Osvježeno 6 Decembra, 2023 2:38 AM
feb 27, 2012 Adnan Huseinagić Peugeot, Polovni 0
Kao kompromis skupim monovolumenima, od devedestih godina proteklog stoljeća počele su se pojavljivati putničke verzije malih komercijalnih automobila. Jedan od onih koji je ostavio najveći trag na segment, svakako je Peugeotov Partner koji se počeo proizvoditi 1996. godine. U prvobitnom obliku proizvodio se do 2002. godine kada ga je zamijenila redizajnirana verzija, međutim od tada je postao veoma aktivan na tržištu polovnih automobila. Iako je davno izašao iz proizvodnje, osnovna prednost ovog modela je njegova dugovječnost i pouzdanost i široki spektar upotrebljivosti. Ukoliko su bili redovno i propisno održavani, čak ni najstariji modeli nisu imali velikih problema. Kroz godine eksploatacije, isplivali su samo neki problemi na ovjesu, dok jedinu prepreku kupovini ovog modela predstavljaju relativno skupi originalni zamjenski dijelovi određenih elemenata.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisima za Peugeot
Jedan od najrasprostranjenijih i uopšte najkorisnijih komercijalnih automobila na evropskom tržištu svakako je Peugeotov Partner. Predstavljen 1996. godine Partner je ubrzo stekao simpatije većine onih kojima je bio potreban mali komercijalni automobil. Naravno, u ponudi su i tada bili Volkswagenov Caddy, došao je i Citroenov Berlingo, a krug slavnog komercijalnog društva zaključio je Renaultov Kangoo. Međutim, komercijalne verzije tih modela ubrzo su bile zasjenjene putničkim verzijama, koje su se nametnule kao izvrstan kompromis skupim monovolumenima. Naravno, osnovna prednost ovakvih izvedenica, bila je prostranost u unutrašnjosti, dovoljno snažni motori, ali i oprema koja je preuzeta iz malih luksuznih modela. Sa tim elementima, komercijalni automobili su uspješno konvertovani u, možemo reći, atraktivne i poželjne monovolumene. Jedan od najpoželjnijih, svakako je dolazio iz redova francuskog Peugeota. Nastao 1996. godine, Partner se zadržao na tržištu do 2002. godine, kada ga je zamijenio redizajnirani model. Naravno, prva generacija je odslužila svoj vijek među novim modelima, ali čak i u starim danima, uspješno osvaja srca onih koji imaju manje budžete. Praktični Partneri vremenom su počeli nalaziti mjesto čak i u prodajnim salonima pojedinih trgovaca polovnim automobilima, a samim tim su natjerali kupce da razmisle i o njihovim prednostima. Međutim, i tako jednostavni, ali zaista zahvalni automobili imaju svoje nedostatke. Model koji je pod znakom lava vladao među komercijalnim vozilima do 2002. godine, sklopljen je od elementa koji su korišteni na Peugeotu 405 i 306. Analiziranje historije tih modela otkriće da su upravo oni možda i najbolji Peugeoti ikada napravljeni prije početka “novog doba”.
⇑ Ovolika kilometraža na satu Partnera je uobičajena pojava. Štaviše, uz pravilno održavanje ni dvostruko više vrijednosti nisu nedostižne.
Osnovni problem koji je izražen na gotovo svim Peugeotima je cijena zamjenskih dijelova. Određeni “potrošni” dijelovi, kao kugle, recimo, fizički su povezane sa lafetom, pa je za ovaj model u ovlašenom servisu nemoguće kupiti samo kuglu, nego je potrebno zamijeniti kuglu i lafetu zajedno. Naravno, slobodna prodaja je našla lijek i za to, pa da u ovlaštenom servisu ne bi ostavljali 350 KM za zamjenu lafete i kugle, isplatnije je kupiti samo kuglu u slobodnoj prodaji. Peugeot je postao svjestan tog problema, pa nakon redizajna kugla i lafeta se mogu kupiti odvojeno. Međutim, iako je zamijena prilično skupa, kugle su neobično izdržljive, čak i za naše puteve, ali sa druge strane, silent-blokovi (seleni) i nisu prevelika sreća. Prije svega, silent-blokovi su osjetljivi na loše puteve, a kao što je slučaj sa kuglama i oni se kupuju zajedno sa lafetama. Na novijim verzijama, moguće ih je kupiti odvojeno od lafeta, ali na prvim verzijama, bila je potrebna promjena cijelog sklopa, čak iako samo jedan dio završi svoj radni vijek.
⇑ Kugle spojene sa lafetama predstavljaju možda i najveći “promašaj” u konstrukciji ovog automobila. S obzirom na to da su fizički spojene jedna za drugu, kugla i lafeta se moraju mijenjati zajedno. U ovlaštenom servisu za taj posao će naplatiti 350 KM. U slobodnoj prodaji moguće je naći odvojene dijelove, što cijelu investiciju uveliko smanjuje.
