Osvježeno 17 Januara, 2025 1:00 PM
jan 13, 2014 Adnan Huseinagić Nissan, Polovni 0
Terrano je postao jedna od najisplativijih kupovina do 15.000 KM. Sa prilično izdržljivom konstrukcijom i adekvatnim 2,7-litarskim turbodizelskim motorom, te sa malim brojem standardnih problema, redizanirana verzija mlađa od 2000. godine, odjednom se nameće kao izvrsna alternativa malim gradskim terencima, ali i običnim, malim luksuznim automobilima. Štaviše, niski troškovi održavanja i niske cijene zamjenskih dijelova u ovlaštenim servisima, Terrana zapravo prave izvrsnim izborom za kupovinu.
Tema realizovana sa ovlaštenim servisom za Nissan – Autohit doo Sarajevo
Polovni terenci oduvijek su se nametali kao alternativna vozila na koja niko i nije obraćao pretjerano puno pažnje, osim egzibicionista koji su barem na taj način željeli biti drugačiji. Naravno, dolaskom “gradskih” SUV-ova i na tržištu polovnih izmijenile su se navike kupaca, pa su čak i mali terenci postali izrazito tražena roba.
Samim tim, čak i oni nešto stariji postali su puno prihvaćeniji i zapaženiji, a s obzirom na to da je Nissan oduvijek u ponudi imao po nekoliko malih terenaca, neki od njih tek danas dolaze do pravog izražaja. Upravo u takav segment polovnih automobila dolazi Terrano.
Neobični Nissanov terenac u nešto blažoj, civilnoj formi pojavio se 1993. godine, dok je 2000. godine temeljito redizajniran. Štaviše, na našim cestama ima veliki broj modela iz prijašnjih generacija, ali ipak je redizajnirani najzastupljeniji.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Svakako da su brojni primjerci došli sa mirovnim trupama koje su u Bosni i Hercegovini još od kraja rata, ali pored toga što je Terrano korišten u vojne svrhe, veliki broj primjeraka bio je namijenjen i civilnoj upotrebi.
Međutim, Terrano je oduvijek bio ipak malo sposobniji od drugih malih SUV-ova. On je ustvari uvijek više bio terenac nego SUV, tako da mu je i ovjes, i motori, a i cijela koncepcija namijenjena nešto zahtjevnijim terenima, koji su ipak izvan asfaltnih površina.
To se najbolje vidi kada se pogleda ponuda ovih modela u Bosni i Hercegovini. Gotovo 90 odsto svih Terrana koji se voze našim cestama ispod prednjeg poklopca imaju prilično rasterećeni 2,7-litarski turbodizelski motor sa 125 KS.
To svakako nije jedan od naprednijih motora, pa čak ni za te godine, ali do sada se pokazao kao sasvim sposoban da pruži Terranu zadovoljavajuće dinamičke sposobnosti i na cesti, ali i na terenu. Štaviše, ovlašteni servis nije zabilježio nikakve značajnije probleme vezane direktno za motor, što znači da se uz pravilno održavanje neće nazirati nikakve nepredviđene anomalije u radu.
Jedini problem izaziva nešto nekvalitetnije kratko crijevo međuhladnjaka (intercoolera), koje se nakon određenog vremena, zbog velikih pritisaka počinje raspadati. U tom slučaju, dolazi do nepravilnog protoka zraka, pa i motor i turbina trpe gubitak zraka. Nasreću, kratko crijevo međuhladnjaka nalazi se na samom vrhu motora, tako da je zamjena vrlo jednostavna, a ovlašteni servis naplaćuje novi dio sa zamjenom oko 55 KM. Pored toga, serviseri bi se ispod poklopca mogli zavući još samo zbog senzora protoka zraka.
Naime, oni vlasnici koji ne vode dovoljno računa o svom ljubimcu na četiri točka, te ne mijenjaju zračne filtere na vrijeme, mogu se naći pred problemom teškim 750 KM. Ukoliko se zapostave preporuke Nissana o načinu održavanja Terrana, a samim tim i pravovremenog mijenjanja zračnog filtera, prvi koji će osjetiti posljedice je senzor protoka zraka. U ovlaštenom servisu upravo taj senzor sa zamjenom košta 750 KM.
