Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
aug 19, 2015 Adnan Huseinagić Polovni, Volkswagen 12
Polovni Passat je jedan od automobila koji najbolje održava visoku tržišnu vrijednost. Mali broj problema na redovno održavanim modelima, te bogata serijska oprema, uz njegov kultni status najbolji su recept za opstanak i na tržištu polovnih automobila. Najbolje je kupovati modele sa urednom servisnom historijom, koji nisu imali značajnije intervencije u servisnim centrima.
Tema realizovana sa ovlaštenim prodajno-servisnim centrom Volkswagena – Nipex doo Tuzla
Passat je oduvijek bio jedan od najzanimljivijih polovnih automobila, prije svega u Evropi, ali takav trend se gotovo potpuno preslikao i na tržište polovnih automobila u Bosni i Hercegovini. Zbog toga su polovni Passati uvijek bili cjenjeniji nego bilo koji drugi automobili te klase, pa čak i od onih koji su proizvođeni samo u granicama kraljevine “svetog trojstva”. Teško je naći i jednog kupca, kako jeftinijeg novog automobila, tako i skupljeg polovnog, da nije barem jednom pomislio o kupovini Passata.
Passat je došao na samo tržišno čelo srednje klase polovnih vozila prije svega zahvaljujući svojim izuzetnim tehničkim karakteristikama, krajnje malom broju problema sa kojima su se susretali njegovi vlasnici, ali i zahvaljujući statusu koji čak ne mogu dohvatiti ni neki automobili okarakterisani premijum imenom. Na tržištu polovnih vozila, Passat B6 trenutno je jedan od najinteresantnijih.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Passat B6 na našem tržištu najčešće je prisutan u verzijama sa 1,9-litarskim TDI motorom sa 105 KS, ali i sa dvolitarskim TDI motorom sa 140 KS. Zanimljivo je to da su zapravo bile dvije verzije modela sa dvolitarskim motorom sa 140 KS. Na početku prodaje, Passat se mogao kupiti uz tada izuzetno potentni dvolitarski TDI motor sa tehnologijom ubrizgavanja “PD” (Pumpe Duse – pumpa-dizna). Serviseri u servisnim centrima ovlaštenih zastupnika Volkswagena u Bosni i Hercegovini, registrovali su određene probleme koji su karakteristični za taj motor.
Passat B6 na našem tržištu najčešće je prisutan u verzijama sa 1,9-litarskim TDI motorom sa 105 KS, ali i sa dvolitarskim TDI motorom sa 140 KS. Bile su dvije verzije modela sa dvolitarskim motorom sa 140 KS. Na početku prodaje, Passat se mogao kupiti uz dvolitarski TDI motor sa tehnologijom ubrizgavanja “PD” (Pumpe Duse – pumpa-dizna). Kasnije se ispostavilo da je problem na slabijem motoru turbina, a na snažnijem brizgaljke.
Na svim motorima TDI sa dva litra zapremine i sa 16-ventilskom konstrukcijom, morale su se ugrađivati Siemensove piezoelektrične brizgaljke. Pokušavajući podići snagu motora, “ispeglati” vibracije, smanjiti emisiju izduvnih gasova i stišati rad motora, Volkswagen je na prvim dvolitarskim TDI motorima uvodio tehniku slojevitog ubrizgavanja goriva. Klasične elektromagnetne brizgaljke nisu mogle postizati dovoljnu brzinu kojom bi se ubrizgavalo gorivo prema Volkswagenovim standardima. Zato su korištene daleko osjetljivije Siemensove piezo brizgaljke.
Nažalost, ove brizgaljke ne mogu podnijeti nikakva zaprljanja, zbog čega su se i pojavili skupi problemi sa diznama. Volkswagen je stoga propisao generalnu akciju za čitav svijet, pa su sve dizne na ovim motorima zamijenjene novim diznama.
Prema tome, možemo reći da je ova intervencija izvršena i na više od 90 odsto Passata u Bosni i Hercegovini. Interesantno je to što su i zamjenske dizne Siemensove, ali su nešto robustnije. Do sada nisu zabilježeni slučajevi stradanja novih dizni.
