Osvježeno 23 Januara, 2025 9:50 AM
jun 08, 2009 Adnan Huseinagić Peugeot, Polovni 1
Peugeot 306 je, i pored činjenice da je prilično zastario, još uvijek vrlo privlačna kupovina za kupce kojima treba pristupačan i pouzdan kompakt. Nakon redizajna 1997. godine, 306-ica je dobila novu mladost, pa i danas izgleda sasvim atraktivno, a uprkos nemalom broju opoziva, 306 spada među najpouzdanije i najkvalitetnije francuze iz ovog perioda.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom Peugeota – Vermont Sarajevo
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Jedan od najuspješnijih i najpopularnijih kompakta tokom devedesetih godina bio je Peugeotov 306. Kao i kod većine Peugeotovih modela, najviše utjecaja imao je odličan dizajn, s tim da je 306, u osnovi, vrlo dobro zamišljen i riješen auto koji zadovoljava većinu potreba prosječne porodice. U ondašnjim okvirima klase 306 je bio dovoljno prostran, a o tome da je dizajn vrlo uspješan najbolje govori činjenica da i danas ovaj automobil izgleda vrlo skladno i privlačno. Zbog toga, a i zbog pristupačne cijene i solidne ponude na tržištu, 306 je jedna od boljih kupovina. Naravno, kao i većina francuskih predstavnika, nije imun na tehničke probleme i kvarove, ali ujedno nije ni među najkvarljivijima. Dakle, suvišno je objašnjavati da je vrlo odmjeren i solidan auto privlačnog izgleda i za dobru cijenu itekako poželjna ponuda među polovnjacima.
⇑ Karoserija 306-ice je dobro zaštićena pa ne bi trebalo biti problema sa hrđom. Ipak, spojeve i sakrivena mjesta preporučljivo je pregledati.
Nakon redizajna, 306-ica je dobila znatno privlačniji vanjski izgled, prije svega zahvaljujući modernijim svjetlima i novoj masci, ali, sa druge strane, unutrašnjost je ostala gotovo na istom nivou. Malo je poboljšan kvalitet materijala, ali dizajn i vozačko okruženje koje više pripada automobilu iz osamdesetih nego iz devedesetih godina teško da će se ikome svidjeti. Ravne plohe i oštri rubovi znatno narušavaju ugođaj u, inače, udobnoj kabini, a ni kod skupljih verzija sa mnogo opreme, utisak nije drastično bolji.
Sa druge strane, kvalitet izrade je sasvim solidan za Peugeot tog godišta, pa ne bi trebalo biti problema sa suvišnim zvukovima ili sa osjetljivim oblogama koje bi mogle pucati. Dovoljno prostrana kabina upotpunjena je i odličnim sjedištima koja su “francuski udobna”, ali u većini modela ne pružaju dovoljno bočnog oslonca. Inače, ponuda prostora, kako u kabini, tako i u prtljažniku, ne zaostaje pretjerano ni za današnjim predstavnicima, pa se kupac 306-ice ne mora previše ograničavati u svojim potrebama. Generalno, i uz kvalitetnu izradu, utisak u unutrašnjosti i nije najbolji, pa će uglavnom vladati razočarenje nakon vrlo privlačne vanjštine.
⇑ U pogledu dizajna najveći nedostatak 306-ice je, upravo, unutrašnjost. Uz odličan vanjski izgled teško je zamisliti prilično zastarjeli kokpit sa obiljem ravnih i oštrih linija. S druge strane, materijali su solidni i otporni na habanje. Nakon posljednjeg redizajna ugođaj je tek za nijansu bolji.
Peugeot 306 je mehanički gotovo identičan Citroenu ZX koji je na tržište došao dvije godine prije 306-ice. U osnovi to znači da nije pretjerano komplikovan, te da bi uglavnom trebao biti provjeren i pouzdan. U većini slučajeva tako i jeste, ali to ne znači da ne postoje problemi. Naknadno je ista platforma iskorištena za Berlinga i Partnera, a kasnije i za Xsaru, pa je broj problema kroz godine sveden na najmanju mjeru. Ovjes je očekivano vrlo udoban i podređen ugodi putnika, ali i dovoljno dinamičan za zahtjevniju vožnju. Posebnih slabih tačaka nema, osim nešto bržeg trošenja vertikalnih stabilizatora i gumenih dijelova koji lošije podnose eksploataciju na lošijim cestama.
