Osvježeno 15 Januara, 2025 8:30 AM
jan 19, 2017 Adnan Huseinagić Peugeot, Polovni 2
Peugeot 508 može biti idealan veliki auto, samo pod uslovom da je redovno održavan cijeli svoj radni vijek. Na tržištu polovnih u BiH već ima dosta onih koji su kao novi kupljeni u BiH, ali je sve više onih sa porijeklom iz zapadne Evrope. Posjetili smo ovlašteni Peugeotov servis i saznali sa čime su se sve serviseri sretali u svojoj praksi sa ovim automobilom. Obratite pažnju na FAP filter, na automatski mjenjač, na Comm modul i na isušivač vlage u klima-uređaju.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom za Peugeot – Blok doo Sarajevo
Kao sedan srednje klase, Peugeotov 508 polako dolazi u fokus kupaca automobila na našem tržištu. Naravno, polovnjaci se oduvijek najviše traže i cijene, a kako se godine od predstavljanja 508-ice povećavaju, tako i njegova cijena na tržištu polovnih pada. Već se mogu kupiti za manje od 20.000 KM, a prvi je stigao u martu 2011. godine. No, ovaj polovni auto ne treba gledati kroz prizmu godina. I prvi modeli su i dalje dovoljno mladi, a karakterišu ih motori koji zadovoljavaju norme Euro 5. Dakle, ovo je moderan automobil, sasvim sigurno i više nego ozbiljna alternativa (ako ne i prvi izbor) pored još starijih, manjih (i rastrošnijih) BMW-a serije 3, Audija A4 ili Mercedesa C-klase.
Otkrili smo sve mane i nedostatke polovnih 508 kojima se najčešće trguje u Bosni i Hercegovini. Istina je da ih je većina stigla iz inostranstva, a čini se kako kupci i uvoznici preferiraju one pogonjene 1,6-litarskim HDi motorom. Sa druge strane, oni kupljeni u Bosni i Hercegovini (do sada prodato 148 novih 508-ica, modela prije redizajna u dvije karoserijske izvedbe) obično su pogonjeni dvolitarskim HDi motorom.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Odmah na početku vrijedi razbiti stigmu ili barem odgovoriti na najvažnije pitanje koje kupac francuskog automobila iz grupe PSA može imati – koliko košta zamjena FAP filtera?! Filter krutih čestica sa zamjenom u ovlaštenom servisu košta 2.000 KM. Ovo i jeste jedan od najvažnijih “problema” sa kojima se mogu susresti kupci polovnih uvezenih 508-ica. Sudeći prema podacima iz ovlaštenog servisa Peugeota u Sarajevu – Blok doo, najčešće uvezeni primjerci modela 508 prešli su od 130.000 do 180.000 kilometara. S obzirom na to da FAP filter može “izdržati” do oko 180.000 kilometara, prilikom kupovine potrebno se uvjeriti u njegovu ispravnost. Pregledom u ovlaštenom servisu može se ustanoviti stanje FAP filtera, a ukoliko je automobil redovno održavan u ovlaštenim servisima Peugeota, može se i pouzdanije utvrditi stanje motora, pređena kilometraža i historija servisiranja modela.
⇑ FAP filter ima svoj radni vijek od oko 180.000 km. Nakon toga mora na zamjenu, inače se potpuno remeti rad motora. Ne nasijedajte na savjete priučenih majstora da se ovaj filter može jednostavno ukloniti bez posljedica. U ovlaštenom servisu zamjena košta oko 2.000 KM. Ipak, upravo zbog toga što je ovaj dio veoma skup, ovlašteni servisi s vremena na vrijeme prave servisne akcije u kojima je ovaj dio kud-i-kamo jeftiniji.
