Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
apr 25, 2011 Adnan Huseinagić Polovni, Renault 0
Scenic je prilično zastupljen na tržištu polovnih vozila u Bosni i Hercegovini. Dostupni su modeli sa 1,5-litarskim i 1,9-litarskim dCi modelima, dok su najčešći oni pogonjeni 1,6-litarskim benzincem. Kod dizelaša potrebno je pažnju obratiti na osjetljivi EGR ventil, dok se najbolje zadržati na modelima koji su kupljeni i održavani u Bosni i Hercegovini.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom za Renault – Halilović doo Sarajevo
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Renault je svoj imidž gradio i razvojem monovolumena. Scenic je svakako najzanimljiviji, jer je upravo na njemu odnos uloženo-dobiveno možda i najbolji na tržištu monovolumena. Kupcima polovnih vozila sada je najzanimljiviji Scenic druge generacije predstavljen 2003. godine. Izgledom je i danas prihvatljiv, konzervativan, sasvim iskoristiv, ali i prilično dobro opremljen. U ovoj klasi, oprema je svakako jedna od bitnijih stavki, a Scenic je upravo u tom segmentu u prednosti u odnosu na ostale automobile, jer su kao novi većinom kupovani sa izdašnim paketima opreme.
⇑ U našoj zemlji najzastupljeniji su modeli sa 1,6-litarskim benzincem. Sa 110 KS, ovaj motor se dokazao kao najpouzdaniji u ovom automobilu. Cijena opremljenijeg Scenica sa ovim motorom je oko 14.000 KM.
Štaviše, kupci ovakvih automobila u našoj zemlji su se najčešće opredjeljivali na benzince i to na one pogonjene 1,6-litarskim šesnaestventilcem sa 110 KS. Inače, serviseri u ovlaštenim servisima nisu primijetili nikakve standardne probleme sa tim motorom, tako da je jasno da su kupci opravdano žrtvovali litar ili dva veću potrošnju, ali su imali potpuno pouzdan motor. Naravno, daleko od toga da ostali motori nisu pouzdani, ali mali benzinac je očito prepoznat kao onaj koji ima uvjerljivo najmanje nedostataka. Pored njega dostupni su i modeli sa 1,5-litarskim dCi motorom sa 85 KS i 1,9-litarskim dCi motorom sa 130 KS. Slabiji je nešto zastupljeniji, ali na oba motora je izražen isti problem. Naime, prilično je osjetljiv takozvani EGR ventil ili ventil iz sistema recirkulacije izduvnih gasova, pa je moguće da graničnik kojim kontroliše propuštanje izduvnih gasova ostane blokiran čime se povećava potrošnja, te motor izgubi dio snage. Zanimljivo je to da su serviseri napomenuli da se problem sa EGR ventilom dešava isključivo kod modela koji nisu kupljeni u Bosni i Hercegovini.
⇑ Na prilično osjetljivom ventilu iz sistema recirkulacije izduvnih gasova (EGR), moguće je da graničnik kojim se kontroliše propuštanje izduvnih gasova ostane blokiran. Ovaj problem je karakterističan za modele koji su uvezeni kao polovni u Bosnu i Hercegovinu.
Također, na uvezenim primjercima evidentirani su i neki elektronski problemi koji nisu karakteristični za automobile koji su kupljeni u Bosni i Hercegovini. Naime, mehanizam koji zateže sajlu u elektromagnetnom sistemu parkirne kočnice, kakav je na svim opremljenijim Scenicima, podložan je mehaničkom kvaru. U tom slučaju najčešće se ošteti sajla i mehanizam koji se nalazi na zadnjoj osovini u posebno konstruisanoj zaštitnoj kutiji. Potrebna je zamjena svih elemenata elektromagnetne kočnice. Naravno, to uključuje i zamjenu računara koji je odgovaran za slanje signala za aktiviranje i deaktiviranje parkirne kočnice. Cijena zamjene tih elemenata u ovlaštenom servisu je vrlo visoka. Naime, osposobljavanje parkirne kočnice košta nešto više od 1.500 KM. Međutim, zabilježene su intervencije i na onim primjercima gdje je potrebno zamijeniti samo sajlu parkirne kočnice. U tom slučaju, cijena je radikalno manja, jer se ne mijenja ni mehanizam, ni računar koji upravlja parkirnom kočnicom, nego samo sajla. Cijena zamjene sajle parkirne kočnice je tridesetak KM.
