Osvježeno 7 Decembra, 2024 2:20 PM
jul 02, 2021 Adnan Huseinagić Peugeot, Polovni 0
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom za Peugeot – Blok doo Sarajevo
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Peugeot 308 (T7) prvi put je prikazan 5. juna 2007. godine i smatra se nasljednjenikom Peugeota 307 koji je također pripadnik niže srednje klase. Proizvodnja je pokrenuta već u septembru iste godine, kada su prvi kupci dobili svoje primjerke.
Druga generacija (T9) zamijenila ga je 2013. godine, a 2014. je ovjenčana titulom Evropskog automobila godine. Izrađen je na platformi PSA EMP2, koju dijeli sa Citroenom Picassom, pa je zbog toga od modela prethodne generacije u prosjeku lakši za 140 kilograma. Proizvodnja druge generacije obustavljena je 2021. godine.
U međuvremenu je 2017. godine pretrpio redizajn sa blagim stilskim i tehničkim dotjerivanjem. Bio je dostupan kao peterovratni hatchback i kao karavan, a na kineskom tržištu i kao sedan.
Bio je u ponudi sa devet benzinskih i sa devet dizelskih motora, u rasponu snaga od 82 KS do 272 KS.
Peugeot 308 druge generacije bio je zanimljiv i bh. kupcima, pa ih je u BiH kroz zvaničnu dilersku mrežu za 7 godina prodato 309, od čega je većina bila sa dizelskim motorima.
Ipak, ovaj automobil je sve zanimljiviji kao polovan, pa se već po drugi put počelo trgovati sa modelima prodatim u BiH, a sve više polovnim primjercima uvezenim sa stranih tržišta.
U ovlaštenom servisu Peugeota u Sarajevu – AC Blok, kažu da su glavna meta takve kupovine primjerci sa 1,6-litarskim dizelskim motorima (8 ventila) i to onim koji su proizvedeni između 2013. i 2015. godine. Taj motor sa 92 KS zadovoljava ekološke norme Euro 5, pa je s toga cjenovno pristupačniji u nabavci i kud-i-kamo jeftiniji u održavanju, što je bh. kupcima najvažnije.
Do sada su se susreli sa velikim brojem primjeraka, što kroz redovno održavanje, što kroz ostale servisne intervencije, pa nepoznanica praktično više i nema.
Nešto su rjeđi primjerci sa 1,2-litarskim benzinski motorima snage 110 KS, ali ih već ima. Kupci obično hvale njihovu ekonomičnu potrošnju i prihvatljivu cijenu. U ponudi su primjerci s ekološkom normom Euro 5 koji su se proizvodili od 2014. do 2017 godine.
Kao i svi drugi automobili, i Peugeot 308 ima svoje dobre i loše strane kada su u pitanju eksploatacija i održavanje. Ovaj vrlo prostrani i udobni automobil kupci su prije svega cijenili zbog izuzetno niske potrošnje, a izvještaji pojedinih vozača govore čak o samo 3 litra dizelskog goriva na 100 kilometara, ukoliko se radi o umjereno dinamičnoj vožnji na otvorenoj cesti.
Ukoliko ste kupac jednog ovakvog automobila, bilo bi dobro da mu poznajete barem servisnu historiju, da je održavan u ovlaštenom servisu i da ste barem sigurni u pređenu kilometražu. Dakle, koliko je važno da je automobil naizgled očuvan, još je važnije da ste sigurni u njegovu ispravnost i da su mu potrošni dijelovi u što boljem stanju. Ukoliko je automobil kupljen u BiH, vrlo je vjerovatno da je kroz cijelu svoju historiju održavan u ovlaštenom servisu i da je vrlo lako doći do svih podataka o održavanju.
Ukoliko se ipak radi o uvozu, najbolji sud o trenutnom stanju može dati ovlašteni servis. Dakle, nemojte se ustručavati zakazati jedan pregled ukoliko ste u mogućnosti. Pored toga što vam posjeta može uštedjeti puno novaca, potencijalno vas može lišiti velikih problema na kasnijim putovanjima.