Kako se radi o automobilu srednje klase, sa naprednim tehničkim rješenjima, pregled polovnjaka u ovlaštenom servisu je jedini ispravan korak. Naime, na 508 vozači i serviseri primjećivali su određene probleme sa elektroinstalacijama, modulom Comm, pa čak i sa isušivačima klima-uređaja. Ovi problemi ne moraju biti karakteristični za sve modele, ali pregledom u servisu moguće je detaljnije ustanoviti stanje ovih elemenata. Inače, modul Comm zapravo predstavljaju komande iza volana. Dešavalo se da automobil ne reaguje na komande kao što su uključivanje pokazivača pravca, brisača i slično. Čak i oni modeli sa automatskim mjenjačima imali su probleme sa ručicama za mijenjanje brzina iza volana. Nažalost, ispravak ovakvog problema moguć je samo uz zamjenu modula koja košta od 600-800 KM. Štaviše, u zavisnosti od opremljenosti modela i “igračaka” sa kojima raspolaže, zamjena neispravnog modula može biti i skuplja. Inače, radi se o jednom od najvažnijih sistema na automobilu. U ovom modulu nalazi se i senzor ugla volana koji je fundamentalan za ispravan rad ESP-a.
⇑ Modul Comm zapravo predstavlja grupu komandi iza volana. U ovom modulu nalazi se i senzor ugla volana koji je fundamentalan za ispravan rad ESP-a. Nije pravilo, ali ponekad se može desiti kvar. Nažalost, jedino je rješenje zamjena kompletnog modula koja košta od 600 do 800 KM.
Problemi sa centralnim računarom također mogu biti vrlo skupi za otklanjanje. Srećom, u ovlaštenom servisu naglasili su da su problemi sa centralnim računarom izuzetno rijetki, a obično su prouzrokovani nemarom vlasnika vozila koji ne prate unaprijed određeni režim održavanja vozila. Čak je naglašeno da dolazi do kvara centralnog kompjutera zbog neizmijenjenog FAP filtera.
Pojedini vlasnici su onesposobljavali FAP filter radi izbjegavanja njegove zamjene, a upravo zbog ovoga dolazi do komplikacija u radu centralnog kompjutera, čak i do njegovog potpunog otkaza.
⇑ Mozak 508-ice je centralni računar. Svaka interevencija mimo ovlaštenog servisa gotovo u pravilu dovodi do njegove havarije. Zato vodite računa.
Konačno, naprijed postavljeni i nedovoljno zaštićeni isušivači vlage klima-uređaja osjetljivi su na bilo kakve vanjske utjecaje ili fizičke udarce. Tako i snažniji udarci kamenčićima mogu oštetiti elemente onesposobljavajući pravilan rad klima-uređaja. Rješenje ovog problema u ovlaštenom servisu je oko 500 KM.
⇑ Ukoliko ste kupac polovnog 508, obavezno provjerite hladnjak klime. Zamjena nije jeftina.
Iako se radi o prilično velikom automobilu (dug je gotovo 4,8 metara), Peugeot je u skladu sa savremenim trendovima downsizinga i zahvaljujući itakako potentnim i dokazanim malim dizelašim u njega ugrađivao i 1,6-litarski HDi sa 115 KS.
Već ranije smo obrađivajući Peugeot 3008 naglasili najveće nedostatke ovog motora, kao i osnovne cijene održavanja. Kako se radi praktično o motoru koji se ugrađuje od 207, pa do crossovera, nije zaobišao ni 508.
No, sve češće u BiH ćemo sresti primjerke sa dvolitarskim HDi motorima od 140 KS, jer je trend uvoza upravo takav.
Inače, na tržištu polovnih nisu rijetki ni modeli sa automatskim mjenjačima. Zapravo, najčešći su oni sa robotiziranim manuelnim mjenjačem. Radi se također o istom mjenjaču kao i na ostalim automobilima iz grupe PSA. Ugrađivao se i u Citroene i u Peugeote, a ovdje smo i o njemu pisali i to kao o “Ahilovoj peti” Peugeota 3008.