Sa druge strane, zračni filter, koji direktno utječe na rad senzora protoka zraka košta samo 40 KM, pa je u svakom slučaju bolje izvršiti prevenciju pravovremenim izmjenama filtera zraka. To su uostalom i jedine sanacije koje se eventualno trebaju izvršiti ispod prednjeg poklopca.
Naravno, Terrano ipak vuče korijene od ozbiljnijih terenaca, pa ga Nissan nije baš u svim segmentima potpuno prilagodio asfaltu, što je uostalom vrlo zahvalno, jer je svaki element i po nekoliko puta izdržljiviji u odnosu na iste elemente kod luksuznih, malih automobila. Recept terenca nije bitnije izmijenjen ni prilikom konstrukcije ovjesa.
Čak ni na primjercima koji su cijeli svoj radni vijek proveli na cestama Bosne i Hercegovine, nema nikakvih ozbiljnijih problema, osim na stabilizatorima, koje je, zbog nešto manjeg kvaliteta u odnosu na ostatak ovjesa, potrebno mijenjati svakih pedesetak hiljada kilometara. Naravno, i stanje stabilizatora zavisi od načina vožnje, ali su servisi evidentirali zamjene nakon pedesetak hiljada pređenih kilometara. S toga, prilikom kupovine polovnog primjerka, potrebno je obratiti pažnju na kugle stabilizatora, a ukoliko je zamjena potrebna, ovlašteni servis će naplatiti tačno 120 KM za postavljanje novih.
To ustvari i nije jedini problem koji se riješava na dizalici. Čini se da je Nissan na određenim elementima “ispod” ipak štedio. Recimo, manžetna za zaštitu od prljavštine na prednjoj poluosovini napravljena je od prilično tanke gumirane plastike, pa se može desiti da se šteta na njoj napravi čak i kada je pogodi neki kamenčić “ispucan” ispod točka. U tom slučaju homokinetički zglobovi poluosovine su nezaštićeni od vanjskih utjecaja, što u ekstremnim slučajevima može dovesti do velikih oštećenja na ovjesu. Vođeni logikom bolje spriječiti nego liječiti, najbolje je odmah zamijeniti manžetnu za koju u ovlaštenom servisu naplaćuju 135 KM.
Pored toga, prilikom kupovine polovnog Terrana obavezno je pogledati i takozvani krst kardana. To je ustvari mehanizam koji povezuje kardan i osovinu koja prenosi snagu motora do samog kardana. Zbog slabijeg kvaliteta ležajeva u krstu kardana, nakon duže eksploatacije dva elementa potpuno “potroše” ležajeve, te se čak i u kabini mogu osjetiti vibracije koje pravi nedovoljno učvršeni kardan. Iako se to čini kao veoma ozbiljan mehanički problem, ovlašteni servis mijenja krst kardana za samo sat i po, a za zamjenu starog elementa sa novim, uz servisni rad naplaćuje samo 230 KM.
⇑ Čisto japanska unutrašnjost, ni jednim elementom se ne izdvaja iz klasičnih linija sličnih vozila sa početka novog stoljeća. Iako je izgledom potpuno nezanimljiva, ipak je vrlo funkcionalna, ali i izrađena od izdržljivih materijala specifičnih za terence. Čak ni nakon dužeg korištenja neće biti ozbiljnijih znakova korištenja.
U svakom slučaju, ovaj auto će tek doći u žižu interesovanja, posebno zbog izuzetno izdržljive konstrukcije koja je prilagođena i nekim terenskim izazovima, ali je potpuno funkcionalna i na asfaltu.
Upravo zbog univerzalne primjene, na našem tržištu, i nema pretjerano puno različitih verzija, a većina primjeraka pokretana je dizelskim motorom.
