Osvježeno 21 Januara, 2025 3:43 PM
nov 05, 2011 Adnan Huseinagić Polovni, Renault 0
Odlična cijena novih Meganea Sedana u BiH uzrokovala je enormno veliku prodaju ovih automobila. Posebni trgovinski odnosi između BiH i Turske najviše su zaslužni za povoljnu cijenu, a samim tim i za veliku rasprostranjenost. Upravo zbog toga, sada su ovakvi Meganei među najzastupljenijim na tržištu polovnih automobila. Uz nisku cijenu, te neznatne probleme na modelima napravljenim neposredno prije i nakon redizajna, Megane Sedan je postao auto potpuno prilagođen bh. tržištu. Prilikom kupovine polovnog primjerka izbjegavajte modele sa početka proizvodnje, dok su najbolji primjerci proizvođeni nakon redizajna 2006. godine.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom za Renault – Halilović doo Sarajevo
Kao što je bio slučaj i sa prvom generacijom Meganea, Renault je i na osnovu druge generacije popularnog kompakta razvio sedansku verziju. Nazvali su je jednostavno Megane Sedan, a na našem tržištu upravo je ta verzija bila puno “cjenjenija” od neobične berline i neinspirativnog trovratnog kupea.
Sedan je zbog neuobičajene konstrukcije, barem dimenzijama bio puno bliži automobilima iz srednje klase. Konstruisan na platformi karavanske verzije, sedanski Megane ima i duže međuosovinsko rastojanje od berline (2.686 milimetara). Samim tim je i dobio veći prostor u unutrašnjosti i prostraniji prtljažnik od kraćih verzija.
Međutim, Megane Sedan druge generacije postao je punopravni član društva polovnih vozila kada je došao novi Fluence, a posljednji proizvedeni Sedan obilježio početak nove, “penzionerske” ere.
⇑ Osjetljive plastične površine na vratima i na konzoli tokom eksploatacije će zasigurno ostati ukrašene parnicama i oštećenjima. Nešto bolji kvalitet plastike imaju modeli nakon redizajna.
Osvajanjem nagrade za Evropski auto 2003. godine, Megane je dobio odličnu odskočnu dasku, pa su Evropljani požurili u salone i kupili prilično veliki broj berlina i kupea. Sedan je ipak ostajao na nižoj stepenici koju su Evropljani preskakali, pa i nije bio baš među najprodavanijim Meganeima.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Međutim, u našoj zemlji našao se u žiži interesovanja neposredno nakon uspostavaljanja posebnih carinskih i ekonomskih odnosa između Bosne i Hercegovine i Turske, u kojoj se Sedane i proizvodio. Sa, prvo prepolovljenom, pa potom potpuno dokinutom, carinskom stopom, Sedan je postao značajno jeftiniji od konkurenata, što je i naglo povećalo interesovanje za njim.
⇑ Najveći problem na prvim primjercima bila je neispravna kartica za uključivanje motora. S vremena na vrijeme, elektronski sistem nije prepoznavao karticu, pa vozači nisu mogli pokrenuti automobil.
Prije svega, sve verzije Meganea na početku proizvodnje imale su problem sa elektronskom karticom za paljenje motora koja je mijenjala ključ. Elektronski problem je onemogućavao ispravan rad sistema kojim se pokreće motor, a Renault nikada nije napravio opoziv kojim bi riješio taj problem, nego je u toku proizvodnje vršio usavršavanja. To znači da je na nešto novijim modelima, posebno na onima nakon redizajna 2006. godine, problem potpuno otklonjen.