⇑ Najuobičajeniji motori u 508-ici su 2.0 HDi sa 140 KS, mada se u velikom broju mogu naći i 1,6-litarski HDi motori sa 115 KS. Prema saznanjima izuzetno su pouzdani i bez uobičajenih nedostataka.
Sudeći prema iskustvima kupaca i vozača, mjenjač ECG nešto je rafiniraniji u 508 odnosu na one u manjim automobilima, ali i dalje nosi slične nedostatke.
Ipak, u ovlaštenom servisu su otkrili i to da dok ECG definitivno ima nedostataka, ipak se više problema javlja sa automatskim mjenjačem. Vozač prilikom mijenjanja brzina ili prilikom prebacivanja iz položaja N ili P u D može primijetiti i čuti zvuk udaranja iz područja mjenjača. Istina, preporučena je zamjena ulja u mjenjaču, ali pojedinci su prijavljivali i to da se problem javlja i nakon takve intervencije.
Inače, ovaj mjenjač karakterističan je za modele GT sa 2,2-litarskim turbodizelašem i za modele sa dvolitarskim turbodizelašem.
⇑ Peugeot 508 je velika limuzina i takvim automobilima najviše priliči automatski mjenjač. Serviseri su ipak najmanje kvarova zabilježili na ručnim mjenjačima, a vlasnicima modelima sa automatskim mjenjačima savjetuju redovno održavanje i redovnu zamjenu ulja.
Ostali standardni problemi koji se mogu očekivati na polovnom Peugeotu 508 koji je prešao i više od 200.000 kilometara uključuju oslabljen rad elektromagnetne parkirne kočnice – posebno u hladnijim uslovima. Rješenje je nadogradnja softwera u ovlaštenom servisu Peugeota. Štaviše, tokom proizvodnje ovo je bio standardni problem na Peugeotima 508, pa je dobar dio proizvedenih automobila dobio nadogradnju besplatno, čak i bez znanja vlasnika.
⇑ Primjerci koji su prešli više od 200.000 km mogu imati problema sa elektromagnetnom parkirnom kočnicom. Srećom, kvar je softverske prirode, pa se jednostavno otklanja u ovlaštenom servisu.
Ostali sporadični problemi mogu biti gašenje navigacionog uređaja tokom vožnje, neispravan rad sistema grijanja kabine ili pretjerano pomjeranje brisača koji može dotaći, pa čak i oštetiti ivice “A” nosača. Obično se ovaj problem rješava dodatnim namještanjem brisača na nosaču.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Peugeot 508 jedan je od najvećih Peugeotovih polovnih automobila u ponudi. Izgleda moderno, ima veliki prostor u kabini, a stiže i sa mnoštvom naprednih sigurnosnih tehničkih rješenja. Nema sumnje u to da se i dalje može nositi i sa najnovijim automobilima na tržištu, ali pregled u ovlaštenom servisu prije kupovine mora biti obaveza.
⇑ Mirza Burazerović, serviser u ovlaštenom servisu Peugeota – Blok doo Sarajevo, upoznao nas je sa standardnim održavanjem 508-ice.
Kroz više od pet godina servisiranja ustanovili su da kupci mogu očekivati potrebu za zamjenu disk-pločica svakih 40.000 kilometara. Istina, na stanje disk-pločica najviše utječe način vožnje, pa nije neobično ni to da je potrebna zamjena nakon 10.000 kilometara, a kod pojedinaca mogu izdržati čak i 100.000 kilometara. Dakle, provjera je neophodna.
Također, Peugeotovi motori odavno se mogu pohvaliti posebnim zupčastim remenom čija se zamjena preporučuje tek nakon 180.000 kilometara (za motore u dobrim uslovima elsploatacije čak nakon 240.000 kilometara).