⇑ Uz široku ponudu motora koju je 306-ica imala, možda je najpoželjniji dvolitarski dizelaš. Ne obiluje snagom, ali je ekonomičan i dovoljan za većinu potreba.
Iako je postojao prilično širok izbor motora, ali i karoserijskih verzija, najpristupačnije su peterovratne verzije, a najpoželjniji modeli sa 1.6 16v benzincem od 109 KS i sa dvolitarskim HDi dizelašem od 90 KS. Ovi motori su ujedno optimalan i pouzdan izbor.
Pored toga što na ovim motorima nisu zabilježeni ozbiljniji problemi, najlakše ih je i naći na tržištu polovnih, pogotovo u slučaju dizelaša. Kao i u slučaju svake kupovine polovnog, kod benzinca je poželjno provjeriti stanje zaptivača kao i redovnost servisa, dok kod dizelaša najveći problem može biti turbopunjač, ako je riječ o primjerku sa velikom kilometražom.
Generalno, većina mehaničkih komponenti na 306-icama je solidna i izdržljiva, pa je nepredviđene probleme moguće očekivati sa elektroinstalacijama, a često su problemi i gubitak fabričkih osobina bili prijavljivani na kočnom sistemu i na upravljačkom sklopu.
⇑ Kao i većina francuskih automobila, ni Peugeot nije pretjerano imun na loše ceste kojih u BiH ima u izobilju. Nepredviđenih kvarova ne bi trebalo biti, ali treba računati na brže trošenje potrošnih dijelova. Krajnice i uporne gumice stabilizatora izložene su posebnom pritisku. U istu grupu spadaju i gumice vertikalnih stabilizatora.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Iako se Peugeot svojski trudio da sa 306-icom stvori ugled vrlo kvalitetnog modela, ali i proizvođača, to mu nije pretjerano pošlo za rukom. Istina je da je utisak postao mnogo bolji nego prije, ali istraživanja JD Powera o zadovoljstvu kupaca i ADAC-a o listi čestih problema nisu 306-icu svrstavala među najpouzdanije i najbolje na tržištu. Ipak, 306-ica uz detaljan pregled elektroinstalacija i osnovnih mehaničkih komponenti može biti jedna od najboljih kupovina, a ujedno i najpovoljnijih, pa se svakako svrstava među preporučljive i poželjne automobile na tržištu polovnih.
Iako se može svrstati među jedne od pouzdanijih Peugeotovih modela, ni 306-ica nije bila pošteđena problema i opoziva, a nakon redizajna 1997. godine broj problema se smanjio. Ukupno je objavljeno osamnaest opoziva.
– Opoziv broj 1997/070 obuhvatio je 322 primjerka koji su proizvedeni od 6. do 9. januara 1997. godine. Na njima je postojala mogućnost da na mjestu vezanja voda goriva i filtera goriva dođe do curenja goriva.
– U septembru 1997. godine objavljen je opoziv broj 1997/071 koji je obuhvatio 171 primjerak 306-ice. Na ovoj seriji postojala je mogućnost da je kompenzator kočne sile loše podešen, a nakon pregleda postavljeni su pravilni parametri.
– Za 2.060 primjeraka koji su proizvedeni od 17. februara do 2. maja 1997. godine objavljen je opoziv broj 1997/072. Njime je istaknuta mogućnost da je na ovim modelima ugrađen nepravilan kompenzator sile stražnjih kočnica. Nakon provjere postavljen je pravilan kompenzator.
– Opoziv broj 1998/065 obuhvatio je 140 primjeraka na kojima je postojala mogućnost da držač startera oslabi. Na kraju je to moglo uzrokovati oštećenje instalacija zbog čega je moglo doći do kratkog spoja. Kod opozvanih primjeraka provjereno je stanje držača i po potrebi je ojačan.
