Osvježeno 6 Decembra, 2023 2:38 AM
aug 07, 2013 Adnan Huseinagić Polovni, Seat 0
Leon druge generacije je pouzdan automobil. Prilikom kupovine polovnog provjerite stanje izolacionog materijala između prostora motora i kabine, i provjerite silent blokove.
Dolaskom treće generacija Seata Leona, popularna druga generacija našla se u prvim redovima među pouzdanim i povoljnim polovnim automobilima. Popularnost ovog modela je neupitna. Teško je zamisliti bilo koga ko raspolaže sa više od 13.000 KM, a ne razmišlja upravo o Leonu.
Nije tajna da je ovaj automobil ipak namijenjen specifičnijim kupcima, ali uz krajnje jedinstven izgled koji još od početka prati popularni slogan “Auto Emocion”, dolazila je tehnika poznatog automobila koji se nekako sviđao potpuno suprotnom tipu vozača.
U kabini je sve izdržljivo i uklopljeno kao i na svakom Volkswagenu. Elementi su itekako izdržljivi, pa se nećete susretati sa slomljenim ručicama, tasterima i slično.
Leon druge generacije je kao Golf pete generacije. Sve ono što je skriveno ispod plastike i lima uobičajenog Golfa, može se naći i ispod plastike i lima “neuobičajenog” Leona. Stoga dolazimo na najvažniju pouku priče o polovnom Leonu. Troškovi održavanja ovog automobila su praktično isti kao i troškovi održavanja Golfa, osnovni problemi koji su karakteristični za određene mehaničke sklopove na Golfu preneseni su i na Leona, pa je tako i kompletna priča o polovnom Leonu praktično ispričana već kada smo u kategoriji polovni obrađivali Golfa.
Seat Leon | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.2 TSI (105 KS) | 1.9 TDI (105 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 800 KM | 590 KM | ||
Klinasti remen | 86 KM | 86 KM | ||
Svjećice | 141 KM | – | ||
Grijači | – | 160 KM | ||
Motorno ulje (5 l) | 130 KM | 130 KM | ||
Uljni filter | 22 KM | 25 KM | ||
Zračni filter | 42 KM | 42 KM | ||
Filter za gorivo | 42 KM | 74 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 157 KM | 157 KM | ||
Ukupno | 1.420 KM | 1.264 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.2 TSI (105 KS) | 1.9 TDI (105 KS) | ||
Ulje za mjenjač | 143 KM | 89 KM | ||
Ulje za kočnice | 51 KM | 51 KM | ||
Pumpa za vodu | 164 KM | 164 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 280 KM | 280 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 280 KM | 280 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 409 KM | 409 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 409 KM | 409 KM | ||
Kugle | 91 KM | 91 KM | ||
Krajnice | 91 KM | 91 KM | ||
Lafete | 241 KM | 241 KM | ||
Homokin. zglob | 731 KM | 731 KM | ||
Manžetna na hom. zglobu (par) | 57 KM | 57 KM | ||
Manžetne do mjenjača | 57 KM | 57 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 430 KM | 430 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 430 KM | 430 KM | ||
Set kvačila | 831 KM | 831 KM | ||
Hladnjak motora | 491 KM | 491 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 431 KM | 431 KM | ||
Far (prednji) | 361 KM | 361 KM | ||
Far (zadnji) | 197 KM | 197 KM | ||
Vanjski retrovizor | 437 KM | 437 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 628 KM | 628 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 493 KM | 493 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 127 KM | 127 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 127 KM | 127 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Seat – ASA PSS doo Sarajevo |
Iako je 1,2-litarski TSi stigao tek prije četiri godine, za kratko vrijeme je postao jedan od najpopularnijih motora u Leonu, tako da se danas i na tržištu polovnih može izabrati između velikog broja modela pokretanih ovim motorom. Birajte modele sa pravilnom historijom servisiranja i sa što manjim brojem kilometara.
Kao što se može i pretpostaviti, odnos benzinaca i dizelaša na tržištu je prilično izjednačen, no od kada se u Leona počeo ugrađivati 1,2-litarski TSI motor, kupci su zbog niske cijene i zadovoljavajuće snage počeli masovnije kupovati upravo primjerke pogonjene ovim motorom. Nije teško vidjeti na ulici Leona sa znakom TSI na poklopcu prtljažnika, a u većini slučajeva iza ovog znaka krije se 1,2-litarski turbomotor. No, problemi koji su direktno vezani za izgled i pojedina specifična tehnička rješenja Leona druge generacije, definitivno postoje.
Jedan od rijetkih problema je curenje vode u prostor motora tokom pranja automobila ili prirodnih padavima. Problem se rješava lijepljenjem dodatne izolacijske trake na rubove plastičnog dijela ispred vjetrobranskog stakla.
Nije tajna da je Seat još na početku proizvodnje ovog automobila imao problema sa izolovanjem prostora motora. Kupci su se žalili na to da voda prodire u prostor motora kada pada kiša, pa čak i kada peru automobil. Otkriveno je da se voda zadržava ispod plastike između vjetrobranskog stakla i poklopca motora, a vremenom pronađe put do prostora motora gdje natapa izolacioni materijal između motora i kabine. Upravo zbog toga nije neobično vidjeti Leona sa oštećenim i nagriženim izolacionim materijalom između prostora motora i kabine. Seat je rješavao problem ugradnjom novog izolacionog materijala ispod plastike koja se nalazi između vjetrobranskog stakla i prostora motora, ali izgleda da tako problem nije riješen. Na koncu ispostavlja se da je najjednostavnije u sopstvenoj režiji skinuti plastiku i postaviti dodatni izolacioni materijal na rubove.