Međutim, “potrošni” elementi ovjesa kad-tad će morati biti zamijenjeni, pa i ne predstavljaju veliki problem, ali, ukoliko se Partner ne održava prema propisima, problem svakako predstavljaju “igličasti” ležajevi na stražnjem mostu. Naime, tokom eksploatacije, stražnja osovina i stražnji most trpe najveće napore, posebno na komercijalnim verzijama kojima je nosivost do 600 kilograma. Zbog velikih opterećenja, nakon pređenih 150.000 kilometara, obavezan je pregled cijelog stražnjeg dijela ovjesa u ovlaštenom servisu. Nerijetko se desi da upravo “igličasti” ležajevi na stražnjem mostu prvi počnu pokazivati znake zamora, a upravo tada je neophodna njihova zamjena koja košta oko 350 KM. Ukoliko se ne izvrši pregled i zamjena “istrošenih” dijelova, posljedice mogu biti “teške” i više od 2.000 KM. Najveći neprijatelj tom sklopu je voda, a ako nekim slučajem okupa unutrašnje dijelove, njihovo brzo propadanje je neizbježno.
⇑ Nakon pređenih 150.000 kilometara, obavezan je preventivni pregled stražnjeg mosta. Pregled može uštedjeti i do 2.500 KM, jer igličasti ležajevi za to vrijeme odsluže svoj radni vijek, a njihova pravovremena zamjena produžava radni vijek stražnjeg mosta.
Jedan od elemenata koji zaslužuje sve pohvale u svim Partnerima je motor. Za vrijeme kada je građen, Peugeot je u njega ugrađivao najsavremenije motore iz njihove ponude. Na početku se ispod poklopca mogao naći 1,4-litarski ili 1,8-litarski benzinac sa 75 i 90 KS, dok se nešto kasnije počeo ugrađivati i dizelski dvolitarski HDi sa 90 KS. Na bosanskohercegovačkom tržištu polovnih automobila očekivano preovladavaju verzije sa dizelskim motorom, a pravu umjetnost predstavlja nalaženje modela sa benzinskim motorom. Prednosti dvolitarskog HDi-ja su svakako velike. Dovoljno snage i obrtnog momenta, mala potrošnja, prilično miran rad i pouzdanost karakteristike su ovog revolucionarnog motora u Peugeotovom svijetu. Koliko je ustvari izdržljiv i upotrebljiv ovaj motor, govori i to da se ugrađivao u većinu Peugeota. Od 206-ice, 306-ice, 307-ice, pa čak i 406-ice, motor je jednostavno briljirao u svim modelima. Možemo reći da je univerzalna primjenjivost ovoga motora gotovo ista kao i primjenjivost Volkswagenovog 1,9-litarskog TDI-ja na svoje modele. Iako nisu rasprostranjeni kao modeli sa dizelskim motorom, modeli sa benzinskim motorom su također veoma izdržljivi. Između dva benzinska motora – 1,4-litarskog i 1,8-litarskog, češći je model sa većim motorom. Mali 1,4-litarski motor ipak je bio preslab da se izbori sa težinom Partnera, pa je većina benzinskih modela pokretana upravo 1,8-litarskim motorom. Naravno, benzinski motori su veći potrošači od dizelskih, ali oni koji ne prelaze preveliku kilometražu zasigurno će biti zadovoljni mirnijim i tišim radom benzinskih motora, pa će vjerovatno oprostiti nekoliko litara veću potrošnju.
⇑ Iako je razvijen prije više od 16 godina, Partner sadrži sve osnovne prednosti koje imaju i današnji monovolumeni. Velikom prostoru na stražnjim sjedištima može se jednostavno prići kroz lijeva ili desna bočna klizna vrata. Također, prtljažni prostor od 505 litara, preklapanjem sjedišta može se povećati na “dostavnjačkih” 3.000 litara.
Naravno, jedna od osnovnih prednosti ovako koncipiranih monovolumena je prostor u unutrašnjosti. Dovoljno velik za pet odraslih osoba, Partner se može pohvaliti i prtljažnim prostorom od 505 litara. Polaganjem drugog reda sjedišta dobija se slobodan prostor od 3.000 litara što praktičnog monovolumena, gotovo pretvara u “dostavnjaka”. Elementi u unutrašnjosti su napravljeni od neobično izdržljive plastike, koja se može vidjeti i u drugim Peugeotima iz tog perioda. Standardni oblici, iako su dizajnerski odavno zastarjeli, ipak su dovoljno praktični i pružaju nadprosječno visok nivo ergonomije i udobnosti.
Ovaj model ponosno stoji među svojim kolegama iz istog vremena, pa čak ih i u nekim segmentima nadmašuje. Prosječna cijena ovog modela u odnosu na francusku braću je je gotovo ista, dok je u odnosu na njemačkog Caddyja, Partner ipak nešto jeftiniji. Svakako, ovaj model je prvenstveno namijenjen porodicama, pa za one koji nemaju dovoljno novca za novi monovolumen, polovni Partner predstavlja izvrstan kompromis.
