Osvježeno 5 Decembra, 2023 12:20 PM
mar 07, 2014 Adnan Huseinagić Peugeot, Polovni 1
Sa minimalnim problemima, dizelski Peugeot 308 je racionalan izbor na tržištu polovnjaka. Prilikom odabira, provjerite osnovne elemente ovjesa, zahtjevajte servisnu knjižicu, a nakon kupovine obavezno napravite osnovni servis. Pripazite – benzinci su daleko osjetljiviji od dizelaša!
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom Peugeota AE System – Trebinje
Koračajući nezahvalnim prostranstvima tržišta polovnih vozila jedini automobil koji se, bez obzira na sve, već nekoliko godina nameće kao racionalan izbor je Peugeot 308 prve generacije. Iako je napravljen na bazi starijeg 307, radikalnom prilagodbom šasije, temeljitom promjenom izgleda i jasnim koracima downsizinga, 308 prve generacije najavio je budućnost brenda usmjerenog prema proizvodnji povoljnih i ekonomičnih vozila. Svakako je Peugeot znao iskoristiti marketiški potencijal koji se krio iza Peugeota 308, pa je 308 HDi završio i u Guinessovog knjizi rekorda. Postizanjem prosječne potrošnje od 3,13 litara na pređenih 100 kilometara, postao je najekonomičniji automobil u produkciji. Danas se upravo model sa motorom koji je pokretao rekordera smatra jednim od najracionalnijih i najpotpunijih na tržištu.
Pored stilskih izmjena, redizajn iz 2011. godine donio je i novi dizelski motor. 1,6-litarski HDi od 2011. godine dostupan je uz dva ventila po cilindru. Osnažen je za dvije KS, a potrošnja je smanjena. Ukoliko finansije dozvoljavaju, savjetujemo da potražite redizajnirani model.
Cijena osnovnog servisa: 78 KM
Pokretan 1,6-litarskim 16-ventilskim HDi motorom, 308 je prema riječima ovlašenih servisera jedan od najboljih polovnih automobila. Zanimljivo je to da su upravo najcjenjeniji oni kupljeni u BiH, ali svjedoci smo da su stotine primjeraka dostupne u oglasnicima polovnih vozila, a većina vodi porijeklo iz neke od zemalja Evropske unije. Ono što je posebno zanimljivo je to da su modeli namijenjeni prodaji u Evropi i prodaji u BiH različiti. Osnovna razlika je u sistemu za smanjenje emisije štetnih gasova. Naime, dobar dio primjeraka prodatih u BiH prodat je upravo bez filtera krutih čestica. Stoga je možda i bolje da svoju potragu za polovnjakom na početku bazirate na potrazi modela koji je kupljen u BiH.
Kako se radi o automobilu koji nosi breme udobnih Peugeotovih limuzina iz prošlosti, francuski proizvođač je i za 308 pripremio sasvim jednostavnu formu ovjesa posebno prilagođenu što efikasnijem amortizovanju neravnina na podlozi. Prema tome, 308 definitivno nije automobil koji će pružiti veliko sportsko uzbuđenje, ali će pružiti komfor i za putnike i za novčanik vozača.
Osnovni potrošni elementi na ovjesu sada su zasebno integrisani na vozilo, pa se kugle ugrađuju odvojeno od lafete, što je cijenu investicije za zamjenu kugli dramatično smanjilo. Sa cijenom od 82 KM, zamjena kugle teško može biti jeftinija na ovako mladom automobilu. Pored kugli, drugi element koji je potrebno ispitati prilikom odabira polovnog primjerka su stabilizatori na prednjim točkovima. Kako se u BiH vozi na cestama sa nešto izraženijim neravninama u odnosu na ceste u Evropi, stabilizatori su pored kugli jedini elementi koji su podložni nešto češćim oštećenjima. Kao što je slučaj i sa kuglama, i cijena oba prednja stabilizatora sa zamjenom košta svega 170 KM.
Prepoznavanjem zahtjeva vlasnika polovnih vozila, Peugeot je napravio posebni ugovor sa proizvođačem dijelova Motoquip, pri čemu je u ovlaštenom servisu moguće ugraditi dijelove za 50 odsto jeftinije u odnosu na dosadašnje dostupne dijelove. Dijelove Motoquip moguće je koristiti i na modelima Peugeota 308 proizvedenim 2008. godine, a pored ugradnje dijelova koje je zvanično odabrala i odobrila PSA grupa, dobija se i 1 godina garancije na svaki ugrađeni dio.
