Osvježeno 8 Jula, 2025 9:38 PM
dec 02, 2010 Adnan Huseinagić Polovni, Renault 0
Simpatični Renaultov model Twingo ugledao je svjetlo dana 1992. godine, a iako se na samom početku proizvodnje susretao sa mnogim problemima, svojom prepoznatljivošću održao se u životu čak četrnaest godina. U toku tih četrnaest godina u Twingu je zamijenjen stari 1,3-litarski motor sa modernijim 1,2-litarskim, a kada su ga svi kudili zbog problema sa elektroinstalacijama i problema sa hrđom, Renault je napravio redizajn koji je ispravio sve nepravilnosti. Upravo zbog toga, kupovina polovnog Twinga trebala bi se bazirati na modele poslije redizajna koji je urađen 2001. godine.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom Renaulta – Halilović doo Sarajevo
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Dolaskom Twinga 1992. godine, gradski automobili dobili su sasvim novo značenje. Mali “Reno” donio je potpunu transformaciju klase i postao je prvi mali gradski automobil koji je “ličio na nešto”. Za razliku od svih ostalih gradskih automobila iz tog doba, Twingo je umjesto bezlične, “kockaste” karoserije, imao izgled koji je prvenstveno bio neobičan, ali u isto vrijeme bio je simpatičan i zanimljiv. Upravo zbog izgleda, malih dimenzija, malih motora i fleksibilne unutrašnjosti, Twingo se smatra jednim od najuspješnijih gradskih automobila.
Twingo se na tržištu novih zadržao više od 15 godina, što znači da je koncepcija i konstrukcija napravljena 1992. godine ostala dovoljno moderna čak i u 21. vijeku i to do 2007. godine kada je predstavljena druga generacija Twinga. Naravno, popularnost koju je Twingo pokupio nije “isparila”, pa je i nakon “izlaska” sa proizvodnih traka još uvijek veoma poželjan polovni automobil.
Unutrašnjost je također odigrala veliku ulogu u popularizovanju malog Renaulta, pa za to vrijeme neobične oble linije, digitalna instrument-tabla kao i neobično mnogo prostora za automobil tih dimenzija, Twinga su distancirali od svih ostalih.
Pored toga, zanimljivo je da se gotovo niko nije žalio na kvalitet materijala u unutrašnjosti, a Renaultova funkcionalnost je u ovom primjeru “nadvladala fiziku”, pa zbog pomičnih stražnjih sjedišta, u Twinga komforno mogu sjesti četiri osobe, naravno, na “štetu” prtljažnika.
⇑ Iako je unutrašnjost Twinga dizajnirana početkom devedesetih godina proteklog stoljeća, čak i danas se smatra dovoljno modernom. Tadašnji dizajneri su na veoma malom prostoru uspjeli napraviti moderne oblike, koji su vješto skrili jeftinoću tvrde, ali izdržljive plastike.
“Poželjnosti” je pored neobično velikog prostora u unutrašnjosti i zaista drugačijeg izgleda od svih drugih doprinijela i izdržljivost sa kojom se hvali većina vlasnika Twinga. Naime, iako je to mali automobil sa malim motorom, konstrukcija će, bez pretjerivanja, izdržati sve napore koji mogu zadesiti Twinga u gradu za koji je i koncipiran. Modeli sa početka proizvodnje i nisu bili tako dobri, tačnije, bili su loši, a nakon testa njemačkog Autobilda i postavljanja smrskanog Twinga na naslovnu stranicu magazina, Renault je potpuno rekonstruisao karoseriju, posebno A stubove koji su bili vrlo slabi, i nesigurnog Twinga razumno ojačao.
⇑ Nakon što je AutoBild postavio smrskanog Twinga na naslovnicu magazina, Renault je posebnu pažnju obratio na sigurnost putnika. Naravno, ojačanja karoserije svakako su bila primarna, mali Renault je dobio i opciju ugradnje zračnih jastuka. Mogla su se naručiti samo prednja dva, a modeli od 1998. godine u opciji su imali i bočne zračne jastuke.
Za početak u ponudi je bila verzija sa 1,3-litarskim motorom. Taj motor nije bio među modernijim tih godina, jer je preuzet iz Renaulta 5, a malo je dorađen za Twinga. Tri godine nakon početka proizvodnje stari motor zamijenjen je sasvim novim, 1,2-litarskim koji uz pomoć osam ventila razvija nešto manje od 60 KS. Taj se motor za sve ove godine na tržištu dokazao kao veoma izdržljiv i pouzdan, a do sada je zabilježen samo jedan “standardni” problem. Naime, zbog nekvalitetnog termoprekidača i nekvalitetnog hladnjaka, dešavalo se da dođe do pregrijavanja i krivljenja glave motora, što je dalje donosilo velike troškove popravke. Pored tih problema na motoru, Twingo je također bio sklon iritantnim problemima sa elektroinstalacijama kao što su elektromotori za brisače, alternatori, razvodnik paljenja, problemi sa blokadom motora i slično. Renault je bio potpuno svjestan tih dječijih bolesti i nedostataka, pa je početkom novog milenijuma napravio redizajn koji je ispravio gotovo sve greške.
