Osvježeno 23 Septembra, 2023 6:00 PM
apr 10, 2013 Adnan Huseinagić Polovni, Volkswagen 14
Golf četvrte generacije jedan je od najpopularnijih polovnjaka na našem tržištu. Prilikom odabira polovnog provjerite stanje prednjeg ovjesa, izvršite zamjenu ulja za servouređaj i ulja za kočnice, a u slučaju kupovine TDI-ja, uvjerite se u ispravnost turbine.
Tema realizirana u saradnji sa servisom ASD Unitrade – poslovnica Sarajevo
Moramo priznati da Golf treće generacije nije opravdao ime najboljeg njemačkog kompakta. Kupci su to primijetili, a Volkswagen je, upravo zbog pada imidža Golfa kao brenda, morao pripremiti novog, poboljšanog Golfa koji se prvi put pojavio 1997. godine. Četvrta generacija najpopularnijeg evropskog automobila naslijedila je osnovnu koncepciju kakvu je donio Golf III, no pored jedinstvenog i konzervativnog izgleda, donijela je i mnoštvo inovacija, te dramatično poboljšanje u kvalitetu u odnosu na Golfa III.
Koliko je ovaj automobil popularan u našoj zemlji najbolje pokazuje broj uvezenih polovnih primjeraka iz inostranstva. Samo tokom protekle dvije godine uvezeno je više od 11 hiljada polovnih Golfova četvrte generacije. No, ovaj automobil nije više u svojim najboljim godinama, pa je i njegovo održavanje prirodnom evolucijom premješteno iz ovlaštenih servisa u otvorene autoservise opće namjene. Također, to znači da su gotovo svi dostupni modeli prešli više od 200.000 kilometara. Srećom, iskustva su pokazala da je Volkswagenov Golf itekako pouzdan i izdržljiv automobil, koji je, nesumnjivo, vratio pozitivan imidž kakav je Golf izgradio sa prvom i sa drugom generacijom. Stoga nas i ne iznenađuje to što ni sada serviseri nemaju pune ruke posla sa ovim modelom.
Sudeći prema iskustvima vlasnika i servisera, navedeni dijelovi su ahilove pete na Golfu četvrte generacije. Nakon kupovine, budite spremni na zamjenu. U iskazanim cijenama uračunata je ugradnja.
Cijena 29 KM; Zamjena 25 KM
Prednji 4 KM; Zadnji 8 KM; Zamjena 25 KM
Cijena 27 KM; Zamjena 50 KM
Cijena 13 KM; Zamjena 50 KM
Cijena zamjene: 1.4 16v – 256 KM; 1.6 – 256 KM; 1.9 SDI – 256 KM; 1.9 TDI – 312-465 KM
Serviseri ipak upozoravaju kupce polovnih Golfova četvrte generacije da, prije svega, provjere stanje ovjesa. Naime, karakteristični problemi koji će se prije ili kasnije pojaviti na većini Golfova četvrte generacije su problemi sa aksijalnim ležajima na amortizerima, gumicama poprečne torzijske opruge (balansne štange), stabilizatorima i silent-blokovima (selen-blokovima). Ovi problemi posebno su karakteristični za one modele koji su duže vremena voženi po lošijim putevima (dakle, za one kupljene u Bosni i Hercegovini). Praktično, istrošenost aksijalnih ležaja jednostavno je primijetiti ispod poklopca motora na mjestu gdje su povezani sa ležištima (šoljama) amortizera. Ukoliko su nejednake visine na lijevom i na desnom uležištenju amortizera, izdignutiji je onaj koji je u lošijem stanju. Također, u vožnji će se javljati jedinstveni tupi zvuci iz pravca amortizera koje je lako primijetiti. Aksijalni ležaj u slobodnoj prodaji uz ugradnju u servisu košta 77 KM.
Kenan Borovac, serviser u Unitradeovom ASD centru u Sarajevu: “Zahvaljujući dostupnosti i niskoj cijeni dijelova, održavanje Golfa četvrte generacije je prilično jednostavno. Svi standardni problemi do sada su otkriveni, a kupci trebaju pripaziti na servisnu historiju, kao i na stanje ovjesa.”
