Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
sep 09, 2009 Adnan Huseinagić Peugeot, Polovni 0
Od ljeta 1998. godine, kada se 206-ica pojavila na tržištu, nastala je prava pomama za malim simpatičnim lavićem koji je donio dizajnersku prekretnicu u redove Peugeota. Nakon prestanka proizvodnje, postao je vrlo aktuelan kao polovan. Pitanje je da li izdržljivost mehaničkih dijelova može pratiti estetske vrijednosti?
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom Peugeota
Peugeot je u periodu kada je na tržište plasirao modele 106 i 306 bio uvjeren da se ne isplati razvoj segmenta kojem je pripadao već tada vremešni 205, te su se vodili pretpostavkom da će za dva spomenuta modela biti adekvatna zamjena. Naravno, ovakva strategija pokazala se pogrešnom, što je uzrokovalo drastičan pad prodaje, ali i razvoj nasljednika 205-ice.
Kada je 206 konačno ugledao svjetlo dana, bilo je evidentno da je Peugeot ovim modelom napravio prilično jaku prekretnicu i odmak od zastarjelog 205, a što je vrlo dobro prepoznalo i tržište.
Prodajni rezultati, naravno, nisu izostali, pa je do 2005. godine proizvedeno više od pet miliona primjeraka, a od 2001. pa do 2003. godine bio je najprodavaniji automobil u Evropi. Upravo ova činjenica rezultat je izuzetno bogate ponude 206-ica na tržištu polovnih. Vrlo lako je doći i do rjeđih primjeraka poput S16 ili GTI, a najtraženijih sa 1.4 i 1.9D motorima gotovo da ima u izobilju.
Jedna od najprivlačnijih pristupačnih opcija među polovnjacima je 206, prije svega zahvaljujući svom bezvremenskom dizajnu, koji i danas djeluje relativno svježe. Iako je to velika prednost pri kupovini polovnog automobila, ipak, pažnju treba usmjeriti na tehničku ispravnost i kompletno stanje automobila. Peugeot 206 će zadovoljiti potrebe za malim gradskim automobilom, što znači da pruža udoban smještaj na prednjim sjedištima, dok se na stražnjoj klupi i ne može pohvaliti obiljem prostora.
Prtljažnik je, također, u okvirima klase iz ovog perioda, tako da će uz realna očekivanja ispuniti raznovrsne urbane zahtjeve.
Baš kao i vanjski izgled, unutrašnjost svojim oblicima dobro prikriva godine. Plastika na kokpitu i ostalim oblogama prilično je otporna zubu vremena, iako se na dijelovima koji su u čestom kontaktu sa rukama pojavljuje sjaj. Ipak, plastika uspješno prikriva manje ogrebotine i nepažnju, a za svaku pohvalu je i završna obrada, pa se i na starijim primjercima neće primijetiti veći zazori u spojevima.
Jedan od rijetkih kožnih detalja na standardno opremljenim modelima je koža oko ručice mjenjača koja ostaje u originalnom stanju i nakon većeg broja pređenih kilometara. Jedan od elemenata gdje se 206-ica nije iskazala kvalitetom su ručice za kontrolu svjetala i brisača koje su se kvarile na nekim primjercima proizvedenim do januara 2003. godine. Na primjercima proizvedenim nakon 2003. godine ovaj nedostatak je uspješno otklonjen.
Također, na nekim primjercima koji i nisu previše paženi, velurne obloge sjedišta, vrata i pretinca za rukavice mogu izgledati pretjerano ishabane. Naravno, najviše trpi vozačevo sjedište koje se u nekim slučajevima može i poderati na spoju naslona i površine za sjedenje.
Osjetljiva je i obloga pretinca ispred suvozača, te ako je auto često vožen sa visokim saputnicima primjetiće se tragovi koljena na velurnim oblogama, dok će se na nekim primjercima ova obloga i djelimično odvojiti.
