Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
jul 09, 2013 Adnan Huseinagić Polovni, SsangYong 0
Iako je dugo vremena bio na samoj margini među polovnim automobilima, SsangYong je konačno dobio adekvatnog predstavnika i u tom segmentu tržišta. Iz SsangYonga, nakon što su pripremili teren sa Mussom, predstavili su robustnog Rextona. Veliki terenac, demonstrirao je svoje prednosti time što ni jednom nije opozvan, a uz motore razvijene po Mercedesovoj licenci, problemi su svedeni na minimum. Pored zamjene potrošnih dijelova, kao što su kočni diskovi, filteri i slično, Rexton gotovo da i nema većih problema. Jedini nedostaci su nešto slabiji zaptivni ležaj (semering) diferencijala i EGR ventil, koji se zbog korištenja lošeg goriva može zaprljati i trajno oštetiti.
Tema realizovana sa ovlaštenim servisom za SsangYong
Korejski proizvođači automobila iz godine u godinu sve više oduševljavaju i približavaju se Evropljanima. Najočitiji primjer za to je SsangYong koji polako, ali sigurno krade kupce terenaca sa Starog kontinenta. Od kada je došao u Evropu, prije više od 20 godina, SsangYong se kroz “drvlje i kamenje”, koje su na njega mnogi bacali, konačno probio kao relativno respektabilan proizvođač. Prvi SsangYongov model koji je probirljivim Evropljanima postao interesantan, bio je prilično smjelo dizajnirani i pomalo napadni Musso.
Ubrzo je Musso postao automobil koji se svakodnevno mogao vidjeti na cestama širom Evrope, a pored nekoliko verzija jeftinog terenca, SsangYong je počeo razvoj sasvim novog terenca – Rextona, koji je predstavljen krajem 2001. godine.
Za razliku od Mussa, Rexton je “dobio” izgled primjeren robustnom i velikom SUV-u čime je postao alternativa pri kupovini mnogo skupljih njemačkih konkurenata. Naravno, da bi se došlo na taj stepen razvoja, prije svega trebalo je porušiti predrasude o proizvođačima koji dolaze iz Koreje.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Jedan od najvažnijih kurioziteta za Rextona prve generacije je to što fabrika za njega nikada nije objavila ni jedan opoziv, što, sa druge strane, dovoljno snažno ruši predrasude o Korejcima kao lošim proizvođačima automobila. No, možda je jedan od najpromišljenijih poteza to što se SsangYong odlučio da u gotovo sve svoje automobile ugrađuje motore građene prema Mercedesovoj licenci. I ovo bi trebala biti “karta na sigurno”, budući da SsangYong uvijek i gdje god je to moguće ovo ističe kao vlastiti put ka tržišnom uspjehu. Dakle, licencna proizvodnja Mercedesovih motora vjerovatno je više marketinški nego li tehnološki potez.
Najbolji sud bi, zapravo, mogao biti sud javnosti, odnosno, vrijeme u kojem su morali isplivati svi nedostaci. Zbog toga smo “pod lupu” stavili Rextona prve generacije, terenca koji je naslijedio ne toliko uspješnog, i prema mnogima, stilski “nedovršenog” Mussa.
⇑ Prvi put kada je predstavljen, u Rextona se pored benzinskih motora ugrađivao i dizelski 2,9-litarski motor sa 120 KS. Modeli sa tim motorom mogli su se kupiti kao novi do 2005. godine, kada je predstavljen model sa modernijim 2,7-litarskim motorom i 165 KS.
Rexton se 2001. godine pojavio kao automobil pravljen iz temelja i kao nasljednik spomenutog Mussa. Dizajniran je u skladu sa trendovima “korejskog” dizajna tog vremena, pa bi mu se djelimična originalnost mogla i pripisati. Robustan i naizgled uzak, Rexon prve generacije se dizajnom prilično odmakao od tadašnje korejske konfekcije. Iako mu je, naravno, Koreja bila najvažnije tržište, Evropa se činila krajnje primamljivom, pa su Korejci svim silama nastojali glavninu proizvedenih primjeraka plasirati na tržište koje godišnje “guta” oko 15 miliona novih automobila. Pun pogodak su postigli u Italiji gdje se Rexton prodaje izuzetno dobro. Ostala tržišta su samo djelimično prihvatila Rextona.
