Osvježeno 6 Decembra, 2023 2:38 AM
jan 07, 2011 Adnan Huseinagić Polovni, Volkswagen 1
Prilikom kupovine korištenog Caddyja, kupac bi trebao obratiti pažnju na stanje turbine 1,9-litarskog TDI-ja, na stanje hladnjaka ulja dvolitarskog dizelskog atmosferca, te na stanje električnih spojeva u farovima. Iako je većina ovakvih automobila prešla izuzetno veliki broj kilometara, jednostavna i provjerena konstrukcija uz redovne posjete ovlaštenim servisima omogućuje im dug eksploatacioni vijek, čak i nakon što pređu 500.000 kilometara.
Tema realizovana u saradnji sa Nipexom, ovlaštenim distributerom i serviserom vozila Volkswagen
Jedan od najrasprostranjenijih komercijalnih automobila u Evropi svakako je Volkswagenov Caddy. Flotne prodaje velikim kompanijama omasovili su ih na ulicama kao malo kojeg drugog automobila. Međutim, Caddy završava tek jedan dio svoje misije kada kroz amortizaciju postane tehnološki višak za kompaniju koja ga nakon toga prodaje kao polovni dostavni automobil. Čak i na našim cestama, Caddyji čine značajan dio komercijalnog voznog parka, a nakon dolaska opsežno rekonstruisanog modela, veliki broj Caddyja druge generacije našao se na tržištu polovnih.
Ovi automobili su svakako namijenjeni neprekidnoj eksploataciji, pa kupovina polovnog primjerka predstavlja svojevrsni ekonomski rizik koji bi se mogao pretvoriti u uzaludno bačen novac.
Najrasprostranjeniji Caddyji pogonjeni su dvolitarskim atmosferskim SDI motorom i 1,9-litarskim TDI motorom. Izdržljivost ovih motora je neupitna, a upravo zbog toga Caddyji imaju najmanji pad vrijednosti, čak i nakon veoma dugog perioda eksploatacije.
Najpopularnije verzije Caddyja druge generacije, koji se proizvodio od 2004. godine do 2010. godine, svakako su bile one pogonjene dizelskim motorima. Zanimljivo je to da je Volkswagen upravo tada izvršavao tranziciju i prelazak sa do tada nezamjenjivih 1,9-litarskih dizelskih motora na nove dvolitarske motore. Tako se ovaj automobil može naći u verzijama i sa legendarnim 1,9-litarskim TDI-jem, ali i sa modernijim dvolitarskim dizelskim motorima. Tržište je pokazalo da su uvjerljivo najpopularnije verzije postale one pogonjene sa 1,9-litarskim TDI motorom sa 105 KS, ali ih u stopu prate i modeli pokretani dvolitarskim SDI motorom sa 69 KS. Niski troškovi održavanja, jednostavna konstrukcija motora, ali i ostalih sklopova na automobilu, od Caddyja su napravili najpoželjnijeg poslovnog partnera.
Nije nepoznato da ovakvi automobili prelaze i više od pola miliona kilometara. Osnovni elementi u unutrašnjosti izdržavaju eksploataciju, ali su jasno vidljivi znakovi trošenja nakon toliko pređenih kilometara.
Status najpoželjnijeg zadržavao je i tokom eksploatacije, jer se redovnim održavanjem održavao u top formi koja ga može pratiti čak i kada pređe pola miliona kilometara. Naime, Volkswagen na Caddyju nije previše eksperimentisao. Jednostavno je iskoristio izuzetno zahvalnu konstrukciju Golfa 5, te je prilagodio komercijalnoj upotrebi. Tako je recimo, cijeli prednji ovjes Caddyja vjerno preslikan sa Golfa, dok je zadnja strana ipak opremljena nešto krućim (trajnijim) sistemom ovjesa sa lisnatim oprugama prilagođenim komercijalnoj upotrebi. Ovakvim načinom konstruisanja napravljen je izvrsan kompromis između pouzdanosti i iskoristivosti. Serviseri ovakvih vozila su i potvrdili status izuzetno izdržljivog automobila, međutim, naveli su i osnovne tehničke probleme sa kojima se možete susresti na polovnom Caddyju.
