Osvježeno 17 Januara, 2025 1:00 PM
aug 05, 2014 Adnan Huseinagić Mercedes, Polovni 1
Mercedes Vaneo je monovolumen. Radi se o automobilu čija je proizvodnja prestala 2004. godine, te koji je postao jedan od pouzdanijih i iskoristivijih polovnjaka na tržištu. Većina dostupnih su uvezeni iz Zapadne Evrope, a predlažemo da pregledate stanje ovjesa, koroziju na šinama bočnih vrata, te uvjerite se u broj pređenih kilometara.
Tema realizovana u saradnji sa direktnim trgovcem i ovlaštenim servisom Mercedesa – STARline doo Sarajevo
Iako baziran na Mercedesu A-klase, neobični monovolumen Vaneo i nema previše dodirnih tačaka sa manjim modelom. Sa 4,19 metara dužine i 1,85 metara visine, koncepcijski se razlikuje od manjeg modela, a međuosovinsko rastojanje povećano na 2,9 metara, te prošireni trag točkova, dodatno naglašavaju njegovu specifičnu tržišnu zadaću. Proizvodnja Vanea trajala je četiri godine (od 2002. do 2005. godine), a zaustavljena je zbog relativno malog broja prodatih primjeraka, a vjerujemo i zbog oblika koji baš i nije odgovarao imidžu Mercedesa.
U svakom slučaju, Mercedes Vaneo upravo sada proživljava svoju drugu mladost i to zbog toga što je cjenovno stigao do onih koji cijene pouzdanost, a ne obaziru se previše na imidž.
Dakle, Vaneo je jedan od najzanimljivijih polovnih automobila trenutno dostupnih na našem tržištu.
⇑ Nije tajna da je Mercedes Vaneo zapravo monovolumen. Iako je građen koristeći određena rješenja manje A-klase, Vaneo je ipak dobio veliki broj specifičnih rješenja kao što su aviostolići na sjedištima u pojedinim verzijama ili veliki broj pretinaca. Ipak, najveće iznenađenje je mogućnost ugradnje dodatnog reda sjedišta, te pomjerljivi pod na pojedinim modelima koji nosi i do 100 kg. Stil kabine očito je preuzet sa onoga na A-klasi. Nema pretjerano velikih iznenađenja, mada se mora priznati da je prostranost i komfor u Vaneu daleko veća nego u drugim sličnim automobilima. Ono što oduševljava je veliki kvalitet elemenata u kabini, pa čak i nakon deset godina, kabina može izgledati gotovo kao nova.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Istina je da su hiljade primjeraka u Njemačkoj korišteni kao taksi vozila, ali oni koji se uvoze u Bosnu i Hercegovinu obično su krasili garaže i živote porodica širom Evrope. Tehnika iz malog automobila spakovana u koncepciju monovolumena srednje veličine iznjedrila je itekako iskoristiv automobil čiji neugledan izgled itekako nadoknađuje pouzdanost karakteristična za Mercedesova vozila, ali i izuzetna praktičnost kabine koja dozvoljava da Vanea koristite kao peterosjeda, sedmerosjeda ili kao dostavni automobil. Upravo zbog ovakvih mogućnosti, Mercedesov monovolumen postao je ozbiljan konkurent sličnim automobilima drugih proizvođača. Na tržištu polovnih vozila još ih nema previše, ali sudeći prema nepisanim pravilima tržišta polovnih automobila, Vaneo bi lako mogao postati jedan od popularnijih izbora.
⇑ Modeli uvezeni u našu zemlju kao polovni obično su prodati prije izvršenih potrebnih sanacija kao što je zamjena mikroremena. Ovlašteni servis će zamjenu mikroremena sa zatezačima naplatiti 642 KM za dizela i 583 KM za benzinca.
Mercedes Vaneo | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 160 (102 KS) | 170 CDI (90 KS) | ||
Mikroremen i zatezači | 583 KM | 642 KM | ||
Pumpa za vodu | 362 KM | 362 KM | ||
Svjećice (4 kom.) | 167 KM | – | ||
Grijači (4 kom.) | – | 287 KM | ||
Mot. ulje | 141 KM | 141 KM | ||
Uljni filter | 39 KM | 51 KM | ||
Zračni filter | 59 KM | 74 KM | ||
Filter za gorivo | 244 KM | 89 KM | ||
Ukupno | 1.595 KM | 1.646 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 160 (102 KS) | 170 CDI (90 KS) | ||
Ulje za mjenjač | 338 KM | 338 KM | ||
Ulje za kočnice | 76 KM | 76 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 381 KM | 381 KM | ||
Disk – pločica (prednje) | 187 KM | 187 KM | ||
Disk – pločica (zadnje) | 179 KM | 179 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 327 KM | 327 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 257 KM | 257 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 901 KM | 901 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 948 KM | 948 KM | ||
Kugle (par) | 266 KM | 266 KM | ||
Krajnice (par) | 198 KM | 198 KM | ||
Lafete (par) | 628 KM | 628 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 1.532 KM | 1.532 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 1.532 KM | 1.532 KM | ||
Manžetna na hom. zgl. (par do točka) | 142 KM | 142 KM | ||
Manžetna na hom. zgl. (par do mjenj.) | 144 KM | 144 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 327 KM | 327 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 394 KM | 394 KM | ||
Set kvačila | 1.835 KM | 1.878 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 598 KM | 478 KM | ||
Hladnjak motora | 530 KM | 530 KM | ||
Far (prednji) | 590 KM | 590 KM | ||
Far (zadnji) | 724 KM | 724 KM | ||
Vanjski retrovizor | 598 KM | 598 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 723 KM | 723 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 471 KM | 471 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 158 KM | 158 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 197 KM | 197 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Mercedes – STARline doo Sarajevo |
⇑ Na zapadu, Vaneo je korišten za sve namjene, uključujući i za prevoz izuzetno teških predmeta. Prilikom kupovine provjerite stabilizatore, amortizere i opruge. Nije rijetkost da opruge pucaju, a zamjena jedne košta oko 160 KM. Aksijalni ležajevi na amortizerima također su elementi koji trpe u slučaju prevoza težeg tereta. Zbog toga, prilikom provjere polovnog vozila uvjerite se i u ispravnost ovog elementa. Postoji mogućnost da su aksijalni ležajevi istrošeni, što na koncu može dovesti do vrlo ozbiljnih problema na ovjesu. U svakom slučaju, ovlašteni servis zamjenu ležaja naplaćuje oko 230 KM.
