Osvježeno 22 Maja, 2025 4:02 PM
apr 24, 2025 Adnan Huseinagić Polovni, Suzuki 0
Tema realizovana s ovlaštenim distributerom za Suzuki – AC Betanija doo Sarajevo
Suzuki Vitara je automobil koji je kroz historiju nekoliko puta mijenjao koncept. Prvi put se pod ovim imenom pojavljuje 1988. godine, kao mali i pristupačni terenski automobil koji je od početka bio namijenjen globalnom tržištu. U gotovo četrdesetogodišnjoj historiji prodavao se pod nekoliko različitih imena za različita tržišta, kao benzinac i kao dizelaš, a u posljednje vrijeme kao hibrid i kao mild hibrid.
Kod kupaca je omiljen, jer je uglavnom baziran na konvencionalnoj tehnici, jer ima pogon na svim točkovima, jer je u ponudi i s ručnim i saautomatskim mjenjačem i jer ima cijenu koja je krajnje pristupačna.
Od samih početaka na tržištu BiH podjednako je dobro prihvaćen, a u posljednje vrijeme bilježi izuzetne prodajne rezultate.
Upravo zbog masovne prihvaćenosti, na bh. tržištu ih je već puno, mada je zabilježen određen broj primjeraka uvezenih sa zapadnih tržišta.
Suzuki do prije nekoliko godina nije bio toliko ukorijenjen brend među bosanskohercegovačkim kupcima. Pojedine modele, uglavnom terenske, kupovali su entuzijasti koji su imali potrebu za aktivnijim načinom života vikendom u prirodi. Međutim, Suzuki je u posljednjih petnaestak godina potpuno redefinisao ponudu, pa se priklonio trendu “crossoverizacije” i uhvatio priključak sa svim drugim brendovima koji kroje navike modernih kupaca. Ni jedan Suzuki nikad nije bio pretjerano komplikovan model, što je vlasnike oslobađalo osjećaja skupih popravki nakon off-road egzibicija, što je veoma važno kupcima koji od automobila žele malo više.
S druge strane bh. tržište uglavnom nije reagovalo na konvencionalne modele, dakle, male gradske automobile, kompakte i sedane kojih je u ponudi Suzuki uglavnom imao.
Moderna Suzuki Vitara pojavila se krajem 2014. godine. Ona je jedan od modela koji se pojavio u vremenu potpune redefinicije ponude i prilagođavanja modela širem sloju kupaca. Iako je nekad predstavljala mali terenski automobil natprosječnih terenskih sposobnosti, od 2014. godine predstavlja istinski kompromis i automobil koji u potpunosti može zadovoljiti sve uobičajene potrebe većine kupaca, ali s obzirom na specifičnost pogona, može pružiti i znatno više. Suzuki Vitara tako više nije terenski automobil nego crossover kompromisnih sposobnosti i funkcionalnosti. Potrebe za ovim drugim su danas svakako puno veće.
Iako su postojale i verzije s pogonom samo na prednjoj osovini, Vitara se kud-i-kamo više tražila s pogonom na svim točkovima. Pored toga, vozaču su bili na raspolaganju i različiti modovi. Vitara AllGrip ima sistem automatske raspodjele obrtnog momenta po osovinama, ali je primarno pogon na prednjoj osovini. Međutim, Vitara ima mogućnost blokiranja diferencijala u određenom procentu, čime se djelimično osigurava prohodnost preko nepristupačnijih i klizavijih podloga.
Vitara je prvi redizan imala 2018. godine, a drugi 2024. godine. Osnov izgleda je bio gotovo isti, ali su se u poznatoj formi mijenjali tehnički detalji – svjetla, oprema i motori.
Vitara je nadaleko poznata po svojoj robustnosti, a najviše je odgovarala kupcima koji su prije svega cijenili tradicionalne vrijednosti. Materijali su u pravilu bili izdržljiviji od materijala od kojih su nastajali današnji uobičajeni automobili. Upravo zbog toga ćete i danas Vitare proizvedene prije desetak godina pronaći kao da su “ispod čekića”, što posebno važi za elemente unutrašnjosti.
Nije ih bilo teško pronaći, a u BiH ih ima već nekoliko hiljada. Veliki broj njih je kupcima isporučen posredstvom mreže ovlaštenih uvoznika, ali još veći je broj onih koji dolaze iz zemalja Zapadne Evrope.
Ukoliko ste kupac nekih od njih, uvijek savjetujemo kupovinu novih, naravno ako kućni budžet dopušta luksuz kupovine takvog primjerka. Ukoliko je budžet skromniji, a želite Vitaru, uvijek savjetujemo kupovinu primjeraka koji su nekad kao novi kupljeni u BiH i koji imaju poznatu servisnu historiju. Tako možete biti sigurni u ispravnost, u broj pređenih kilometara, u opšte stanje i u eventualne intervencije ukoliko ih je bilo.
