Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
jan 09, 2010 Adnan Huseinagić Polovni, Renault 0
Renault je sa Scenicom, baš kao svojevremeno i sa Espaceom, napravio mini revoluciju i među kompaktima stvorio novu klasu. Monovolumeni u ovoj klasi su nakon Scenica postali obaveza za svakog proizvođača, a sada nakon više od deset godina od predstavljanja prve generacije Scenica i konzervativno domaće tržište polovnih počinje uviđati izuzetne prednosti ovakvih automobila. Scenic prve generacije, pogotovo nakon redizajna, definitivno je jedna od najpoželjnijih opcija za mlade porodice sa ograničenim budžetom.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom Renaulta – Halilović doo Sarajevo
Nakon početnog šoka koji je izazvao Scenic svojim pojavljivanjem i kada se pokazao kao odličan pionirski pokušaj uvođenja monovolumena među kompakte, jasno je bilo da je rođena nova i izuzetno perspektivna automobilska klasa.
Nakon prvog redizajna porodice Megane, čiji pripadnik je bio i Scenic, 1999. godine Renaultov kompaktni monovolumen također dobiva moderniji izgled. Istovremeno uz mnoštvo poboljšanja i imenom se djelimično distancira od ostalih verzija Meganea, pa se nakon facelifta naziva samo Scenic.
Zahvaljujući provjerenim potezima poput novih i većih prednjih svjetala sa prozirnim staklom, te stop-svjetlima sa novom, također, prozirnijom grafikom, Scenic prve generacije nakon facelifta i danas izgleda kao sasvim moderan automobil.
Osnovne konture zbog kojih je i postao prepoznatljiv su, naravno, zadržane, a visoka karoserija osigurala je obilje prostora u unutrašnjosti. Svi oni kojima karavanske verzije, jednostavno, ne pružaju dovoljno prostora, a veliki monovolumeni su im ili suvišni ili preskupi, vrlo vjerovatno će shvatiti da je idealan kompromis upravo kompaktan monovolumen poput Scenica.
Na tržištu polovnih automobila u Bosni i Hercegovini, kao i u većini ostalih slučajeva, dominiraju konzervativan ukus i filozofija prilikom kupovine automobila. Stoga, nije ni čudno da su Bosanci i Hercegovci u većini “otkrili” monovolumene tek kada su oni postali znatno pristupačniji kao polovni automobili. To je i logično, s obzirom na to da je Scenic bio prvi u ovoj klasi i upravo se nameće kao jedna od najpovoljnijih i, generalno, najboljih opcija prilikom kupovine polovnog monovolumena. Prednosti izuzetno prostrane putničke kabine i kapacitetnog prtljažnika prepoznali su i oni koji se prevozom ljudi bave profesionalno, pa su monovolumeni sve češći prizor i na taksi štandovima.
Konkretno, Scenic kao začetnik ove klase sadrži i same osnove neophodne za uspješan monovolumen.
Naravno, svi dijelovi koji su se mogli preuzeti sa petovratnog Meganea su iskorišteni što je prilično smanjilo troškove održavanja.
Najveću sličnost sa “običnim” Meganeom Scenic pokazuje u uređenju unutrašnjosti. Izgled kokpita u potpunosti je preuzet, te se osjećaj za upravljačem razlikuje tek po visini sjedenja.
Druga faza Scenica, nakon facelifta, uz modernizaciju vanjskog izgleda donijela je i prilično ugodniju i kvalitetniju unutrašnjost.
Iako je novi upravljač znatno uljepšao interijer Scenica, na primjercima sa pređenih oko 100.000 kilometara do izražaja dolazi slabost kojoj rijetko koji proizvođač može naći rješenje. Istrošen obruč upravljača pored sjaja je djelimično promjenio i boju zbog čega unutrašnjost izgleda znatno neurednije.
Slična stvar dešava se i sa ručicom mjenjača, pogotovo na prvim serijama nakon redizajna i sa slabijim paketom opreme. Gumirana i prilično nezgrapna ručica se, također na većini primjeraka neugledno sjaji, a uz nekvalitetnu imitaciju kože oko ručice koja na prevojima puca, stvara se karakter jeftinog i nekvalitetnog automobila.