Renault Megane Sedan | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.6 16v (110 KS) | 1.5 dCi (105 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 408 KM | 359 KM | ||
Klinasti remen | 63 KM | 63 KM | ||
Svjećice (komplet) | 71 KM | – | ||
Grijači (komplet) | – | 119 KM | ||
Mot. ulje (4 l) | 68 KM | 68 KM | ||
Uljni filter | 30 KM | 30 KM | ||
Zračni filter | 36 KM | 49 KM | ||
Filter za gorivo | 31 KM | 131 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 156 KM | 156 KM | ||
Ukupno | 863 KM | 975 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.6 16v (110 KS) | 1.5 dCi (105 KS) | ||
Ulje za mjenjač (3 l) | 50 KM | 50 KM | ||
Ulje za kočnice | 17 KM | 17 KM | ||
Pumpa za vodu | 272 KM | 240 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 168 KM | 168 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 225 KM | 225 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 398 KM | 398 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 361 KM | 361 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 315 KM | 315 KM | ||
Krajnice (par) | 253 KM | 253 KM | ||
Lafete | 422 KM | 422 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 1.101 KM | 477 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 1.089 KM | 433 KM | ||
Manž. na homokin. zglobu (par) | 236 KM | 278 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 283 KM | 276 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 421 KM | 562 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 269 KM | 304 KM | ||
Set kvačila | 642 KM | 817 KM | ||
Hladnjak motora | 576 KM | 576 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 232 KM | 232 KM | ||
Far (prednji) | 332 KM | 332 KM | ||
Far (zadnji) | 243 KM | 243 KM | ||
Vanjski retrovizor | 470 KM | 470 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 705 KM | 705 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 705 KM | 705 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 165 KM | 165 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 199 KM | 199 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Renault – Halilović doo Sarajevo |
Renault Megane Sedan | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.6 16v (110 KS) | 1.5 dCi (105 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 240 KM | 180 KM | ||
Klinasti remen | 25 KM | 25 KM | ||
Svjećice | 100 KM | – | ||
Grijači | – | 32 KM | ||
Mot. ulje (5 l) | 75 KM | 75 KM | ||
Uljni filter | 10 KM | 10 KM | ||
Zračni filter | 21 KM | 22 KM | ||
Filter za gorivo | 19 KM | 90 KM | ||
Ulje za mjenjač (3 l) | 14 KM | 14 KM | ||
Pumpa za vodu | 88 KM | 95 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 68 KM | 59 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 49 KM | 49 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 115 KM | 115 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 198 KM | 198 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 216 KM | 216 KM | ||
Krajnice (par) | 29 KM | 29 KM | ||
Lafete | 120 KM | 120 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 85 KM | 85 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 85 KM | 85 KM | ||
Manž. na homokin. zglobu (par) | 30 KM | 30 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 53 KM | 53 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 150 KM | 150 KM | ||
Set kvačila | 280 KM | 198 KM | ||
Vanjski retrovizor | 130 KM | 130 KM |
Također, osjetljiva plastika na vratima i na konzoli kod primjeraka sa nižim paketima opreme brzo se “ukrašavala” parnicama i sitnim oštećenjima, što je svakako smanjivalo ugled kompakta koji stoji u istoj ravni sa nekim njemačkim primjercima. Štaviše, i plastika se nakon nekoliko hiljada pređenih kilometara počinjala oglašavati, što je i bio znak da je Meganeu potreban opsežniji redizajn.
Međutim, većina takvih problema uglavnom je prevaziđena i prije redizajna. Ustvari, već nakon dvije godine od početka proizvodnje, Megane je postao kud-i-kamo kvalitetniji i čvršći. Zbog toga je najbolje zaobići modele sa samog početka proizvodnje iz 2003. godine, pa čak i one iz 2004. godine, dok su oni novijih godišta dobra prilika za kupovinu.
Redizajnirane modele najlakše je prepoznati po nešto izmijenjenoj masci, kao po i novim oblikom otvora za zrak na odbojniku. Sa zadnje strane, promjene su se zadržale samo na obliku zadnjih svjetala, dok je sve drugo ostalo isto. Iako se ovaj redizajn čini minimalnim, Renault je uz modifikaciju određenih elektronskih sistema, te promjenu pojedinih plastičnih elemenata u unutrašnjosti Meganea značajno unaprijedio. Najbolji izbor za kupovinu, upravo je model nakon redizajna.
Redizajn je uslijedio 2006. godine. Tri godine nakon početka proizvodnje, Megane je došao podmlađen i značajno unaprijeđen. Unapređenja kao što su korištenje otpornijih materijala u unutrašnjosti, sitne promjene na ovjesu, novi paketi opreme i rekonstrukcija elektronskih sistema koji su izazivali probleme, Meganea su vratila na puteve uspješnih automobila. Uz određena konstrukcijska rješenja koja smanjuju servisabilnost prostih operacija, kao što je izmjena prednjih sijalica, Megane je konstrukcijski ostao veoma poželjan automobil.
Još od dolaska na tržište, Megane je bio cijenjen zbog izuzetno ekonomičnih i efikasnih motora. Najpopularniji su postali modeli sa 1,6-litarskim benzincem i sa 1,5-litarskim dCi motorom koji su razvijali 110, odnosno 105 KS. I jedan i drugi danas su cjenjeniji nego ikada prije. Dovoljno su pouzdani, ali i snažni, a prema svim prilikama ta dva motora su vjerovatno i najbolja iz prve generacije auta iz novog milenijuma.
Zanimljivo je to da na tim motorima nema standardnih problema, mada je Common Rail pumpa, koja je i konstrukcijski odvojena od sistema za ubrizgavanje goriva nešto osjetljivija na goriva koja nisu u skladu sa evropskim propisima. Naravno, najbolje se uvjeriti u ispravnost pumpe koja je zadužena za održavanje konstantno visokog pritiska u sistemu prije kupovine automobila, te izbjegavati benzinske pumpe sa upitnim kvalitetom goriva.
