Osvježeno 25 Marta, 2025 11:40 AM
jun 30, 2017 Adnan Huseinagić Peugeot, Polovni 1
Najveći problem Peugeota 208 je neadekvatno pričvršćen zaštitni lim remenice zupčastog remena, ali i softver koji kontroliše infotainemnt sistem. Srećom, oba problema se lako rješavaju.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom za Peugeot – Blok doo Sarajevo
Peugeot je za svega dvije godine – od 2012. godine do 2013. godine uspio prodati gotovo 600.000 primjeraka modela 208. Mali gradski auto stigao je kao nasljednik popularnog 207, a Evropljani su ga objeručke prihvatili.
Kao i sa svakim drugim novim automobiliom iz klase gradskih auta, i Peugeot 208 se u Bosni i Hercegovini našao na listama želja tek kao polovnjak. Sada je upravo i vrijeme kada uvoznici u većim količinama počinju nuditi ove modele, pa savjetujemo kupcima da se prije kupovine upoznaju sa potencijalnim problemima sa kojim se mogu sresti ukoliko odluče svoje novce dati za polovni primjerak Peugeota 208.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Nema ih previše, barem nema trenutno. Na koncu, Peugeot 208 je tek navršio pet godina na tržištu, a kupci, pa tako i uvoznici, obično biraju one najjeftinije sa početka proizvodnje. Tako se na cesti najčešće mogu i vidjeti oni sa 1,2-litarskim VTi benzincem i sa 1,4-litarskim HDi-jem. Oba su karakteristična za ulazne modele i radi se o najslabijim motorima u ponudi (pored jednolitarskog VTi-ja).
Ipak, u Evropi i ovakvi automobili prelaze veliki broj kilometara, a problemi uvezenih modela najčešće se ograničavaju na elektronske ili softverske probleme sa dodatnom opremom u kabini. Kako se do sada i pokazalo, vlasnici Peugeota 208 u Evropi najčešće su se vraćali u servisni centar zbog grešaka sa infotainment sistemom i sa displejom osjetljivim na dodir kojim se kontroliše infotainment sistem. Softverski problem na displeju obično se odnosio na presporo učitavanja infotainment sistema ili na dugo zadržavanje ekrana “učitavanje” (loading ekran).
Problem se jednostavno rješava u ovlaštenom servisu nadogradnjom softvera. Ovlašteni servis obično oglašava servisne akcije u okviru kojih ovu intervenciju neće ni naplatiti.
Pored displeja, vlasnici nisu imali perfektno iskustvo ni sa ostalom naprednom opremom. No, i povremene probleme sa povezivanjem sa bluetoothom i povezivanjem pametnih telefona sa infotainmentom obično riješi jednostavna softverska nadogradnja. Pojedinci su prijavljivali i povremeno resetovanje sistema bez jasnog razloga.
Sa druge strane, Peugeot je i napravio nekoliko servisnih akcija za 208 tokom kojih su mijenjali držače i osigurače poklopca motora. Naime, poklopac motora nije se mogao adekvatno pričvrstiti tokom zatvaranja, pa je u pojedinim uslovima bilo gotovo nemoguće otvoriti poklopac. Ovaj problem se može jednostavno riješiti ugradnjom novog mehanizma za osiguranje i pričvršćivanje poklopca motora.
Ostali problemi ne mogu se svrstati u kaktegoriju onih koje je moguće očekivati na svakom primjerku, ali pojedini vlasnici su se vraćali u ovlašteni servis i zbog problema sa ovjesom (i to nakon dužih vožnji po neravnim terenima).
Također, na početku proizvodnje Peugeot nije ugrađivao adekvatne vijke koji su pričvrščivali određene elemente ovjesa (lafete i gornje viljuške). Upravo su se na ovakvim primjercima pojavljivali neobični zvuci iz pravca prednjeg ovjesa nakon duže vožnje neravnim terenom.
Serviseri u ovlaštenom servisu Peugeota u Sarajevu dodatno su upozorili na najveće probleme sa 1,4-litarskim HDi motorom. Naime, zbog neadekvatno pričvršćenog zaštitnog lima na remenici zupčastog remena, može doći do oštećenja ili do njegovog spadanja. Ovaj problem rješava se ugradnjom nove remenice, a intervencija košta oko 250 KM.
![]() |
Kupci modela sa dizelskim motorima obično su izloženi i potencijalnom problemu sa takozvanim FAP filterom. Naime, usljed dužeg korištenja automobila u gradskim sredinama, može se začepiti filter tvrdih čestica – čađi. Sistem je odgovoran za filtriranje izduvnih gasova i zadržavanje sitnih čestica čađi, što, na koncu, i doprinosi dostizanju normi o izduvnim gasovima. Samočišćenje filtera vrši se tempiranim podizanjem temperature ili dužom vožnjom većom brzinom (obično brzinom karakterističnom za vožnju autoputevima) na višem broju obrtaja motora. Kada se automobil ne koristi duže u ovakvim uslovima, filter tvrdih čestica se može se začepiti kada se i uključuje lampica DPF filtera (zapravo FAP filtera, kako ga nazivaju u grupi PSA) na tabli sa insturmentima.