– Opoziv pod rednim brojem 1998/066 objavljen je u julu 1998. godine obuhvatio je 1.506 automobila. Na ovim modelima postojala je mogućnost pucanja glavčine upravljača, što je moglo rezultovati pojavljivanjem zračnosti u sistemu upravljanja. Na modelima sa pukotinom na glavčini upravljača cijeli upravljač je zamijenjen, dok je na modelima koji još uvijek nisu imali pukotinu zamijenjen vijak za učvršćivanje i zategnut uz upotrebu sile od 35 Nm.
– Na modelima koji su proizvedeni od 4. novembra 1997. godine do 8. aprila 1998. godine objavljen je opoziv broj 1998/86 koji je obuhvatio, čak 25.651 primjerak. Na ovim modelima otkriveno je da postoji mogućnost da su vijci donjeg ležaja nepravilno zategnuti. Prilikom opoziva pregledano je stanje kompletnog ovjesa i prema potrebi su pravilno zategnuti ovi vijci.
– Na 1.557 primjeraka koji su proizvedeni od 9. do 23. jula 1998. godine opozivom broj 1998/87 otkrivena je mogućnost curenja kočnog ulja na instalacijama stražnjih kočnica. Curenje se moglo javiti iznad kućišta rezervnog točka, a pored potrebe za dosipanjem kočnog ulja ovo je moglo rezultovati i slabljenjem funkcije kočnica. Na opozvanim primjercima po potrebi su zamijenjeni ovi vodovi.
⇑ Metalni vodovi kočnog ulja
– Opoziv broj 1998/113 tiče se vozila sa serijskim brojem šasije od 32294129 do 23281127 i obuhvatio je 728 primjeraka. U ovom slučaju postojao je rizik od pucanja vijaka koji učvršćuju zupčanicu letve volana, jer su previše zategnuti za nosače. Ovo može uzrokovati povećane vibracije i buku, a eventualno i manjak preciznosti prilikom upravljanja. Na opozvanim primjercima pregledani su ovi vijci, a prema potrebi su zamijenjeni i oni i sama zupčanica letve, ako su se pojavile pukotine.
– Opoziv broj 1999/30 obuhvatio je 2.912 primjeraka koji su proizvedeni od 23. marta do 15. aprila 1999. godine i tiče se kočnog sistema. Tačnije, postoji mogućnost da se u kočnom sistemu pojavi zračni “džep” što može rezultovati zakazivanjem ABS sistema, ali i lošim performansama cijelog kočnog sistema. Kod primjeraka iz ovog perioda treba biti pregledana gornja površina ABS jedinice gdje treba biti oznaka zelene boje. Ako ne postoji ta oznaka, potrebno je ozračiti cijeli kočni sistem.
⇑ Glavni kočni cilindar
– Opoziv broj R1999/033 obuhvatio je 7.940 primjeraka sa benzinskim motorima radne zapremine 1,8 i dva litra. Opoziv je objavljen 14. maja 1999. godine i tiče se sistema za dovod goriva. Na ovim motorima postojala je mogućnost da na vodovima goriva dođe do curenja u prostor oko motora. Svi opozvani modeli prošli su kroz detaljnu provjeru i po potrebi je zamijenjen novi vod goriva.
– U aprilu 1999. godine objavljen je opoziv broj 1999/044 koji se tiče 1.139 primjeraka proizvedenih u periodu od 2. do 23. oktobra 1998. godine. Na ovim primjercima otkriveno je da može doći do oštećenja instalacija ručne kočnice, što može uzrokovati curenje ulja za kočnice i gubitka funkcije. Na opozvanim modelima izvršen je detaljan pregled i po potrebi je stavljena dodatna zaštita vodova kočnog ulja.
– Opoziv broj 2000/004 obuhvatio je, čak 18.405 primjeraka, a na njima je postojala mogućnost kvara servo ojačivača na kočnicama. Problem je u ventilu servo pumpe koji može nepravilno raditi, što na kraju uzrokuje potpuni zastoj pumpe. Opozvani modeli su pregledani i po potrebi je zamijenjen problematični ventil.