Ono što je poznato je to da je Peugeot 308 naslijedio najbolje karakteristike prethodnih Peugeota. Dakle, uzbuđenje nije njegova teritorija, ali pouzdanost i dugotrajnost zasigurno jesu. Sa minimalnim problemima na ovjesu, inače karakterističnim za sve polovne automobile u BiH, Peugeot 308 1.6 HDi (90 KS) odskočio je iznad prosjeka polovnih vozila.
Izvršavanje osnovnog servisa ključno je za održavanje optimalnog stanja motora i ostalih sklopova Peugeota 308. Kako se radi o modernom automobilu, servisni centar preporučuje promjenu motornog ulja i filtera ulja svakih 10.000 kilometara. Promjena filtera ventilacije izvršava se svakih 20.000 kilometara, dok se promjena zračnog filtera i filtera za gorivo preporučuje svakih 40.000 kilometara. Na ovaj način, Peugeot je smanjio troškove prilikom izvršavanja osnovnog servisa. Prilikom kupovine polovnog automobila bez uredno ispunjenje servisne knjižice i uredne servisne historije, preporučujemo izvršavanje kompletnog servisa.
Peugeot 308 | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.6 VTi (120 KS) | 1.6 HDi (90 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | – | 457 KM | ||
Klinasti remen | 44 KM | 45 KM | ||
Svjećice | 67 KM | – | ||
Grijači | – | 205 KM | ||
Motorno ulje (5 l) | 72 KM | 60 KM | ||
Uljni filter | 18 KM | 18 KM | ||
Zračni filter | 32 KM | 51 KM | ||
Filter za gorivo | – | 100 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 168 KM | 168 KM | ||
Ukupno | 401 KM | 1.104 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.6 VTi (120 KS) | 1.6 HDi (90 KS) | ||
Ulje za mjenjač | 40 KM | – | ||
Ulje za kočnice | 30 KM | 30 KM | ||
Disk – pločica (zadnje) | 109 KM | 109 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 220 KM | 220 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 212 KM | 212 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 303 KM | 303 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 433 KM | 433 KM | ||
Kugle | 82 KM | 82 KM | ||
Krajnice | 127 KM | 127 KM | ||
Lafete | 353 KM | 353 KM | ||
Manžetne do mjenjača | 126 KM | 126 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 459 KM | 502 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 413 KM | 413 KM | ||
Set kvačila | 452 KM | 523 KM | ||
Hladnjak motora | 422 KM | 384 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 68 KM | 184 KM | ||
Far (prednji) | 329 KM | 329 KM | ||
Far (zadnji) | 169 KM | 169 KM | ||
Vanjski retrovizor | 227 KM | 227 KM | ||
Vjetrobrasnko staklo (prednje) | 538 KM | 538 KM | ||
Vjetrobrasnko staklo (zadnje) | 441 KM | 454 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 117 KM | 117 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 113 KM | 113 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Peugeot – AE System Trebinje |
Jedini značajniji problem koji se manifestovao na većem broju primjeraka koji su posjećivali ovlaštene servise je začepljena “sitka” (mrežica) na pumpi od ulja. Prljavštine koje se filtriraju ostaju na mrežici, što dovodi i do smanjenja protoka ulja, te usporenog podmazivanja i rashlađivanja elemenata u motoru. S obzirom na to da se radi o jednostavno rješivom problemu, ovlašteni servis će za zamjenu “sitke” naplatiti samo 55 KM. Ispravnost ovog elementa može biti presudna za druge elemente u motoru. Oslabljen protok ulja onemogućava adekvatno podmazivanje elemenata, što se u najgorem slučaju može odraziti na oslabljeno podmazivanje turbopunjača. Jasno je da se nedovoljno podmazani i rashlađeni turbopunjač lako može oštetiti. Srećom, servisni centri nisu zabilježili probleme sa turbinom i drugim elementima motora, pa pored izvršavanja redovnog servisa i pravovremenom zamjenom zupčastog remena, i polovni 1,6-litarski HDi služi praktično kao i nov motor.
