | 2.861 KM | 4.384 KM | ||
Zadnji far | 575 KM | 575 KM | ||
Vanjski retrovizor | 2.166 KM | 2.166 KM | ||
Prednje vjetrobransko staklo | 1.351 KM | 1.528 KM | ||
Zadnje vjetrobransko staklo | 1.085 KM | 1.085 KM | ||
Prednje bočno staklo | 233 KM | 233 KM | ||
Zadnje bočno staklo | 225 KM | 225 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa za Mercedes-Benz – STARline doo Sarajevo. Cijene dijelova i ugradnje za modele E300 CDI i E350 CDI odnose se na primjerke proizvedene od 2013. godine (redizajn). | ||||
Ovlašteni servisi Mercedes-Benza u BiH povremeno prave servisne akcije u kojima se može ostvariti ušteda u cijeni dijelova i ugradnje do 15%. Na sve ugrađene dijelove i na sve obavljene usluge ovlašteni servis za Mercedes-Benz, STARline doo Sarajevo, daje garanaciju u trajanju od dvije godine. O ostalim detaljima postprodaje Mercedes-Benza / STARlinea, pročitajte ovdje. |
dec 02, 2023 0
nov 27, 2023 0
nov 26, 2023 0
nov 25, 2023 0
Po svemu navedenom auto sa mnogo kvarova i skupim odrzavanjem.Pa onda pljuju po Alfi