Osvježeno 10 Februara, 2025 2:19 PM
sep 13, 2010 Adnan Huseinagić Peugeot, Polovni 0
Tržište polovnih automobila sve više napreduje, a samim tim raste i broj vozača sposobnih da kupe vlastiti automobil. Upravo iz tih razloga, Peugeot 106 predstavlja izvrstan izbor za kupovinu svima koji su početnici, ali i onima kojima automobil treba za često korištenje na kraćim relacijama. Preporučujemo benzince 1.1 i 1.4, i to modele proizvedene nakon 1996. godine. Od problema vlasnici mogu računati na povremeno otkazivanje elektronskih sklopova.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom za Peugeot
Najmanji Peugeotov model 106, na tržište je došao 1991. godine. 106 je Peugeota predstavljao u klasi malih gradskih automobila i “igrao” na kupce sa plićim džepom i na one koji žive i obitavaju u veoma gusto naseljenim gradskim sredinama. U prvih nekoliko godina 106-ica nije imala očekivane prodajne rezultate, ali je nakon redizajna prodaja preporođena. To je bio dokaz da je i u ovoj klasi dizajn sve zaslužniji za tržišni uspjeh. Mala 106-ica je, ipak, napravila pravi mali “bum” na tržištu, jer je Evropi trebao okretni gradski auto, primamljivog izgleda, što je nakon modela 205 bilo prilično teško postići.
U to vrijeme bh. građani su imali puno većih problema, pa je 106-ica morala proći apsolutno nezapaženo. Nakon 1996. godine, zbog tradicionalne naklonjenosti njemačkim automobilima, u BiH se počinju uvoziti gotovo isključivo stari i jeftiniji njemački automobili, pa 106, opet, prolazi prilično nezapaženo.
Štaviše, u to vrijeme ovaj model je i dalje bio na tržištu novih, a zbog nesređenog tržišta, čak ni tada nije nalazio put do velikog broja kupaca.
Proizvodnja Peugeota 106 prestaje 2003. godine. Iako je godinama u sjeni “njemačkih kolega”, prava bh. priča zvana Peugeot 106 počinje nakon 2000. godine, kada model zaživljava kao prilično dobra i pouzdana kupovina malog gradskog polovnog automobila.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Prva generacija Peugeota 106 trajala je od 1991. godine do 1996. godine. Radilo se o nasljedniku Peugeota 205.
Iz današnje perspektive, kupiti automobil star toliko godina, predstavlja pravu katastrofu. Zboga toga je Peugeot 106 interesantniji od uvođenja restilizovanog modela u aprilu 1996. godine.
Uvođenjem nekoliko modernih detalja na karoseriji, 106-ici je u značajnoj mjeri “produžen život”. Stilski su zaobljena i prednja i stražnja svjetla, a poklopac motora zajedno sa maskom dobio je fluidnije linije. Ujedno mnogo toga je urađeno na popravljanju izgleda i aerodinamike. Čak je i u unutrašnjosti napravljeno mnogo toga da bi 106 spreman dočekao starost, ali tek pred gašenje proizvodnje 2002. godine. Sa unutrašnje strane vrata uklonjena je tanka i neprofilisana plastika, a ubačena kombinacija tkanine i mekše plastike sa masivnijim rukohvatima za zatvaranje vrata.
Primarna namjena Peugeota 106 je svakodnevna vožnja na kratkim relacijama. Zbog toga, prostora u unutrašnjosti i nema previše, ali će svakodnevne potrebe sigurno zadovoljiti. Zajedno sa redizajnom 1996. godine “osvježena” je i unutrašnjost. Model koji je na fotografiji star je gotovo deset godina, ali i pored toga, vidnih dokaza o “zamoru” materijala nema.
Također, paralelno sa redizajnom otklonjeni su brojni problemi koji su pratili 106-icu, a koji su oku prosječnog kupca nedostupni. Problemi sa korozijom do tada su bili uobičajeni, pogotovo u krajevima sa puno snijega i gdje se kao prevencija protiv leda koristila industrijska so. To je, zapravo, i bila najteža “dječija bolest” koju je do 1996. godine 106 “prebolovao”. Svi modeli koji su proizvedeni nakon 1996. godine prolazili su kroz kataforetički proces zaštite karoserije. Naravno, iz perspektive bh. kupca ovaj podatak je jako bitan budući da se u ovom trenutku mogu uvesti samo primjerci proizvedeni nakon 2000. godine.
Ovjes i uopšte, osnovni dijelovi koji su potrebni za upravljanje, bili su i ostali na visokom nivou. Jedini problem koji se može javiti prilikom uobičajene eksploatacije je to što vremenom upravljač dobije prazan hod, ali tome najviše kumuje stanje cesta po kojima se automobil najviše koristi. Problem je, naravno izraženiji na modelima koji imaju već određeni broj kilometara na našim cestama, nego na onima koji su tek uvezeni sa tržišta sa uređenijim cestama.
