Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
jun 14, 2013 Adnan Huseinagić Peugeot, Polovni 0
Kompaktni 307 osvojio je svoje kupce svojim neobičnim i primamljivim izgledom, međutim, brojni problemi natjerali su Peugeota da napravi čak 22 opoziva, koja su bila usmjerena na ispravljanje proizvodnih grešaka. Problemi sa pouzdanošću ovog modela bili su izraženi do redizajna koji je bio u septembru 2005. godine, stoga su i modeli stariji do tog godišta bitno jeftiniji. Bez obzira na veliki broj opoziva, ukoliko se kupi stariji 307 sa dvolitarskim dizelskim motorom ili 1,6-litarskim benzincem, problemi će zasigurno biti svedeni na minimum.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Nakon što su 205, 206 i 306 napravili pravu senzaciju na tržištu izazvavši, možda i prvi veći zemljotres među njemačkim proizvođačima, Peugeot se morao zadržati kao “trend-seter”, čije će ideje i koncepte zapravo drugi kopirati i iskorištavati. Sa takvom filozofijom započeli su i razvoj novog kompakta – 307, koji se pojavio 2001. godine.
Napadan izgled, začinjen posve novom Peugeotovom filozofijom dizajniranja bacio je u sjenu i najozbiljnije njemačke konkurente. Jednostavno, ni jedan nije bio dovoljno atraktivan da bi uopšte stajao pored kreacije koja je Peugeota možda i najviše proslavila nakon legendarnog 206.
Međutim, 307 i nije pretjerano ličio na kompakta. Bio je nekako viši, glomazniji, pa se sticao utisak i da je možda neki mali monovolumen. U svakom slučaju, bio je izvanredno prihvaćen u Evropi. Naravno, prvenstveno zbog, tada, savremenog i neuobičajenog izgleda, a onda i zbog zaista velikog broja različitih verzija. Recimo, 307-icu bilo je moguće kupiti u četiri karoserijske izvedbe, ali i sa zaista velikim brojem različitih motora i sa zaista velikim izborom dodatne opreme.
To je na samom početku bio izvrstan potez, pa iako je 307 u to vrijeme bio jedan od najskupljih kompakta, ipak je bio prihvaćen zbog svog specifičnog oblika koji je dodatno uokviren bogatom opremom i snažnim motorima. Posebno je postalo jasno da bi mogao postati “bestseller” nakon što su i novinari počeli hvalisati ovaj automobil kao jedan od najupravljivijih “običnih” automobila sa izvrsnim sportskim genima naslijeđenih od brojnih Peugeotovih modela, ali i sa komforom koji se može uporediti sa onim u 607-ici. To je i bilo očekivano, s obzirom na to da su sjedišta u 307-ici gotovo ista kao i ona u perjanici Peugeotove ponude.
Peugeot 307 | ||||
Dijelovi | 307 1.6i (110 KS) | 307 2.0 HDi (90 / 110 KS) | ||
Zupč. remen i zatezači | 550 KM | 580 KM | ||
Klinasti remen | 90 KM | 88 KM | ||
Svjećice | 80 KM | – | ||
Grijači | – | 20 KM | ||
Mot. ulje (4 l) | 80 KM | 80 KM | ||
Filter ulja | 40 KM | 42 KM | ||
Filter zraka | 25 KM | 30 KM | ||
Filer goriva | 45 KM | 45 KM | ||
Ulje za mjenjač (2 l) | 70 KM | 70 KM | ||
Ulje za kočnice (0,25 l) | 60 KM | 60 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 60 KM | 60 KM | ||
Pumpa za vodu | 220 KM | 235 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 160 KM | 165 KM | ||
Disk – pločice (zadnje) | 140 KM | 150 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 310 KM | 330 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 260 KM | 280 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 390 KM | 430 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 300 KM | 340 KM | ||
Kugle | 110 KM | 110 KM | ||
Krajnice | 115 KM | 115 KM | ||
Lafete | 260 KM | 300 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) + poluos. | 560 KM | 610 KM | ||
Homokin. zglob (desni) + poluos. | 560 KM | 610 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 180 KM | 180 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 170 KM | 170 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 420 KM | 440 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 360 KM | 400 KM | ||
Set kvačila | 700 KM | 750 KM | ||
Hladnjak motora | 450 KM | 560 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 330 KM | 340 KM | ||
Far (prednji) | 330 KM | 330 KM | ||
Far (zadnji) | 150 KM | 150 KM | ||
Vanjski retrovizor | 170 KM | 170 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 780 KM | 780 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 350 KM | 350 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 140 KM | 140 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 140 KM | 140 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa |
Međutim, Peugeotovi snovi o dostizanju njemačkih kompakta počeli su se raspadati istom brzinom kako su se i počeli snivati. Sudeći prema hiljadama poziva upućenim direktno u sjedište Peugeota u Francuskoj, kupci su već nakon nekoliko mjeseci vožnje bili potpuno nezadovoljni novim kompaktom. Žalili su se na brojne probleme. Prije svega, na problemčiće, kao što su nečitljivi displeji u automobilu, neupotrebljivi brisači, greške sa CD/plejerom i slično. Sve je upućivalo na to da 307 ima velikih problema sa elektroinstalacijama, Što je, između ostalog, i natjeralo Peugeota da napravi čak 22 opoziva na ovom automobilu. Naravno, većina opoziva odnosila se samo na mali broj primjeraka, ali samo četiri opoziva vratila su više od 400.000 307-ica u servis. Peugeot je, svakako, izdao saopštenje da su na opozvanim automobilima i ispravljene sve greške, što je i značilo da su 307-ice tek tada bile potpuno spremne za tržište.