Pored motora TDI sa 16 ventila, Volkswagen je u ovu generaciju Passata ugrađivao i motore sa osam ventila. Sa jednom bregastom osovinom (motori kodne oznake BLS), ovi motori namijenjeni su samo za pojedina tržišta. Nisu bili dostupni u Bosni i Hercegovini, ali je moguće da su ih uvozili uvoznici polovnih vozila. Na ovim motorima, sa glavom motora preuzetom od 1.9 TDI-ja ugrađivane su elektromagnetne Boscheove brizgaljke umjesto Siemensovih piezo brizgaljki.
Važno je napomenuti da su svi Passati B6 sa ovim motorima opremljeni i DPF-om (Diesel Particulate Filter) koji zahtijeva relativno čestu zamjenu. Radi se o skupom filteru čija je zamjena na polovnim Passatima 2.0 TDI obično neophodna.
Prema tome, najbolje je ograničiti potražnju na Passate B6 sa motorom TDI sa 16 ventila. Uz promijenjene brizgaljke, ovaj motor je jednako izdržljiv kao i bilo koji 1.9 TDI.
Ukoliko ipak najviše vjerujete starom i provjerenom 1,9-litarskom TDI-ju, Passat B6 je bio dostupan i sa ovim motorom. Istina je da je ovaj motor nakon 2003. godine pretrpio neke izmjene. Prije svega, turbina je djelimično izmijenjena, a upravo se ispostavilo da turbina i može biti najveći i najskuplji problem na 1,9-litarskom TDI-ju u Passatu B6. Zabilježeni su problemi sa turbinama čak i na motorima koji nisu prešli ni 150.000 kilometara.
Na koncu, izvor problema identifikovan je na uljnoj pumpi. Naime, turbina u ovim motorima podmazuje se uljem iz motora koje upumpava uljna pumpa. Ukoliko uljna pumpa ne održava potrebni pritisak ulja u motoru, ni turbina se ne može adekvatno podmazivati.
Dakle, ukoliko je na tabli sa instrumentima uključena lampica koja označava pad pritiska ulja u motoru, jedino ispravno je ugasiti auto i prepustiti ovlaštenim serviserima da riješe problem. Ukoliko je turbina ipak oštećena, sanacija se izvršava samo zamjenom, a ta intervencija u ovlaštenom servisu košta više od 3.000 KM. Također, u većini slučajeva djelimično oštećena turbina može se reparirati. To je kud-i-kamo niža investicija i obično ne prelazi 1.000 KM.
Također, bitno je napomenuti da je 1,9-litarski TDI ima snagu od 105 KS, te da je u Passatu B6 uvijek dostupan isključivo sa peterobrzinskim mjenjačem. Iskustva su pokazala da je ovaj motor daleko bučniji od modernijih dvolitarskih motora.
Osim problema sa diznama, u ovlaštenom servisnom centru Nipex, upozorili su nas i na to da Passat B6 može imati problem i sa pogonom uljne pumpe. Naime, šesterougaona osovina koja pogoni pumpu može se izlizati, a kada prestane pogon uljne pumpe, ulje ne može podmazivati sve elemente u motoru. Prvo može stradati turbina, a nakon toga i svi drugi elementi motora koji zavise od podmazivanja uljem.
Prema tome, ukoliko se uključi lampica za ulje u motoru, najbolje je odmah zaustaviti vozilo i izvršiti sanaciju u ovlaštenom servisu. Intervencija zamjene osovine je jednostavna i jeftina. No, ukoliko se nastavi vožnja sa uključenim upozorenjem za nedostatak ulja u motoru, može lako doći do potpunog uništenja svih pokretnih mehaničkih elemenata u motoru.
Naravno, najskuplje probleme je moguće izbjeći redovnim pregledima u ovlaštenom servisu koji mogu dijagnosticirati eventualni problem, te sanirati dotrajale elemente.
Zanimljivo je to što su to jedini značajniji problemi na ovoj generaciji Passata.
Istina, nešto veći broj vlasnika Passata prijavljivalo je problem sa elektromehaničkom kočnicom koju nisu mogli aktivirati jednim pritiskom na taster. Naravno, radi se o skupljim i opremljenijim modelima koji imaju ugrađenu takvu parkirnu kočnicu. Ispostavilo se da je problem sa mehanizmom u tasteru za aktiviranje parkirne kočnice. Zanimljivo je to da se parkirna kočnica može aktivirati, ali tek nakon što se nekoliko puta pritisne taster. Isti slučaj je i sa deaktivacijom.
