Osvježeno 6 Decembra, 2023 2:38 AM
mar 31, 2015 Safet Šatara Polovni, Volkswagen 23
Passat B5.5 je i pored minimalnih standardnih problema sa motorom, ali i pored kompleksnog i skupog prednjeg ovjesa sa razlogom najpopularniji polovni automobil. Mali broj problema, razvijena servisna mreža i pouzdani motori njegove su najveće prednosti.
Tema realizovana sa ovlaštenim prodajno-servisnim centrom Volkswagena – Nipex doo Tuzla
Volkswagen Passat B5.5 (2001-2005), više je nagrada osvojio kao polovan, nego kao nov automobil. U Velikoj Britaniji nekoliko puta su ga proglašavali najboljim porodičnim polovnim automobilom, najboljim autom sa dizelskim motorom, najboljim polovnjakom i slično. U Bosni i Hercegovini mu nikada nisu ni trebale nagrade, svi su znali da je upravo ovaj automobil najbolji polovni automobil koji se može kupiti, a hiljade uvezenih primjeraka definitivno to potvrđuju. I danas na našem tržištu polovnih vozila dominira upravo ovaj Passat, a njegova popularnost samo je dodatno porasla nakon što je dozvoljen uvoz automobila sa normom o izduvnim gasovima Euro 3.
U svakom slučaju, priča o Passatu B5.5 ne počinje 2001. godine, nego 1996. godine, kada je Volkswagen predstavio vjerovatno najbolji svoj automobil do tog trenutka – Passata B5. Upravo je on donio moderne turbodizelske motore, kompleksni ovjes, savremenu elektronsku opremu i uveo Volkswagena u novo doba. Passat B5.5 je praktično samo unaprijeđena verzija Passata B5, a unapređenja su upravo ono što su kupci prepoznali.
Kao i na svakom drugom polovnom automobilu starom petnaestak godina, oštećenja na elementima u kabini su neminovna. Ipak, kabina Passata je robustnija pa će većina polugica i tastera raditi besprijekorno bez obzira na godine. Isto se ne može reći za sjedišta.
Procijenjeno je da na našem tržištu oko 90 odsto Passata ove generacije pogoni jedan od dva 1,9-litarska TDI motora snage 101 KS ili 130 KS. Jasno je da je ovo jedan od najpopularnijih Volkswagenovih motora (Volkswagen je proizveo oko 50 miliona primjeraka), a u Passatima B5.5 ovi motori činili su okosnicu prodaje.
Kao i na svakom drugom polovnom automobilu, tako i na Passatu ove generacije, koji sada puni 16. godinu, postoje određeni standardni problemi koji su karakteristični za automobile iz Bosne i Hercegovine.
Volkswagen Passat B5.5 | |||||
Dijelovi | 1.9 TDI (101 / 130 KS) | 1.6 (101 KS) | 1.8T (150 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 399 KM | 284 KM | 385 KM | ||
Klinasti remen | 33 KM | 33 KM | 33 KM | ||
Grijači (4 kom.) | 164 KM | – | – | ||
Svjećice (4 kom.) | – | 86 KM | 86 KM | ||
Motorno ulje 5W40 i 10W40 (4 l) | 67 KM | 34 KM | 34 KM | ||
Filter ulja | 17 KM | 16 KM | 16 KM | ||
Filter zraka | 35 KM | 35 KM | 35 KM | ||
Filer goriva | 62 KM | 28 KM | 28 KM | ||
Ulje za mjenjač (2 l) | 167 KM | 167 KM | 167 KM | ||
Ulje za kočnice (1 l) | 49 KM | 49 KM | 49 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 68 KM | 78 KM | 86 KM | ||
Pumpa za vodu | 209 KM | 205 KM | 262 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 154 KM | 122 KM | 122 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 96 KM | 96 KM | 96 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 230 KM | 215 KM | 215 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 181 KM | 181 KM | 181 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 550 KM | 550 KM | 550 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 343 KM | 343 KM | 343 KM | ||
Kugle | 409 KM | 409 KM | 409 KM | ||
Krajnice (kom.) | 147 KM | 147 KM | 147 KM | ||
