Osvježeno 6 Decembra, 2023 2:38 AM
jan 03, 2013 Adnan Huseinagić Polovni, Renault 0
Clio treće generacije je među najpouzdanijim, ali i najprihvatljivijim polovnim modelima na tržištu. Birajte modele sa manjim brojem kilometara i mlađe od 2007. godine.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom Renaulta Halilović doo – Sarajevo
Koliko god bio popularan kao nov, Clio je na našem tržištu još popularniji kao polovan. Svakako je jasno da je tržište polovnih automobila u Bosni i Hercegovini nekoliko puta veće od tržišta novih automobila, a već desetak godina, upravo na tržištu polovnih, jedan od najzanimljivijih automobila je Clio. Dolaskom četvrte generacije vjerovatno najpopularnijeg francuskog automobila, treća generacija je ušla u društvo mladih polovnjaka, koji zahvaljujući modernoj tehnici ispod lima i bogatoj opremi, sasvim ravnopravno stoje i pored najnovijih automobila. Još i prije nego što smo se upoznali sa četvrtom generacijom Clija, treća generacija je uspješno osigurala svoje mjesto na tržištu polovnih.
Mali broj problema i povoljna cijena čine ovog Clija jednim od najisplativijih polovnih vozila.
Štaviše, i u vrijeme kada se prodavao kao nov, Clio je bio popularan i kao polovan, i to ponajviše zbog prihvatljive cijene. Naime, danas se Clio treće generacije može kupiti i za 8.000 KM. Naravno, u tom slučaju, većinom se radi o već isluženim modelima sa velikim brojem kilometara u točkovima, koji vjerovatno čekaju na ozbiljniju intervenciju u servisu. Ipak, svjedoci smo da su takva vozila u najvećem broju prisutna u oglasnicima i na prodajnim mjestima polovnih automobila. Kao i kod svakog drugog automobila, i ovog polovnjaka je najbolje birati što mlađeg i sa što manjim brojem pređenih kilometara.
Adis Halilović, rukovodilac ovlaštenog servisa Renaultovih automobila Halilović doo: “Clio treće generacije praktično nema mehaničkih problema. Uz redovno održavanje ovaj automobil će još dugo godina služiti gotovo kao i nov. Najosjetljiviji dijelovi su brizgaljke kod 1,5-litarskih dizelskih motora. Brizgaljke su osjetljive na gorivo koje ne zadovoljava propisane standarde. Također, najjeftiniji polovni primjerci naknadno uvezeni iz Evrope u najvećem broju su spremni za veću intervenciju u ovlaštenom servisu.”
Zanimljivo je to što su iskustva vlasnika Clija treće generacije itekako pozitivna, pa se gotovo i ne može pronaći određeni standardni problem vezan za većinu Clija. Čak je ovaj automobil dobio i najbolje ocjene formirane prema ADAC-ovim statističkim podacima direktno vezanim za broj intervencija na putevima i u servisima širom Njemačke. Iako je Clio dobio najviše ocjene, ipak je otkriveno da je na primjercima proizvedenim 2006. godine i 2007. godine bio izražen problem sa nešto bržim pražnjenjem akumulatora, te sa povremenim otkazivanjem svjećica na modelima sa 1,2-litarskim benzinskim motorom. Problemi su riješeni kroz proizvodnju i pravovremenim intevencijama u servisima, tako da danas ovakvi problemi nisu karakteristični za modele proizvedene 2006. godine i 2007. godine.
Clio treće generacije je značajno redizajniran tokom 2009. godine. Iako su najveće stilske promjene sasvim primjetne na prednjem dijelu, redizajnirani Clio je dobio i nešto ekonomičnije motore sa manjom emisijom CO2. Zanimljivo je i to što redizajnirana verzija nije postala popularna kao prethodnik.
