Osvježeno 6 Decembra, 2023 2:38 AM
jan 06, 2012 Adnan Huseinagić Polovni, Seat 2
Toledo druge generacije i danas je jedan od najboljih Seata ikada proizvedenih. Naslanja se na Golfa IV i na Audija A3, tako da gotovo i nema značajnijih problema. Kupci polovnih trebaju obratiti pažnju na turbinu kod TDI-ja sa 110 KS, na spojeve na auspuhu i na silent-blokove (selene).
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom Seata – ASA PSS doo Sarajevo
Od kada je došao pod Volkswagenovu upravu, SEAT je gotovo preko noći postao sasvim ravnopravan svim evropskim proizvođačima automobila. Za to je najviše zaslužna Volkswagenova filozofija razvoja brenda, koja se zasniva na što većoj povezanosti između proizvođača uz zadržavanje osnovnih dizajnerskih razlika. Jasno je, Škoda je u to vrijeme postajala jeftini Volkswagen, a Seat je postajao jeftini Audi. Recept je tako dobar, da se svi automobili nastali na ovakav način danas smatraju najznačajnijim i najcjenjenijim automobilima uopšte dostupnim na tržištu.
⇑ Kabina je bogato opremljena, ali i “njemački čvrsta”. Čak ni na najstarijim primjercima nema velikih tragova korištenja, što je svakako utjecalo na održavanje relativno visoke cijene polovnih Toleda.Kada je 1998. godine SEAT u Parizu predstavio novog Toleda, na tržištu i nije bila baš takva situacija, a istina je da je Toledo, upravo imao cilj mijenjanja percepcije kupaca prema brendu. Gledajući sa ove distance, SEAT je u potpunosti uspio. Izgrađen je na platformi na kojoj su tada proizvođeni Golf IV i Škoda Octavia. No, u kabini nije dobio elemente iz ta dva automobila, nego je bio najsličniji Audiju A3! Čak je i tabla sa instrumentima potpuno posuđena sa tog modela, a i neki drugi elementi su iz Audija preneseni u Toleda. To je bilo dovoljno da ga uspješno diferenciraju od Golfa i Octavije, ali da ne bude ekskluzivan kao Audi A3. Praktično, njegov izgled je već tada sugerisao na to da se radi o automobilu koji će cijeniti i nešto temperamentiji vozači. Čak i danas, kada je Toledo uspješan i poželjan polovni automobil, njegove vozne osobine i prilično atraktivan izgled izdvajaju ga od klasičnih predstavnika kompakta koji su se proizvodili na prelasku između dva vijeka.
Seat Toledo | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.6i (100 KS) | 1.9 TDI (110 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 395 KM | 524 KM | ||
Klinasti remen | 73 KM | 73 KM | ||
Svjećice | 21 KM | – | ||
Grijači | – | 150 KM | ||
Motorno ulje (4 l) | 52 KM | 52 KM | ||
Uljni filter | 23 KM | 25 KM | ||
Zračni filter | 34 KM | 34 KM | ||
Filter za gorivo | 65 KM | 72 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 138 KM | 138 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 114 KM | 114 KM | ||
Ukupno | 945 KM | 1.182 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.6i (100 KS) | 1.9 TDI (110 KS) | ||
Ulje za mjenjač (3 l) | 40 KM | 40 KM | ||
Ulje za kočnice (2 l) | 38 KM | 38 KM | ||
Pumpa za vodu | 121 KM | 122 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 230 KM | 230 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 160 KM | 160 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 466 KM | 466 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 339 KM | 339 KM | ||
Kugle | 323 KM | 323 KM | ||
Krajnice | 74 KM | 74 KM | ||
Lafete | 210 KM | 210 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 373 KM | 373 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 373 KM | 373 KM | ||
Manžetna na hom. zglobu (par) | 86 KM | 86 KM | ||
Manžetna do mjenjača | 87 KM | 87 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 338 KM | 338 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 569 KM | 569 KM | ||
Set kvačila | 163 KM | 163 KM | ||
Hladnjak motora | 339 KM | 339 KM | ||
Far (prednji) | 357 KM | 357 KM | ||
Far (zadnji) | 357 KM | 357 KM | ||
Vanjski retrovizor | 317 KM | 317 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 593 KM | 593 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 509 KM | 509 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 110 KM | 110 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 300 KM | 300 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Seat – ASA PSS doo Sarajevo |
Sve ključno je naslijedio od Volkswagena, pa su tako danas na našem tržištu najčešći modeli pokretani 1,9-litarskim TDI motorom. Čak možemo reći da je 80 odsto svih Toleda na našem tržištu pokretano upravo tim motorom u jednoj od njegovih verzija. Tu je, naravno, i verzija sa 1,6-litarskim benzincem sa 100 KS, ali on je daleko rijeđi od TDI-ja. No, tako se i jedan od rijetkih problema, koji su serviseri nekako uspjeli zapamtiti, upravo veže za 1,9-litarski TDI. Naime, ovaj motor se ugrađivao u veliki broj Volkswagenovih automobila, pa i u Toleda, i to u verzijama sa 90 KS, sa 100 KS, sa 110 KS, sa 130 KS i sa 150 KS. Među polovnim Toledima na našem tržištu najviše je onih pogonjenih motorom sa 110 KS.