Servisni tehničari u ovlaštenom servisu Peugeota – AC Blok, kažu da da su atipični kvarovi na ovim primjercima vrlo rijetki.
Najkrupniji kvar se odnosi na stražnji most i to kod primjeraka proizvedenih u prvoj seriji. Budući da se radi o dijelu koji je integralan, jednostavna sanacija ne postoji, nego su na svim tržištima u toku garantnog roka problematičnim primjercima promijenjeni kompletni stražnji mostovi.
Kvar se manifestuje neugodnim zvukovima koji dolaze iz područja stražnjeg ovjesa, ali ne predstavlja sigurnosnu opasnost. Vremenom su servisi ovladali posebnom tehnikom otklanjanja ovog kvara, tako da se na primjercima kojima nije zamijenjen most vrlo lako i vrlo brzo ovaj problem rješava ubrizgavanjem određenog pjenastog materijala. Otklanjanje ovog kvara u ovlaštenom servisu košta oko 160 KM.
Zanimljivo je to što na ovom automobilu nije bilo problema sa ranim trošenjem kugli i krajnica na prednjem ovjesu, ali su zabilježene posjete servisu zbog dotrajalih krajnica i to već na oko 70.000 pređenih kilometara. Ovlašteni servis će zamjenu obje krajnice naplatiti oko 230 KM.
Kod primjeraka koji su češće izloženi dugotrajnoj vožnji pod velikim opterećenjima zabilježeni su sporadični slučajevi curenja ulja između glave motora i poklopca ventila. Kod ovog motora ne postoji zaptivač, nego su ta dva dijela spojena ubrizgavanjem posebnog ljepila. Ukoliko se na ovom dijelu pojave masne naslage, to znači da će se vremenom i proširivati, no ovo nije problem zbog kojeg istog trenutka treba posjetiti servis. Imate vremena, ali nemojte stalno odlagati, jer će zbog ovoga možda nivo ulja u sistemu podmazivanja početi opadati. Kvar se sanira za 3 do 4 sata, a košta između 350 i 400 KM.
U evidenciji servisiranih modela sa benzinskim motorima AC Bloka pronašli smo i nekoliko intervencija u sistemu podmazivanja. Kvar je tipičan za primjerke iz prve serije i odnosi se na kvalitet zupčastog remena. Iako je proizvođač propisao interval zamjene na 150.000 pređenih kilometara, problemi se mogu javiti već na polovini intervala. Kod ovih motora zupčasti remen nalazi se u ulju. Vremenom sa njega otpadaju sitni komadi koji začepe sitku pumpe za ulje, što je kobno za dijelove koje treba podmazivati. Začepljeno sito ispred pumpe spriječiće protok ulja do dijelova koje obavezno treba podmazivati. Ukoliko se ovo i desi, sistem koji detektuje pad pritiska ulja u sistemu će pravovremeno obavijestiti vozača signalnom lampicom na tabli s instrumentima. Važno je odmah ugasiti motor i pomoć potražiti u servisu. Zbog toga može otkazati spomenuta pumpa, ali i takozvani VVT ventil. Zamjena pumpe je oko 1.000 KM, a zamjena VVT ventila je oko 200 KM. Ovaj kvar možete i spriječiti, budući da ovlašteni servisi već imaju uređaje koji mogu odrediti o kakvom se zupčastom remenu radi. Ukoliko se radi o prvobitnom, preporuka je svakako da ga zamijenite. Zbog toga vodite računa o preporučenim intervalima, ali i o prevenciji.
I kod ovog automobila vrijedi opšte pravilo da obavezne servise bez izuzetka ne treba preskakati niti samoinicijativno “rastezati” intervale između zamjene ulja. Proizvođač je predvidio servisni interval na 15.000 kilometara i za benzince i za dizele.
Tako osnovni servis sa zamjenom ulja i filtera (izuzev filtera goriva) košta oko 170 KM, dok je u izuzetnim slučajevima 350 KM ukoliko je potrebno promijeniti i filter goriva, ili ukoliko se opredijelite za posebne dijelove.