Temu smo realizovali s ovlaštenim uvoznikom i serviserom za automobile Suzuki, AC Betanija iz Sarajeva, koji tvrde da godišnje prate i održavaju između 300 i 400 primjeraka Vitare svih vrsta i svih godišta. Samim tim, uredno vode evidenciju o stanju spomenutih Vitara, pa nije teško pronaći primjerak s urednom servisnom historijom i to bilo kojeg godišta, naravno ukoliko govorimo o četvrtoj generaciji koja se pojavila 2014. godine.
Servisni tehničari ovog centra primijetili su i nekoliko bolnih tačaka koje u svakom slučaju rješavaju brzo i efikasno. Kako tvrde, najosjetljivija karika ovog automobila su zaptivni prsteni (semerinzi) na stražnjem diferencijalu i na poluosovinama, koji nakon određenog vremena popuste i propuštaju ulje za podmazivanje. Zabilježeni su slučajevi da se ovi elementi jednostavno potroše nakon 150.000 do 200.000 pređenih kilometara, što odmah iziskuje zamjenu. Zamjena jedne gumice košta između 70 i 80 KM.
Međutim, napominju da su na nekoliko primjeraka bili primorani zamijeniti kardan koji vodi do stražnjeg diferencijala. Ovi problemi se javljaju sporadično i to nikad prije 200.000 pređenih kilometara, ali samo kod nemarnih vlasnika koji precijene terenske sposobnosti ovog automobila. Problem je u potrošenom ležaju, koji je sastavni dio kardana i nije ga moguće promijeniti odvojeno. Ukoliko se takvi problemi pojave, privremeno rješenje je potpuno uklanjanje kardanskog vratila koji obrtni moment vodi na stražnju osovinu. Ukoliko se vozač odluči na potpuni popravak, mijenja se cijeli kardan. Intervencija u ovlaštenom servisu košta oko 3.000 KM.
Također, sporadično su primijećeni problemi s oprugama amortizera, što je vjerovatno uzrokovano nemarnim odnosom vozača i intenzivnom vožnjom po nepristupačnim terenima. Problemi su vrlo specifični i sporadični, a serviseri su zabilježili nekoliko intervencija i to ne prije 60.000 pređenih kilometara. Cijena zamjene jedne opruge je 250 KM.
Slično je, tvrde serviseri, i sa stabilizatorima koje zbog nemara vozača na nekim primjercima mijenjaju na oko 80.000 i to po cijeni od oko 80 KM za jedan.
Zanimljivo je da nikad ni na jednom primjerku nisu zamijenili lafetu i kuglu, što je dokaz da ovaj automobil ipak vuče korjene od nekadašnjih pravih terenskih automobila.
Na modernijim verzijama, koje se više oslanjaju na softversko upravljanje, moguće su povremene greške na upravljačkom softveru multimedije, koje se otklanjaju vrlo jednostavnim “updateom”.
Ukoliko govorimo o primjercima s početka produkcije, kupci su u BiH najčešće birali 1,6-litarske atmosferske benzince. Klasični motor je pokazao vanrednu izdržljivost, pa je prilikom izbora najvažnija potvrda pređene kilometraže. I kupci i serviseri se slažu u tome da motor nema serijskih grešaka ni vanrednih zastoja, i da je najvažnije u svemu poštovanje intervala redovnog servisa. Ovaj motor razvija 120 KS, a njegova potrošnja ne prelazi 7 litara. Cijena uobičajenog obaveznog servisa je 245 KM i to nakon 15.000 kilometara.
Na tržištu BiH bilo je vrlo malo Vitara pokretanih dizelskim motorom 1.6 DDiS. I ovaj motor oslobađa 120 KS, ali je bio češći izbor kupaca na stranim tržištima. Danas već bilježimo intenzivniju pojavu i ovih modela, budući da na našem tržištu i dalje vladaju tradicionalnija mišljenja. Istina je da je potrošnja ovog motora izuzetno niska (5 litara) i da je ovo odlična opcija za modele s pogonom na sva 4 točka. Motor je inače izvorno produkt Peugeota.
Serviseri i za njega tvrde da je vrlo pouzdan, ali da kupci moraju voditi računa o redovnim servisima i o zamjeni zupčastog remena u propisanom intervalu.
⇑ Kenan Uzunalić, servisni savjetnik u AC Betanija Sarajevo: “Suzuki Vitara je klasični automobil bez pretjerano komplikovanih sistema, pa ga kupci zbog toga i cijene. Ukoliko neko želi polovan primjerak, kud-i-kamo je bolje da bira neki od onih koji su kupljeni u BiH, jer je kod većine zabilježena servisna historija. Primjerci uvezeni iz vana uvijek kriju potencijalne opasnosti od kojih se neke odmah ne mogu primijetiti.”