Volkswagen je konstruisao dvije vrste ovjesa. Modeli sa manjom nosivosti imaju samo po jednu lisnatu oprugu, dok sposobnije verzije dobijaju dvije lisnate opruge.
Volkswagen Caddy |
||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 2.0 SDI (69 KS) | 1.9 TDI (105 KS) | ||
Zupčasti remen | 338 KM | 338 KM | ||
Klinasti remen | 59 KM | 59 KM | ||
Grijači (komplet) | 47 KM | 47 KM | ||
Motorno ulje (4 l) | 95 KM | 95 KM | ||
Uljni filter | 25 KM | 25 KM | ||
Zračni filter | 42 KM | 39 KM | ||
Filter za gorivo | 60 KM | 60 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 156 KM | 188 KM | ||
Ukupno | 822 KM | 851 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 2.0 SDI (69 KS) | 1.9 TDI (105 KS) | ||
Ulje za mjenjač (2,1 l/1,9 l) | 75 KM | 71 KM | ||
Ulje za kočnice (0,75 l) | 51 KM | 51 KM | ||
Pumpa za vodu | 197 KM | 197 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 61 KM | 61 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 258 KM | 271 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 229 KM | 229 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 432 KM | 430 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 314 KM | 314 KM | ||
Kugle | 104 KM | 104 KM | ||
Krajnice (par) | 102 KM | 102 KM | ||
Lafete | 227 KM | 227 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 347 KM | 347 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 347 KM | 347 KM | ||
Manžetne na hom. zglobu (par) | 138 KM | 138 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 151 KM | 151 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 539 KM | 539 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 678 KM | 678 KM | ||
Set kvačila | 582 KM | 570 KM | ||
Hladnjak motora | 333 KM | 378 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 308 KM | 223 KM | ||
Far (prednji) | 378 KM | 378 KM | ||
Far (zadnji) | 106 KM | 106 KM | ||
Vanjski retrovizor | 302 KM | 302 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 438 KM | 438 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 403 KM | 403 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 113 KM | 113 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 163 KM | 163 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Volkswagen – Nipex doo Tuzla |
Sticajem (ekonomskih) okolnosti, legendardni status 1,9-litarskog TDI motora u ovakvim Caddyijima i nije baš na onom nivou na kakvom je bio u starijim modelima. Naime, od 2004. godine, dobavljači turbopunjača Volkswagenu počeli isporučivati djelimično rekonstruisane turbine. Rekonstrukcija se odnosila na stanovite uštede u materijalu, što je za posljedicu imalo i kraći radni vijek. U servisnom centru Nipexa napominju da su zabilježili nekoliko slučajeva kada turbina nije izdržala više od 150.000 kilometara. Naravno, nešto pažljivijom vožnjom, te redovnim posjetama ovlaštenom servisu produžava se vijek eksploatacije. Uostalom, to je i jedini problem koji je vezan direktno za motor. Sa druge strane, jednostavna konstrukcija dvolitarskog atmosferskog dizelskog motora ne poznaje nikakve standardne probleme. Serviseri su upoznati i sa primjercima koji su prešli i više od 500.000 kilometara, a na kojima nije bilo nikakvih intervencija, osim uobičajenog održavanja.
Jedan od malobrojnih problema koji je bio izražen ispod poklopca motora na verzijama sa dvolitarskim dizelskim motorima, povezan je sa neadekvatno provedenim električnim instalacijama. Naime, senzor koji mjeri broj obrtaja motora povezan je sa centralnim kompjuterom sa dva električna provodnika. Provodnici su naslonjeni na alternator, koji konstantnim vibriranjem oštećuje provodnike, te koji na koncu, zbog izloženosti vibracijama, pucaju. Oštećeni provodnici ne mogu prenijeti informacije o broju obrtaja motora u centralni kompjuter, što onemogućava paljenje motora. Problem se rješava servisnom intervencijom koja traje tridesetak minuta i koja košta 30 KM. Također, ovlašteni servis zabilježio je i nekoliko intervencija na hladnjaku ulja. Naime, oštećeni hladnjak ulja propušta motorno ulje u rashladni sistem motora, a samim tim se miješa ulje sa rashladnom tečnošću. Ovaj problem karakterističan je samo za modele sa dvolitarskim SDI motorima, a servisna intervencija koja uključuje promjenu hladnjaka ulja, promjenu motornog ulja, promjenu rashladne tečnosti, te ispiranja cijelog rashladnog sistema košta 326 KM.