Istina, u Bloku u Sarajevu, a i u drugim ovlaštenim servisima potvrda “dobrih uslova eksploatacije”, moguća je isključivo uz pisani trag i odgovarajuće detalje iz prijašnjih intervencija tokom posjeta ovlaštenom servisu.
Konačno, interval zamjene ulja preporučuje se svakih 15.000 kilometara ili jednom godišnje.
Istina, Peugeot je pomjerio interval zamjene ulja na 20.000 kilometara, ali je ipak preporučljivo izvršiti ovakvu intervenciju svakih 10.000 kilometara.
Peugeot 508 | 1.6 HDi (115 KS) | 2.0 HDi (140 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.560 | 1.997 | ||
Snaga motora u kw(KS) | 85 (115) | 103 (140) | ||
Obrtni moment (Nm – obr/min) | 240 / 1.500 – 3.000 | 320 / 2.000 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.817 | 2.817 | ||
Dužina (mm) | 4.792 | 4.792 | ||
Širina (mm) | 1.920 | 1.920 | ||
Visina (mm) | 1.456 | 1.456 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 473 (515) | 473 (515) | ||
Maks. brz. (km/h) | 190 | 210 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 11,3 | 9,8 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 4,7 | 4,8 |
Peugeot 508 | 1.6 HDi (115 KS) | 2.0 HDi (140 KS) | ||
Osnovni servis | 180 KM | 198 KM | ||
Osnovni servis (A): zamjena ulja, zamjena filtera ulja. Potrebna količina motornog ulja za 1.6 HDi je 3,75 l, a za 2.0 HDi 5 l. Servis se obavlja na svakih 15.000 kilometara. | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.6 HDi (115 KS) | 2.0 HDi (140 KS) | ||
Zupčasti remen | 670 KM | 620 KM | ||
Grijači (komplet) | 240 KM | 264 KM | ||
Filter za gorivo | 102 KM | 78 KM | ||
Ulje za mjenjač | 70 KM | 70 KM | ||
Ulje za kočnice | 80 KM | 80 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 73 KM | 61 KM | ||
Pumpa za vodu | 416 KM | 352 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 233 KM | 239 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 184 KM | 192 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 431 KM | 356 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 412 KM | 392 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 421 KM | 417 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 365 KM | 356 KM | ||
Kugle | 244 KM | 247 KM | ||
Krajnice | 457 KM | 459 KM | ||
Lafete | 899 KM | 786 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 560 KM | 595 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 578 KM | 946 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 161 KM | 188 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 185 KM | 234 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 645 KM | 655 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 502 KM | 511 KM | ||
Set kvačila | 988 KM | 1.084 KM | ||
Hladnjak motora | 329 KM | 348 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 350 KM | 674 KM | ||
Prednji far | 653 KM | 658 KM | ||
Zadnji far | 600 KM | 600 KM | ||
Vanjski retrovizor | 465 KM | 465 KM | ||
Prednje vjetrobr. staklo | 953 KM | 953 KM | ||
Zadnje vjetrobr. staklo | 509 KM | 509 KM | ||
Prednje bočno staklo | 245 KM | 245 KM | ||
Zadnje bočno staklo | 228 KM | 228 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa za Peugeot – Blok doo Sarajevo | ||||
Ovlašteni servisi Peugeota u BiH povremeno prave servisne akcije u kojima se može ostvariti ušteda u cijeni dijelova i ugradnje i do oko 40%. Na sve ugrađene dijelove i na sve obavljene usluge ovlašteni servis za Peugeot, Blok doo Sarajevo, daje garanaciju u trajanju od godinu dana. |
dec 24, 2024 0
dec 18, 2024 0
dec 09, 2024 0
dec 09, 2024 0
mene zanima zadnji spojler za peugeot 508 2015go.koja je cijena.Dali ima za retrovizor staklo od zmigavca da se moze uzet posebno.
zanima me zadnji spojler za peugeot 508 2015god.I ako se moze narucit na retrovizoru zmigavac staklo mi puklo.pozz