Mali 1,2-litarski motori dokazali su se kao veoma izdržljivi u praksi. Osnovna razlika između motora je broj ventila, kao i način održavanja. Na motoru sa 8 ventila potrebna je promjena svjećica nakon 60.000 kilometara, dok je na 16-ventilskom motoru ista promjena potrebna nakon 30.000 pređenih kilometara.
Pored minorno “vidljivog” uljepšavanja, redizajn je mnogo više bio zastupljen na ispravljanju grešaka koje su bile na prvoj verziji, ali i predstavljanju novog motora. Tačnije, predstavljeni motor bio je isti, ali je imao dvostruko više ventila, što je i snagu podiglo za više od 15 KS. Naravno, prilično spori Twingo postao je nešto brži, čak su ga neki zvali i gradskim “zvrkom”, ali on je i u toj verziji bio daleko od automobila za kojeg se može reći da je brz. Twingo je sa tim motorom bio mnogo upotrebljiviji, jer veća maksimalna brzina kao i mnogo dinamičnija vožnja, dopuštali su aktivnu vožnju i na otvorenim putevima. Zanimljivo, snažniji motor troši manje goriva u odnosu na onaj sa 60 KS, ali u isto vrijeme mnogo je zahtjevniji za održavanje, stoga, kupovina modela sa ovim motorom nije preporučljiva ukoliko je korišteni primjerak prešao više od stotinjak hiljada kilometara. Osnovni i najveći problem sa tim motorom je indukcioni kalem poznatiji kao “bobina”, koji ne može izdržati eksploataciju dužu od 50.000 kilometara.
Rijetki problemi sa Twingom koji tokom godina eksplatacije isplivaju na površinu tiču se elektroinstalacija. Pokvaren električni motor prednjeg brisača nije iznenađenje, ali iznenađenje jeste cijena od 470 KM koliko je potrebno izdvojiti za novi dio, te 20 KM za izmjenu. Također, na modelima sa slabijim motorom problem je predstavljao rashladni sistem koji je na spojevima puštao rashladnu tečnost. To je vremenom dovodilo do prekomjernog toplotnog naprezanja glave motora. Snažniji motor imao je problem sa “bobinom” koja ne može izdržati eksplataciju dužu od 50.000 kilometara, ali 186 KM koliko je potrebno za izmjenu i nije previsok izdatak.
Što se tiče ostalih sklopova, svi su poprilično dugovječni, a ovjes, kočnice i slični elementi koji direktno utječu na vožnju vrlo su izdržljivi. Naravno, pri kupovini polovnog potrebno je provjeriti stanje kugli, krajnica, kao i cijelog izduvnog sistema, jer se nerijetko desi da izduvni sistem zahvati hrđa, pa je potrebna izmjena. Na modelima sa samog početka proizvodnje, koje svakako treba izbjegavati, hrđa je bila prilično izražen problem, jer je “napadala” gotovo cijeli donji dio, kao što su pragovi, blatobrani i slično. Kao i sve ostale “bolesti”, nakon redizajna otklonjena je i ta, pa modeli proizvedeni nakon 2000. godine neobično dobro odolijevaju svim “torturama”. Međutim, čak i nakon redizajna Renault nije uspio rješiti problem preslabe konstrukcije i zaštite motora.
⇑ Primjerci prije redizajna teško su odolijevali vanjskim utjecajima, što je značilo pojavljivanje hrđe na donjem dijelu automobila. Nakon redizajna svi problemi sa hrđom su otklonjeni, pa manje-više donji dio svih redizajniranih modela izgeda kao sa primjerka na slici.
U slučaju direktnog sudara, iako putnici ostanu prilično dobro zaštićeni, slaba konstrukcija nije u stanju zadržati energiju koja se prenese na prednji dio automobila. Rezultat toga je mnogo polomljenih elemenata motora, hladnjaka, kao i svih ostalih sklopova ispod prednjeg poklopca. Naravno, nepotrebno je napominjati da treba bježati “glavom bez obzira” od modela za koje se ispostavi da su imali udes.
Zbog inovativnosti Renaultovih inženjera, Twingo je početkom devedesetih bio opremljen raznim dodacima, koji su se inače, uz “masnu” doplatu, mogli naručiti u skupljim automobilima. Jedan od inovativnih elemenata je svakako veliki otvor na krovu. U vrućim ljetnim danima otvor je odlična zamjena za klimu, a zbog kvalitetno skrojene kože, nisu zabilježeni ozbiljniji problemi.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Iako nastao početkom devedesetih godina proteklog stoljeća, mali Twingo, još uvijek, svojim čudnim oblikom zadovoljava većinu “dizajnerskih standarda” današnjice, pa izgled, zbog kojeg je postao tako prepoznatljiv, i dalje igra veliku ulogu pri kupovini. Pored privlačnog izgleda, Twingo se dokazao i kao veoma izdržljiv, posebno nakon redizajna kada su gotovo sve greške otklonjene, a kvalitet podignut na mnogo viši nivo. Štaviše, Twingo zbog malih dimenzija tek danas dolazi do punog izražaja, kada postaje pravi šampion parkiranja i probijanja kroz gradske centre pune automobila.
