Osvježeno 10 Februara, 2025 2:19 PM
aug 05, 2009 Adnan Huseinagić Polovni, Renault 0
Automobil kojim su u Renaultu sredinom devedesetih godina proteklog stoljeća zamijenili “broj 19”, pored neuobičajenog dizajnerskog pristupa, sa sobom je donio i pouzdanost kojoj su se svojevremeno divili i sami Nijemci. To je samo jedan od mnogobrojnih razloga zbog kojih je Megane dugo nosio titulu najtraženijeg uvoznog automobila u Njemačkoj. Lagano osvježen pred kraj produkcije, “fluid” je lako mogao još nekoliko godina prolongirati predstavljanje druge generacije. U svakom slučaju, prst gore!
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisima Renaulta
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Radikalan dizajnerski pristup Renaulta počeo je mnogo prije predstavljanja šokantno zamišljenog Megana II. Sjećate li se Renaulta 19? Generalno dobar, ali prilično utopljen u masi sličnih automobila. I onda je iz francuske državne kompanije stigao potpuno novi automobil donje srednje klase. Broj je zamijenjen imenom iza kojeg se krio dopadljiv proizvod koji je sredinom devedesetih mnoge druge ustoličene proizvođače ostavio sa upitnikom iznad glave. Megane je bio drugačiji od svega postojećeg. Naglašeno fluidan u početku se nudio kao dvovolumen.
⇑ U drugoj polovini devedesetih, Megane je bio jedan od najljepših auta u svojoj klasi. Njegova privlačnost još uvijek ne blijedi.
Ubrzo nakon toga stižu i ostale forme karoserije kojima se kompletira ukupna ponuda zbog koje su trezori mnogih drugih, do tada neprikosnovenih proizvođača automobila, ostajali poluprazni. Renault je napravio pun pogodak!
Osvrnemo li se na tržište polovnih automobila u našoj zemlji, vidi se da Megane prve generacije spada među najtraženije modele. Istina da nema mnogo onih koji će posegnuti za tijesnom kupe verzijom, uz koju se mogao dobiti 150 KS snažan dvolitarski viševentilski benzinski motor, ali zato ima mnogo onih koji će svoje idealno prevozno rješenje tražiti među “normalnim” dvovolumenskim ili trovolumenskim karoserijama.
Karavanske verzije Megana nisu toliko popularne, što i nije čudno ako se zna da se Megane (kasnije Scenic) može kupiti i kao monovolumen.
Neobičan, francuski udoban, prostran i natprosječno upravljiv, Megane se odlikovao i veoma visokim nivoom pasivne sigurnosti. Oblast u kojoj su u Renaultu uveliko pokazali da spadaju među elitno društvo. Ono što su Francuzi, u svakom slučaju, mogli riješiti nešto bolje odnosi se na prilično nespretan (previše položen) položaj upravljača, (ne)kapacitet kočnica prilikom zahtjevnijih situacija i izolaciju putničkog prostora prema motoru. Sjajno nije bilo ni sa sistemom grijanja i ukupnog provjetravanja, ali sve te stvari nisu glavna tema naše priče o Meganu prve generacije. Umjesto toga, hajde da se posvetimo njegovoj izvanrednoj pouzdanosti koja ga svrstava među najbolji izbor kupovine polovnog automobila.
⇑ Bazne varijante Megana nisu se mogle pohvaliti pretjerano uspješnim izborom boja i materijala u unutrašnjosti.
Dosadašnja eksploatacija pokazuje da prvi Megane skoro i nema elemenata kojima će svojim vlasnicima zadavati krupne probleme.
Tu i tamo zna se desiti da počne popuštati crijevo servo ojačivača upravljača, što je direktno uzrokovano pojedinim (u najmanju ruku čudnim) vozačkim navikama.
Motor, izduvni sistem, karoserija, ovjes, mjenjač… Ništa od nabrojanog ne pravi probleme niti traži više od minimalnih zahtjeva za održavanjem.
Na polovnim automobilima, koji su većinu svojih kilometara sakupljali po bosanskim cestama, nije nerealno očekivati mnogo popratnih zazora i curenja tekućina. Renault je pokazao da je mnogo čvršći i ozbiljniji nego što bi moglo izgledati na prvi pogled. Jedino curenje konstatovano je na crijevu servo ojačivača upravljača.
Meganova unutrašnjost ne može se podičiti posebno dobrim odabirom boja, ali će se odužiti postojanim materijalima koji će dugo odolijevati vremenu i neravninama pod točkovima automobila.
Redizajniranjem karoserije dobro poznati 1,4-litarski benzinski motor dobio je viševentilsko “provjetravanje”, više zvuka i više slike.
U svakom slučaju, benzinske opcije kod Renaulta tih godina su bile osjetno bolje od skromne ponude dizelskih motora koji su (prije svega performansama) osjetno kaskali za konkurentima.
⇑ I u ovom slučaju pokazalo se da kupovina originalnog rezervnog dijela nikako nije bacanje para. Nismo sigurni da će neki od zamjenskih prigušivača izdržati koliko je izdržao originalni prigušivač – skoro 100.000 kilometara.
![]() |
To je, opet, manje bitno u odnosu na činjenicu da servisiranje ovih automobila nije enormno skuplje nego kada se radi o modelima nekih drugih proizvođača. Uostalom, lako je provjeriti koliko kod drugih košta, recimo, izmjena zupčastog remena i zatezača (mislimo na originalne rezervne dijelove). Samo ga ne upoređujte sa davno sažvakanim Golfom II, jer je, jednostavno, neuporedivo!