Za šest godina, koliko je prvi Partner bio na tržištu novih automobila, samo je tri puta opozivan.
– Prvi opoziv zabilježen je dvije godine nakon početka proizvodnje, a opozvano je ukupno 1.411 primjeraka. Automobili su opozvani zbog nekvalitetne zaštitne gume kojom su obloženi kablovi u automobilu. Trenje između gume i nekog drugog elementa dovodilo je do potpunog skidanja izolacione gume sa kablova i presijecanja provodnika. Samim tim, ni električni uređaji nisu bili u funkciji. Problem je riješen postavljanjem još jednog sloja zaštitne gume.
– Drugi opoziv zabilježen je početkom 2000. godine, kada su se na određenim modelima počeli pokazivati znakovi gubitka asistiranja servouređaja prilikom kočenja. Opozvano je čak 18.405 automobila, a ustanovljeno je da je problem izazivao ventil na kočnom servouređaju. Na opozvanim automobilima zamijenjen je ventil kočnog servouređaja.
– Peugeot je treći put opozvao Partnera u oktobru 2000. godine. Problem je predstavljala osovina koja je zbog mehaničke greške bila loše uklopljena u konstrukciju automobila. To je dovodilo do velikog naprezanja kugli, krajnica, lafeta, silent-blokova i ostalih elemenata ovjesa. Rezultat je često bio potpuno otpadanje osovine, a taj problem je bio izražen na 4.898 automobila koji su opozvani. Opozvanim modelima su u potpunosti promijenjene osovine.
Peugeot Partner | 1.8 (90 KS) | 2.0 HDi (90 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.762 | 1.997 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 66 / 90 | 66 / 90 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 147 / 2.600 | 205 / 1.900 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.690 | 2.690 | ||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.110 / 1.720 / 1.800 | 4.110 / 1.720 / 1.800 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 503 / 3.000 | 503 / 3.000 | ||
Maks. brzina (km/h) | 160 | 159 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 14,6 | 13,1 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 8,9 | 5,5 |
Peugeot Partner | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.8 (90 KS) | 2.0 HDi (90 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 480 KM | 500 KM | ||
Klinasti remen | 48 KM | 55 KM | ||
Svjećice | 85 KM | – | ||
Grijači | – | 170 KM | ||
Motorno ulje | 38 KM | 40 KM | ||
Uljni filter | 45 KM | 32 KM | ||
Zračni filter | 45 KM | 47 KM | ||
Filter za gorivo | 25 KM | 45 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 145 KM | 160 KM | ||
Ukupno | 911 KM | 1.049 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.8 (90 KS) | 2.0 HDi (90 KS) | ||
Ulje za mjenjač (1 l) | 35 KM | 35 KM | ||
Ulje za kočnice (0,5 l) | 65 KM | 65 KM | ||
Pumpa za vodu | 160 KM | 155 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 43 KM | 40 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 310 KM | 330 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 290 KM | 290 KM | ||
Kočne obloge zadnje (par) | 140 KM | 140 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 173 KM | 175 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 145 KM | 145 KM | ||
Krajnice (par) | 55 KM | 85 KM | ||
Kugle | 95 KM | 85 KM | ||
Lafete | 300 KM | 280 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 195 KM | 180 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 180 KM | 170 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 125 KM | 120 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 110 KM | 110 KM | ||
Set kvačila | 660 KM | 620 KM | ||
Hladnjak motora | 510 KM | 500 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 170 KM | 140 KM | ||
Far (prednji) | 195 KM | 195 KM | ||
Far (zadnji) | 100 KM | 100 KM | ||
Vanjski retrovizor | 170 KM | 170 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 580 KM | 580 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 150 KM | 150 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 80 KM | 80 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 95 KM | 95 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Peugeot |
Peugeot Partner | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.8 (90 KS) | 2.0 HDi (90 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 98 KM | 202 KM | ||
Grijači | – | 57 KM | ||
Motorno ulje (4 l) | 65 KM | 65 KM | ||
Uljni filter | 10 KM | 12 KM | ||
Zračni filter | 13 KM | 17 KM | ||
Filter za gorivo | 13 KM | 13 KM | ||
Ulje za mjenjač (1 l) | 15 KM | 15 KM | ||
Ulje za kočnice (1 l) | 14 KM | 14 KM | ||
Pumpa za vodu | 49 KM | 64 KM | ||
Disk-pločice (prednje) | 54 KM | 54 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 99 KM | 99 KM | ||
Kočne obloge zadnje (par) | 60 KM | 60 KM | ||
Krajnice (par) | 11 KM | 11 KM |
dec 02, 2023 0
dec 01, 2023 0
nov 28, 2023 0
nov 27, 2023 0