Ispod zadnjeg desnog nosača plastičnog poklopca prtljažnika nalazi se provodnik za vodu za zadnje brisače. Ukoliko pronađete vodu u prtljažniku, dodatno izolirajte provodnik.
Prilikom kupovine ovog automobila provjerite i stanje materijala koji prekriva desni blatobran u prtljažniku. Ukoliko je materijal mokar ili ima tragove vode na sebi, možete biti sigurni da ispod plastičnog nosača police curi voda iz cjevčice koja provodi vodu do uređaja za pranje zadnjeg stakla.
Seat Leon je ostao pouzdan kao i ostali automobili iz grupe Volkswagen. Pripazite na prevare.
To je problem koji je jednostavno riješiti malo boljim izolovanjem cjevčice. U svakom slučaju, ovakvi problemi karakteristični su za starije modele i za automobile sa početka proizvodnje, dok su u većini slučajeva potpuno riješeni na modelima nakon redizajna 2009. godine.
Pored malih problema sa izolacionim materijalima, Leoni pogonjeni dizelskim motorima praktično su podjednako pouzdani i kao svi drugi Volkswagenovi automobili pogonjeni 1,9-litarskim i dvolitarski TDI motorima. Naravno, dvolitarski TDI sa početka proizvodnje i u ovom slučaju je imao je probleme sa brizgaljkama goriva, ali i u Seatu, kao i u Volkswagenu, servisni centri su potpuno besplatno mijenjali sve četiri brizgaljke.
“Seat Leon je pouzdan automobil na kojem praktično i ne postoje standardni problemi. Kupci polovnih trebaju obratiti pažnju na servisnu historiju modela, na silent blokove i na stanje turbine kod modela sa TDI motorima. Najbolji su oni proizvedeni nakon redizajna 2009. godine. Prema našem iskustvu, na tržištu su prisutniji modeli sa benzinskim motorima, posebno nakon predstavljanja 1,2-litarski turbobenzinca.”
Zanimljivo je i to da su ostali mehanički problemi rijetki, a uz redovno održavanje, Leon ostaje jedan od najpouzdanijih automobila koji je ikada izašao iz Volkswagenovih tvornica. Naravno, način vožnje i održavanja može utjecati na stanje konkretnog primjerka, ali biranjem mlađeg Leona sa manjim brojem kilometara, pa čak i sa slabijim paketom opreme, može značajno poboljšati iskustvo posjedovanja ovakvog polovnjaka.
Jedini problem koji se pojavljuje na ovjesu druge generacije Leona su istrošeni silent blokovi (seleni). Obavezno provjerite stanje, jer zamjena košta oko 250 KM.
S obzirom na to da ovakav automobil redom kupuju automobilski entuzijasti i oni koji od automobila traže malo više od prostog prevoza, realno je očekivati i pojedini problem sa ovjesom.
No, u servisu su nas uvjerili da je ovjes Leona izdržljiv podjednako kao i ovjes Golfa ili Audija A3, a prilikom kupovine polovnog najvažnije je provjeriti stanje silent blokova (selena). Naime, zabilježeno je da silent blokovi gube svoje karakteristike nakon sedamdesetak hiljada pređenih kilometara, a njihova zamjena košta oko 250 KM.
Četiri godine nakon početka proizvodnje, Leon je djelimično modifikovan. Iako je oblik ostao gotovo isti, Leon je umjesto 1,6-litarskog benzinca dobio 1,2-litarski TSI, a 1,9-litarski TDI zamijenjen je novijim i ekonomičnijim 1,6-litarskim TDI-jem.
U svakom slučaju, Leon je još mlad, ali povoljan i potpun automobil sa jedinstvenim sportskim izgledom, ali i prepoznatljivom Volkswagenovom pouzdanošću. Ispostavlja se da kupovinom mlađeg primjerka dobijate automobil koji u svakom slučaju može služiti kao i nov.
Drugi opoziv najavljen je 30.11.2009. godine, a odnosio se na 52 primjerka Leona i Altee proizvedenih od 01.09.2008. godine do 31.08.2009. godine. Problem se odnosio na modele sa automatskim mjenjačem. Senzor temperature u mjenjaču je pogrešno mjerio temperaturu, što je u pojedinim slučajevima dovodilo do automatskog prebacivanja mjenjača u neutralni položaj. Probem je riješen zamjenom senzora.
Na 65 primjeraka Leona opozvanih 15.12.2011. godine, otklonjen je problem curenja goriva na zagrijane elemente u prostoru motora. Naime, zbog vibracija, provodnici goriva su se oštećivali i propuštali gorivo. Problem je riješen ugradnjom tegova za balansiranje na provodnike goriva. Problem je otkriven na modelima proizvedenim od 01.01.2009. godine do 31.12.2009. godine.
Seat Leon | 1.2 TSI (105 KS) | 1.9 TDI (105 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.197 | 1.896 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 77 / 105 | 77 / 105 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 175 / 1.550 | 250 / 1.900 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.580 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.325 / 1.770 / 1.460 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 340 / 1.165 | |||
Maks. brzina (km/h) | 187 | 185 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 11,0 | 11,3 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 5,7 | 5,0 |
Pozitivno
Minimalni problemi i poznata tehnika iz drugih Volkswagena omogućavaju jednostavno održavanje i konkurentnu cijenu na tržištu polovnih.
Negativno
Leon je automobil namijenjen specifičnim temperamentnim vozačima. Leon se vozi agresivnije, a svi elementi izdržavaju veći napor.
dec 02, 2023 0
nov 27, 2023 0
nov 26, 2023 0
nov 25, 2023 0