Osvježeno 6 Decembra, 2024 1:10 PM
dec 19, 2013 Adnan Huseinagić Polovni, Volkswagen 0
Sa pouzdanim motorima i minimalnim standardnim problemima, Golf šeste generacije vjerovatno je najisplativiji polovni automobil na tržištu. Pripazite samo na prevare sa servisnim knjižicama i brojem pređenih kilometara, a prije kupovine provjerite automobil u ovlaštenom servisu.
Tema realizovana sa ovlaštenim prodajno servisnim centrom Volkswagena – Nipex doo Tuzla
Golf je godinama najprodavaniji automobil u Evropi.
Zbog toga su čak i najmlađi Golfovi čest prizor na ulicama, pa se stotine hiljada proizvedenih primjeraka vrlo brzo uklopi u evrpsko saobraćajno kraljevstvo.
Tako je već gotovo četrdesest godina, a iako je tek stigla sedma generacija, u našoj zemlji Golf šeste generacije postao je jedan od najzanimljivijih polovnih automobila za sve kupce koji ne mogu “dobaciti” do novog primjerka.
Tome je najviše doprinio kultni imidž Golfa, minimalni standardni problemi šeste generacije, a na koncu i prihvatljiva cijena.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Već danas, uporni mogu kupiti Golfa šeste generacije za 15.000 KM. Naravno, najjeftiniji primjerci su oni sa početka proizvodnje i obično sa 1,4-litarskim benzinskim motorom snažnim 85 KS.
No, ovakav Golf uopšte nije loša investicija. Pored toga što je za Golfa sa benzinskim motorom potrebno kud-i-kamo manje početno ulaganje, jednostavan motor obećava manje finansijsko naprezanje za redovno održavanje. Tako je Golf šeste generacije sa 1,4-litarskim benzincem u našoj zemlji popularan gotovo kao i modeli sa dizelskim motorom i to samo zbog niske osnovne cijene i jeftinog održavanja.
⇑ Robustna kabina – Kao što je bio slučaj sa prethodnim Golfovima, i kabina u Golfu VI definitivno odgovara karakteru kvalitetnog automobila. Elementi u kabini su izuzetno izdržljivi, pa je prilično izvjesno da kabina u Golfu VI i nakon pet godina izgleda kao nova. Rješeni su problemi i sa mikrooštećenjima na ručicama vrata.
No, kupovinom ovog modela ne morate se u potpunosti odreći luskuza. Volkswagen je i za ovog Golfa namijenio bogatu serijsku opremu, pa pored već standardnih električnih podizača stakala, svi primjerci opremljeni su barem manuelnim klima-uređajem, mada nisu rijetkost ni modeli sa mutifunkcionalnim volanom i dvozonskim klima-uređajem.
⇑ Prilikom kupovine polovnog Golfa VI preuzimate automobil koji je vjerovatno spreman za osvježenje. Obavezno osnovno ulaganje je zamjena seta zupčastog remena. Cijena seta je 745 KM za benzinca i 865 KM za dizelaša.
No, prije odlaska u servis, tokom testne vožnje, kupci se mogu uvjeriti u stanje osnovnih elemenata ovjesa i potrošnih dijelova. Bilo kakvi zvukovi iz područja ovjesa svakako mogu označavati dotrajale određene elemente, čija zamjena i ne mora biti jeftina. Minimalni problemi sa ovjesom počinju se manifestovati tek nakon 150.000 pređenih kilometara, kada dolazi vrijeme za zamjenu osnovnih dijelova. Praktično je najbolje nakon kupovine polovnog Golfa sa više od 150.000 pređenih kilomeatara osvježiti ovjes ugradnjom novih kugli, krajnica i silent-blokova (selena). Ovakve preventivne akcije potrebno je izvšavati na svim verzijama Golfa, ali serviseri su nas upozorili i na određene nedostatke na modelima sa 1,6-litarskim i dvolitarskim TDI motorom.
⇑ Prilikom kupovine polovnog Golfa VI obavezno provjerite stanje vakumske pumpe na turbini. Simptomi su oslabljen motor i uključena lampica motora na tabli sa instrumentima. Cijena zamjene u servisu je 450 KM.
Naime, vakumska pumpa na turbini podložna je kvarovima na motorima koji su prešli više od 150.000 kilometara.