Set zupčastog remena obavezno je zamijeniti nakon 180.000 broja pređenih kilometara. Prije kupovine detaljno provjerite historiju određenog modela, a pored toga, preporučuje se i promjena osnovnih elemenata kao što su diskovi na prednjim točkovima, te kočne pločice na prednjim i na zadnjim diskovima.
Zanimljivo je da se 16-ventilska verzija ugrađivala tri godine, dok je dolaskom redizajniranog modela 2011. godine, 16-ventilski 1,6-litarski HDi zamijenjen 8-ventilskom verzijom. Osnovne performanse i potrošnja ostali su gotovo nepromijenjeni. Za razliku od itekako pouzdanih i ekonomičnih dizelskih motora (nisu značajniji problemi zabilježeni ni na ostalim verzijama), serviseri su zabilježili povećan broj problema na 1,6-litarskom benzinskom VTi motoru kojeg je grupa PSA razvila u saradnji sa BMW-om. Iako se radi o motoru sa integrisanom naprednom tehnikom variabilnog upravljanja ventilima, brojni vlasnici automobila pokretanih sa ovim motorom žalili su se na iznenadan gubitak snage, pojavljivanje neobičnih zvukova iz predjela motora, a na koncu i na problem sa rashlađivanjem. Pored osjetljivijih bregastih osovina i sistema VTi, procijenjeno je i to da je lanac (koji se koristi umjesto zupčastog remena), nešto kraćeg eksploatacionog vijeka.
Definitivno najpopularniji motor u Peugeotu 308 je 1,6-litarski HDi koji razvija 90 KS. Zbog minimalnih standardnih problema, savjetujemo da tražite modele upravo sa ovim motorom. Dostupni su i benzinci.
Pored osnovnog 1,6-litarskog motora, na našem tržištu dostupna je i turboverzija istog motora, a u nešto manjem broju primjeraka dostupan je i 1,4-litarski benzinac sa 95 KS. Bez obzira na dostupnost benzinskih motora koji su i nešto jeftiniji, okosnicu tržišta ipak predstavljaju modeli pogonjeni dizelašima. Sa početnom cijenom od 11.000 KM, polovni Peugeot 308 predstavlja racionalan izbor uz kojeg se, pored pouzdanosti i ekonomičnosti dobija i bogata dodatna oprema. Svaki model opremljen je klima-uređajem i elektronskim paketom, a sudeći prema iskustvima vlasnika i servisera, dodatna oprema u kabini, kao i osnovni mehanički sklopovi funkcionišu bezgrešno.
Oprema u kabini, kvalitet plastičnih elemenata i kompletan ambijent još se gotovo mogu poistovijetiti sa onim što gledamo u novim automobilima. Teško je pronaći povoljnijeg, a opremljenijeg i komfornijeg kompakta.
U svakom slučaju, polovni Peugeot 308 je prilično mlad automobil, pa se pronalaskom adekvatno održavanog primjerka definitivno može dobiti automobil koji može služiti gotovo kao i nov. To se posebno odnosi na popularne verzije pokretanje 1,6-litarskim HDi motorom koji je zvanično najekonomičniji automobil na svijetu.
Peugeot 308 | 1.6 VTi (120 KS) | 1.6 HDi (90 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.598 | 1.560 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 88 / 120 | 66 / 90 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 160 / 4.250 | 215 / 1.750 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rastojanje (mm) | 2.610 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.275 / 1.815 / 1.500 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 350 / 1.200 | |||
Maks. brzina (km/h) | 195 | 180 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 10,8 | 12,6 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 6,7 | 4,5 |
Povoljna cijena modela i izdržljivi dizelski motor, najveće su prednosti Peugeota 308 prethodne generacije. Svi modeli stižu sa izuzetno bogatom opremom.
Negativno
Benzinski 1,6-litarski atmosferac i turbobenzinac su najosjetljiviji motori koji su se ugrađivali u Peugeota 308. Izbjegavajte modele sa ovim motorima.
dec 02, 2023 0
dec 01, 2023 0
nov 28, 2023 0
nov 27, 2023 0
Kako se pale duga svjetla na pezou 308 2010 god. Hvala