Simptomi istrošenih gumica poprečne torzijske opruge primijete se prilikom vožnje neravnim terenom, kada se iz područja ispod motora javlja tupi zvuk udarca pri svakom prelasku veće neravnine. Iako se sve rješava jednostavnom promjenom gumica koje u paru koštaju 13 KM, nešto veće finansijsko ulaganje predstavlja cijena ugradnje. Naime, zbog nepristupačnosti, serviserima je potrebno oko dva sata za zamjenu, što može koštati i do 50 KM. Značajno jeftinija i jednostavnija je zamjena stabilizatora i silent-blokova za čiju zamjenu sa ugradnjom novog dijela servisi naplaćuju 50 KM, odnosno 35 KM.
Volkswagen je 2000. godine riješio probleme sa mjenjačem na modelu pokretanom 1,9-litarskim SDI-om i 1,6-litarskim benzincem. Konstrukcijska greška uzrokovala je potpuno uništavanje unutrašnjih elemenata mjenjača, a najčešće je jedino rješenje zamjena cijelog mjenjača.
Za automobil koji se počeo proizvoditi prije 16 godina, minimalni problemi sa ovjesom i nisu veliki hendikep. Serviseri napominju i da je neophodna redovna zamjena ulja za servouređaj, te ulja za kočnice, čime se radikalno produžava vijek servouređaja, kao i kočnog sistema. Štaviše, prilikom kupovine polovnog primjerka, zahtijevajte dokaze o ispravnosti servouređaja, kao i kompletnog kočnog sistema.
Iako je 1,9-litarski SDI najslabiji motor koji se može dobiti uz Golfa četvrte generacije, njegova jednostavna konstrukcija omogućila je izuzetnu pouzdanost i dugotrajnost. Na ovom motoru ne postoje standardni problemi.
Također, iskustva vlasnika i servisera pokazala su da je uvjerljivo najpouzdaniji 1,9-litarski SDI motor, dok je turbina najosjetljiviji element kod snažnijih dizelskih motora. Na našem tržištu dostupni su i modeli pokretani 1,4-litarskim i 1,6-litarskim benzincima. Zbog jednostavne konstrukcije 1,6-litarski benzinac starije generacije sa dva ventila po cilindru svakako je jedan od najpouzdanijih motora u Golfu. Praktično, taj motor je najpovoljniji za ugradnju plinskog uređaja koji gotovo polovi troškove prevoza.
Volkswagen Golf IV | 1.4 16v | 1.6 | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.390 | 1.595 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 55 / 75 | 75 / 102 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 126 / 3.300 | 148 / 3.800 | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.515 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.150 / 1.735 / 1.470 | |||
. | ||||
Volkswagen Golf IV | 1.9 SDI | 1.9 TDI | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.896 | 1.896 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 50 / 68 | 66 / 90 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 133 / 2.200 | 210 / 1.900 | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.515 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.150 / 1.735 / 1.470 |
Kupovinom polovnog automobila često kupujete i četiri potpuno istrošene gume. S obzirom na to da su gume najodgovornije za sigurnost, u ovoj tabeli donosimo cijene novih zimskih i ljetnih guma iz dva cjenovna ranga. Dimenzije guma određene su prema tvorničkim specifikacijama.
Volkswagen Golf IV 1.4 16v (75 KS) i 1.9 SDI (68 KS) | |||||
Dimenzije | 175/65 R14 | ||||
Zimske gume | Ljetne gume | ||||
Debica Frigo | 80 KM | Debica Pasio | 63 KM | ||
Goodyear UG7 | 108 KM | Goodyear Duragrip | 96 KM | ||
. | |||||
Volkswagen Golf IV 1.6 (102 KS) i 1.9 TDI (90 KS) | |||||
Dimenzije | 195/65 R15 | ||||
Zimske gume | Ljetne gume | ||||
Debica Frigo | 93 KM | Debica Pasio | 80 KM | ||
Goodyear UG7+ | 120 KM | Goodyear EfficientGrip P. | 118 KM |
Pozitivno
Mali broj standardnih problema, obučeni serviseri, te velika dostupnost dijelova, Golfa IV generacije postavljaju na sami vrh popularnosti u segmentu polovnjaka.