Lafete | 409 KM | 409 KM | 409 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 490 KM | 490 KM | 490 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 490 KM | 490 KM | 490 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 195 KM | 195 KM | 195 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 195 KM | 177 KM | 187 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 455 KM | 455 KM | 455 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 724 KM | 724 KM | 724 KM | ||
Set kvačila | 768 KM | 687 KM | 687 KM | ||
Hladnjak motora | 463 KM | 463 KM | 463 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 657 KM | 259 KM | 349 KM | ||
Far (prednji) | 506 KM | 506 KM | 506 KM | ||
Far (zadnji) | 271 KM | 271 KM | 271 KM | ||
Vanjski retrovizor | 380 KM | 380 KM | 380 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 544 KM | 544 KM | 544 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 567 KM | 567 KM | 567 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 149 KM | 149 KM | 149 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 147 KM | 147 KM | 147 KM | ||
Izvor informacija: Nipex doo Tuzla |
Dijelovi koji su navedeni su isključivo originalni Volkswagen dijelovi koji imaju garanciju dvije godine bez ograničenja broja pređenih kilometara u periodu trajanja garancije. Radi se o dijelovima koji su identični originalnim dijelovima koji su korišteni prilikom proizvodnje vozila i samim tim idealno odgovaraju vozilu. U ponudi ovlaštenih Volkswagenovih servisa postoji i grupa Economy dijelova namijenjenih vlasnicima vozila starijih od 5 godina. Economy dijelove također proizvodi Volkswagen i za kvalitet istih garantuje dvogodišnjom garancijom, opet bez ograničenja broja pređenih kilometara u periodu trajanja garancije, ali su Economy dijelovi u odnosu na originalne jeftiniji i do 40%. Asortiman Economy dijelova se svakim danom povećava, a za više informacija o ponudi, možete kontaktirati ovlašteni Volkswagen servis Nipex. Grupom Economy dijelova želi se dodatno pojeftiniji održavanje starijih vozila, ali uz zagarantovan kvalitet dijelova.
Iako se čini da je ovaj automobil davno završio svoj put po ovlaštenim servisima, niske cijene održavanja ostavile su dobar broj vlasnika vijernima upravo ovlašenim servisima, a kako se ipak radi o kompleksnom i itekako modernom automobilu održavanje u ovlaštenim servisima trebalo bi ostati primarna zadaća svakog vlasnika. Tako su nam barem potvrdili u Nipexu, ovlaštenom servisu za Volkswagen. Istraživanjem o vozilima koja se voze u Bosni i Hercegovini došli smo do saznanja da je Passat B5.5 i dalje prilično pouzdan automobil. Ipak, na verzijama sa 1,9-litarskim dizelašem snažnim 130 KS, uz kojeg se isključivo ugrađivao šesterostepeni mjenjač, zabilježeno je nekoliko problema na mjenjaču. Naime, ležaj pogonske osovine, koji je konstruktivno u kućištu mjenjača, može se istrošiti i tako onemogućiti pravilno funkcionisanje mjenjača. Interesantno je to što se ovaj popravak može jednostavno izvršiti reparacijom mjenjača u ovlaštenom servisu, čime se daleko produžava eksploatacioni vijek mjenjača.
Volkswagen Passat B5 (1996.-2000.) i Passat B5.5 (2001.-2005.) najjednostavnije se razlikuju prema obliku prednjih i zadnjih farova.Ostali problemi vezani su za motor i za elemente oko motora, a najčešći problem definitivno je zaptivač na takozvanoj tandem-pumpi. Uređaj je dobio naziv tandem-pumpa iz razloga što se na jednom uređaju nalazi mehaničko rješenje koje održava vakuum u kočnom sistemu, kao i pumpa zadužena za transfer goriva iz rezervoara u glavu motora i u brizgaljke. Tandem-pumpa nalazi se na glavi motora, a u slučaju oštećenja zaptivača na pumpi, ulje počinje curiti i niz glavu motora. Problem se rješava rastavljanjem pumpe i zamjenom zaptivača, što košta oko 40 KM. Ukoliko je problem sa pumpom ozbiljniji, moguće je da je potrebna i zamjena pumpe kada investicija prelazi 650 KM.