Prilikom kupovine polovnog primjerka najbolje je birati modele nakon redizajna, jer pored toga što izgledaju modernije i potpunije, imaju i nešto unapređeniji motor, kao i određena poboljšanja na šasiji.
Štaviše, ni cijena nije pretjerano visoka, pa se za dobro opremljen model, sa oko 150.000 kilometara “na satu” i desetak godina starosti treba izdvojiti od petnaestak hiljada KM. Samo radi upoređivanja možemo reći da toliko košta i neki auto srednje klase iz tih godina.
Zbog svoje jednostavnosti, i visokog stepena kvaliteta, Nissan Terrano opozivan je samo tri puta, i to u minornom broju primjeraka.
– Prvi opoziv zabilježen je još u sedmom mjesecu 1995. godine. Na 4.703 primjeraka padao je pritisak u gumama, a problem je bio sa nekvalitetno učvršćenim ventilom, koji nije mogao zadržati zrak pod pritiskom u gumi. Na svim primjercima, potpuno su zamijenjene gume i ventili, a opoziv je registrovan oznakom R/1995/040. Opozvani su modeli sa brojevima šasije od 200000 do 242699.
– Drugi opoziv zabilježen je 2000. godine, a 4.905 opozvanih primjeraka proizvedeno je od januara 1995. do avgusta 1997. godine. Provodnici kočnog ulja dodirivali su grube dijelove poda automobila, a trenje je izazivalo velika oštećenja na provodnicima koji su nakon određenog vremena počinjali propuštati kočno ulje iz sistema. Ovlašteni servisi su na svim modelima provjerili provodnike kočnog ulja i premjestili ih na odgovarajuću poziciju, a na nekim modelima su potpuno zamijenili provodnike. Opoziv je registrovan oznakom R/2000/028, a opozvani su primjerci sa brojem šasije od 243900 do 307301.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
– Posljednji opoziv zabilježen je na 842 primjerka proizvedena od avgusta 2001. do marta 2002. godine. Problem je bio slične prirode kao i na drugom opozivu po redu, međutim, na redizajniranim modelima provodnici kočnog ulja za zadnje točkove dodirivali su upravljački mehanizam, te se zbog takvog trenja oštećivali. Na opozvanim modelima, provodnici kočnog ulja su premješteni na odgovarajuće mjesto. Opoziv je registrovan oznakom R/2002/039, a opozvani su modeli sa brojevima šasije od 475199 do 493474.
Nissan Terrano |
|||
– Preporučeni servis | |||
Dijelovi | 2.7 TD (125 KS) | ||
Remen alternatora | 130 KM | ||
Grijači | 255 KM | ||
Mot. ulje (7 l) | 124 KM | ||
Uljni filter | 43 KM | ||
Zračni filter | 55 KM | ||
Filter za gorivo | 59 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 160 KM | ||
Disk – pločice (zadnje) | 369 KM | ||
Ukupno | 1.195 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | |||
– Troškovi održavanja | |||
Dijelovi | 2.7 TD (125 KS) | ||
Zaptivač poklopca ventila | 128 KM | ||
Pumpa za vodu | 562 KM | ||
Ulje za mjenjač (5 l) | 93 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 314 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 314 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 351 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 347 KM | ||
Krajnice (par) | 277 KM | ||
Lafete | 411 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 1.092 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 1.092 KM | ||
Manž. na homokin. zglobu (par) | 270 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 346 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 366 KM | ||
Set kvačila | 593 KM | ||
Hladnjak motora | 746 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 312 KM | ||
Far (prednji) | 348 KM | ||
Far (zadnji) | 238 KM | ||
Vanjski retrovizor | 565 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 595 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 1.212 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 350 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 209 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Nissan – Autohit doo Sarajevo |
Nissan Terrano | 2.7 TD (125 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 2.664 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 92 / 125 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 278 / 2.000 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.650 | ||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.720 / 1.755 / 1.810 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 115 / 1.900 | ||
Maks. brzina (km/h) | 155 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 16,7 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 9,9 |
dec 24, 2024 0
dec 24, 2024 0
dec 19, 2024 0
dec 12, 2024 0