Ono što uvjerava u suprotno su, definitivno, sjedišta. Tradicionalno su mekana i udobna, a zanimljivo je da na prvi pogled nježne presvlake od tkanine i velura zadržavaju svoje osobine i nakon intenzivnije i dugotrajne upotrebe. Pri kupovini polovnog Scenica preporučljivo je posebno obratiti pažnju na drugi red sjedišta. S obzirom na to da je moguće svako zasebno vaditi, poželjno je provjeriti da li su mehanizmi za uklapanje ispravni, a, također, na odmet nije vađenje sva tri sjedišta i pregled podnice. Nisu rijetki slučajevi kada se ovakvi automobili u pretjeranoj mjeri koriste kao teretni, a takva upotreba uglavnom znači i lošije stanje ovjesa. Ako u prtljažnom prostoru nema pretjeranih ogrebotina ili sličnih tragova nepažnje, vjerovatno je da je takav primjerak služio za ono što je i prvenstveno namijenjen, prevozu porodice i njihovih stvari.
Također, povoljno utječe i činjenica da su ovakvi automobili prije svega odabir porodičnih ljudi koji traže automobil za udobnu i sigurnu vožnju. U većini slučajeva to znači da polovan Scenic neće imati problema sa pretjerano potrošenim elementima ovjesa i kočnica. Vrlo dobru formu Scenic pokazuje i pri detaljnijem pregledu podnice. Referentni primjerak koji je prešao preko 150.000 kilometara nije patio od tragova hrđe ni na zavučenim mjestima gdje se taloži prljavština, so i zemlja.
⇑ Izduvni sistem nema posebno izraženih slabosti. Hrđanje i trošenje katalizatora je unutar fabričkih normi. Veća koncentracija hrđe i eventualnog gubitka funkcije moguća je na dijelovima gdje se nakuplja prljavština. Zahvaljujući dobroj termičkoj zaštiti izduv ne ugrožava okolne elemente.
Površinska hrđa oko glavčina poluosovina i na isturenim dijelovima ovjesa sasvim je uobičajena pojava, a ispod nje svi dijelovi su u dobrom stanju. Naravno, na modelima sa 1,9-litarskim turbodizelskim motorom uslijed veće težine prednjeg dijela može se očekivati veća zračnost ovjesa, a česta je i buka koje uzrokuju potrošene zaptivne gume na stabilizatorima.
Izbor motora kao i uvijek je, prije svega, stvar subjektivnog mišljenja koju određuju afiniteti i potrebe kupca. Ipak, kao preporučljiviji nameće se provjereni 1.4 16v benzinac sa 98 KS, dok je 1.9 dCi turbodizelaš uslijed nekoliko manjih konstrukcijskih propusta s vremena na vrijeme bio razlog posjeta servisu. Ako se tome doda osjetljivost na loš kvalitet goriva i veću težinu koja brže “uništava” prednji ovjes, onda nešto veća potrošnja i tromost benzinca i nisu veliki nedostaci.
⇑ Prostor oko motora u većini slučajeva je prilično uredan. Zbog manjeg habanja preporučljiv je lakši 1.4 motor, a tragovi masnoće mogu biti uzrokovani i curenjem ulja iz vakuum pumpe.
Dakle, mlade porodice kojima je neophodan prostran i praktičan automobil u kojem sigurno žele voziti svoje najdraže, sada definitivno imaju širok izbor. Zahvaljujući pionirima kompaktnih monovolumena poput Scenica, sada se za sasvim razumnu količinu novca može doći do porodičnog automobila koji će uz osnovno održavanje biti poslušan i, prije svega, udoban podanik relativno brojne porodice. U većini slučajeva neće nedostajati osnovnih elemenata opreme poput klima-uređaja i električnih podizača stakala, a uz nešto veću investiciju moguće je “dobaciti” do bolje opremljenih verzija koje su lišene mana neugledne i jeftine unutrašnjosti. S obzirom na standard i potrebe stanovništva, sasvim je jasno da će vrlo brzo polovni monovolumeni biti sve češći prizor na autopijacama, ali i na ulicama.