Tandem-pumpa nalazi se na glavi motora, a u slučaju oštećenja zaptivača na pumpi, ulje počinje curiti i niz glavu motora.
Pored preblema sa tandem-pumpom, serviseri u ovlaštenom servisu upozoravaju i na to da turbina i na slabijem i na snažnijem dizelskom motoru može biti oštećena u slučaju svakodnevne gradske vožnje kada motor duže vrijeme radi pri malim obrtajima. Naime, čađ i prljavština u izduvnim gasovima mogu se nataložiti na statorskim lopaticama turbine čime se smanjuje efikasnost uređaja. Također, ukoliko se nataložena prljavština dovoljno zagrije i počne odgorijevati, može doći i do oštećenja lopatica rotora. Prema tome, ukoliko se utvrdi da je prljavština nakupljena na lopaticama turbine, problem se može riješiti jednostavnim čišćenjem turbine u ovlaštenom servisu. U servisu Nipex ovu uslugu će vam naplatiti oko 250 KM. Ovom intervencijom osigurava se pravilan rad turbine, povećava se efikasnost motora, smanjuje se potrošnja i povećava snaga motora.
Najzaslužnija za ekonomsku potrošnju i veliku snagu je famozna turbina. No, u eksploataciji može doći do oštećenja. Najmanji problem je ukoliko dođe samo do zaprljanja statorskih lopatica. U servisu Nipex ovaj problem uspješno rješavaju potpunim čišćenjem. Cijena ove intervencije je oko 250 KM. Daleko veći problem je ukoliko se turbina zapusti pa se vremenom oštete lopatice rotora. Tada je cijena intervencije znatno viša.
Pored pregleda elemenata odgovornih za osnovne problema sa dijelovima oko motora, preporučujemo i detaljan pregled ovjesa.
Passat B5.5 koristi aluminijumski prednji ovjes. Sa velikim brojem lafeta, kugli i silent-blokova na kompleksnom prednjem ovjesu koji se u istoj formi ugrađivao i na Audija A4, održavanje ovjesa može biti prilično skupo. Prema tome, detaljnim pregledom utvrdite da li su elementi ovjesa spremni za zamjenu. Osnovni problem predstavlja to što nije moguća zamjena pojedinačne kugle, nego je potrebna zamjena cijele lafete, što znači da cijena zamjene aluminijumskih lafeta sa kuglama i krajnicama može biti itekako visoka (više od 1.000 KM za kompletnu uslugu).
Prednji ovjes Passata iz 2001. godine je vrlo kompleksan. On osigurava visoku udobnost ali i “kvarljivost”. Intervencije popravaka mogu ići i do 1.000 KM.
U svakom slučaju, Passat B5.5 je pored ovakvih nedostataka i dalje jedan od najpopularnijih automobila dostupnih na tržištu. Iako dizelaši dominiraju, na tržištu se mogu pronaći i primjerci pogonjeni 1,8-litarskim atmosferskim ili turbomotorom. Nažalost, ovi motori su daleko rastrošniji u odnosu na dizelaše, a i održavanje na primjercima koji su prešli veliki broj kilometara je daleko skuplje nego održavanje dizelaša. Također, iz ovlaštenog servisa upozoravaju da dvadesetventilski benzinci nisu pogodni za ugradnju plinske instalacije.