– Opoziv broj 2000/098 obuhvatio je 4.898 primjeraka kod kojih postoji mogućnost da osovina kinetičkog zgloba na obje poluosovine nije pravilno izrađena. Ovo može uzrokovati ubrzano i nepravilno trošenje, a donja centralna matica može se pomjeriti, što može uzrokovati kolaps cijelog prednjeg ovjesa. Na opozvanim primjercima izvršen je pregled i po potrebi su zamijenjene osovine kinetičkog zgloba.
– Opozivom broj 2000/150 obuhvaćeno je 96 primjeraka kod kojih je postojala mogućnost da poluosovina ispadne iz mjenjača. Problem je u tome što su postavljene pogrešne poluosovine, te je u oštrim zavojima ili na neravnim cestama moglo doći do ispadanja poluosovine. Kod opozvanih primjeraka neodgovarajuće poluosovine su zamijenjene pravilnim.
⇑ Poluosovina sa svim elementima
– Opoziv broj 2000/151 obuhvatio je 2.409 primjeraka na kojima je postojala mogućnost oštećenja konektora prednjih sigurnosnih pojaseva. Zbog ovoga se mogla aktivirati signalna lampica zračnog jastuka, kao i gubitka funkcije predzatezanja u slučaju nesreće. Prilikom opoziva ovi konektori su zamijenjeni.
– Opoziv broj 2000/152 obuhvatio je 7.853 primjerka na kojima je postojala mogućnost da vakuum pumpa servo uređaja kočnica otkaže. Ovo je moglo uzrokovati gubitak servo ojačivača, a prilikom opoziva zamijenjeni su nekvalitetni dijelovi.
⇑ Vakuum pumpa servo uređaja
– Opoziv broj 2001/102 obuhvatio je 7.593 primjerka, a tiče se mogućnosti pucanja zupčastog remena. Naime, kod ovih vozila postojala je mogućnost oštećenja i/ili pucanja zupčastog remena i znatno prije preporučenog servisa za zamjenu ovog remena. Na svim opozvanim primjercima remen je zamijenjen kvalitetnijim i izdržljivijim proizvodom od prvobitno ugrađenog.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
– Krajem 2001. godine objavljen je opoziv broj 2001/144 koji je obuhvatio 61 primjerak 306-ice i tiče se vijka koji učvršćuje zatezač sigurnosnog pojasa na lijevom sjedištu. Kod opozvanih vozila provjerena je zategnutost ovog vijka, a ako je bio pogrešno postavljen, zamijenjen je novim vijkom i pravilno postavljen.
Peugeot 306 | 1.6 16v (109 KS) | 2.0 HDi (90 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.587 | 1.997 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 80 / 109 | 66 / 90 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 147 / 4.000 | 205 / 1.900 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / doboš | disk / doboš | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.580 | 2.580 | ||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.030 / 1.680 / 1.370 | 4.030 / 1.680 / 1.370 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 340 | 340 | ||
Maks. brz. (km/h) | 190 | 180 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 11,5 | 12,6 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 6,0 | 4,4 |
Peugeot 306 | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.6 16v (109 KS) | 2.0 HDi (90 KS) | ||
Zupč. remen i zatezači | 237 KM | 435 KM | ||
Klinasti remen | 44 KM | 62 KM | ||
Svjećice | 83 KM | – | ||
Grijači | – | 158 KM | ||
Mot. ulje | 38 KM | 47 KM | ||
Uljni filter | 15 KM | 9 KM | ||
Zračni filter | 12 KM | 25 KM | ||
Filter za gorivo | 18 KM | 32 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 110 KM | 155 KM | ||
Kočne obloge (zadnje) | 89 KM | 89 KM | ||
Ukupno | 646 KM | 1.012 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.6 16v (109 KS) | 2.0 HDi (90 KS) | ||
Pumpa za vodu | 246 KM | 255 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 17 KM | 26 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 206 KM | 220 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 354 KM | 354 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 255 KM | 255 KM | ||