⇑ Serviseri su zabilježili da se na uvezenim modelima oštećuje mehanizam koji zateže sajlu u elektromagnetnom sistemu parkirne kočnice. Potrebna je zamijena elektromagnetnog sistema koja košta oko 1.500 KM.Dakle, ukoliko ste kupac Scenica, najbolje bi bilo da se zadržite na primjercima koji su kupljeni i održavani u Bosni i Hercegovini. Zanimljivo je i to što su se na nekim evropskim tržištima kupci susretali i sa brojnim elektronskim problemima u kabini. Recimo, podizači za stakla su prestajali funkcionirati, zabilježeni su čak i problemi sa karticama za paljenje motora, i to isti onakvi kakve su imali vlasnici Laguna proizvedenih do 2005. godine. Svakako, Scenic je značajno unaprijeđen tokom redizajna u toku 2006. godine. Pored diskretnih stilskih izmjena i prilagođavanja motora nižoj emisiji CO2, Scenic je djelimično rekonstruisan i u kabini. Od tada se ugrađuju nešto kvalitetniji materijali na sjedištima, dijelovi konzole su obloženi, barem na izgled i na dodir, prijatnijom gumiranom plastikom, a vanjski zvukovi su dodatno utišani nešto bogatijim slojem izolacionog materijala. Svakako, kupovina ovakvog polovnog automobila bi se, prema mogućnostima, trebala ograničiti na modele proizvedene nakon redizajna.
Renault je započeo proizvodnju druge generacije Scenica 2003. godine. Međutim, model je redizajniran već 2006. godine kada su otklonjeni osnovni nedostaci koji su bili izraženi na onom sa početka proizvodnje. Novi model je najlakše prepoznati po nešto drugačijem prednjem dijelu, a i svi noviji modeli su bogatije opremljenij od onih prije redizajna.
Renault Scenic II | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.6 16v (110 KS) | 1.5 dCi (85 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 285 KM | 274 KM | ||
Klinasti remen | 49 KM | 49 KM | ||
Svjećice | 63 KM | – | ||
Grijači | – | 99 KM | ||
Mot. ulje (5 l) | 59 KM | 59 KM | ||
Uljni filter | 12 KM | 12 KM | ||
Zračni filter | 33 KM | 44 KM | ||
Filter za gorivo | 19 KM | 133 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 135 KM | 135 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 124 KM | 124 KM | ||
Ukupno | 779 KM | 929 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.6 16v (110 KS) | 1.5 dCi (85 KS) | ||
Ulje za mjenjač (2 l) | 32 KM | 32 KM | ||
Ulje za kočnice (0,25 l) | 5 KM | 5 KM | ||
Pumpa za vodu | 210 KM | 210 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 46 KM | 46 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 190 KM | 190 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 330 KM | 330 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 302 KM | 302 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 284 KM | 284 KM | ||
Krajnice | 240 KM | 240 KM | ||
Lafete | 382 KM | 382 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 446 KM | 412 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 901 KM | 446 KM | ||
Manž. na homokin. zglobu (par) | 194 KM | 168 KM | ||
Manž. do mjenjača (par) | 216 KM | 216 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 362 KM | 362 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 238 KM | 238 KM | ||
Set kvačila | 250 KM | 253 KM | ||
Hladnjak motora | 414 KM | 414 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 223 KM | 223 KM | ||
Far (prednji) | 476 KM | 476 KM | ||
Far (zadnji) | 171 KM | 171 KM | ||
Vanjski retrovizor | 505 KM | 505 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 484 KM | 484 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 491 KM | 491 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 69 KM | 69 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 69 KM | 69 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Renault – Halilović doo Sarajevo |
U svakom slučaju, polovni Scenic se na našem tržištu polovnih automobila može kupiti za malo više od desetak hiljada KM. Naravno, radi se o modelu sa benzinskim motorom i to sa samog početka proizvodnje i sa dvjestotinjak hiljada kilometara na “satu”.