⇑ Unutrašnjost 206-ice nije više moderna, ali odolijeva, mada ugođaj donekle kvari osjetljiv velur na sjedištima, kao i pojedine plastične obloge koje neugledno sjaje.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Većina 206-ica pored atraktivnog vanjskog izgleda kao pozitivan atribut može istaći i “zdravu” limariju. Primjerci sa površinskom hrđom na osjetljivijim dijelovima karoserije su prilična nepoznanica, tako da sa 206-icom ne bi trebalo biti problema. Pogled na podnicu automobila rezultira sličnim zaključkom. Hrđe nema na ključnim mjestima, a najosjetljiviji dio je izduvni sistem čiji zadnji lonac pokazuje znakove slabosti u propisanim okvirima. Površinska hrđa koja nema poseban utjecaj i koja se može smatrati normalnom je primjetna na elementima stražnjeg ovjesa.
⇑ Izduvni sistem na Peugeotu 206 i nije jača strana. Najbolnija tačka je stražnji lonac koji će najprije podleći napadima korozije na svom završetku oko izduvne cijevi ili na donjem dijelu koji je na udaru vode i soli.
Uprkos tome sve vitalne sekcije, zglobovi i gumeni dijelovi uglavnom su u dobrom stanju i troše se u predviđenim rokovima. Izuzetak je zajednički za sve modele gdje je zabilježeno prilično ubrzano habanje zglobova na prednjem ovjesu, što je posebno izraženo na modelima 1.9D u kojem slučaju se plaća danak teškom motoru u malom automobilu. Masni tragovi mogu se zateći na primjercima koji su prešli više od 100.000 kilometara, a uglavnom su prouzrokovani dotrajalim zaptivačem na glavi motora čija cijena ne prelazi 20 KM.
Prednji trap na Peugeotu 206 prilično dobro podnosi godine. Izuzetak čine krajnice koje pate od ubrzanog habanja, pogotovo kod modela 1.9D. Naravno na tržištu Bosne i Hercegovine ovaj nedostatak je posebno izražen “zahvaljujući” lošim cestama. Upravo zbog ovoga preporučljivo je posebnu pažnju obratiti na ovaj dio, i pri proračunu sredstava odmah uračunati njihovu zamjenu.
Uz nabrojano zabilježene su i prijave nekih manjih problema koji i nisu toliko ozbiljni, ali znaju frustrirati. Tako je u više slučajeva otkazivalo centralno zaključavanje, a kao uzrok je naveden ulazak vode u kontrolnu kutiju koja se nalazi u podnožju kabine. Preporučljivo je pažljivo pregledati ovaj dio i stanje gumenog zaptivača na kutiji, pogotovo na modelima koji su proizvedeni prije proljeća 1999. godine.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Dakle, ako vam je za oko “zapeo” simpatični, a i prilično povoljni 206, pored obraćanja pažnje na klasične simptome karamboliranih ili prekomjerno ishabanih automobila, potrebno je fokusirati se i na nekoliko bolnih tačaka ovog automobila. Kada one pozitivno prođu provjeru, 206 je svakako jedna od preporučljivijih kupovina.
⇑ Iako se radi o poprilično vremenšnom dizajnu, Peugeot 206 još uvijek može proći kao aktuelan model. Stražnji dio, također, nije demode, a mlađi modeli će se prepoznati po bistrim prednjim i stražnjim svjetlima. 206 je, dakle, gotovo jednako privlačan kao i na samom početku “karijere”.
Kao i svaki automobil bilo kojeg proizvođača koji iole drži do svog ugleda, i 206 je u svojoj “karijeri” imao nekoliko opoziva uzrokovanih sitnijim fabričkim greškama.
![]() |
Prvi je objavljen u maju 2000. godine zbog lošeg zaptivanja filtera goriva na primjercima koji su proizvedeni od septembra 1998. do septembra 1999. godine.