⇑ Scenic prve generacije još uvijek je prilično atraktivan. Nakon facelifta dobio je i modernji stražnji dio bez viška rasvjetnih tijela.
– Moguće oštećenje i fraktura zgloba na letvi upravljača. Greška je uzrokovana nekonstantnom toplotnom obradom prilikom proizvodnje. U ekstremnim slučajevima kvar ovog zgloba može uzrokovati probleme pri upravljanju automobilom. Opoziv je objavljen 22. februara 1999. godine i obuhvata raspon od 23 serije karoserijskih brojeva.
![]() |
– Moguće je curenje vakuum pumpe kočnog ulja. Ovaj problem bio je specifičan za modele sa 1.9 turbodizelskim F9Q motorom. Zbog ovog mogućeg curenja postojala je mogućnost da ulje od kočnica uđe u servosistem kočnica, što je rezultiralo gubljenjem servoasistencije pri kočenju. Prema evidenciji svi problematični modeli prošli su kroz ovaj opoziv, te je uz zamjenu pumpe pregledan i servosistem kočnica. Opoziv je objavljen 12. januara 2000. godine, a njime je obuhvaćeno 4.422 primjerka.
– Na primjercima sa 1.4 16v benzinskim motorom mogući su problemi koji se manifestuju nemirnim radom u praznom hodu i slabijim odzivom na gas. Na ovim motorima koji su dolazili sa MGI motoriziranim kućištem regulacije gasa i Sirius 34 upravljačkom elektronikom, nemiran rad motora bio je uzrokovan nepravilnim povezivanjem konektora za kućište gasa. Zbog toga dolazilo je do nestabilnosti u radu sistema ubrizgavanja. Opoziv je objavljen 15. februara 2002. godine i obuhvatio je 1.574 primjerka.
– Kod Scenica sa turbodizelskim 1.9 F9Q motorom u verzijama 732 i 740 postoji mogućnost od curenja goriva. Ovaj rizik izražen je kod primjeraka gdje povratni vod goriva prolazi blizu alternatora i dolazi sa njim u kontakt. Problem je riješen zamjenom ili boljim smještajem ovih crijeva. Prilikom kupovine polovnog savjetuje se provjeravanje stanja ovog crijeva i njegova zategnutost. Opoziv je objavljen 14. decembra 2001. godine, a obuhvatio je 3.586 primjeraka.
– U rijetkim slučajevima izražena je mogućnost da nosači prednjih stabilizatora mogu doći do granice pucanja. Pri pregledu polovnog savjetuje se detaljniji pregled stabilizatora i nosača gdje se mogu pojaviti minijaturne frakture. Opoziv je objavljen 10. januara 2002. godine i obuhvatio je 205 primjeraka.
Renault Scenic | 1.4 16v (98 KS) | 1.9 dCi (102 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.390 | 1.870 | ||
Snaga motora (kw / KS) | 72 / 98 | 75 / 102 | ||
Obr. moment (Nm – obr / min) | 127 / 3.750 | 200 / 1.500 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.580 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.170 / 1.700 / 1.680 | |||
Zapr. prtljažnika (l) | 410 / 1.800 | |||
Maks. brzina (km/h) | 173 | 173 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 12,9 | 12,8 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 7,1 | 5,9 |
Renault Scenic | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.4 16v (98 KS) | 1.9 dCi (102 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 485 KM | 605 KM | ||
Klinasti remen | 49 KM | 68 KM | ||
Svjećice | 92 KM | – | ||
Grijači | – | 268 KM | ||
Mot. ulje (5 l) | 99 KM | 99 KM | ||
Uljni filter | 33 KM | 33 KM | ||
Zračni filter | 39 KM | 41 KM | ||
Filter za gorivo | 36 KM | 147 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 165 KM | 165 KM | ||
Disk – pločice (zadnje) | 193 KM | 193 KM | ||
Ukupno | 1.191 KM | 1.619 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.4 16v (98 KS) | 1.9 dCi (102 KS) | ||