U svakom slučaju, tržište polovnih obiluje polovnim Meganeima. Zbog toga je, između ostalog, i cijena značajno niža od one kod konkurenata, a prilikom kupovine najbolje je izbjegavati modele sa početka proizvodnje. Nešto mlađi modeli, a posebno oni nakon redizajna koji je bio 2006. godine, nameću se kao izvrstan izbor za pojedince kojima je budžet ograničen na oko 14.000 KM.
Konstrukcijsko rješenje koje je onemogućavalo jednostavnu izmjenu sijalice ostalo je nepromijenjeno i nakon redizajna. Zbog prilično nakošenog prednjeg poklopca motora, kao i malog prostora ispod njega, inženjeri su na Meganeu razvili poseban sistem za zamjenu sijalice. Naime, sijalicama se pristupa ispod prednjih blatobrana, a nakon skidanja zaštitnog poklopca sa unutrašnjosti blatobrana, potrebno je “naslijepo” zamijeniti sijalicu, i to jednom rukom. Takav pristup u svim slučajevima iziskuje intervenciju u servisu i predstavlja noćnu moru vozačima kojima sijalica otkaže negdje na putu.
Renault Megane druge generacije, u toku pet i po godina na tržištu opozvan je ukupno šest puta.
– Renault je 30.11.2004. godine prvi put opozvao Meganea. Na 300 opozvanih Meganea RS-ova, problem je bio izražen na provodnicima kočnog ulja koje je bilo preblizu prednjim diskovima. U određenim slučajevima, spojevi između kočnih crijeva mogu se ošteti zbog kontakta sa diskom, što dovodi do curenja kočnog ulja i slabljenja kočnog sistema. Na opozvanim modelima kočna crijeva su djelimično izmještena, a oštećenja su sanirana. Opoziv je registrovan pod oznakom R/2004/205.
– Najveći opoziv Meganea i Scenica druge generacije Renault je napravio u šestom mjesecu 2006. godine. Na 57.995 opozvanih primjeraka problem se manifestovao gubitkom kočne sile, koji je bio izazvan nedostatkom graničnika koji onemogućuje prevelik pritisak na pedalu kočnice. Na modelima na kojim je nedostajao takav graničnik, nakadno je ugrađen. Opoziv je registrovan pod oznakom R/2006/078.
– Renault je opozvao i 173 Meganea Coupea u desetom mjesecu 2010. godine. Prednja sjedišta nije bilo moguće adekvatno namjestiti u odgovorajuću poziciju, jer je mehanizam za podešavanje sjedišta bio oštećen. Pored toga, problem se pojavio i na metalnoj strukturi sjedišta, koja nije bila dovoljno snažno spojena sa ostatkom konstrukcije. Na opozvanim primjercima, Renault je zamijenio sve oštećene elemente, a opoziv je registrovao pod brojem R/2006/178.
– U desetom mjesecu 2006. godine opozvano je 217 Clija treće generacije i Meganea druge generacije. Problem je bio izražen na automatskom mjenjaču, koji je bez namjere vozača prelazio iz automatskog u manuelni način rada. Također, na tabli sa instrumentima često je pisala pogrešna pozicija mjenjača, dok je u nekim slučajevima mjenjač bez potrebe selektovao treću brzinu. Na opozvanim primjecima zamijenjen je kompjuter koji upravlja automatskim mjenjačem, a opoziv je registrovan oznakom R/2006/176.
– Na 5.354 Scenica i Meganea Sedana druge generacije proizvedene od osmog mjeseca 2003. godine do desetog mjeseca 2003. godine, problem je bio izražen na prednjim sjedištima koje nije bilo moguće adekvatno namjestiti u odgovarajaću poziciju. Isti problem bio je izražen na kupeima, a Renault je rješavao problem zamjenom oštećenih elemenata. Opoziv je registrovan brojem R/2006/177.
– Renault je posljednji put opozvao Meganea drugog mjeseca 2008. godine. Na 545 primjeraka Meganea RS-a, nisu ugrađeni Isofix nosači dječijeg sjedišta, što je onemogućilo postavljanje Isofix sjedišta, kao ni postavljanje praktične mreže u prtljažnik. Opoziv je registrovan brojem R/2007/188.
Renault Megane Sedan | 1.6 16v (110 KS) | 1.5 dCi (105 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.598 | 1.461 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 81 / 110 | 78 / 105 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 152 / 4.200 | 240 / 2.000 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.686 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.498 / 1.777 / 1.460 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 520 / 1.600 | |||
Maks. brzina (km/h) | 192 | 185 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 10,9 | 11,2 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 9,1 | 5,8 |
jan 21, 2025 0
jan 10, 2025 0
dec 24, 2024 0
dec 24, 2024 0