Renault Clio | ||
– Preporučeni servis | ||
Dijelovi | 1.2 16v (75 KS) | 1.5 dCi (85 KS) |
Zupčasti remen i zatezači | 310 KM | 352 KM |
Svjećice | 88 KM | – |
Grijači | – | 248 KM |
Motorno ulje (4/5 l) | 98 KM | 121 KM |
Uljni filter | 26 KM | 26 KM |
Zračni filter | 44 KM | 44 KM |
Filter za gorivo | – | 134 KM |
Disk-pločice (prednje) | 115 KM | 115 KM |
Obloge (zadnje) | 342 KM | 342 KM |
Ukupno | 1.023 KM | 1.382 KM |
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||
– Troškovi održavanja | ||
Dijelovi | 1.2 16v (75 KS) | 1.5 dCi (85 KS) |
Ulje za mjenjač (3 l) | 68 KM | 68 KM |
Ulje za kočnice (1 l) | 68 KM | 68 KM |
Pumpa za vodu | 276 KM | 257 KM |
Kočni diskovi prednji (par) | 318 KM | 318 KM |
Zaptivač poklopca ventila | 80 KM | 80 KM |
Amortizeri (prednji par) | 314 KM | 314 KM |
Amortizeri (zadnji par) | 300 KM | 300 KM |
Krajnice | 300 KM | 300 KM |
Lafete | 380 KM | 380 KM |
Manžetne do mjenjača (par) | 320 KM | 320 KM |
Manž. na homokin. zglobu (par) | 296 KM | 256 KM |
Ležajevi (prednji par) | 420 KM | 420 KM |
Ležajevi (zadnji par) | 290 KM | 290 KM |
Set kvačila (lamela+potisna ploča) | 509 KM | 568 KM |
Homokinetički zglob (lijevi) | 905 KM | 905 KM |
Homokinetički zglob (desni) | 905 KM | 905 KM |
Hladnjak motora | 818 KM | 776 KM |
Auspuh (zadnji lonac) | 329 KM | 329 KM |
Far (prednji) | 386 KM | 386 KM |
Far (zadnji) | 157 KM | 157 KM |
Vanjski retrovizor | 315 KM | 315 KM |
Vjetrobrasnko staklo (prednje) | 598 KM | 598 KM |
Vjetrobrasnko staklo (zadnje) | 591 KM | 591 KM |
Bočno staklo (prednje) | 202 KM | 202 KM |
Bočno staklo (zadnje) | 143 KM | 143 KM |
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Renault – Halilović doo Sarajevo |
Naše tržište je preplavljeno modelima iz Zapadne Evrope, a većina njih su već isluženi automobili sa dugim eksploatacionim vijekom. Ipak, i među desetinama jeftijih Clija moguće je pronaći modele koji još dugo mogu služiti. Neiskusnom kupcu preporučujemo obaveznu testnu vožnju prilikom koje bi se trebao uvjeriti u ispravnost ovjesa. Bilo kakvi neobični zvukovi iz područja prednjeg ovjesa mogu sugerisati na dotrajale stabilizatore, krajnice, lafete i slično. Ovakvi problemi su karakteristični za nepravilno održavane automobile koji su prešli više od 130.000 kilometara.
Najveća prednost Clija je njegova savremena konstrukcija, bogata luskuzna oprema, ali i bogata sigurnosna oprema. Iako se radi o polovnom automobilu, kupci mogu uživati u opremi kakva je karakteristična i za nove automobile.
Pored toga što je tokom vožnje potrebno provjeriti stanje ovjesa, prilikom klasičnog vizuelnog pregledanja vozila potrebno je obratiti pažnju i na zamagljivanje farova. Naime, iako na Cliju farovi ne zamagljuju zbog serijske greške, relativno često se dešava da zadnji poklopac na farovima nije dobro uklopljen ili je izgubljen, pa rupa (putem koje se prilazi sijalicama u faru) na zadnjem dijela fara uopšte nije zatvorena.
Jedan od najvećih problema je skupljanje lišća i drugog otpada u otočnicima za vodu. To dovodi do začepljanja otočnika, a na koncu i prelijevanje vode na sistem ABS-a i na upravljačku elektroniku.
Pored toga, jedina konstrukcijska greška koja može dovesti do većeg problema je neadekvatan oblik takozvanog otočnika za vodu koji se nalaze ispod brisača. Naime, otočnici za vodu zaduženi su za prvođenje vode sa prednjeg dijela krova i sa vjetrobranskog stakla. Kanali na štokovima i sa strana vjetrobranskog stakla provode vodu do otočnika ispod vjetrobranskog stakla. Problem se pojavljuje u slučaju većeg taloženja lišća koje u potpunosti začepi otočnike. Neredovno čićenje lišća iz otočnika izaziva punjenje otočnika vodom, što konačno dovodi do prelijevanja vode. Prelijevanje vode iz desnog otočnika može dovesti do kvašenja kutije sa elektronikom motora, što u nekim slučajevima može dovesti do prodora vode direktno na elektroniku. Jedini način za prevenciju je redovno čišćenje otočnika.