Krajnice (par) | 89 KM | 89 KM | ||
Lafete | 429 KM | 429 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 536 KM | 536 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 525 KM | 525 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 197 KM | 197 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 338 KM | 338 KM | ||
Set kvačila | 612 KM | 612 KM | ||
Hladnjak motora | 645 KM | 535 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 224 KM | 211 KM | ||
Far (prednji) | 219 KM | 219 KM | ||
Far (zadnji) | 103 KM | 103 KM | ||
Vanjski retrovizor | 136 KM | 136 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 470 KM | 470 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 458 KM | 458 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 138 KM | 138 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 90 KM | 90 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Peugeot – Vermont Sarajevo |
Peugeot 306 | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.6 16v (109 KS) | 2.0 HDi (90 KS) | ||
Zupč. remen i zatezači | 125 KM | 221 KM | ||
Klinasti remen | 16 KM | 38 KM | ||
Svjećice | 40 KM | – | ||
Grijači | – | 60 KM | ||
Mot. ulje | 48 KM | 60 KM | ||
Uljni filter | 14 KM | 14 KM | ||
Zračni filter | 15 KM | 35 KM | ||
Filter za gorivo | 25 KM | 35 KM | ||
Ulje za mjenjač (1 l) 75W90 | 8-13 KM | 8-13 KM | ||
Ulje za kočnice (0,5 l) | 10 KM | 10 KM | ||
Pumpa za vodu | 71 KM | 107 KM | ||
Manžetne do mjenjača | 76 KM | 76 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 24 KM | 76 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 35 KM | 65 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 150 KM | 150 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 228 KM | 200 KM | ||
Kugle | 28 KM | 28 KM | ||
Krajnice | 23 KM | 23 KM | ||
Lafete | 130 KM | 130 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 110 KM | 110 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 76 KM | 76 KM | ||
Set kvačila | 440 KM | 440 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 95 KM | 95 KM | ||
Far (prednji) | 148 KM | 148 KM | ||
Far (zadnji) | 52 KM | 52 KM | ||
Vanjski retrovizor | 64 KM | 64 KM |
Peugeot 306 1.6 16v (109 KS) | Cijena | ||
Castrol GTX3 Magnatec (5 l) | 49 KM | ||
Optima Power HC (5 l) | 58 KM | ||
Shell Helix Plus (5 l) | 58 KM | ||
Liqui Moly Leichtlauf (5 l) | 56 KM | ||
Mobil 1 Super 3 (5 l) | 73 KM | ||
Total Quarz 7000 (5 l) | 80 KM | ||
. | |||
Peugeot 306 2.0 HDi (90 KS) | Cijena | ||
Castrol TXT Softec (5 l) | 90 KM | ||
INA Millenium (4/1l) | 84 KM | ||
Shell Helix Ultra (4/1) | 88 KM | ||
Liqui Moly Diesel High Tech (5 l) | 61 KM | ||
Valvoline Sinpower (4/1) | 72 KM | ||
Total Quarz 9000 (4/1) | 108 KM |
Peugeot 306 pokretan benzinskim 1,6-litarskim motorom zadovoljiće se kvalitetnim sintetičkim motornim uljima viskoziteta 10W-40. Viskozitet 5W-40 ili 10W-40 biće dovoljan varijanti koju pokreće dvolitarski turbodizelski motor. Redovne izmjene mnogo su bitnije za dugotrajnost i dobro podmazivanje motora od samog izbora proizvođača ulja.
jan 21, 2025 0
dec 24, 2024 0
dec 09, 2024 0
dec 09, 2024 0
Ne postoji 1.6 16v 109ks u peugeotu 306 a najveći nedostatak je zadnja torziona osovina.
Bilo bi u redu kada već pišete o p-306 da navodite ispravne tehničke karaktristike i raspitatate se kod nekog tko stvarno zna nešto o tim automobilima tj njihovim manama jer ovako napisan tekst može vrijediti i za audi a3, reno megan ili bilo koji drugi auto.