Najprodavaniji modeli su sa benzinskim motorima 1.1 i 1.4. Iako su benzinci, prema kojima mnogi imaju “averziju”, veoma su ekonomični i agilni. Manji motor, iz 1,1-litarske zapremine razvija 60 KS. Snaga je gotovo ista kao kod dizelskog 1,5-litarskog motora, ali benzinac se ponaša mnogo življe. Drugi motor je 1,4-litarski sa 75 KS. Taj motor je možda i najbolja opcija, jer se i pored nekoliko decilitara veće potrošnje goriva, snaga itekako osjeti. Jači motor mnogo doprinosi boljim performansama, a laki Peugeot 106, sa tim motorom postaje poprilično brz. U širokom luku trebalo bi zaobilaziti litarski motor snage 50 KS, koji je iz ponude izbačen 2001. godine. Iako je i Peugeot mali i lagan automobil, današnje potrebe su ipak nešto drugačije. Kao što smo spomenuli, Peugeot je nudio i motor sa 1,6-litara u nekoliko verzija, ali je to motor za kud-i-kamo temperamentnije vozače. Nema prevelikog opravdanja za kupovinu 106-ice sa ovim motorom, izuzev onima koji jako cijene sportsku vožnju, jer model 1.6 16v GTi sa 118 KS može pružiti puno zadovoljstava u vožnji. Također, vrlo interesantno je i to da je ovo jedan od rijetkih automobila kojeg tržište nije prihvatilo sa dizelskim motorom.
Možda se, ipak, najizraženiji problemi kod ovog automobila nalaze na elektroinstalacijama i na upravljačkoj elektronici. Najčešći uzročnik frustracija perfekcionista je “nedefinisan” rad takozvanog “step-motora” ili motora “ler-gasa”. Problem se manifestuje u nestabilnom radu motora na minimalnom broju obrtaja, što nekada dovodi do potpunog gašenja motora. Uzrok, nepravilnog rada, u najvećem broju slučajeva, zapravo, leži u njegovoj zaprljanosti. “Step-motor” služi mehaničkoj regulaciji propusta zraka u motor, što iziskuje veoma precizan rad na malom broju obrtaja. Također, u dosta slučajeva zaista je moguć i otkaz “step-motora” zbog mehaničkog oštećenja kliznih površina, ali i otkaz elektronike koja reguliše količinu ubrizganog goriva. Peugeot jednostavno nikada nije uspio adekvatno riješiti ovaj problem, pa kompletan sistem zajedno sa upravljačkom elektronika nije najpouzdaniji. Rješenje problema najlakše je tražiti u ovlaštenom servisu koji će, u svakom slučaju, predložiti zamjenu ili u jeftinijem slučaju čišćenje “step-motora”.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Ukoliko se ovim problem ne riješi, servis će predložiti zamjenu senzora protoka količine zraka, pa zatim, svjećica i, čak, lambda sonde, što ne znači da će problem biti trajno riješen. Servisi čak u nekim slučajevima preporučuju i zamjenu “bobine” i kablova za spajanje sa svjećicama.
Bez obzira na sve, ukoliko ste kupac malog gradskog automobila, čak iako niste početnik,106 je svakako naša preporuka.
Početak proizvodnje Peugeota 106 je bio 1991. godine, kada je Peugeot okončao proizvodnju modela 205. Na tržištu se zadržao sve do 2003. godine kada je konačno povučen iz proizvodnje. Pojavilo se pet serijskih grešaka na 106-ici od kojih su sve uklonjene.
– Prva serijska greška registrovana je 1997. godine pod kodnim brojem R1997/41. Greška je bila na bravi za paljenje motora. Naime, postojala je mogućnost da prilikom okretanja ključa starter jednostavno ne počne raditi. To je uzrokovano upotrebom materijala sklonog koroziji i starenju (mesing), što je rezultiralo prekidom električnog kontakta. Ta greška se pojavila kod 15.821 vozila i u potpunosti je otklonjena.
![]() |
– Druga serijska greška registrovana je 1998. godine pod kodnim brojem R1998/68. Greška se ponovo odnosila na električne instalacije. Zbog loše izolacije pojedinih električnih provodnika u nekim slučajevima dolazilo je do pravljenja električnog kratkog spoja, što je izazivalo prekid dovoda električne struje u sklopove neophodne za rad motora. Greška je registrovana na 7.167 automobila.
– Treća serijska greška registrovana je 2000. godine pod kodnim brojem R2000/004. Greška je bila povezana sa kočnim sistemom. Na 18.405 primjeraka došlo je do otkaza glavnog ventila kočnog servosistema, što je moglo dovesti do gubljenja asistencije servosistema pri kočenju. Greška je sanirana mijenjanjem ventila na svim primjercima.