U slučaju Megana sve zajedno, uključujući rad mehaničara ovlaštenog servisa, koštalo bi vas 278 KM. Puno? Ma kakvi! Pored obavezne izmjene zupčastog remena (jer samo prevencija osigurava miran san), na tek kupljenom vozilu vrijedilo bi zamijeniti sva maziva i filtere, što u ovom slučaju, sve zajedno, košta manje od 200 KM.
Jasno je da će automobil biti malčice skuplji, radi li se o redizajniranoj varijanti koja je svoje osamventilske motore već tada velikodušno prepustila budžetskoj Thaliji.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
⇑ Sve što vidite na fotografijama koje pokazuju komponente ovjesa ugrađeno je davne 1996. godine i do sada nije mijenjano. Ima li boljeg načina da se Megane preporuči kao jedan od najracionalnijih izbora prilikom kupovine polovnog vozila?!
Renault Megane | 1.4 (95 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.390 | ||
Snaga motora (kw / KS) | 70 / 95 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 127 / 3.750 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / doboš | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.580 | ||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.130 / 1.700 / 1.420 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 510 / 1.310 | ||
Maks. brzina (km/h) | 184 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 11,8 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 6,9 |
Renault Megane |
|||
– Preporučeni servis | |||
Dijelovi | 1.4 (95 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 263 – 285 KM | ||
Klinasti remen | 42 – 87 KM | ||
Svjećice (komplet 4 kom.) | 33 – 35 KM | ||
Mot. ulje (4 l) | 38 – 45 KM | ||
Uljni filter | 21 – 25 KM | ||
Zračni filter | 23 – 30 KM | ||
Filter za gorivo | 29 – 56 KM | ||
Ukupno | 449 – 563 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | |||
– Troškovi održavanja | |||
Dijelovi | 1.4 (95 KS) | ||
Ulje za mjenjač (3 l) | 45 – 55 KM | ||
Ulje za kočnice | 12 – 36 KM | ||
Pumpa za vodu | 248 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 44 – 47 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 108 – 114 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 206 – 235 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 203 – 218 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 400 – 430 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 389 – 401 KM | ||
Kugle | 112 – 187 KM | ||
Krajnice | 172 – 342 KM | ||
Manž. na homok. zglob. (par) | 124 – 167 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 232 – 246 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 351 – 370 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 272 KM | ||
Set kvačila | 421 – 460 KM | ||
Hladnjak motora | 408 – 424 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 264 – 282 KM | ||
Far (prednji) | 217 – 280 KM | ||
Far (zadnji) | 154 – 165 KM | ||
Vanjski retrovizor | 239 – 281 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 464 – 562 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 616 – 704 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 164 – 180 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 164 – 175 KM | ||
Leptir staklo | 83 – 102 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servisi za Renault |
Renault Megane |
|||
– Troškovi održavanja | |||
Dijelovi | 1.4 (95 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 53 – 130 KM | ||
Klinasti remen | 8 – 47 KM | ||
Svjećice (komplet 4 kom.) | 14 – 32 KM | ||
Mot. ulje (4 l) | 33 – 63 KM | ||
Uljni filter | 9 – 14 KM | ||
Zračni filter | 10 – 27 KM | ||
Filter za gorivo | 8 – 38 KM | ||
Ulje za mjenjač (3 l) | 10 – 20 KM | ||
Ulje za kočnice | 6 – 9 KM | ||
Pumpa za vodu | 52 – 74 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 38 – 58 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 33 – 62 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 43 – 188 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 161 – 326 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 196 – 288 KM | ||
Kugle | 28 – 70 KM | ||
Krajnice | 46 – 96 KM | ||
Manž. na homok. zglob. (par) | 22 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 22 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 104 – 132 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 94 – 120 KM | ||
Set kvačila | 191 – 268 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 124 KM | ||
Far (prednji) | 144 KM | ||
Far (zadnji) | 82 KM | ||
Vanjski retrovizor | 83 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 125 – 211 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 263 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 103 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 88 KM |
Renault Megane 1.4 (95 KS) | Cijena | ||
Olma Line plus (4 l) | 17 KM | ||
INA Delta 5 (4 l) | 18 KM | ||
Madit Turbo plus (4 l) | 19 KM | ||
Shell Helix (4 l) | 20 KM | ||
Liqui Moly Touring High Tech (4×1 l) | 30 KM | ||
Mobil 1 Super M (4 l) | 36 KM | ||
Valvoline Max Life (4 l) | 36 KM | ||
Castrol GTX3 Protection + (4 l) | 44 KM |
Prema preporuci proizvođača automobila, za njegov 1,4-litarski motor predviđena je upotreba motornog ulja nešto boljeg viskoziteta, ali pošto se u sličnim slučajevima radi o motorima sa više od 100.000 pređenih kilometara, preporuka servisera je 15W-40. Sve dok su izmjene redovne, ne treba se previše opterećivati proizvođačem ulja. Svakako ne bi trebalo zaboraviti da svaka izmjena ulja iziskuje i izmjenu uljnog filtera.
feb 07, 2025 0
feb 06, 2025 0
feb 03, 2025 0
jan 31, 2025 0