Primjerci proizvedeni nakon 2019. godine češće su imali hibridne i mild hibridne pogone, a ni u BiH već nije mali broj ovakvih modela. Međutim i dalje je najveći broj primjeraka pogonjenih 1,4-litarskim turbobenzinskim motorom snage 140 KS. Određen broj ovih modela već je mijenjao vlasnike, ali na tržištu postoje i brojni uvezeni primjerci. Serviseri AC Betanija tvrde da do sad nisu zabilježili slučajeve posebnih i skupih kvarova, mada se to odnosi uglavnom na primjerke koji imaju poznatu servisnu historiju i koji su održavani kod nekog od ovlaštenih servisa.
Cijene svih automobila Suzuki pogledajte klikom ovdje.
Suzuki Vitara (2014 – 2024) | 1.6 VVT AllGrip M5 (A6) | 1.4 Busterjet AllGrip M6 (A6) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.586 | 1.373 | ||
Snaga motora u kW (KS) pri obr/min | 88 (120) / 6.000 | 103 (140) / 5.500 | ||
Obr. moment (Nm pri obr/min) | 156 / 4.400 | 220 / 1.500 – 4000 | ||
Kočnice (sprijeda / straga) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. dast (mm) | 2.500 | 2.500 | ||
Dužina (mm) | 4.175 | 4.175 | ||
Širina (mm) | 1.775 | 1.775 | ||
Visina (mm) | 1.610 | 1.610 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 375 / 710 | 375 / 1.120 | ||
Masa (kg) | 1.160 (1.185) | 1.195 – 1.240 (1.220 – 1.265) | ||
Maks. brz. (km/h) | 180 | 200 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 12,0 (13,0) | 10,2 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 5,6 (5,7) | 6,1 (6,3) | ||
Emisija CO2 (g/km) | 130 (131) | 139 (143) | ||
Emis. standard | Euro 6 | Euro 6 | ||
Proizvodnja | 2014 – 2018. | 2018 – 2024. |
Suzuki Vitara (2014 – 2024) | 1.6 VVT AllGrip | 1.4 Busterjet AllGrip | ||
Osnovni servis | 245 KM | 285 KM | ||
Servisni interval | 15.000 km | 15.000 km | ||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.6 VVT AllGrip | 1.4 Busterjet AllGrip | ||
Klinasti remen | 70 KM | 70 KM | ||
Svjećice (komplet 4 kom) | 280 KM | 300 KM | ||
Motorno ulje (4 l) | 100 KM | 90 KM | ||
Filter za ulje | 28 KM | 35 KM | ||
Filter zraka | 44 KM | 59 KM | ||
Ulje za mjenjač (DOT4) | 50 KM | 50 KM | ||
Ulje za kočnice | 50 KM | 50 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 125 KM | 125 KM | ||
Pumpa za vodu | 250 KM | 233 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 235 KM | 235 KM | ||
Disk – pločice (stražnje) | 260 KM | 260 KM | ||
Kočni diskovi (prednji par) | 345 KM | 345 KM | ||
Kočni diskovi (stražnji par) | 265 KM | 265 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 489 KM | 489 KM | ||
Amortizeri (stražnji par) | 422 KM | 422 KM | ||
Krajnice | 75 KM | 75 KM | ||
Lafeta | 255 KM | 255 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) s poluosovinom | 820 KM | 820 KM | ||
Homokin. zglob (desni) s poluosovinom | 1.650 KM | 1.650 KM | ||
Ležaj (prednji par) | 600 KM | 600 KM | ||
Ležaj (stražnji par) | 1.600 KM | 1.600 KM | ||
Set kvačila | 1.350 KM | 1.350 KM | ||
Hladnjak motora | 530 KM | 620 KM | ||
Auspuh (stražnji lonac) | 650 KM | 650 KM | ||
Prednji far (LED) | 800 – 2.500 KM | 800 – 2.500 KM | ||
Stražnji far | 640 KM | 780 KM | ||
Vanjski retrovizor | 1.100 KM | 1.100 KM | ||
Prednje vjetrobr. staklo | 1.200 – 2.600 KM | 1.200 – 2.600 KM | ||
Stražnje vjetrobr. staklo | 1.400 KM | 1.400 KM | ||
Prednje bočno staklo | 460 KM | 460 KM | ||
Stražnje bočno staklo | 320 KM | 320 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa za Suzuki – AC Betanija doo Sarajevo |
maj 22, 2025 0
maj 21, 2025 0
maj 21, 2025 0
maj 20, 2025 0