Negativno
Većina modela prešla je ogroman broj kilometara, a prodavači su spremni na sve vrste prevara, uključujući i najjednostavnije “vraćanje sata”.
sep 23, 2023 0
sep 19, 2023 0
sep 17, 2023 0
sep 16, 2023 0
kako se moze znati dali je turbina uredu.kod mene je golf 4 1.9 tdi, 90 konja, ali nemoze ici vise od 140 km/h sta bi moglo to da bude
Ukoliko se sumnja da je turbina razlog slabe snage motora, testiranje turbine se svodi na sljedeće: dijagnostičkim uređajem se kontroliše tlak turbine u različitim režimima vožnje, ali uglavnom to se radi u trećem ili četvrtom stepenu prenosa, pri čemu se auto ubrzava s punim gasom krenuvši od cca 1.500 obr/min pa do cca 4.000 obr/min. Tokom ubrzavanja mjeri se ostvareni tlak turbine i odmah se vrši poređenje sa tlakom koji treba da bude. Naravno, tu nije samo bitno da turbina ostvari predviđeni tlak, nego da tokom ubrzavanja regulacija tlaka bude u skladu sa propisanim. Ako je to uredu, tada nema sumnje da je turbina razlog slabe snage motora. Ako se ovim testiranjem ipak potvrdi loša regulacija tlaka punjenja turbine, tada se testiranje nastavlja u smjeru da se potvrdi da li su uzrok loše regulacije elektromagnetni ventili koji upravljaju radom tlačne pumpe na turbini ili je ipak problem na blokiranju mehanizma promjenljive geometrije u turbini, što onda zahtjeva demontažu i rastavljanje turbine kako bi se utvrdio stepen oštećenja, ali u većini slučajeva popravka postojeće turbine je moguća.
Na sličan način se testira masa usisanog zraka u motor, količina ubrizganog goriva u motor, te se na taj način sa stopostotnom sigurnošću može utvrditi uzrok loše snage motora.
Za više informacija, dogovor termina za testiranje ili informacije o cijeni možete kontaktirati Auto servis Nipex – tel: 035/384-384, 384-385, e-mail: nipex@nipex.ba.
poštovani da li bi se na golf 4 mogle staviti gume dimenzija 215/65 r 16, kako bi povećao klirens- visina auta
lp.
Pozz. Imam golfa 4 , kad ujutru upalim auto pokaze mi smetnju HEILMITTEL PRUFEN i znak od temperature, ugasim i ponovo upali i cesto smetnja nestane. Sta bi moglo da bude. Hvala.
Gdje se Vas servis nalazi adresa..
Dolij antifriz u hladnjak
Nakon sto je turbina crkla i zamjene nove cuje se zvuk u motoru kao udaranje metalnih dijelova jedan od drugi (ne puno)., na preporuku majstora zamjenuta bregasta i podizaci ventila ali problem nije rjesen.. U pitanju je golf IV 85kW (116ks).. Sta bi mogao biti kvar.. Lijep pozdrav..
Pozz
Imam problem sa paljenjem
Auto golf 4 , 1.4 16 V
Dva dana je vec u servisnoj radionici …sve provjereno od senzora bregaste. Pumpe goriva ,agr ventila,izduvne grane . Bobine i sve ostalo
Medutim nemogu naci kvar
Samo vergla i i ne moze upaliti
Zna li neko sta bi moglo da bude
Hvala
KOLIKO KOŠTA ZAMJENA GUMICA NA GOLFU 4 75 KS 1-4 99 GODIŠTE
Pitanje u vezi gumica je radi potrošnje ulja
Poštovani, molim za savjet. Na mom autu Bora 1.9tdi je zamjenjen zupčasti remen u martu 2013. Od tada sam prešao sa njim 30.000 km. Dali trebam mjenjati zupčasti naredne godine kada ističe 5 godina od zadnje zamjene. Unaprijed hvala i lijep pozdrav!
imam problem sa paljenjem cim pocnem da palim crne mi osigurac br 29 sa oznakom motorne struje u cemu je problem
Ljudi,mijenjao sam svjecice, kablove, bobinu, filter goriva, map senzor, i lambda sondu…ali mi i dalje trza na malom gasu u svim brzinama a dijagnostika ne pokazuje kvar. A kad iskljucim ili map senzor ili egr ventil onda se upali lampica ali ne trza nista. Nije bitno koje da iskljucim. Samo kad je sve spojeno trza na od 1500-2500 obrtaja. Sta da radim?
Imaš li motir 1.4i16v 75ks
Pozdrav, Golf 4 2000 god TDI 116KS, auto nekad dobro vuce nekad kao da se gusi i ne otvara turbinu kad ga ugasim pa upalim radi normalno , zna li neko u cemu moze da bude problem?