Takozvani “veliki servis” na Passatu B5.5 sa dizelskim ili sa benzinskim motorom izvršava se nakon pređenih 120.000 kilometara. Interesantno je to što ovaj servis za Passata 1.9 TDI nije iste cijene za modele proizvedene od 2001. do kraja 2003. godine i za one proizvedene od 2004. do 2005. godine. Iako vozila pokreću motori iste snage i iste zapremine, na modelima proizvedenim od 2004. do 2005. godine cijena zamjene zupčastog remena, a samim tim cijena velikog servisa, manja je za 200 KM. Naime, na modelima koji su se proizvodili do 2003. godine, 1.9-litarski TDI motor imao je ugrađen amortizer zupčastog remena koji je bio prislonjen uz zatezač i čija je cijena 200 KM. Na novijim modelima (2004. i 2005. godine) ovaj problem je rješen na drugi način, pa je postala nepotrebna zamjena amortizera, time smanjujući troškove zamjene zupčastog remena za 200 KM, pa je cijena ove intervencije oko 900 KM.
Saša Nišandžić, rukovodilac ovlaštenog servisa Nipex iz Tuzle, uvjeren je da ovaj automobil može služiti dugo godina, ali samo uz redovno održavanje.
– Avgust 1996: Novinarska prezentacija trovolumenskog Passata pete generacije u Dresdenu. Pored benzinskih, uz Passat su se nudila dva turbodizelska 1,9-litarska motora snage 90 i 110 KS.
– Maj 1997: Novinarska prezentacija Passata Variant u Hamburgu.
– Oktobar 1997: TDI sa 110 KS mogao se dobiti i uz Passat Syncro.
– Oktobar 1998: Ponuda dizelskih motora proširena je 1,9-litarskim motorom snage 115 KS, opremljenim sistemom ubrizgavanja PD (Pumpe Düse).
– Septembar 1999: ESP postaje dio standardne opreme .
– Novembar 2000: Početak prodaje redizajniranog Passata; ponuda dizelskih motora proširena je 1,9-litarskim PD TDI motorima sa 101 i 130 KS. Svi dizelski motori ispunjavaju Euro 3 norme o izduvnim gasovima.
– Maj 2001: Produžen servisni interval za sve PD TDI motore.
– Januar 2003: Proširen nivo standardne opreme.
Volkswagen Passat B5.5 | 1.9 TDI (101 / 130 KS) | 1.6 (101 KS) | 1.8T (150 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.896 | 1.595 | 1.781 | ||
Snaga motora kw(KS) | 74 (101) / 96 (130) | 75 (102) | 110 (150) | ||
Obr. moment Nm (obr/min) | 250 (1.900) / 285 (1.750) | 148 (3.800) | 210 (1.750) | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.705 | ||||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.705 / 1.745 / 1.460 | ||||
Zapr. prtljažnika (l) | 475 / 800 | ||||
Maks. brzina (km/h) | 191 / 208 | 192 | 221 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 12,4/9,9 | 12,7 | 9,2 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 5,4/5,6 | 7,7 | 8,2 |
dec 05, 2023 0
dec 04, 2023 0
dec 02, 2023 0
nov 27, 2023 0
Postovani interesujeme sledece na koliko predjenih kilometara se mijenja lancanik tj(veliki servis) na golfu 5 fsi 1.6 2003 oznaka motora je BAG ? POZZZ
Servisna služba Nipexa je potvrdila da se kod vozila Golf A5 1.6 FSI za pogon razvodnog mehanizma u motoru koristi lanac, a ne zupčasti remen. Lanac nema propisani servisni interval zamjene ili interval nekog drugog održavanja. Lanac je predviđen da traje onoliko koliko i motor. Ipak, u slučaju nekog kvara, zamjena lanca, lančanika ili španera je moguća i cjenovno povoljna.