Najbolje možete prepoznati ovaj kvar tokom testne vožnje. Ukoliko nije moguće naglo ubrzavati, te ukoliko motor nekontrlisano gubi snagu, vjerovatno je u pitanju vakumska pumpa na turbini.
Također, uključena lampica motora na tabli sa instrumentima dodatno potvrđuje ovaj problem.
Srećom, novi Volkswagenovi motori omogućavaju zamjenu vakumske pumpe, koju je moguće izvršiti za 450 KM u ovlaštenom servisu.
Kod starijih motora, neispravna vakumska pumpa na turbini zahtijevala je zamjenu turbine, što je cijenu intervencije dramatično povećavalo.
⇑ Jedan od problema koji se manifestuje na modelima voženim u Bosni i Hercegovini je neispravan EGR ventil. Ovlašteni servis naplaćuje 950 KM za zamjenu ventila, ali uz ventil mijenja se i hladnjak izduvnih gasova.
Pored ovog problema, provjera ventila EGR (ventila regeneracije izduvnih gasova) je obavezna. Ovaj ventil kontroliše povrat izduvnih gasova u usisni sistem, a u zavisnosti od opterećenja motora omogućava veći ili manji povrat izduvnog gasa u usisni sistem. S obzirom na to da izduvni gasovi nose čestice čađi, vremenom se na stjenkama propusne cijevi EGR ventila stvara talog koji se može povećati do te mjere da ventil EGR ne može propuštati potrebnu količinu izduvnih gasova u usisni sistem. Ovako se utječe na rad motora, performanse i potrošnju goriva, što znači da je ispravnost ventila EGR ključna za pravilan rad motora.
Ukoliko se ispostavi da je ventil EGR neispravan, ovlašteni servis će zamjenu naplatiti 950 KM. No, uz zamjenu ventila, mijenja se i hladnjak izduvnih gasova, što isplativost ove intervencije itekako povećava.
⇑ Osnovni servis svakako je najbitnija intervencija nakon kupovine polovnog automobila. Za osnovnog benzinca i za 1,6-litarskog dizelaša sa 105 KS, cijena osnovnog servisa je jednaka – 188 KM.
S obzirom na to da je Golf VI bio najprodavaniji kompakt u Evropi, veliki broj polovnih primjeraka uvezen je upravo u Bosnu i Hercegovinu. Uvezeni modeli obično su završili prvu fazu eksploatacionog vijeka, što znači da se kupovinom nekog od uvezenih polovnih Golfova kupac praktično obavezuje na zamjenu zupčastog remena i izvršenje osnovnog servisa. Ovako pripremljen Golf VI može koristiti gotovo kao i novi automobil, pa uz osvježenje pogonskog sklopa, šesta generacija ulazi u novu mladost.
Saša Nišandžić, rukovodilac postprodaje – Održavanje Golfa 6 nije skupo, a intervali zamjene remenja produženi su čak do 180.000 km. Svim potencijalnim kupcima savjetujemo da se prilikom kupovine rabljenog obavezno obrate ovlaštenom servisu radi detaljnog pregleda. Bez obzira na to koliko Golf 6 bio dobar auto, svjedoci smo uvoza rabljenih vozila sa sumnjivim pređenim kilometrima i sumnjivom historijom održavanja. Zato savjetujemo da kod odluke kupovine rabljenog Golfa 6 prvo potražite rabljenog u ovlaštenim prodajno-servisnim centrima, koji nude vozila sa poznatom historijom održavanja i sa istinitim stanjem pređenih kilometara i što je najbitnije, sa garancijom na rabljeno vozilo.
Na koncu, prije kupovine preporučujemo obaveznu testnu vožnju te pregled automobila u ovlaštenom servisu.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Na tržištu polovnih vozila dostupan je veliki broj Golfova šeste generacije, a zdrav razum diriguje potražnju za što mlađim modelom sa manjim brojem pređenih kilometara. Iako se radi o polovnom automobilu, očito je da Golf VI uz adekvatno održavanje može poslužiti i kao novi automobil, a zbog izuzetno male stope gubitka vrijednosti i nakon nekoliko godina zasigurno će biti cjenjeniji od svakog konkurenta.
dec 05, 2024 0
nov 27, 2024 0
nov 27, 2024 0
nov 25, 2024 0