Osvježeno 6 Decembra, 2023 2:38 AM
apr 14, 2014 Adnan Huseinagić Polovni, Renault 7
Clio druge generacije najcjenjeniji je u svojoj redizajniranoj formi – Phase II. Ukoliko ste kupac ovakvog vozila, provjerite curenje ulja na zaptivačima motora, stanje ovjesa, ispravnost elektronske opreme i stanje kvačila.
Tema realizirana u saradnji sa Autoservisom Unitrade ASD Sarajevo
Još od prve generacije Renault Clio postao je omiljeni evropski gradski automobil. Milioni prodatih primjeraka svakako su napravili dobar temelj za dugu prisutnost ovog modela na tržištu, ali su stvorili i snažnu bazu polovnih primjeraka koji su na dobrom glasu i u našoj zemlji. Druga generacija ostala je posebno utisnuta u pamćenje svih koji uopšte razmišljaju o jeftinom polovnom automobilu, a upravo oni proizvedeni od 2001. do 2005. godine predstavljaju “kremu” među modelima Clija druge generacije. To su upravo oni modeli koje Renault označava imenom Clio II Phase II. Dakle, dosta toga promijenjeno je u odnosu na Phase I, koji je stigao na tržište tri godine ranije. Istraživanjem našeg tržišta polovnih vozila postalo je jasno da je Clio ove generacije itekako popularan polovan automobil i da su na tržištu dostupni gotovo svi modeli koji su se ikada proizvodili – od onih sa malim osamventilskim 1,2-litarskim benzincem do sportskih modela Renault Sport. Naravno, određeni modeli pronašli su svoj put na vrh liste najpoželjnijih, a naše tržište posebno cijeni one sa 1,2-litarskim, 16-ventilskim benzincem (75 KS) i 1,5-litarskim dizelskim dCi motorom sa 82 KS.
Najpopularniji motori definitivno su 1,2-litarski benzinac sa 75 KS i 1,5-litarski dCi sa 82 KS. Ukoliko je automobil redovno servisiran, motori će služiti bez problema dugo vremena. Pripazite na tragove ulja.
Kako je veliki broj ovih modela dostupan na našim cestama, serviseri i vlasnici prepoznali su nekoliko standardnih problema karakterističnih za većinu polovnih Clija druge generacije. Prilikom kupovine polovnog primjerka najvažnije je provjeriti ispravnost motora i osnovnih elemenata u motoru. Pored toga što možete jednostavnim vizuelnim pregledom preko bloka motora ustanoviti da li postoji curenje ulja iz motora, na benzinskim motorima potrebno je pregledati i prostor oko kablova koji se nalaze ispred motora. Ukoliko se ispostavi da oko kablova postoji veća količina vode ili ulja, prilično je izvjesno da je zaptivač poklopca motora, ispod kojeg se nalaze klackalice, propustio tečnost.
Obavezno provjerite da li postoje trag ulja oko grijača (ili svjećica). Ukoliko se ispostavi da postoji ulje na motoru, izvjesno je da je potrebno zamijeniti zaptivač glave motora ili zaptivač poklopca motora.
Također, osluškujte i rad upaljenog motora. Praksa je pokazala da je u slučaju neravnomjernog rada motora načešće potrebno samo prilagoditi i reprogramirati ECU (elektronski upravljački modul). Neravnomjeran rad najlakše je primijetiti na pokazivaču broja obrtaja. Ukoliko se kazaljka pomijera i u slučaju kada nije pritisnuta papučica gasa, problem je definitivno prisutan. Postupak reprogramiranja moguće je napraviti i u ovlaštenim servisima za malu kompenzaciju, ali će jednako dobar posao napraviti i opremljeniji slobodni servisi. Problem sa ECU-om izražen je i na benzinskom i na dizelskom motoru. Pored osnovne provjere, ohrabrujemo vas i da obavezno napravite testnu vožnju sa automobilom koji želite kupiti. Tokom testne vožnje ispitajte funkcionisanje kompletne dodatne opreme. Posebno obratite pažnju na podizače stakala. Iako funkcionišu, specifičan i neobičan zvuk “škripanja” prilikom zatvaranja prozora sugeriše na to da je električni motor pri kraju svog eksploatacionog vijeka. U Evropi je zabilježeno da je ovaj problem izraženiji na trovratnim modelima.
