Osvježeno 6 Decembra, 2023 2:38 AM
jun 24, 2011 Adnan Huseinagić Peugeot, Polovni 1
Sa malim brojem standardnih problema, dizelske verzije Peugeota 407 postale su najpovoljniji izbor među polovnim automobilma u Bosni i Hercegovini. Niska cijena, štedljivi i snažni motori, te sedanska koncepcija osigurali su mu dug opstanak na tržištu polovnih vozila.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom Peugeota – Vermont doo Sarajevo
Posljednji val Peugeotovih automobila koji su nosili onaj prepoznatljivi stil sa 206-ice, trebao bi završiti sa generacijom koja se označava brojem sedam (ukoliko izuzmemo 308-icu). Atraktivni, napunjeni dodatanom opremom i, kako se pokazalo, prilično pouzdani, danas su drugi po popularnosti među francuskim automobilima. Međutim, Peugeoti sa brojem sedam mogli bi vrlo lako postati prvi po popularnosti među polovnim automobilima. Ovaj put smo raščlanili limuzinu srednje klase, Peugeota 407, koji se proizvodio od 2004. godine do 2010 godine, uz jedan redizajn koji je napravljen u ljeto 2008. godine.
Sredinom 2008. godine, 407 je redizajniran. Redizajnirane modele je najjednostavnije prepoznati po nešto drugačijim zadnjim farovima, ali i po dvodijelnoj lajsni na zadnjem odbojniku.
Na našem tržištu od maja 2004. godine do aprila 2011. godine prodano je ukupno 376 primjeraka Peugeota 407, od čega je devedeset odsto pokretano dizelskim motorom. Međutim, okosnicu Peugeota 407 koji su zapravo registrovani i koji se prodaju u Bosni i Hercegovini ipak čine primjerci uvezeni iz Zapadne Evrope. Zaista, Internet oglasnici, novinski oglasnici i bilo koji drugi vid jeftine promocije polovnih automobila obavezno u svojim redovima ima i nekoliko Peugeota 407 i to, gotovo bez presedana, pokretane 1,6-litarskim i dvolitarskim HDi motorom. Osnovni razlog za velikim brojem polovnih Peugeota 407 HDi je očito u njihovoj limuzinskoj kocepciji, pouzdanim motorima, ali i povoljnoj cijeni koja je ekvivalent cijenama kompaktnih njemačkih automobila. Međutim, oprema, atraktivan izgled i cijena su samo dio priče, dok je ipak najbitniji razlog invazije Peugeota 407 na bosanskohercegovače puteve ipak skriven u glasu pouzdanog automobila kakav nosi na tržištima Zapadne Evrope.
Kod nas su gotovo isključivo dostupni modeli sa 1,6-litarskim i sa dvolitarskim HDi motorom. Uvoznici su se usmjerili uvozu takvih 407-ica, a zbog toga postoji i opravdana sumnja u istinitost onoga što piše na “kilometar-satu”.
Peugeot 407 je postao jedan od najzanimljivijih polovnih automobila, ali su serviseri iz ovlaštenih servisnih centara u Bosni i Hercegovini ipak upozorili na problematične sitnice koje su karakteristične za sedana i za karavana. Prije svega, u Peugeota 407 ugrađivani su savremeni HDi motori koji se mogu naći ispod poklopca najnovijih verzija Peugeota. Iako su upravo 1,6-litarski i dvolitarski HDi motori u ovom modelu stavljeni na najveći test, što zbog težine 407-ice, tako i zbog njene namjene kao putne krstarice, pokazali su da su dorasli čak i tom izazovu. Serviseri nisu upoznati ni sa kakvim standardnim problemima na onim motorima koji su redovno održavani. Štaviše, interval zamjene zupčastog remena na ovim motorima je 180.000 kilometara, što svakako smanjuje cijene održavanja, ali i broj posjeta servisu. Sa druge strane, najizvjesnije je da se nepredviđena posjeta servisnom centru napravi zbog curenja ulja na servo pumpi. Problem sa servo pumpom manifestuje se kroz povećanje otpora prilikom okretanja volana, a ako se ispostavi da su prisutni i tragovi ulja na servo pumpi, vjerovatno je potrebna zamjena pumpe servo uređaja. Intervencija zamjene servo pumpe u ovlaštenom servisu košta oko 800 KM.