Hvala
Vozim ovog passata vec 4 godine bez ikakvih problema a na satu je 600000 predjenih kilometara a motor je u jako dobrom stanju.
i kod mene je 1mil kilometara a motor je u top’ stanju na -22 pali kao mina iz prve upali ali se stalno odrzaje svaki 200.000 mali servis tako da moze on i do 5mil kilometara samo ga treba odrzavati
Imam ovakvog passata prosle godine sam zamjenio sve cetiri dizne imao sam problem sa vucom jer preko 2000 obrtaja ubrizgavo vise goriva nego sto treba. prije par dana sam primjetio visak ulja u motoru ustanovio sam po mirisu ulja sa mjeraca da se cuje na naftu, majstor mi je zamjenio gumice na diznama medjutim opet isti problem, da li bi mi mogaoneko pomoci sta bi mogao biti problem. hvala unaprijed
Kod mene je ista situacija, pretrazivanjem na netu naletih na vas problem, jeste li rijesili? Ili da li vi iz Nipexa/proauta mozete pomoci…
imam problem sa mjenjacem tesko ide u brzinu svaku pasat 5 + 1,9 tdi 96 k 130 ks 2001
Svi passati od 130 hp imaju problem na mjenjacu i povremeno se mora radit reparacija mjenjaca tj. Zamjena kugli u mjenjacu
Set kvacila pasat 2003 1.9 74 kw sa ugradnjom koliko kosta l.p
Imam problem sa tandem pumpom reducirka za kočioni sistem se premiče -klima- a nebi smjela jer vuče sdrak u vakum sistem i auto slabije koči radi se o passatu 2005 godište dal ima servis za to da se popravi koliki je trošak lp hvala.
U voznji iz Tuzle ka Banj brdu kola gube snagu, ubacim u trcu brzinu, auto ide ali nema snage, prelaskom na nizbrdicu ubacim u cetvrtu brzinu, auto trza pri dodavanju gasa. Cinom zaustavljanja auto vise nece da upali. Molim komentar Napominjem da se radi o Passtu 5 1,9TDI 8 KW
Zanima me cijena nove turbine passat 19 tdi 2001 god
Postovanje dali imate instalaciju za pasata 2000 god 1.9 84kw
Nisam mogao da odolim komentarisanju. Veoma dobro napisano!
Pozdrav,imam passat b5.5 1.9 TDI 74kw
Problem je sljedeci:u prednjem dijelu vozila se cuje nekakva gruba lupa kad se vozilo vozi po makadamu ili cak ponekad i neravnom asvaltu.Majstor je provjeravo imal gdje lufta nista nije naso ,provjerio je amortizere onom standardnom metodom cimanja i ne vjeruje da su oni,al je ipal reko da odem na tenicki gdje imaju sprave za ispitivnje amortizera.
Da li je neko imao slican problem ili isti,da li neko zna sta bi moglo bit?
Hvala unaprijed
Maglenke non stop upaljene
Do cega moze bit
Postovani
Vozim pasata b5.5 2.0 8v dešava mi se ujutro već par dana da slabije hoće da upali, mijenjanje svijecice senzor temperature motora opet ista stvar.Samo prvo paljenje je problem u toku dana upali normalno, dali pumpa u rezervoaru može praviti neke vezane probleme za to?
Hvala
pozdrav drug imam problem sa skalom od goriva nekad radi normalno i odjedamput opane skroz kupo sam plovak drugi i ubacio u rezervar ista situacija ako moze pomoc unapred vam hvala
u pitanju je pasat 5
pozdrav imam problem unazad par dana sa kazaljkom od goriva radi sve ok i odjedamput opane i dajemi signal da je rezerva a goriva imam pola rezervara kupio sam drugi plovak i ista situacija se desava ako moze pomoc unapred fala
moze jedan savjet imam problem sa kazaljkom od goriva u pitanju je pasat 5 97 ngodiste radi i odjedamput opane i pali mi se rezerva kupio sam drugi plovak i zamjenio i opet ista stvar
Pasat 19motor 81kilovat nece da ide pun gas jedva stoju obrtaji 2,5 potrosnja 5,5na otvorenom ali nema brzine ulje ne trosi juce bio minus 10 verglo dugo ali upalio je otiso kod eletricara sva 4grijaca crkla ali nece da ide interesuje me more li kvar nac da ga prikopca na laptop