Redizajnirani model pojavio se u septembru 2005. godine. Pored toga što je stilski dotjeran, postavljanjem nove maske, Peugeot ga je i tehnički unaprijedio. U svakom slučaju, većina problema koja je bila prisutna na prvom modelu, ispravljena je sa redizajnom, što je i izdiktiralo višu cijenu mlađih primjeraka.
Na našem tržištu ipak je više modela koji su proizvedeni prije septembra 2005. godine, međutim, iako su modeli prije redizajna imali veliki broj problema, ipak se može probrati model koji zaslužuje da se vozi i kada pređe u “drugu” ili u “treću” ruku. Prije svega, kupovinom jeftinog modela sa “sumnjivo” malim brojem kilometara na “satu” rizikuje se, barem, polugodišnja zarada na popravke 307-ice. Naravno, mjesto gdje upravo takvi automobili cvjetaju su brojni saloni polovnih automobila koji niču kao gljive poslije kiše, a na svakom od njih ima barem jedna 307-ica. Naime, Peugeoti 307 sa početka proizvodnje u Zapadnoj Evropi prodaju se po zaista prihvatljivim cijenama. Međutim, većina tih modela već je dala sve od sebe, jeftini 307 je najbolje zaobići. Sa druge strane, ukoliko želite uložiti nešto više novca u polovnog Peugeota, najbolje se bazirati na polovne primjerke koji su prodati upravo na našem tržištu. Naime, tokom sedam godina, Peugeot je prodao 611 primjeraka ovog modela na našem tržištu. Naravno, najprodavaniji modeli na našem tržištu bili su oni pokretani dvolitarskim HDi motorom, sa 90 ili sa 110 KS. Modeli sa tim motorom su i proglašeni najpouzdanijim, jer je savremeni turbodizelski motor odlično konfigurisan za ovakav automobil.
⇑ FAP filter (filter tvrdih izduvnih čestica) jedan je od najskupljih zamjenskih elemenata. U ovlaštenom servisu zamjenu naplaćuju oko 1.800 KM, ali zamjena je potrebna svakih 180.000 kilometara.
Problema sa motorom zapravo i nema. Jedini razlog za brigu biće FAP (filter tvrdih čestica), koji je ugrađen na izduvnu granu modela sa ovim motorom. S obzirom na jedinstvenu konfiguraciju terena u BiH gdje nema potrebe za većim naprezanjem motora, filter tvrdih čestica jednostavno se ne “propuhuje” dovoljno snažno, što i ostavlja velike naslage prljavštine u njegovim komorama. Promjena ovog filtera izvršava se svakih 180.000 kilometara, iako je zabilježeno da se u pojedinim slučajevima treba mijenjati i ranije, posebno ukoliko nije bilo snažnijeg protoka vrelih izduvnih gasova kroz njega, koji bi “spalili” tvrde izduvne čestice. U Peugeotovom ovlaštenom servisu za zamjenu tog filtera naplaćuju oko 1.800 KM.
Zanimljivo je to da na ovom modelu nema drugih, “klasičnih” problema. Ovjes je prilično dobro podešen. Pored toga što je postignuta izvrsna harmonija između voznih osobina i udobnosti, elementi ovjesa neobično dobro odolijevaju i uslovima bh. cesta. Isto je i sa kočnicama, i sa mjenjačem.