Sa druge strane, model nakon redizajna, sa barem dvostruko manjom kilometražom i izvrsnim 1,9-litarskim dizelskim motorom sa 130 KS, te bogatom opremom prodaje se za nešto više od 17.000 KM. Istina, nije puno! Puno manji i puno stariji automobili se prodaju po istim cijenama.
Razlog za tako nisku cijenu ne krije se u Scenicovoj nepouzdanosti ili njegovom imidžu. Naprotiv, Scenic je konstruisan na platformi Meganea protekle generacije, što znači da sa njim dijeli i elemente ovjesa, i mjenjače, i motore, a na koncu i cijenu.
Naime, i kao nov, Scenic je bio malo skuplji od Meganea, tako da se upravo takav odnos prenio i u svijet polovnih automobila. Dakle, ovo je možda najprivlačniji i najprihvatljiviji monovolumen srednje klase. Postoje i japanski i njemački konkurenti, ali oni su značajno skuplji, te svu dodatnu opremu naplaćuju puno više od Renaulta.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Na koncu, polovni Scenic proizveden nakon redizajna iz 2006. godine je danas sasvim prijatan porodični monovolumen. Štaviše, i benzinski i dizelski modeli su prilično popularni, pa je i izbor među polovnim dovoljno bogat.
Scenic druge generacije opozvan je ukupno četiri puta. Tri opoziva su se odnosila na modele proizvedene prije redizajna iz 2006. godine.
– Renault je prvi put opozvao Scenica u petom mjesecu 2006. godine. Opozvano je ukupno 93.289 primjeraka proizvedenih od februara 2003. godine do decembra 2005. godine. Problem je identifikovan na nosačima zadnjih sigurnosnih pojaseva koji nisu bili adekvatno pričvršćeni. Na svim opozvanim primjercima zamijenjeni su vijci, a nosači su pričvršćeni prema specifikacijama iz Renaulta. Opoziv je registrovan oznakom R/2006/045.
– Scenic je drugi put opozvan u šestom mjesecu 2006. godine. Zapravo, opozvano je 57.995 primjeraka Scenica i Meganea druge generacije zbog nedostatka graničnika na pedali kočnice. Naime, pedala nije pružala dovoljno otpora, te u slučaju da je pritisnuta do kraja, “propala bi” te bi se značajno smanjila kočna sila. Na opozvanim primjercima potpuno je zamijenjen mehanizam kojim se aktiviraju kočnice. Opoziv je registrovan oznakom R/2006/078.
– Treći put opozvano je 5.354 primjerka Scenica i Meganea druge generacije. Opozvani su krajem decembra 2006. godine, a posjeta servisnom centru je bila neophodna zbog oštećenog mehanizma za podešavanje nagiba naslonjača na prednjim sjedištima. Štaviše, na nekim primjercima bio je oštećen i cijeli metalni nosač sjedišta. Servisni centri su zamijenili mehanizam i osposobili pomijeranje naslonjača na svim opozvanim primjercima. Opoziv je registrovan oznakom R/2006/177.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
– Scenic je posljednji put opozvan u oktobru 2009. godine. Opozvana su 34.403 primjerka proizvedena od januara 2006. godine do marta 2007. godine. Na opozvanim primjercima nije pravilno radio servouređaj na upravljaču. Problem je identifikovan na centralnom kompjuteru koji su serviseri reprogramirali, te tako osposobili servouređaj upravljača.
Renault Scenic II | 1.6 16v (110 KS) | 1.5 dCi (85 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.598 | 1.461 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 81 / 110 | 60 / 85 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 152 / 4.200 | 185 / 2.000 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.685 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.260 / 1.810 / 1.620 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 430 / 1.840 | |||
Maks. brzina (km/h) | 185 | 165 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 12,5 | 15,7 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 7,2 | 5,0 |
jan 10, 2025 0
dec 24, 2024 0
dec 24, 2024 0
dec 19, 2024 0