Neplanirani odlazak u servisni centar može izazvati i regulator protoka zraka. Neuravnotežen rad motora, bilo 1,6-litarskog ili dvolitarskog HDi-ja, svakako je najbolji pokazatelj nepravilnog rada regulatora protoka zraka. Štaviše, problem je izražen i na modelima sa benzinskim motorom, koji se čak i gase ukoliko regulator protoka zraka nepravilno radi. Saniranje kvara mijenjanjem regulatora protoka zraka ovlašteni servis naplaćuje oko 220 KM.
FAP (filter krutih čestica) funkcioniše samo kada ima dovoljno aditiva za FAP u rezervoaru. Predviđeno je dosipanje aditiva svakih 120.000 kilometara, što košta oko 120 KM.
Ovo su ujedno i svi izvjesniji problemi koji se mogu desiti ispod poklopca motora. Međutim, ukoliko se radi o redovno servisiranom modelu, vjerovatno je da će kupac izbjeći sve neprijatnosti nepravilne servo pumpe i regulatora protoka zraka. Zanimljivo je i to što je 407 ostao na prilično dobrom glasu, čak i pored toga što je za šest godina na tržištu opozvan čak 14 puta. Istina, većinom se radilo samo o opozivima minornog broja primjeraka, što ustvari i pokazuje da je određene probleme, Peugeot uspijevao riješiti bez velikih gubitaka.
Peugeot 407 | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.6 HDi (109 KS) | 2.0 HDi (138 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 410 KM | 371 KM | ||
Klinasti remen | 54 KM | 46 KM | ||
Grijači | 210 KM | 210 KM | ||
Motorno ulje (5 l) | 88 KM | 104 KM | ||
Uljni filter | 28 KM | 28 KM | ||
Zračni filter | 37 KM | 42 KM | ||
Filter za gorivo | 104 KM | 52 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 174 KM | 174 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 129 KM | 129 KM | ||
Ukupno | 1.234 KM | 1.156 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.6 HDi (109 KS) | 2.0 HDi (138 KS) | ||
Ulje za mjenjač (2 l) | 70 KM | 70 KM | ||
Ulje za kočnice (0,25 l) | 68 KM | 68 KM | ||
Pumpa za vodu | 266 KM | 308 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 117 KM | 117 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 254 KM | 254 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 286 KM | 286 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 338 KM | 338 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 292 KM | 292 KM | ||
Krajnice | 160 KM | 160 KM | ||
Lafete | 343 KM | 343 KM | ||
Homokinetički zglob (lijevi) | 431 KM | 431 KM | ||
Homokinetički zglob (desni) | 428 KM | 428 KM | ||
Manžetne na hom. zglobu (par) | 183 KM | 183 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 161 KM | 161 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 491 KM | 491 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 466 KM | 466 KM | ||
Set kvačila | 698 KM | 737 KM | ||
Hladnjak motora | 495 KM | 468 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 538 KM | 530 KM | ||
Far (prednji) | 428 KM | 428 KM | ||
Far (zadnji) | 407 KM | 407 KM | ||
Vanjski retrovizor | 543 KM | 543 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 645 KM | 645 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 577 KM | 577 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 192 KM | 192 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 131 KM | 131 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Peugeot – Vermont doo Sarajevo |
Ovakav koncept automobila svakako je povoljan za prosječne kupce polovnih automobila mlađih od sedam godina. Međutim, veliki broj uvezenih primjeraka nosi i određenu zamku koja se jedino može zaobići detaljnim pregledom automobila u ovlaštenom servisu. Naime, preprodavači polovnih automobila u Zapadnoj Evropi iskorištavaju potražnju za ovim automobilom, pa je izvjesno da je na dobrom dijelu uvezenih automobila korigovan brojač kilometara, pa čak i nelegalno popunjena servisna knjižica. U svakom slučaju, ponuda ovog automobila u Bosni i Hercegovini je izuzetno velika, a prednjače automobili stariji od 2008. godine kada je napravljen minimalni redizajn ovog modela. Zapravo, modeli stariji od 2008. godine, imali su problema sa nedovoljno izolovanim električnim instalacijama centralnog displeja na konzoli. Naime, velika temperatura koja se stvarala iza centralnog dijela konzole dovodila je do topljenja izolatora i stvaranja kratkih spojeva na trakastim električnim vodovima, što je onemogućavalo normalan rad displeja. Jedini način saniranja oštećenja je potpuna izmjena displeja i ožičenja.
Serviseri su potvrdili da je ovjes Peugeota 407 jedan od najizdržljivijih u klasi. Nema nikakvih standardnih problema, a iako je sastavljen od aluminijumskih elemenata, izvrsno odolijeva nepovoljnim uslovima na našim cestama. Samo je potreban redovan servisni pregled elemenata ovjesa.