Iako je ovaj model pretrpio veliki broj opoziva, Peugeot je većinu problema sanirao, tako da redovno održavani modeli ipak zadovoljavaju osnovne pozitivne karakteristike polovnog automobila. Ukoliko ipak želite da za polovan 307 izdvojite više od prosječnih 7.000 KM, koliko koštaju modeli sa “zadovoljavajućim” brojem kilometara na “satu”, onda je najbolje da potražite mlađe modele nakon redizajna u septembru 2005. godine, koje pokreće dvolitarski HDi ili 1,6-litarski benzinac.
Peugeot 307 je opozvan 22 puta, a ukupno je opozvano više od 400.000 primjeraka ovog automobila.
– Već početkom 2002. godine Peugeot je opozvao čak 28.876 primjeraka modela 307. Problem je bio sa bravom za paljenje motora. Naime, ključ se jednostavno mogao zaglaviti u poziciju koja daje signal starteru motora (anlaseru), te je dolazilo do pregorijevanja startera. Problem je riješen potpunim mijenjanjem brave, a opoziv je registrovan pod oznakom R/2002/091.
– Od maja 2002. do početka 2004. godine, 307 je opozvan još pet puta, međutim, radilo se o problemima zabilježenim na malom broju primjeraka. Za devetnaest mjeseci opozvana su ukupno 1.774 primjeraka. Problemi su bili izraženi na prednjim amortizerima, koji nisu bili adekvatno povezani sa ostalim elementima ovjesa. Također, Peugeot je koristio pogrešno kočno ulje, koje je smanjivalo efikasnost kočnica.
Ni cijevčice koje provode kočno ulje nisu bile dobro postavljene, pa su u slučaju maksimalnog zakretanja volana u lijevo točkovi dodirivali cijevčice.
Problem je bio izražen i na automatskim mjenjačima. Naime, sistem koji sprečava paljenje motora, ukoliko je mjenjač “u brzini”, bio je nefunkcionalan, što je omogućavalo pokretanje motora bez obzira na to da li je mjenjač u položaju “D” ili “R”. Posljednji “mali” opoziv iz septembra 2003. godine odnosio se na problem sa gumama. Naime, desne gume na opozvanim automobilima imale su rezove, što je moglo dovesti do pucanja gume.
– U aprilu 2004. godine, opozvano je 9.510 primjeraka modela 307. Opoziv je registrovan oznakom R/2004/047. Problem je bio izražen na nosaču EGR ventila. Naime, nosač je mogao jednostavno pući, te destabilizovati rad EGR ventila, što bi dovodilo do zaustavljanja sagorijevanja goriva u motoru, te samim tim, gašenja motora. Na opozvanim vozilima zamijenjen je nosač EGR ventila.
– U petom i šestom mjesecu 2004. godine opozvana su ukupno 453 primjerka modela 307 i 307 SW. Na karavanu problem je bio izražen na varovima koji spajaju zadnji dio šasije sa konstrukcijom. Naime, dijelovi karoserije nisu na pravilnim mjestima spojeni sa šasijom, što je dovodilo do nepravilnog rasporeda sile u slučaju udara u zadnji dio automobila. Na običnom “hatchbacku” problem je bio sa učvršćivačima zadnjih sjedišta. Na 150 primjeraka učvršćivači uopšte nisu postojali, što bi u slučaju nezgode destruktivno djelovalo na putnike na zadnjoj klupi koja bi se pomjerila iz svog ležišta.
– U julu 2004. godine opozvano je 8.599 307-ica i 807-ica. Problem se odnosio na softver koji je upravljao radom motora. Naime, u rijetkim slučajevima može se desiti da kompjuter daje pogrešne informacije sistemu za ubrizgavanje goriva. U tom slučaju, senzori koji prate sistem ubrizgavanja goriva slali bi nove informacije kompjuteru, a kompjuter bi prema tim podacima nanovo podesio cijelokupan sistem, što bi utjecalo na performase, te posebno na kočni sistem koji bi izgubio dio efikasnosti. Problem je riješen reprogramiranjem softvera. Opoziv je registrovan oznakom R/2004/117.
– U julu 2004. godine opozvano je još 14.109 primjeraka modela 307. Na ovim primjercima problem se ispoljio na spojevima prednje osovine i ostatka konstrukcije. Naime, kuglični ležaj nije bio dovoljno stegnut za konstrukciju, što je onemogućilo pravilno okretanje osovine. Problem je riješen potpunom promjenom ležaja, a opoziv je registrovan oznakom R/2004/118.