– Četvrta serijska greška, kodnog broja R2001/029, otkrivena je 2001. godine. Greška je bila poprilično bizarna. Pedala kojom se upravlja kočnicama bila je napravljena od nekvalitetnih materijala, pa se pri jačem pritisku mogla slomiti. Sve pedale su zamijenjene novim, kvalitetnijim. Pedale su promijenjene na 2.000 vozila.
– Peta i posljednja serijska greška registovana 2002. godine, postavljena je pod kodni broj R2002/005. Greška se nalazila na sistemu zračnih jastuka, a ogledala se u tome što prilikom kolizije, zračni jastuci nisu bili u mogućnosti pravovremeno reagovati zbog greške na glavnom procesoru (ECU). Taj nedostatak uočen je na 87 primjeraka i u potpunosti je saniran.
Peugeot 106 | 1.1 8v (60 KS) | 1.4 8v (75 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.124 | 1.361 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 44 / 60 | 55 / 75 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 94 / 3.500 | 111 / 3.400 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / doboš | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.385 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 3.680 / 1.590 / 1.380 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 215 / 530 | |||
Maks. brz. (km/h) | 165 | 175 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 14,9 | 12,9 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 6,1 | 7,9 |
Peugeot 106 | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.1 8v (60 KS) | 1.4 8v (75 KS) | ||
Zupč. remen i zatezači | 245 KM | 245 KM | ||
Klinasti remen | 44 KM | 44 KM | ||
Svjećice | 73 KM | 73 KM | ||
Mot. ulje | 42 KM | 42 KM | ||
Uljni filter | 15 KM | 15 KM | ||
Zračni filter | 27 KM | 20 KM | ||
Filter za gorivo | 45 KM | 45 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 81 KM | 86 KM | ||
Ukupno | 572 KM | 570 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.1 8v (60 KS) | 1.4 8v (75 KS) | ||
Pumpa za vodu | 182 KM | 182 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 39 KM | 39 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 110 KM | 110 KM | ||
Kočne obloge zadnje (par) | 280 KM | 280 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 214 KM | 214 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 218 KM | 218 KM | ||
Krajnice (par) | 56 KM | 56 KM | ||
Kugle | 68 KM | 68 KM | ||
Lafete | 247 KM | 247 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 130 KM | 130 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 84 KM | 84 KM | ||
Set kvačila | 569 KM | 569 KM | ||
Hladnjak motora | 273 KM | 273 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 165 KM | 165 KM | ||
Far (prednji) | 154 KM | 154 KM | ||
Far (zadnji) | 93 KM | 93 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 270 KM | 270 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 98 KM | 98 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 83 KM | 83 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 76 KM | 76 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Peugeot |
Peugeot 106 | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.1 8v (60 KS) | 1.4 8v (75 KS) | ||
Zupč. remen i zatezači | 76 KM | 76 KM | ||
Klinasti remen | 18-25 KM | 20-26 KM | ||
Svjećice | 20 KM | 20 KM | ||
Mot. ulje (4 l) | 48 KM | 48 KM | ||
Uljni filter | 14 KM | 14 KM | ||
Zračni filter | 15 KM | 15 KM | ||
Filter za gorivo | 25 KM | 25 KM | ||
Zaptivač poklpca ventila | 14 KM | 18 KM | ||
Pumpa za vodu | 78 KM | 81 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 38 KM | 38 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 76 KM | 76 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 150 KM | 150 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 126 KM | 126 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 48 KM | 48 KM | ||
Krajnice (par) | 23 KM | 23 KM | ||
Kugle | 23 KM | 23 KM | ||
Lafete | 147 KM | 147 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 90 KM | 90 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 76 KM | 76 KM | ||
Set kvačila | 125 KM | 125 KM | ||
Hladnjak motora | 160 KM | 160 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 78 KM | 78 KM | ||
Far (prednji) | 80 KM | 80 KM | ||
Far (zadnji) | 47 KM | 47 KM | ||
Vanjski retrovizor | 65 KM | 65 KM |
Peugeot 106 1.1 8v (60 KS) i 1.4 8v (75 KS) | Cijena | ||
Castrol GTX3 Magnatec (4 l) | 49 KM | ||
Optima Power HC (4 l) | 46 KM | ||
Shell Helix Plus (4 l) | 46 KM | ||
Liqui Moly Leichtlauf (4 l) | 44 KM | ||
Mobil 1 Super 3 (4 l) | 58 KM | ||
Total Quartz 7000 (4 l) | 64 KM |
U slučaju oba najčešća motora kod Peugeota 106 zbog jednostavnosti konstrukcije moguće je koristiti i jeftinija polusintetička ulja. Preporučeni viskozitet je 10W40, a za oba motora potrebno je obezbijediti četiri litra ulja. Intervali zamjene ulja kreću se od 10.000 do 15.000 kilometara, zavisno od kvaliteta ulja.
feb 07, 2025 0
feb 07, 2025 0
feb 04, 2025 0
jan 21, 2025 0