⇑ Stvar koja je jako dobro iskorištena u marketinške svrhe je motor pravljen prema licenci Mercedesa. Na nekoliko mjesta na bloku i na glavi čak se i na odlivcima mogu vidjeti “zvijezde”. Međutim, potez nije bio isključivo marketinški, jer se motor u praksi pokazao veoma izdržljivim i trajnim.
Kao i svaki drugi automobil, ni Rexton nije savršen, ali za razliku od Mussa, na njemu je zabilježen znatno manji broj problema. Pored toga, Rexton se stilski znatno razlikuje od prethodnika. Vidljivi vanjski elementi su kud-i-kamo savremeniji, a u unutrašnjosti je na više mjesta korištena mnogo skuplja plastika, kao i neki “ekskluzivni” materijali. Bolje opremljeni primjerci su u unutrašnjosti obogaćeni “drvenim” i niklovanim elementima, kožnim sjedištima i CD/radio uređajem, pa interijer izgleda krajnje luksuzno. Ovakvi primjerci su vrlo česti, pa iako su nešto skuplji, savjetujemo upravo njih. Naravno, potrebno je obratiti pažnju na opšte stanje u kojem se nalazi unutrašnjost, pa prije rastanka od posljednje novčanice provjerite sve prekidače i stanje kože na sjedištima.
⇑ Dovoljan je samo jedan pogled na kompletnu unutrašnjost, pa da se odmah stekne uvid o odnosu prethodnog vlasnika. Urednost i pedantnost u unutrašnjosti je uglavnom slika i prilika cijelog automobila. Rextoni su se, inače, prodavali prilično obogaćeni opremom pa će većina kao “druga ruka” i biti upravo takva. Potreban je jedino oprez prilikom kontrole ispravnosti, ali će najkompletniji sud dati jedino ovlašteni servis.
⇑ Rexton je jedno od rijetkih vozila koje ima i nezavisnu šasiju i izmjenjivi pogon sa reduktorom. To mu daje epitet pravog terenskog vozila. Naravno i sklopovi transmisije skloni su kvarovima, pa je prije kupovine pametno posjetiti ovlašteni servis.
Naravno, ostali sklopovi su izdržljivi, a na samom podvozju jedini problem koji se pojavljuje, tiče se ležajeva. Misteriozno je to što, i pored toga što su prednji ležajevi za oba točka isti, veći problem pravi onaj na desnom točku. Nažalost, činjenica da je ležaj moguće promijeniti samo uz ABS senzor i nije ohrabrujuća, jer dodatno povećava cijenu intervencije. Također, zbog mase koja prelazi dvije tone, kočni diskovi podnose najveće napore, a zamjena diskova, na koju obavezno utječe i način vožnje, može biti već na 80.000 pređenih kilometara.
Iako nema nekih većih nedostataka, Rexton još uvijek pati od nekih malih, ali iritantnih problema, kao što su često pregorijevanje sijalica. Svi ti problemi rješavaju se prilično jeftino i bezbolno, a jedini mehanički problem je zaptivni ležaj (semering) diferencijala. Na svu sreću, ovlašteni servis je opremljen zamjenskim dijelovima, a cijena zamjene od 74 KM ne čini se kao prevelik izdatak. Ostali elementi ovjesa su veoma izdržljivi, a u uobičajenim uslovima eksploatacije i redovnog servisiranja, ne bi trebalo biti većih problema na tom sklopu.
⇑ Relativno osjetljiva stvar je zaptivni ležaj prednjeg diferencijala (semering). Dio nije preskup – skuplja je intervencija zamjene. Pametno je češće provjeravati njegovu ispravnost. Dovoljno je preko noći ispod lijeve poluosovine postaviti čist papir. Ukoliko ujutro bude suh, zamjena nije potrebna.