– U toku aprila i maja 2005. godine zabilježena su dva opoziva, a na nepredviđenom servisu završilo je 3.995 307-ica i 307 CC-a. Problem sa običnim modelom ispoljio se na cijevima iz kojih je curilo gorivo. Problem je riješen mijenjanjem cijevi i oblaganjem novih posebnim zaštitnim materijalom. Na kabrioletskoj verziji na vidjelo je isplivao isti problem kao i na običnim modelima iz opoziva iz 2004. godine registovanog pod oznakom R/2004/117.
– Jedan od najozbiljnijih opoziva zabilježen je u julu 2005. godine. Opozvano je 107.767 307-ica, a opoziv je registrovan pod oznakom R/2005/112. Naime, elektronski spojevi koji omogućavaju pravilan rad servopumpe nisu dovoljno dobro zaštićeni od vanjskih utjecaja. Postoji mogućnost da voda prođe do elektronskih sklopova, što bi moglo prouzrokovati paljenje određenih elemenata zbog nastalog kratkog spoja. Problem je riješen dodatnim izolovanjem električnih sklopova.
– U novembru 2005. godine opozvano je 151.100 307-ica, a opoziv je registrovan oznakom R/2000/151. Do nekvalitetno izolovanog procesora ABS-a dolazila je voda, što je izazivalo kratki spoj, i u najgorem slučaju požar. Na opozvanim primjercima postavljen je kvalitetniji izolator.
– 11.552 opozvana primjerka 307-ice i 1007-ice sredinom septembra 2005. godine, imala su mehanički problem na pedali kočnice. U rijetkim slučajevima dešavalo se da se pedala uopšte ne vrati u početni položaj zbog pogrešno sastavljenog mehanizma koji je vraća u početni položaj. Potpuno je zamijenjen mehanizam na opozvanim primjercima, a opoziv je registrovan oznakom R/2005/175.
– U januaru i u junu 2006. godine opozvana su 222 primjerka modela 307 u sklopu dva opoziva. Januarski opoziv ticao se samo jednog automobila na kojem je pogrešno postavljena bočna zračna zavjesa. Junski opoziv obuhvatio je 221 primjerak, a problem se ispoljio na nedovoljno zavijenim vijcima koji pričvršćuju zadnju osovinu za ostatak konstrukcije. Na opozvanim primjercima, u servisima su adekvatno zavijeni vijci.
– Na 4.338 opozvanih 307-ica, 406-ica, 607-ica i 807-ica u februaru 2006. godine, problem je bio izražen na brizgaljkama koje su propuštali više goriva u cilindar nego što je potrebno. U takvim slučajevima, motor se nije mogao ponovo pokrenuti zbog prevelike koncentracije goriva u cilindrima. Problem je riješen reprogramiranjem kompjutera koji upravlja procesom ubrizgavanja goriva.
– Početkom 2008. godine opozvano je 210.973 307-ica zbog problema na procesorskoj jedinici koja upravlja ABS-om i ESP-om. Nekvalitetna izolacija kućišta procesora propuštala je vodu, što je onemogućavalo pravilan rad procesora. Problem je riješen postavljanjem kvalitetnijeg kućišta procesora.
– U februaru 2008. godine opozvano je ukupno 19.867 primjeraka 307-ice koji su imali problem sa vakuumskom pumpom za kočnice. Pumpa nije adekvatno postavljena, te nije iskorištavala svoj puni potencijal, što je utjecalo na smanjenje efikasnosti kočnica. Problem je riješen promjenom vakuumske pumpe, a opoziv je registrovan oznakom R/2008/15.
– Posljednji opoziv bio je u šestom mjesecu 2008. godine. Opozvano je 7.360 207-ica, 307-ica, 407-ica, 308-ica i Partnera. Kutija sa osiguračima nije bila adekvatno povezana sa ostatkom elektronike, što je dovodilo do pregorijevanja osigurača i obustave rada određene elektronske opreme u automobilu. Na opozvanim automobilima potpuno je zamijenjena kutija sa osiguračima.
Peugeot 307 | 307 1.6i (110 KS) | 307 2.0 HDi (90 / 110 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.587 | 1.997 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 80 / 110 | 66 / 90 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 147 / 3.900 | 205 / 1.900 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.610 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.200 / 1.745 / 1.510 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 340 / 1.330 | |||
Maks. brz. (km/h) | 190 | 179 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 10,6 | 12,4 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 7,2 | 5,2 |
dec 24, 2024 0
dec 18, 2024 0
dec 09, 2024 0
dec 09, 2024 0