U septembru 2000. godine zabilježeni su problemi sa sporadičnim aktiviranjem bočnih zračnih jastuka. Početkom 2001. godine istaknuti su problemi sa prednjim ovjesom, dok je u novembru iste godine izvršen pregled suvozačevog zračnog jastuka.
U februaru 2002. godine brige su zadavali zatezači sigurnosnih pojaseva, a u maju iste godine otkriveno je da kontakt-ključ može oštetiti pokrov stuba upravljača.
Krajem 2003. godine prijavljeni su problemi sa sajlama ručne kočnice, dok se u maju 2004. godine ustanovilo da na nekim modelima može doći do odvajanja krovnog spojlera.
U istom mjesecu ove godine navedeni su potencijalni problemi sa leptirom gasa, dok je u septembru probleme pravio starter i njegovo ožičenje.
Posljednji opoziv rađen je u aprilu 2005. godine zbog mogućeg spadanja crijeva za gorivo na HDi motorima.
Jedini pravi prethodnik 206-ice je model 205 koji je usljed neobične strategije Peugeota na tržištu bio prisutan punih 15 godina. Peugeot 205 je jedan od najpopularnijih gradskih mališana iz osamdesetih godina proteklog vijeka, što potvrđuje i broj od 5,3 miliona proizvedenih primjeraka. Također, 205-ica je predstavljala prekretnicu u filozofiji Peugeota koji je do tada smatran za “klasičnog” proizvođača porodičnih limuzina. Za osnovu i gene 205-ice poslužila je Simca koja je već imala potrebnu ekspertizu u ovom segmentu. Prvi modeli dobili su motore iz modela 104, koji su kasnije zamijenjeni sa modernim i novim motorima iz serija XU i TU. Odmah nakon pojavljivanja 205 je postao hit, a o uspješnom dizajnu govori i činjenica da tokom cijele karijere nije pretrpio značajnije modifikacije. Jedine izmjene koje je pretrpio bilo je modernizovanje unutrašnjosti 1987. godine i blago dotjerivanje 1990. godine kada je dobio novi izgled vrata, “bistre” prednje žmigavce, nova stop-svjetla i katalizator. Proizvodnja 205-ice postepeno je smanjivana uvođenjem modela 106 i 306, a potpuno je obustavljena 1998. godine kada je predstavljen 206. Za pravi kultni auto 205-ica još uvijek važi u GTi verziji, dok u svoje vrijeme sa 1.6, a pogotovo 1.9 motorom gotovo da nije imala konkurenciju. Novi 206 napravio je priličnu pometnju u klasi, jer je konkurencija gotovo zaboravila na Peugeot koji je iznenada došao sa izuzetno atraktivnim automobilom. Za 206 je razvijena potpuno nova platforma, a visoka očekivanja su potpuno ispunjena, pa čak i premašena. Uz uvođenje novih motora, glavna prekretnica u karijeri 206-ice je predstavljanje CC kupe kabrioleta 2000. godine i SW karavanske verzije (2002. godine), kao i blagi “facelift” 2004. godine. Budućnost ostaje na novom 207, koji nosi slične epitete kao i njegovi prethodnici.