Kao što je i logično, na našem tržištu najviše se trgovalo sa modelom kojeg je pokretao 2,7-litarski dizelski motor sa 163 KS. Kao i većina ostalih elemenata, motor je “preuzet” direktno iz Mercedesovog ML-a, a s obzirom na to da iz velike zapremine nije “izvučeno” previše snage, kvarovi su vrlo rijetki.
Jedan od rijetkih kvarova koji je zabilježen na motoru je otkaz takozvanog EGR ventila. Naime, s obzirom na to da je EGR ventil zadužen za smanjivanje emisije NOx i održavanje temperature za sagorijevanje u cilindrima na 1.800 celzijusovih stepeni, vrlo često se zaprlja i zaglavi.
Izmjena tog dijela u ovlaštenom servisu je 138 KM, a to je ujedno i jedini problem koji je vezan za motor. Rexton se na našem trižištu prodavao i sa 2,9-litarskim dizelskim motorom i 120 KS.
Ovaj motor je nešto starije konstrukcije, pa je s toga 2,7-litarski Xdi motor mnogo bolji izbor.
Također uz izbor modela sa manuelnim mjenjačem, tu je veliki broj primjeraka sa automatskim mjenjačem. Sa njime vožnja može biti opuštenija i lagodnija.
Oba sklopa su veoma pouzdana i neće stvarati probleme ukoliko se redovno održavaju.
⇑ Obično je gorivo sumnjivog kvaliteta uzročnik kvara takozvanog EGR ventila. Pomaže jedino zamjena, ali će brizgaljkama u većini slučajeva pomoći i čišćenje.
Rexton je automobil koji, očito, predstavlja alternativu onima koji žele velikog robustnog terenca, a nemaju dovoljno novca za Mercedesovu M-klasu ili BMW-ovog SUV-a X5.
Na svu sreću, Korejci su iskoristili svo iskustvo koje su stekli kada su gradili Mussa, te su ispravili i neke greške sa prvog SsangYongovog “evropskog” terenca.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Pored toga, kooperacija sa Mercedesom, Rextonu je donijela odličan dizelski motor.
Ukoliko ste kupac ovakvog vozila, a naiđete na primjerak koji je uredno održavan i koji tokom svog postojanja nije imao ozbiljnijih havarija, kupovina bi vjerovatno bila pravi pogodak.
SsangYong Rexton | 2.7 Xdi (165 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 2.696 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 121 / 165 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 340 / 1.800 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.820 | ||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.720 / 1.870 / 1.760 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 250 / 2.086 | ||
Maks. brzina (km/h) | 177 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 14,0 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 8,6 |
SsangYong Rexton | |||
– Preporučeni servis | |||
Dijelovi | 2.7 Xdi (165 KS) | ||
Klinasti remen | 113 KM | ||
Grijači | 227 KM | ||
Motorno ulje (9 l) | 231 KM | ||
Uljni filter | 31 KM | ||
Zračni filter | 50 KM | ||
Filter za gorivo | 53 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 152 KM | ||
Kočne obloge (zadnje) | 170 KM | ||
Ukupno | 1.027 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | |||
– Troškovi održavanja | |||
Dijelovi | 2.7 Xdi (165 KS) | ||
Ulje za mjenjač (3 l) | 55 KM | ||
Ulje za kočnice (1 l) | 23 KM | ||
Pumpa za vodu | 157 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 73 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 409 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 374 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 610 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 406 KM | ||
Kugle | 67 KM | ||
Krajnice (par) | 70 KM | ||
Lafete | 619 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 95 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 111 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 177 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 291 KM | ||
Set kvačila | 836 KM | ||
Hladnjak motora | 963 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 484 KM | ||
Far (prednji) | 501 KM | ||
Far (zadnji) | 247 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 801 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 453 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 156 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 145 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za SsangYong |
jan 12, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 09, 2025 0