Osvježeno 10 Februara, 2025 2:19 PM
okt 13, 2015 Adnan Huseinagić Mercedes, Polovni 2
Mercedes ML 320 CDI W164 je iskoristiv i pouzdan luksuzni polovni auto. Prilikom kupovine jednog takvog uvjerite se u istinitost servisne historije, izbjegavajte modele sa zračnim ovjesom i obavezno ga provjerite u servisnom centru.
Tema realizovana u saradnji sa autoservisom AUTOline doo Sarajevo
Dok na zapadu kupci i nisu baš pretjerano oduševljeni kvalitetom i pouzdanošću popularnog Mercedesovog SUV-a ML-a W164, u Bosni i Hercecegovini ovaj automobil i dalje ima imidž pouzdanog vozila koje će trajati dugo. Nije ih malo na cestama. Neki su kupljeni kao novi u Bosni i Hercegovini, ali istina je da je većina polovnih ipak uvezena iz inostranstva.
Relativno povoljne cijene u Njemačkoj i u ostalim zemljama Zapadne Evrope definitivno su privlačne svima koji planiraju kupiti polovan automobil za 30.000 KM do 40.000 KM. Upravo je to cijena najčešće prodavanih primjeraka u Bosni i Hercegovini.
⇑ Mercedes-Benz ML (W164) znatno je bolji od prethodnika. Ni servisi, ni nacionalni autoklubovi nisu zabilježili previše “uobičajenih” kvarova.
Jasno je da ovaj SUV i dalje ima status luksuznog automobila koji zahtijeva malo “dublji” džep. No, u servisu AUTOlinea u Sarajevu uvjerili smo se da Mercedes ML W164 (koji se proizvodio u ovom obliku od 2005. do 2011. godine, i to u SAD-u) može biti pouzdan dugi niz godina nakon proizvodnje. Tek sada prvi proizvedeni primjerci ulaze u desetu godinu, a većina dostupnih na našem tržištu polovnih ipak je nešto mlađa.
⇑ U BiH je najveći broj onih sa motorom 320 CDI. Nijaz Borovac, serviser u AUTOlineu, kaže da su modeli sa ovim motorom najisplativiji. Jedino treba voditi računa o intervalu izmjene ulja i filtera, intervalu servisiranja automatskog mjenjača i intervalu zamjene mikroremena.
Prema tome, snažni trolitarski CDI motor definitivno može biti najosjetljiviji dio na ML-u ukoliko se ne izvršavaju sve preporučene intervencije na vrijeme. Pored osnovnog servisa koji se izvršava svakih 15.000 kilometara i koji košta 500 KM, najvažnija je zamjena mikroremena. Preporuka je da se izvršava nakon 120.000 pređenih kilometara, pa u slučaju kupovine polovnog najvažnije je uvjeriti se da je zamijenjen upravo ovaj dio. Pored uvjeravanja u servisnu historiju, prilikom kupovine polovnog ML-a W164 važno je uvjeriti se i u ispravnost motora. Naravno, odlaskom u servis najbolje je doći do saznanja o stanju osnovnih elemenata, ali čak i na licu mjesta moguće je provjeriti određene elemente.
⇑ Od obaveznih stvari o kojima treba voditi računa je zamjena mikroremena. Ukoliko ste kupili polovan ML, morali bi ste biti sigurni u starost ovog dijela.
Prije svega potrebno je pregledati turbinu, a ukoliko se na njoj nalaze tragovi ulja, to zapravo i ne mora značiti da se radi o skupom problemu ili o problemu koji zahtijeva velike intervencije na turbini. Radi se samo o uljnim parama koje se nakupljaju na turbini. Naime, problem koji se može javiti, veže se za motor koji pokreće zatvarač u usisnoj grani (Ekas motor). Kako se turbina nalazi upravo iznad motora, a ulje kapa na mali motor, serviseri su zaključili da Ekas motor strada upravo zbog ulja koje ulazi u sistem. Kada se ovaj motor ošteti, praktično je nemoguće regulisati količinu zraka koja ulazi u motor, što izaziva nepravilan rad motora i smanjenje snage u pojedinim momentima. Ako je Ekas motor oštećen, problem se može riješiti jedino zamjenom. U servisu AUTOline novi motor košta 350 KM, dok se za zamjenu naplaćuje dodatnih 200 KM.
⇑ Ekas motor je najčešći dio koji se mijenja ispod prednjeg poklopca, Obično strada zbog nakupina ulja ispod turbopunjača. Ovo se smatra konstrukcijskom greškom.