Pumpa za vodu | 255 KM | 255 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | – | 125 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 333 KM | 333 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) sa ležajevima | 853 KM | 853 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 456 KM | 456 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 425 KM | 425 KM | ||
Krajnice (par) | 320 KM | 320 KM | ||
Lafete | 385 KM | 385 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 1.120 KM | 1.120 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 1.110 KM | 1.110 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 230 KM | 230 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 458 KM | 458 KM | ||
Set kvačila | 660 KM | 705 KM | ||
Hladnjak motora | 565 KM | 885 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 300 KM | 300 KM | ||
Far (prednji) | 445 KM | 445 KM | ||
Far (zadnji) | 175 KM | 175 KM | ||
Vanjski retrovizor | 470 KM | 470 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 640 KM | 640 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 625 KM | 625 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 175 KM | 175 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Renault |
Renault Scenic | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.4 16v (98 KS) | 1.9 dCi (102 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 212 – 272 KM | 282 – 305 KM | ||
Klinasti remen | 15 – 33 KM | 20 – 46 KM | ||
Svjećice | 18 – 30 KM | – | ||
Grijači | – | 80 – 160 KM | ||
Mot. ulje (4 l) | 45 – 50 KM | 45 – 50 KM | ||
Uljni filter | 8 – 14 KM | 8 – 14 KM | ||
Zračni filter | 16 – 24 KM | 13 – 17 KM | ||
Filter za gorivo | 13 – 32 KM | 18 – 103 KM | ||
Ulje za mjenjač (1 l) | 12 – 33 KM | 12 – 33 KM | ||
Ulje za kočnice (0,5 l) | 7 – 10 KM | 7 – 10 KM | ||
Pumpa za vodu | 66 – 74 KM | 83 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 30 KM | 30 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 86 – 104 KM | 86 – 104 KM | ||
Disk – pločice (zadnje) | 77 – 110 KM | 104 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 87 – 140 KM | 204 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 177 KM | 174 KM | ||
Manžetne do mjenjača | 16 KM | 16 KM | ||
Kugle | 35 KM | 35 KM | ||
Krajnice | 23 – 48 KM | 23 – 48 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 87 KM | 87 KM | ||
Ležajevi (prednji par) sa ABS senzorom | 384 KM | 384 KM | ||
Set kvačila | 207 – 330 KM | 444 – 510 KM | ||
Hladnjak motora | 158 KM | 354 KM | ||
Far (prednji) | 137 – 217 KM | 137 – 217 KM | ||
Far (zadnji) | 66 KM | 66 KM | ||
Vanjski retrovizor | 77 – 100 KM | 77 – 100 KM |
Renault Scenic 1.4 16v (98 KS) | Cijena | ||
Castrol GTX3 Magnatec (4 l) | 39 KM | ||
Optima Power HC (4 l) | 46 KM | ||
Shell Helix Plus (4 l) | 46 KM | ||
Liqui Moly Leichtlauf (5 l) | 57 KM | ||
Mobil 1 Super 3 (4 l) | 58 KM | ||
Total Quartz 7000 (4 l) | 64 KM | ||
. | |||
Renault Scenic 1.9 dCi (102 KS) | Cijena | ||
Castrol TXT Softec (5 l) | 90 KM | ||
INA Millenium (4 l) | 84 KM | ||
Shell Helix Ultra (4 l) | 88 KM | ||
Liqui Moly Diesel HighTech (5 l) | 61 KM | ||
Valvoline Synpower (4 l) | 72 KM | ||
Total Quartz 9000 (4 l) | 108 KM | ||
. |
Renault Scenic pokretan benzinskim 1,4-litarskim motorom zadovoljiće se kvalitetnim polusintetičkim motornim uljima viskoziteta 10W-40. Viskozitet 5W-40 ili 10W-40 biće dovoljan varijanti koju pokreće 1,9-litarski turbodizelski motor. Redovne izmjene mnogo su bitnije za dugotrajnost i dobro podmazivanje motora od samog izbora proizvođača ulja.
jan 10, 2025 0
dec 24, 2024 0
dec 24, 2024 0
dec 19, 2024 0