Kod 1,2-litarskog benzinca cijena osnovnog servisa je 250 KM.
Serviseri ovlaštenog servisa AC Blok iz Sarajeva, primijetili su nešto brže trošenje stražnjih kočnica ukoliko automobil ima električnu parkirnu kočnicu, a ostatak potrošnih dijelova uglavnom mijenjaju ustaljenom dinamikom.
Također podsjećaju da interval zamjene zupčastog remena ni u jednom slučaju ne treba preskakati. Posljedice pucanja zupčastog remena su poznate i uglavnom dovode do kvarova koje je moguće popraviti po cijeni od nekoliko hiljada KM.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Ukoliko se, naprimjer, radi o dizelskim motorima, zabilježeni su slučajevi kvara i bregastih osovina. Peugeot je brend koji inače propisuje nešto duže intervale pa je interval zamjene kod dizelske varijante (Euro 5) 156.000 kilometara. Za ovu intervenciju ćete platiti između 550 i 600 KM. Ukoliko vozite 1,2-litarskog benzinca sa 110 KS, interval zamjene je 150.000, a cijena je između 900 i 1.000 KM.
⇑ Mirza Burazerović, servisni tehničar ovlaštenog servisa Peugeota – AC Blok iz Sarajeva |
Pored ovih modela popularni su i modeli sa 1,6-litarskim motorima ekološke norme Euro 6 (100 KS, 115 KS i 120 KS). Upravo zbog nešto strožih zahtjeva o emisiji CO2 i NOx, motori su nešto sofisticiraniji i zahtijevaju tretiranje izduvnih gasova agenskom AdBlue. Zbog toga se ispod dna prtljažnika nalazi rezervoar zapremine 17 litara s ovom tečnošću.
Iz ovlaštenog servisa Peugeta navode kako su zabilježili kvarove pumpe unutar rezervoara i to uglavnom kod prvih primjeraka. Ukoliko pumpa otkaže, motor više ne zadovoljava predviđene ekološke norme pa sistem reducira snagu motora i ograničava resurse cijelog automobila. Na displeju se aktivira upozorenje za vozača. Na počecima je jedini način rješavanja ovog problema bio u zamjeni cijelog rezervoara sa pumpom, što je prilično skup kvar – oko 1.500 KM, bez mogućnosti pojedinačne reparacije. U pitanju čak nije ni fabrička greška, nego sklonost agensa AdBlue ka kristalizaciji ukoliko automobil ne prelazi “dovoljan” broj kilometara. Danas se problem rješava puno jeftinije i puno bezbolnije.
Mirza Burazerović, servisni tehničar ovlaštenog servisa Peugeota, AC Blok iz Sarajeva, kaže da su u posljednje vrijeme dobili preporuku da u rezervoar AdBlua dosipaju manju količinu posebnog aditiva koji sprečava kristalizaciju soli. Time agens ostaje konstantno tečan i sposoban za prolazak kroz uske brizgaljke.
Ukoliko se ne radi o velikoj količini kristaliziranog agensa, aditiv može riješti nastali problem, ali ga preventivno treba stalno dosipati. Jedna bočica aditiva košta oko 35 KM i dovoljna je za prelazak najmanje 50.000 kilometara.
Drugi problem koji se javljao unutar ovog rezervoara odnosio se na njegovu potpunu zaptivenost. Količina tečnost AdBlue se vremenom smanjuje, što uzrokuje pad pritiska, pa samim tim i imploziju rezervoara pod djelovanjem atmosferskog pritiska. Jedno rješenje leži u povremenom otvaranju poklopca rezervoara i puštanju dovoljne količine zraka, budući da je u njemu već vakuum, a drugo rješenje leži u zamjeni poklopca koji ima takozvani odušak i kojeg je Peugeot preporučio. Time se trajno i vrlo jeftino rješava i ovaj problem.