Na ovom motoru, povremeno problematična turbina može biti najskuplji problem. 1,9-litarski TDI sa 110 KS ima turbinu sa promjenjljivom geometrijom lopatica, koja je prilično osjetljiva na čađ. Osovine pokretnih lopatica statora se mogu zaglaviti i onemogućiti pravilan rad turbine. Problem obično nastaje kod upotrebe goriva sumnjivog kvaliteta i kod stalne vožnje u gradskom režimu. Budući da je problem još davno evidentiran, i trgovci i serviseri uvijek savjetuju nabavku goriva kod provjerenih distributera derivata, ali i povremenu dinamičniju vožnju na otvorenoj cesti. Problem se rješava na dva načina – ili zamjenom turbine ili njenom reparacijom. Oba modusa su jednako uspješna s tim što je izdatak u slučaju prvog oko 3.500 KM! I reparacija je danas sasvim uobičajena metoda, a cijena intervencije je oko 700 KM.
Zanimljivo je to da na 1,6-litarskom benzincu i nema standardnih problema, mada je on značajno potcjenjeniji u odnosu na TDI-ja.
Pored toga, kupci polovnog Toleda trebali bi provjeriti i stanje prednjih silent-blokova (selena). Sudeći prema iskustvu servisera, silent-blokovi na Toledu izdrže stotinjak hiljada kilometara, a s obzirom na to da je većina Toleda na tržištu polovnih odavno prešla 150.000 kilometara, provjeravanje silent-blokova je svakako neophodno. Obično ranije poslušnost otkažu prednji, a sanacija košta oko 150 KM.
Također, vlasnici su se žalili i na pucanje spojeva na izduvnom sistemu i to između cijevi i lonaca. Problem nastaje usljed zamora materijala prouzrokovanog prekomjernim vibracijama. Tada se stvaraju male pukotine, te na koncu dolazi do pucanja nekog od spojeva na auspuhu. Radi uštede, problem se relativno uspješno može riješiti zavarivanjem.
U svakom slučaju, Toledo je pouzdan polovni automobil, te je jednako cijenjen kao i već legendarni Golf IV i prvi Audi A3. Na tržištu dostižu cijenu i do 17.000 KM.
Toledo je opozvan samo jednom. Opozvano je ukupno 11 primjeraka Toleda.
SEAT je opozvao svega 11 primjeraka Toleda, i to 28.02.2001. godine. Svih 11 opozvanih modela proizvedeno je u periodu od 01.10.2000. godine do 30.11.2000. godine. Problem je identifikovan na sistemu za aktiviranje prednjih zračnih jastuka. U slučaju sudara, zračni jastuci se ne bi aktivirali dovoljno brzo. Na svim opozvanim primjercima zamijenjeni su prednji zračni jastuci. Opozvani su primjerci sa brojevima šasije od VSSzzz1Mz1R038111 do VSSzzz1Mz1R045624 i od VSSzzz1MZ1B036908 do VSSzzz1Mz1B044227.
Seat Toledo | 1.6i (100 KS) | 1.9 TDI (110 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.597 | 1.896 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 77 / 105 | 81 / 110 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 148 / 4.500 | 235 / 1.900 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.515 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.440 / 1.740 / 1.440 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 500 | |||
Maks. brzina (km/h) | 192 | 193 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 10,9 | 11,2 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 6,9 | 5,0 |
– Benzin | |||||||
Seat Toledo | 2000. | 2001. | 2002. | 2003. | 2004. | ||
Seat Toledo 1.6 16v (105 KS) | 8.500 KM | 9.000 KM | 10.000 KM | 11.000 KM | 11.500 KM | ||
Peugeot 406 1.8 16v (115 KS) | 8.000 KM | 8.500 KM | 9.500 KM | 11.000 KM | – | ||
Ford Mondeo 1.8 16v (110 KS) | 8.500 KM | 9.000 KM | 9.500 KM | 10.000 KM | 11.500 KM | ||
Volkswagen Golf 1.6 16v (107 KS) | – | 7.500 KM | 8.500 KM | 9.000 KM | 10.000 KM | ||
– Dizel | |||||||
Seat Toledo | 2000. | 2001. | 2002. | 2003. | 2004. | ||
Seat Toledo 1.9 TDI (110 KS) | 9.500 KM | 10.000 KM | 11.500 KM | 12.000 KM | 12.500 KM | ||
Peugeot 406 2.0 HDi (90 KS) | 9.000 KM | 10.000 KM | 11.000 KM | 12.000 KM | – | ||
Ford Mondeo 2.0 TDCI (115 KS) | 9.000 KM | 9.500 KM | 10.000 KM | 11.500 KM | 12.500 KM | ||
Renault Laguna 1.9 dCi (120 KS) | – | 8.500 KM | 9.500 KM | 10.000 KM | 11.000 KM |
U tabelama su navedene prosječne cijene dizelskog i benzinskog Seata Toleda, kao i njegove najbliže konkurencije, u koje je uračunat iznos carine i PDV-a. Prilikom proračuna cijena u obzir smo uzimali automobile sa godišnjom kilometražom od 10.000 do 15.000 km.
dec 02, 2023 0
nov 27, 2023 0
nov 26, 2023 0
nov 25, 2023 0
lijevi far
Imam seat toledo 2004god. 1.9 81kilovat
Imam problem izgubi mi vuču mislim ide ali koda neide pa ugasim aauto pa upalim normalno radi.
drugo kad gasim auto motor zatrese
dal je to do EGR Ventil neotvara i zatvara na vrijeme zacepljen