Iako cijena nije među onim što bismo nazvali prihvatljivim, ohrabruje to što drugih problema sa najpopularnijim motorom 170 CDI praktično nema. Ipak, primjerke uvezene sa inostranih tržišta potrebno je detaljno pregledati. Prije svega mislimo na pregled ovjesa, jer je zbog konstrukcije ovaj automobil mogao biti korišten i kao dostavni automobil, što znači da su osnovni elementi ovjesa trpjeli puno više. Stabilizatori, amortizeri, pa čak i opruge su itekako podložne oštećenjima nakon dugogodišnjeg korištenja. Otkrivanjem određenih problema predlažemo potpuno saniranje i zamjenu dijelova novim elementima. Kako se radi o Mercedesu, cijene dijelova u ovlaštenim serivisima nešto su skuplje u odnosu na slične automobile drugih proizvođača. No, zamjenom ovakvih elemenata osiguravate dugotrajnost vozila. Pored toga, prilikom kupovine polovnog primjerka uvjerite se u stanje aksijalnih ležajeva na amortizerima. Cijena zamjene dva aksijalna ležaja košta oko 460 KM.
⇑ Iako plastična zaštita na podu postoji, nije tajna da Vaneo muku muči sa korozijom koja se pojavljuje na metalnim dijelovima poda. Prilikom kupovine polovnog primjerka provjerite stanje poda, ali i stanje bočnih klizača zadnjih vrata.
Iako je Mercedes Vaneo dostupan i u verziji sa benzinskim motorom (1,6-litarski motor sa 102 KS), na našem tržištu ipak preovladavaju modeli pokretani popularnim CDI motorom sa 90 KS. Kako je već poznato da se radi o pouzdanom motoru, prilikom pregleda određenog automobila predlažemo da se bazirate na ispitivanje dodatne opreme, kao i svih elektronskih sistema u automobilima.
Vaneo je obično opremljen klima-uređajem, električnim podizačima stakala, parkirnim senzorima, pa čak i sistemom koji omogućava dodatnu ugradnju sjedišta u prostor prtljažnika.
Uvjerite se u funkcionisanje kompletne opreme, a tokom testne vožnje osluškujte sve zvukove koji dolaze iz pravca ovjesa.
S obzirom na to da se radi o itekako iskoristivim automobilima, modeli prodati na tržištima Zapadne Evrope obično su prešli veći broj kilometara, pa je pronalazak primjerka koji je prešao manje od 200.000 kilometara prilično zahtjevan.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Upravo zbog toga, potrebno se uvjeriti u stanje pređenih kilometara kod određenog primjerka, a Mercedesov ovlašteni servis STARline u Sarajevu ima mogućnost provjere stanja kilometara na određenom vozilu samo uz broj šasije. Upravo ovako je moguće otkriti i sve prethodne intervencije na vozilu, što potragu “savršenog polovnjaka” daleko olakšava.
Mercedes Vaneo | 160 (102 KS) | 170 CDI (90 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.598 | 1.689 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 82 / 102 | 67 / 90 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 140 / 2.500 | 180 / 1.600 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk/disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.900 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.192 / 1.742 / 1.830 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 715 / 2.400 | |||
Maks. brzina (km/h) | 155 | 160 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 13,5 | 16,0 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 7,8 | 5,9 |
– Benzin | ||||||
Mercedes Vaneo | 2002. | 2003. | 2004. | 2005. | ||
Mercedes Vaneo 160 (102 KS) | 7.500 KM | 8.000 KM | 8.500 KM | 9.000 KM | ||
VW Caddy 1.6 16v (105 KS) | – | – | 7.500 KM | 8.000 KM | ||
Renault Kangoo 1.6 16v (95 KS) | – | 5.000 KM | 6.000 KM | 6.500 KM | ||
Citroen Berlingo 1.4 16v (75 KS) | 5.000 KM | 5.500 KM | 6.500 KM | 7.000 KM | ||
– Dizel | ||||||
Mercedes Vaneo | 2002. | 2003. | 2004. | 2005. | ||
Mercedes Vaneo 170 CDI (90 KS) | 7.000 KM | 7.500 KM | 8.000 KM | 8.500 KM | ||
VW Caddy 1.9 TDI (105 KS) | – | – | 8.000 KM | 9.000 KM | ||
Renault Kangoo 1.5 dCi (82 KS) | – | 5.500 KM | 6.500 KM | 7.500 KM | ||
Citroen Berlingo 2.0 HDi (90 KS) | 5.500 KM | 6.000 KM | 7.500 KM | 8.000 KM |
Negativno
Zbog načina eksploatacije ovjes najviše trpi. Također, provjerite koroziju na podu i uvjerite se u ispravnost elemenata na motoru.
jan 17, 2025 0
jan 09, 2025 0
jan 09, 2025 0
dec 27, 2024 0
Dali neko zna gde se nalaze grejaci dizni na mercedes vaneo 2004god 1,7 Cdi.Hvala na pomoci