Ukoliko ste kupac, jedna od fundamentalnih stvari koju trebate provjeriti je poštovanje intervala servisiranja automatskog mjenjača. Mercedes-Benz je preporučio zamjenu ulja nakon 60.000 pređenih kilometara ili nakon dvije godine, a kako se za ovu intervenciju koristi 9 litara ATF ulja, intervencija košta 450 KM.
⇑ Automatski mjenjač će pouzdano raditi cijeli radnij vijek automobila samo ako se ispoštuje njegov servisni interval.
Prilikom kupovine polovnog primjerka najvažnije je savjetovati se sa serviserom i pregledati ML-a u opremljenom servisu. Kako se radi o prilično kompleksnom automobilu sa naprednim sistemima ovjesa i pogona, teško je zaključiti ikakve greške ili potencijalne probleme koji bi se mogli javiti bez pregleda stručnog servisera. No, možemo preporučiti da svoju potragu bazirate na modele koji nemaju skupi zračni ovjes Airmatic, koji je bio popularna opcija kod kupaca najskupljih i najluskuznijih modela. Naime, gumeni zračni jastuci na koje je ML praktično oslonjen godinama gube svoju elastičnost te se na jastucima počinju pojavljivati oštećenja u obliku napuknuća ili malih otvora. Sve se može manifestovati pucanjem zračnog jastuka, čime praktično “propadne” cijela jedna strana. Kako se radi o najvažnijim elementima ovjesa, zamjena bi bila jednostavno neisplativa. Prema tome, najbolje se zadržati na potrazi za modelima sa klasičnim sistemom ovjesa.
⇑ Modeli sa Air Matic ovjesom nisu toliko popularni nakon deset godina eksploatacije. Air Matic sistem se satoji od gumenih zračnih jastuka koji zbog prirode gume jednostavno ostare i postanu porozni. Sanacija se ne isplati.
Interesantno je to što su na Zapadu prijavljivani i problemi sa električnim instalacijama, problemi sa prijemom radiosignala, sa radom brisača i sa pojedinom električnom opremom u kabini. Istina, u servisu su nas uvjerili da su takvi problemi sporadični, te da se ne mogu nazvati standardnim problemima ML-a W164.
⇑ Unutrašnjost je u duhu kvaliteta Mercedesa, tako da do sada nisu zabilježene pritužbe korisnika ni na jedan segment.
Mercedes-Benz ML 320 CDI W164 imao je samo jedan opoziv 2011. godine. Opozvano je 20.379 primjeraka sa brojevima šasije od WDC1631131A256307 do WDC1631752A371862 i od 4JG1631541A166603 do 4JG1631751A336847.
Problem je bio izražen na tempomatu. Naime, na ovom automobilu tempomat reaguje na uključivanje kočnog svjetla, a kako prekidač na svjetlu nije radio ispravno, u pojedinim slučajevima moglo se desiti da se tempomat ne deaktivira. Prekidač je zamijenjen na svim opozvanim primjercima.
Mercedes ML (W164) | ML 320 CDI (224 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 2.987 | ||
Snaga motora u kw(KS) | 165 (224) | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 510 / 1.600 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.915 | ||
Dužina (mm) | 4.780 | ||
Širina (mm) | 1.911 | ||
Visina (mm) | 1.815 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 551 / 2.050 | ||
Maks. brzina (km/h) | 210 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 9,4 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 9,4 |
Mercedes ML (W164) | |||
Osnovni servis | ML 320 CDI (224 KS) | ||
Ukupno | 500 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu. U cijenu je uključen pregled, te promjena ulja i svih filtera. Količine ulja za navedene modele su 8,5 litara. Servis AUTOline preporučuje ulje 5W30. | |||
– Troškovi održavanja | |||
Dijelovi | ML 320 CDI (224 KS) | ||
Mikroremen (komplet) | 450 KM | ||
Grijači (komplet) | 470 KM | ||
Ulje za kočnice | 30 KM | ||
Pumpa za vodu | 400 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 250 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 160 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 350 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 300 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 1.030 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 890 KM | ||
Kugle | 260 KM | ||
Krajnice | 190 KM | ||
Lafete | 580 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 530 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 530 KM | ||
Navedene cijene su iz autoservisa AUTOline doo Sarajevo |
feb 07, 2025 0
feb 07, 2025 0
jan 27, 2025 0
jan 21, 2025 0
Comments are closed.
Imam pitanj..
Imate li turbo lader za ML 320 CDI i koja je cijena?? Treba mi hitno.
Poštovani planiram uzeti CLS 2007 320 CDI.
Auto je prešlo originalnih 120000km i održavano redovno kod jednog vlasnika.
MOžete li mi reći na šta obratiti pažnju, cijene održavanja osnovnih stvari i potencijalne probleme karakteristične za ovaj model.
Unaprijed hvala