Iako je na tržištu bio četrnaest godina, Twingo je samo dva puta opozvan i to u malom broju primjeraka. Prvi opoziv odnosio se na pogrešan “setup” kompjutera koji kontroliše aktiviranje zračnih jastuka, a drugi na brave na vratima.
![]() |
– Prvi opoziv bio je u septembru 2000. godine, a registrovan je pod oznakom R2000/072. Odnosio se na zračne jastuke koji su se, zbog nepravilno podešenog kompjutera koji kontroliše njihov rad, mogli aktivirati bez ikakvog razloga. S obzirom na to da je greška rano otkrivena, opozvana su samo tri automobila, a problem je otklonjen postavljanjem novog kompjutera.
– Drugi opoziv desio se u martu 2002. godine i registrovan je pod oznakom R2001/161. Opoziv se ticao mehanizma za zaključavanje vrata, koji zbog greške nije mogao zaključati vozilo. Kvar je otklonjen postavljanjem novog mehanizma i to na 1.449 primjeraka.
Renault Twingo | 1.2 8v (60 KS) | 1.2 16v (75 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.149 | 1.149 | ||
Snaga motora (kw / KS) | 44 / 60 | 55 / 75 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 93 / 2.500 | 105 / 4.250 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / doboš | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.350 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 3.430 / 1.630 / 1.420 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 170 / 1.095 | |||
Maks. brzina (km/h) | 150 | 168 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 16,4 | 11,7 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 6,0 | 5,9 |
Renault Twingo | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.2 8v (60 KS) | 1.2 16v (75 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 340 KM | 467 KM | ||
Klinasti remen | 28 KM | 25 KM | ||
Svjećice | 52 KM | 72 KM | ||
Mot. ulje | 77 KM | 77 KM | ||
Uljni filter | 35 KM | 35 KM | ||
Zračni filter | 34 KM | 34 KM | ||
Filter za gorivo | 36 KM | 36 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 120 KM | 120 KM | ||
Ukupno | 722 KM | 866 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.2 8v (60 KS) | 1.2 16v (75 KS) | ||
Ulje za mjenjač | 50 KM | 50 KM | ||
Ulje za kočnice | 16 KM | 16 KM | ||
Pumpa za vodu | 305 KM | 305 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 75 KM | 136 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 320 KM | 320 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 253 KM | 213 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 330 KM | 460 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 315 KM | 315 KM | ||
Krajnice (par) | 312 KM | 312 KM | ||
Lafete | 444 KM | 444 KM | ||
Kugle | 292 KM | 292 KM | ||
Homok. zglob (lijevi) | 386 KM | 386 KM | ||
Homok. zglob (desni) | 427 KM | 427 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 280 KM | 280 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 374 KM | 374 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 351 KM | 351 KM | ||
Set kvačila | 404 KM | 404 KM | ||
Hladnjak motora | 434 KM | 434 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 328 KM | 255 KM | ||
Far (prednji) | 695 KM | 695 KM | ||
Far (zadnji) | 280 KM | 280 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 504 KM | 504 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 316 KM | 316 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 170 KM | 170 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Renault |
Renault Twingo | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.2 8v (60 KS) | 1.2 16v (75 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 19 KM | 34 KM | ||
Klinasti remen | 10 KM | 11 KM | ||
Svjećice | 24 KM | 24 KM | ||
Mot. ulje (4 l) | 37 KM | 37 KM | ||
Uljni filter | 11 KM | 13 KM | ||
Zračni filter | 13 KM | 19 KM | ||
Filter za gorivo | 13 KM | 13 KM | ||
Ulje za mjenjač | 7 KM | 7 KM | ||
Ulje za kočnice | 7 KM | 7 KM | ||
Pumpa za vodu | 67 KM | 67 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 32 KM | 32 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 25 KM | 39 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 38 KM | 38 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 185 KM | 185 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 15 KM | 15 KM | ||
Manžetne do mjenjača | 16 KM | 16 KM | ||
Kugle | 13 KM | 13 KM | ||
Krajnice (par) | 25 KM | 25 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 34 KM | 34 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 36 KM | 36 KM | ||
Set kvačila | 129 KM | 129 KM | ||
Far (prednji) | 60 KM | 70 KM | ||
Far (zadnji) | 60 KM | 60 KM | ||
Vanjski retrovizor | 75 – 95 KM | 75 – 95 KM |
jul 07, 2025 0
jul 02, 2025 0
jul 01, 2025 0
jun 27, 2025 0