Poznato je da su određeni plastični elementi u kabini Clija prilično osjetljivi. Na polovnim primjercima obično ćete pronaći slomljene ručice za otvaranje vrata ili za podešavanje naslonjača sjedišta. Iako se dijelovi mogu lako pronaći (narudžbom putem Interneta za nekoliko KM), ipak je bolje pokušati pronaći ispravne polovne dijelove. Novi dijelovi obično su daleko lošijeg kvaliteta u odnosu na originalno proizvedene i originalno ugrađivane.
Pored ispitivanja funkcionisanja osnovne opreme, testna vožnja treba otkriti stanje kvačila koje je nešto osjetljivije na 16-ventilskim benzincima. Naglo povećavanje obrtaja bez povećavanja brzine jasno sugeriše na to da je kvačilo pri kraju eksploatacionog vijeka. Zamjena seta kvačila u servisu košta 243 KM za benzinca i 277 KM za dizelaša.
Servisni interval 10.000 km
Zamjena ulja i tri filtera: za benzinca 108 KM; za dizela 115 KM
Testna vožnja treba otkriti i osnovno stanje ovjesa. S obzirom na to da se radi o malom gradskom automobilu, cijene osnovnih elemenata ovjesa nisu prevelike, ali testnom vožnjom uvjerite se da iz pravca prednjih i zadnjih točkova nema nikakvih tupih udaraca. Ukoliko se neobični zvukovi pojavljuju prilikom prelaska preko neravnina, izvjesno je da nepravilno funkcionišu odbojnici na amortizerima ili kugle na lafetama. Također, stabilizatori su prilično osjetljivi, a najćešće stradaju tokom duže vožnje automobila na neravnim površinama. Zamijena obje kugle košta samo 58 KM. Iskustva vlasnika pokazala su da su manžetne na poluosovinama prilično osjetljive. Najbolji način provjeravanja stanja manžetni je pregled u servisu. Ukoliko se ispostavi da je na manžetnama i najmanji trag zamašćenosti, zamjena je obavezna.
Kako je Clio ove generacije više od deset godina na tržištu, teško je očekivati da i dalje svaki primjerak na cesti bude u “top stanju”. Iskustva servisera i vlasnika potvrdila su da Clio ima nekoliko osnovnih problema koje svakako trebate pogledati prilikom provjere polovnog primjerka. Prije svega, najvažnije je provjeriti stanje nosača motora (posebno onoga ispod motora). Također, procijenjeno je da su stabilizatori prilično osjetljivi. Stanje ovjesa najbolje će pokazati svoje lice tokom testne vožnje. Bilo kakvi zvukovi iz pravca točkova mogu sugerisati na istrošene kugle, a nešto veći problem ipak je izražen na gumenim odbojnicima na amortizerima. Tupi zvuk iz pravca točkova prilikom prelaska preko neravnine sugeriše upravo na taj problem.
Pored osnovnih problema vezanih za motor i za ovjes, poznato je da određeni elementi u kabini baš i ne mogu preživjeti u “top” stanju tokom eksploatacionog vijeka dužeg od deset godina. Prilikom paljenja motora, obavezno pogledajte da li rade sve lampice na tabli sa instrumentima. Zamijena lampice je prilično komplikovana, posebno zbog toga što se mora kompletan prednji dio konzole skinuti da bi se dohvatio zadnji dio table sa instrumentima. Također, nisu nepoznati mehanički kvarovi sa unutrašnjim ručicama na vratima, tasterima i drugim elementima koji se svakodnevno koriste.
Korodiranje elektronskog konektora u zadnjem faru može dovesti do zaustavljanja napajanja sijalice električnom energijom. Srećom, problem se obično može riješiti jednostavnim čišćenjem konektora. U najtežim slučajevima, konektor je moguće zamijeniti.