Najpopularniji modeli na našem tržištu pokretani su 1,5-litarskim dCi-jem i 1,2-litarskim benzincem. Dostupni su i modeli sa drugim motorima.
Naše tržište je najbolje prihvatilo modele pokretane sa 1,2-litarskim benzinskim motorom i sa 1,5-litarskim dizelskim motorom sa 85 KS. Već prije dokazana dugotrajnost ovih motora svakako je utjecala na ovakav izbor kupaca, pa sve prednosti kakvi su mali Renaultovi benzinci i poznati 1,5-litarski dCi imali prije, preneseni su i na motore u Cliju treće generacije. Zanimljivo je to da su se kroz više od deset godina korištenja ovi benzinski motori pokazali kao najbolji na tržištu. Iako je Clio prilično težak, pa se snaga od 75 KS istopi relativno lako, njegova najveća prednost je izuzetno jeftino održavanje, te dugi eksploatacioni vijek. Isto se može reći i za 1,5-litarski dCi sa snagom od 85 KS. I ovaj motor je na tržištu duže od dekade, ali je njegova jednostavna konstrukcija te relativno velika snaga sasvim konkurentna svim modernim motorima slične konfiguracije. Ovlašteni servis napominje da su na ovom motoru najosjetljiviji elementi brizgaljke goriva. U slučaju potrebe za promjenom brizgaljke, ovlašteni servis će naplatiti 705 KM za novu brizgaljku, a 452 KM za tvornički repariranu.
Brizgaljke na 1,5-litarskom dizelskom motoru osjetljive su na dizelsko gorivo koje ne zadovoljava propisane specifikacije. Ugradnja reparirane brizgaljke košta 452 KM, dok ugradnja nove košta 705 KM.
U svakom slučaju, kupci na našem tržištu imaju veliki izbor prilikom kupovine Clija treće generacije. Pored modela pogonjenih 1,2-litarskim benzincem i 1,5-litarskim dizelskim motorom, dostupne su i verzije pogonjene modernijim 1,2-litarski TCe motorom, jednolitarskim benzincem ili snažnijim 1,5-litarskim dizelašem sa 105 KS. Također, većina Clija je bogato opremljena. Na tržištu su svi modeli opremljeni klima-uređajem, radio/CD/mp3 plejerom sa komandama iza volana, te električnim podizačima prednjih stakala. Ovako opremljen i pouzdan automobil, sa malim brojem pređenih kilometara na satu i sa malim brojem godina može se kupiti već za 10.000 KM, što je svakako među najboljim ponudama na tržištu polovnih vozila.
Renault Clio | 1.2 16v (75 KS) | 1.5 dCi (85 KS) |
Zapremina motora (ccm) | 1.149 | 1.461 |
Snaga motora (kw/KS) | 55/75 | 63/86 |
Obrtni moment (Nm – obr/min) | 105/4.250 | 200/1.900 |
Kočnice (naprijed/nazad) | disk/doboš | |
Međuosovinsko rastojanje (mm) | 2.570 | |
Dimenzije D/Š/V (mm) | 3.840/1.765/1.595 | |
Zapremina prtljažnika (l) | 435/1.995 | |
Maksimalna brzina (km/h) | 167 | 174 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 13,4 | 13,1 |
Prosječna potrošnja (l/100 km) | 5,9 | 4,4 |
Pozitivno
Bogata oprema, niski troškovi održavanja i mala potrošnja goriva u najpopularnijim modelima su najveće prednosti Clija III. Također, Clio III je vrlo povoljan.
Negativno
Veliki broj najjeftinijih uvezenih modela već je prošao svoj eksploatacioni vijek, pa je potrebno značajnije ulaganje da se automobil osvježi.
dec 02, 2023 0
nov 27, 2023 0
nov 26, 2023 0
nov 25, 2023 0