Peugeot 407 se vrlo brzo transformisao iz egzotičnog novog automobila u izuzetno privlačan polovni automobil. Privlačan izgled koji naslijeđuje neke elemente sa historijski značajnih Peugeotovih automobila kao što su 206 i 406, svakako su mu podigli ugled, ali i hrabro predstavljanje dizajnerskih noviteta uspjeli su pomjeriti Peugeotov imidž za još jednu stepenicu više. Sada se kao polovan automobil nameće velikom broju kupaca izuzetno povoljnom cijenom, još uvijek dovoljno savremenim izgledom i tehnikom ispod lima, ali i statusom izvrsnog automobila koji je dobio kroz godine dok je bio na tržištu. Danas je ovaj 407 u miljeu kupaca polovnjaka dostigao status kakav su imali samo njemački automobili. Ima sve preduslove da postane jedan od najpoželjnijih automobila na tržištu.
Hyundai i30 | 1.6 HDi (109 KS) | 2.0 HDi (138 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.560 | 1.997 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 80 / 109 | 101 / 138 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 240 / 1.750 | 320 / 2.000 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.725 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.676 / 1.811 / 1.445 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 410 | |||
Maks. brzina (km/h) | 192 | 208 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 11,7 | 9,8 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 4,9 | 5,7 |
– Dizel | |||||||
Peugeot 407 | 2005. | 2006. | 2007. | 2008. | 2009. | ||
Peugeot 407 1.6 HDi (109 KS) | 15.000 KM | 15.500 KM | 16.500 KM | 17.500 KM | 18.000 KM | ||
Renault Laguna 1.9 / 1.5 dCi (120 / 110 KS) | 12.000 KM | 13.000 KM | 14.000 KM | 21.000 KM | 22.500 KM | ||
VW Passat 1.9 TDI (105 KS) | 20.000 KM | 21.000 KM | 21.500 KM | 22.000 KM | 23.500 KM | ||
Ford Mondeo 2.0 TDCi (115 KS) | 11.500 KM | 13.500 KM | 14.000 KM | – | – | ||
– Dizel | |||||||
Peugeot 407 | 2005. | 2006. | 2007. | 2008. | 2009. | ||
Peugeot 407 2.0 HDi (138 KS) | 15.500 KM | 16.000 KM | 17.000 KM | 18.000 KM | 19.000 KM | ||
Renault Laguna 1.9 / 2.0 dCi (130 / 150 KS) | 13.000 KM | 14.000 KM | 15.000 KM | 22.000 KM | 24.000 KM | ||
VW Passat 2.0 TDI (140 KS) | 21.000 KM | 22.000 KM | 23.000 KM | 23.500 KM | 25.000 KM | ||
Ford Mondeo 2.0 TDCi (130 KS) | 12.500 KM | 14.000 KM | 15.500 KM | – | – |
U tabelama su navedene prosječne cijene dizelskog Peugeota 407, kao i njegove najbliže konkurencije, u koje je uračunat iznos carine i PDV-a. Prilikom proračuna cijena u obzir smo uzimali automobile sa godišnjom kilometražom od 10.000 do 15.000 km.
dec 02, 2023 0
dec 01, 2023 0
nov 28, 2023 0
nov 27, 2023 0
Pozdrav,
upravo čitam Vaše analize polovnih Peugeotovih modela 407 i 307. Zapela mi je za oko analiza polovne 407-ice.
Ttrenutno me zanima kupovina 407-ice. Našao sam jednu jako dobro opremljenu 407-icu. Međutim, cijena je prilično visoka za vozilo staro 11 godina.
Šaljem link na oglas za prodaju: http://www.olx.ba/artikal/19830048/peugeot-407-2-0-hdi-dvd-navigacija-bez-koza/
Zanima me da li je ovakvo vozilo sa ovakvom opremom vrijedno 8.000 KM/4.000 EUR?
Šta je Vaša preporuka, da pogledam neko jeftinije vozilo sa adekvatnom opremom (Renault Laguna 1.9dci) ili da razmišljam o 407-ici sa slabijom opremom ali osjetno nižom cijenom?
Da li je 407-ica skupa za održavanje prosječnom vlasniku i koliko godišnje održavanje inače iznosi (redovni servisi + manji nepredviđeni troškovi)?
Unaprijed hvala na odgovorima.
Aziz, Sarajevo