Peugeot 206 | 1.4 (74 KS) | 1.9D (70 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.361 | 1.868 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 55 / 74 | 51 / 70 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 111 / 3.400 | 125 / 2.500 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / doboš | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.440 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 3.835 / 1.650 / 1.430 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 245 | |||
Maks. brz. (km/h) | 170 | 161 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 13,2 | 16,1 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 6,6 | 5,7 |
Peugeot 206 | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.4 (74 KS) | 1.9D (70 KS) | ||
Zupč. remen i zatezači | 120 KM | 130 KM | ||
Klinasti remen | 25 KM | 25 KM | ||
Svjećice | 48 KM | – | ||
Grijači | – | 140 KM | ||
Mot. ulje | 65 KM | 65 KM | ||
Uljni filter | 15 KM | 20 KM | ||
Zračni filter | 26 KM | 24 KM | ||
Filter za gorivo | 32 KM | 45 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 90 KM | 90 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 230 KM | 230 KM | ||
Ukupno | 651 KM | 769 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.4 (74 KS) | 1.9D (70 KS) | ||
Pumpa za vodu | 115 KM | 115 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 12 KM | 12 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 150 KM | 150 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 190 KM | 190 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 180 KM | 180 KM | ||
Krajnice (par) | 50 KM | 50 KM | ||
Lafete + kugle (par) | 165 KM | 165 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 410 KM | 410 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 410 KM | 410 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 110 KM | 110 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 90 KM | 90 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 95 KM | 95 KM | ||
Set kvačila | 392 KM | 392 KM | ||
Hladnjak motora | 300 KM | 300 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 143 KM | 143 KM | ||
Far (prednji) | 170 KM | 170 KM | ||
Far (zadnji) | 98 KM | 98 KM | ||
Vanjski retrovizor | 180 KM | 180 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 265 KM | 265 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 260 KM | 260 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 67 KM | 67 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 60 KM | 60 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Peugeot |
Peugeot 206 | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.4 (74 KS) | 1.9D (70 KS) | ||
Zupč. remen i zatezači | 62 – 110 KM | 111 – 150 KM | ||
Klinasti remen | 5 – 44 KM | 15 – 44 KM | ||
Svjećice | 17 – 40 KM | – | ||
Grijači | – | 70 – 170 KM | ||
Mot. ulje (4 l) | 33 – 47 KM | 36 – 47 KM | ||
Uljni filter | 12 – 22 KM | 12 – 14 KM | ||
Zračni filter | 12 – 25 KM | 11 – 25 KM | ||
Filter za gorivo | 14 – 38 KM | 17 – 32 KM | ||
Ulje za mjenjač (1 l) | 11 – 12 KM | 11 – 12 KM | ||
Ulje za kočnice (0,5 l) | 7 – 14 KM | 7 – 14 KM | ||
Pumpa za vodu | 44 – 68 KM | 64 – 95 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 42 – 92 KM | 42 – 92 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 36 – 77 KM | 36 – 77 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 55 – 138 KM | 67 – 138 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 187 KM | 187 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 136 KM | 136 KM | ||
Krajnice | 15 – 36 KM | 15 – 36 KM | ||
Lafete + kugle | 160 – 182 KM | 160 – 182 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 153 KM | 128 KM | ||
Set kvačila | 234 – 292 KM | 208 – 284 KM | ||
Far (prednji) | 118 KM | 118 KM | ||
Vanjski retrovizor | 87 KM | 87 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 255 KM | 255 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 327 KM | 327 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 120 KM | 120 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 107 KM | 107 KM |
Peugeot 206 1.4 i 1.9D | Cijena | ||
Castrol GTX3 Magnatec (4+1 l) | 58 KM | ||
INA Delta Sint (4+1 l) | 44 KM | ||
Shell Helix Plus (4+1 l) | 58 KM | ||
Madit Super 2000 (4+1 l) | 34 KM | ||
Mobil 1 Super 1 (5 l) | 65 KM | ||
Valvoline Durablend (4+1 l) | 64 KM |
U slučaju oba motora ne postoje posebni zahtjevi, pa će se zbog svoje jednostavne konstrukcije i skromnih zahtjeva zadovoljiti najobičnijim uljem viskoziteta 10W40. Za benzinski 1.4 motor potrebno je obezbijediti tri i po litra motornog ulja, dok veći 1.9D atmosferski dizelaš zahtijeva 4,8 litara. Intervali zamjene ulja sa pripadajućim filterom kreću se od 10.000 do 15.000 kilometara, zavisno od kvaliteta ulja.
dec 24, 2024 0
dec 18, 2024 0
dec 09, 2024 0
dec 09, 2024 0