⇑ Inel Bešlija, servisni tehničar ovlaštenog servisa Peugeota – AC Blok Sarajevo |
Inel Bešlija, servisni tehničar ovlaštenog servisa Peugeota AC Blok Sarajevo, kaže da modeli Peugeota 308 sa motorima ekološke norme Euro 5 imaju vrlo rijetke atipične probleme i da su ovi primjerci najzahvalniji za održavanje.
U svakom slučaju, savjetuje redovne posjete servisu kada dođe vrijeme za obaveznu zamjenu ulja ili za obaveznu zamjenu zupčastog remena.
Također, onima koji se opredijele za primjerke sa motorima Euro 6, savjetuje provjeru stanja poklopca rezervoara za agens AdBlue i provjeru ispravnosti pumpe.
Peugeot 308 | 1.6 HDi (92 KS) | 1.2 PureTech (110 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.560 | 1.199 | ||
Snaga motora u kw (KS) | 68 (92) | 81 (110) | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 230 / 1.750 | 205 / 1.500 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.620 | 2.620 | ||
Dužina (mm) | 4.253 | 4.253 | ||
Širina (mm) | 1.804 | 1.804 | ||
Visina (mm) | 1.457 | 1.457 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 420 / 817 | 420 / 855 | ||
Maks. brz. (km/h) | 183 | 188 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 11,3 | 11,1 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 3,7 | 4,6 |
Peugeot 308 | 1.6 HDi (92 KS) | 1.2 PureTech (110 KS) | ||
Osnovni servis | 170 – 350 KM | 250 KM | ||
Veliki servis | 550 – 600 KM | 900 – 1.000 KM | ||
Osnovni servis (A): zamjena ulja, zamjena filtera ulja, zamjena filtera klime. Potrebna količina motornog ulja je 4 l. Servis se obavlja na svakih 15.000 kilometara. | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.6 HDi (92 KS) | 1.2 PureTech (110 KS) | ||
Klinasti remen | 104 KM | 206 KM | ||
Grijači (komplet) | 316 KM | – | ||
Svjećice (komplet) | – | 102 KM | ||
Mot. ulje (4 l) | 100 KM | 100 KM | ||
Filter za ulje | 40 KM | 41 KM | ||
Filter za gorivo | 78 KM | – | ||
Ulje za mjenjač (2 l) | 75 KM | 75 KM | ||
Ulje za kočnice (1 l) | 65 KM | 65 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 134 KM | 70 KM | ||
Pumpa za vodu | 249 KM | 355 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 134 KM | 134 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 133 KM | 133 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 398 KM | 398 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 375 KM | 375 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 352 KM | 352 KM | ||
Kugle | 148 KM | 148 KM | ||
Krajnice | 210 KM | 210 KM | ||
Lafete | 250 KM | 250 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 720 KM | 720 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 720 KM | 720 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 290 KM | 290 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 310 KM | 310 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 862 KM | 862 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 732 KM | 732 KM | ||
Set kvačila | 1.028 KM | 1.438 KM | ||
Hladnjak motora | 685 KM | 726 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 509 KM | 1.328 KM | ||
Prednji far | 730 KM | 730 KM | ||
Zadnji far | 265 KM | 265 KM | ||
Vanjski retrovizor | 770 KM | 770 KM | ||
Prednje vjetrobr. staklo | 660 KM | 660 KM | ||
Zadnje vjetrobr. staklo | 753 KM | 753 KM | ||
Prednje bočno staklo | 172 KM | 172 KM | ||
Zadnje bočno staklo | 189 KM | 189 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa za Peugeot – Blok doo Sarajevo | ||||
Ovlašteni servisi Peugeota u BiH povremeno prave servisne akcije u kojima se može ostvariti ušteda u cijeni dijelova i ugradnje i do oko 40%. Na sve ugrađene dijelove i na sve obavljene usluge ovlašteni servis za Peugeot, Blok doo Sarajevo, daje garanaciju u trajanju od godinu dana. |
dec 06, 2024 0
nov 27, 2024 0
nov 22, 2024 0
nov 12, 2024 0