Na modelima do 2008. godine sijalice pokazivača smjera ne mogu se pravilno namjestiti u prednje farove, što dovodi do stvaranja visokih prelaznih otpora koji zbog visoke temperature počinju topiti plastiku.
Međutim, jedan od problema koji ne zaobilazi gotovo ni jednog Caddyja do redizajna iz 2008. godine vezan je za fizički nekompatibilno “grlo” sijalice pokazivača smjera i prednjih farova. Praktično, to znači da se sijalice pokazivača smjera nikada ne mogu adekvatno namjestiti u prednjim farovima. U najozbiljnijim slučajevima to dovodi do stvaranja visokih prelaznih otpora, koji zbog visoke temperature počinju topiti plastiku u farovima. U takvim slučajevima, oštećeni far se mora potpuno zamijeniti, a ovlašteni servis će za tu intervenciju naplatiti 378 KM.
U svakom slučaju, ovakvi standardni problemi se otkrivaju jednostavnim pregledom. Karakteristični su i za putničke i za dostavne modele, koji se u suštini i ne razlikuju. Manjim redizajnom iz 2008. godine, Volkswagen je ispravio većinu ovakvih problema, pa je i u ovom slučaju, najbolje birati mlađe modele, i to proizvedene od 2008. godine.
Caddy sa jedne strane može biti radna mašina, dok se sa dodatnom opremom pretvara u pravi luksuzni putnički automobil. Dvije krajnosti su u suštini iste, s tim što je putnički značajno skuplji.
Volkswagenov Caddy druge generacije opozvan je dva puta, i to u manje od 10.000 primjeraka.
Volkswagen je prvi put opozvao Caddyja početkom februara 2005. godine. Problem je bio izražen na kočnom sistemu. Naime, provodnici ulja u kočnom sistemu mogli su se oštetiti, što je dovodilo do curenja kočnog ulja. Samim tim, servo asistencija prilikom kočenja je smanjena. Na svim opozvanim primjercima Volkswagen je zamijenio oštećene provodnike ulja, te postavio modifikovane. Opoziv je registrovan pod oznakom R/2004/201.
Drugi opoziv je također bio u februaru 2005. godine. Na modelima proizvedenim od 01.03.2004. godine do 31.08.2004. godine problem je uočen na kućištu pumpe goriva. Kao posljedica konstantnih vibracija u toku vožnje, nastajala su mala oštećenja oko vijaka koji su učvršivali pumpu za gorivo. Oštećeno kućište pumpe za gorivo je propuštalo dizelsko gorivo. Na opozvanim modelima zamijenjeni su vijci, a promijenjena su i kućišta na ozbiljnije oštećenim primjercima. Opoziv je registrovan oznakom R/2004/210.
Volkswagen Caddy | 2.0 SDI (69 KS) | 1.9 TDI (105 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.968 | 1.896 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 51 / 69 | 77 / 105 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 140 / 2.200 | 250 / 1.900 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.682 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.405 / 1.794 / 1.833 | |||
Zapr. tovar. prostora (m³) | 3,2 | |||
Maks. brzina (km/h) | 142 | 166 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 20,1 | 13 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 6,0 | 6,0 |
dec 05, 2023 0
dec 04, 2023 0
dec 02, 2023 0
nov 27, 2023 0
POSJEDUJEM KEDI 2.0 SDI 2005 GOD I OTKAD SAM GA KUPIO IMAM KONSTANTNE PROBLEME PRVO MI JE OTKAZALA PETA BRZINA U MJENJAČU A ONDA MI JE POČEO DA MJEŠA ULJE I NAFTU .
KOLIKO KOŠTA TAKAV POPRAVAK I DALI VI TO RADITE.