Renault Clio | 1.2 16v (75 KS) | 1.5 dCi (82 KS) |
Set zup. remena (sa vod. pumpom) | 291 KM | 250 KM |
Set kvačila | 243 KM | 277 KM |
Disk-pločice | 40 KM | 40 KM |
Prednji par diskova | 75 KM | 75 KM |
Zadnji par kočnica (komplet) | 58 KM | 58 KM |
Hladnjak klima-uređaja | 208 KM | 250 KM |
Amortizeri (4 kom.) | 277 KM | 277 KM |
Lafete | 180 KM | 182 KM |
Kugle | 58 KM | 58 KM |
Hladnjak motora | 170 KM | 144 KM |
Krajnice | 94 KM | 94 KM |
Svjećice (4 kom.) | 63 KM | – |
Grijači (4 kom.) | – | 75 KM |
Ležajevi prednji | 83 KM | 83 KM |
Ležajevi zadnji | 90 KM | 90 KM |
Osnovni servis | 108 KM | 115 KM |
Konačno, vizuelnim pregledom vanjskog dijela vozila moguće je ustanoviti ispravnost rasvjetnih tijela, kao i stanje boje i ostalih elemenata izloženih vanjskim utjecajima. Serviseri su nas upozorili da je jedan od osnovnih problema na zadnjim farovima Clija druge generacije električni konektor koji korodira zbog vlage. Korodiranje elektronskog konektora u zadnjem faru može dovesti do zaustavljanja napajanja sijalice električnom energijom. Srećom, problem se obično može riješiti jednostavnim čišćenjem konektora, a u najtežim slučajevima konektor je moguće potpuno zamijeniti. Pored toga, nakon nekoliko godina eksploatacije, prednji farovi na Cliju druge generacije “zamagle”. Srećom, radi se samo o zaprljanju vanjskog dijela farova, pa se jednostavnim poliranjem za tridesetak KM može u potpunosti ukloniti skorena prtljavština sa površine farova.
Jednostavno je prepoznati Renaulta Clija druge generacije Phase 2. Svjetla su potpuno promijenjena, kao i prednji odbojnik. Auto izgleda modernije, pa ga mnogi smatraju i novom generacijom. Ipak, dobar dio problema redizajna karakterističan je i za Phase 1.
U svakom slučaju, Clio druge generacije nije savršen, ali se uz adekvatno održavanje, jeftine osnovne dijelove i veliki broj servisera koji automobil poznaju do zadnjeg vijka, Clio zasluženo probio do samog vrha jeftinih polovnjaka. Još ih je moguće naći sa prilično malim brojem pređenih kilometara i u stanju koje obećava bezbrižnu petogodišnju eksploataciju.
Renault Clio | 1.2 16v (75 KS) | 1.5 dCi (82 KS) |
Zapremina motora (ccm) | 1.149 | 1.461 |
Snaga motora (kw/KS) | 55/75 | 60/82 |
Obrtni moment (Nm – obr/min) | 105/3.500 | 185/2.000 |
Kočnice (naprijed/nazad) | disk/disk | |
Međuosovinsko rastojanje (mm) | 2.470 | |
Dimenzije D/Š/V (mm) | 3.775/1.640/1.420 | |
Zapremina prtljažnika (l) | 255/1.035 | |
Maksimalna brzina (km/h) | 175 | 175 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 13,0 | 12,2 |
Prosječna potrošnja (l/100 km) | 5,9 | 4,2 |
Pozitivno
Veliki izbor na tržištu polovnih vozila znači da je moguće pronaći primjerke sa malim brojem pređenih kilometara. Clio druge generacije obično je bogato opremljen.
Negativno
Ovjes Clija je prilično osjetljiv. Dužim vožnjama na neravnom terenu najviše trpe amortizeri, stabilizatori i nosači motora.
dec 02, 2023 0
nov 27, 2023 0
nov 26, 2023 0
nov 25, 2023 0
Pozdrav koji je idealan profil guma za renault clio 1.2 16v 2001
trenutno je 185 60 R14?
Pozdrav,
idealne dimenzije guma za vaš automobil su 165/65 R 14 i 175/65 R 14.
Pozdrav imam jedan problem moze te li mi pomoci bio bih vam zahvalan klima sabo radi u pitanju su .klapna u sistemu za klimu Renault Clio 2 1.5 dci 2005 kao sto je na slici jedna radi ostale su se otkaćile to jest stoje u mjestu i slab protok zraka
Kako se skida rucica mehanickog podizaca stakla
Renault clio 1997 benzin
Hvala
Pozdrav,imam takoder Clio 2,zadnja vrata i ponekad suvozacka se ne otkljucavaju
Pozdrav pali mise lampica senzora protoka zraka i auto se ugasi senzor promjenjen i opet isto 1.2 16w 2001god.
Zdravo…..imam clio 2 storia 44kw(60ks) 2008 god sa fabrickim plinom…..kad radi na plin na ler gas obrtaji variraju na trenutcima ….padaju na oko 300obr…pa opet 650…670….na kompjuterskoj dijagnostici ne pokazuje nikakav defekt….greska….mozete li mi pomoci…..hvala vam