Ovo je najjeftiniji način rješenja ovog problema, mada se na kraju vijeka filtera on mora primijeniti. Intervencija nije jeftina – više od 1.000 KM. Međutim, upravo je vrijeme kad za ovaj automobil u ovlaštene servise stiže zamjenski filter, pa kupci mogu proći upola jeftinije. Ipak, bez brige. Vijek trajanja FAP filtera je oko 200.000 kilometara. Ne zaboravite ni aditiv, a on se dosipa na svakih 120.000 kilometara i košta oko 230 KM.
Interesantno, modeli sa početka proizvodnje imali su i pojedine probleme koji su nastajali čak i u proizvodnom procesu.
Recimo, kočni sistem nije bio adekvatno podešen, te je u sistemu ostajalo zraka čime je bila znatno smanjena sila kočenja.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Naravno, i ovaj je problem servis otklanjao, a ukoliko i sami primjetite slične simptome, moguće je da se radi samo o ovakvom problemu.
U svakom slučaju, Peugeot 208 je definitivno jedan od najcjenjenijih malih automobila. Popularni modeli sa malim motorima definitivno su među najekonomičnijim vozilima uopšte.
Peugeot 208 | 1.2 VTi (82 KS) | 1.4 HDi (68 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.199 | 1.398 | ||
Snaga motora u kw(KS) | 60 (82) | 50 (68) | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 118 / 2.750 | 160 / 1.750 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / doboš | disk / doboš | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.540 | 2.540 | ||
Dužina (mm) | 3.960 | 3.960 | ||
Širina (mm) | 1.740 | 1.740 | ||
Visina (mm) | 1.460 | 1.460 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 285 | 285 | ||
Maks. brzina (km/h) | 175 | 163 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 12,2 | 13,5 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 4,5 | 3,8 |
Peugeot 208 | 1.2 VTi (82 KS) | 1.4 HDi (68 KS) | ||
Osnovni servis | 235 KM | 345 KM | ||
Veliki servis | 692 KM | 869 KM | ||
Osnovni servis (A): zamjena ulja, zamjena filtera ulja. Potrebna količina motornog ulja je 4 l. Servis se obavlja na svakih 15.000 kilometara. | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.2 VTi (82 KS) | 1.4 HDi (68 KS) | ||
Klinasti remen | 85 KM | 82 KM | ||
Grijači (komplet) | – | 293 KM | ||
Svjećice (komplet) | 120 KM | – | ||
Mot. ulje (4 l) | 74 KM | 74 KM | ||
Filter za ulje | 18 KM | 27 KM | ||
Filter za gorivo | – | 79 KM | ||
Ulje za mjenjač (2 l) | 52 KM | 52 KM | ||
Ulje za kočnice (1 l) | 58 KM | 58 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 145 KM | 142 KM | ||
Pumpa za vodu | 253 KM | 355 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 179 KM | 179 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 345 KM | 345 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 389 KM | 389 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 474 KM | 474 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 424 KM | 424 KM | ||
Kugle | 100 KM | 100 KM | ||
Krajnice | 183 KM | 183 KM | ||
Lafete | 339 KM | 339 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 599 KM | 599 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 599 KM | 599 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 338 KM | 338 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 329 KM | 329 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 636 KM | 636 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 449 KM | 459 KM | ||
Set kvačila | 671 KM | 671 KM | ||
Hladnjak motora | 649 KM | 663 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 582 KM | 560 KM | ||
Prednji far | 592 KM | 592 KM | ||
Zadnji far | 201 KM | 201 KM | ||
Vanjski retrovizor | 359 KM | 359 KM | ||
Prednje vjetrobr. staklo | 868 KM | 868 KM | ||
Zadnje vjetrobr. staklo | 623 KM | 623 KM | ||
Prednje bočno staklo | 217 KM | 217 KM | ||
Zadnje bočno staklo | 190 KM | 190 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa za Peugeot – Blok doo Sarajevo | ||||
Ovlašteni servisi Peugeota u BiH povremeno prave servisne akcije u kojima se može ostvariti ušteda u cijeni dijelova i ugradnje i do oko 40%. Na sve ugrađene dijelove i na sve obavljene usluge ovlašteni servis za Peugeot, Blok doo Sarajevo, daje garanaciju u trajanju od godinu dana. |
mar 24, 2025 0
mar 19, 2025 0
feb 26, 2025 0
feb 07, 2025 0
Pozdravljeni,
posjedujem peugeot 208 1.2 vti 2013 godište 60 kw benzin
prešao sam sa njime 98000 km, počeo je da troši ulje i to na 1500km litar ulja zanima me o čemu se radi,inače je redovno servisiran.
za odgovor unaprijed zahvalan