Osim toga, u kabini nema nikakvih izraženih problema. Svi plastični elementi su izdržljivi čak i nakon većeg broja pređenih kilometara, pa se u stanje kilometara na satu najbolje uvjeravati pogledom na ručice na vratima, izlizanost papučica i volana.
On je čak i danas izuzetno cijenjen u krugovima kupaca polovnih vozila, pa se dobro opremljen i redovno servisiran model sa malo više od stotinjak hiljada kilometara na satu ne može kupiti ispod 18.000 KM. Visoka cijena danas predstavlja njegovu najveću prednost, pa Passat i danas ima najmanji pad tržišne vrijednosti. To se odnosi čak i na one modele koji su proizvedeni na samom početku prodaje.
⇑ Stamena i robustna konstrukcija Passatovog ovjesa odolijeva čak i neprilikama kakve je mogu zadesiti na našim cestama. Problemi su gotovo neprimijetni, a jedini koji češće iznenade servisere su prednji silent-blokovi (seleni). Naime, ni oni nisu neizdržljivi, ali su nešto kraćeg vijeka trajanja od ostalih elemenata ovjesa. Serviseri navode da silent-blokovi mogu izdržati oko 80.000 kilometara, a zamjena u ovlaštenom servisu košta oko 80 KM. Također, uporne spone poprečne torzijske opruge mogu stradati, kao i gumeni nosač koji drži mjenjač. U tom slučaju, osjeti se tupi udarac kada je pali motor. Stražnji ovjes je neovisan, kao i na Golfu VI, pa jedini problem mogu biti uporne spone i silent-blokovi.
Volkswagen je Passata B6 opozivao četiri puta.
– Passat je prvi put opozvan u decembru 2005. godine. Opoziv se odnosio na 73 primjerka proizvedena od 01.02.2005. godine do 31.05.2005. godine. Problem je bio izražen na osovini volana na kojoj nisu bili adekvatno pričvšćeni vijci. Servisi su na svim primjercima zamijenili vijke. Opoziv je registrovan oznakom R/2005/181, a opozvani su modeli sa brojem šasije od WVW***3C*6E001368 do WVW***3C*6e033535.
– Volkswagen je drugi put opozvao Passata u avgustu 2006. godine. Opozvano je ukupno 1.406 Passata 2.0 TDI sa šesterostepenim mjenjačem proizvedenih od 01.04.2005. godine do 30.06.2005. godine. Problem je bio u restriktoru servopojačivača namijenjenog kvačilu. U najgorem slučaju, problem je dovodio do pretjeranog trenja zamajca, pa čak i njegovog paljenja. Opoziv je registrovan oznakom R/2006/115, a opozvani su modeli sa brojem šasije od WVW***3C*6E000057 do WVW***3C*6E048020, od WVW***3C*6P000013 do WVW***3C*6P022951, od VW***3C*6E000057 do WVW***3C*6E048020 i od WVW***3C*6P000013 do WVW***3C*6P022951.
– U martu 2007. godine opozvano je 43.357 Passata proizvedenih od 01.04.2005. godine do 31.08.2006. godine. Na opozvanim primjercima greška je pronađena u softveru koji kontroliše rad brisača. Serviseri su reprogramirali softver na svim opozvanim primjercima, ali i postavili zaštitnu plastiku na motor brisača. Opoziv je registrovan oznakom R/2006/221, a opozvani su modeli sa brojem šasije od VW***3C*6E000001 do WVW***3C*7E057666, od WVW***3C*5P000001 do WVW***3C*7P036002, od WVW***3C*6E000001 do WVW***3C*7E057666 i od WVW***3C*5P000001 do WVW***3C*7P036002.
– Passat je posljednji put opozvan u decembru 2009. godine. Opozvano je 3.514 primjeraka među kojima su bili Jetta, Golf, Eos, Scirocco, Touran i Caddy. Problem je bio izražen na mjenjaču koji je zbog softverske greške centralnog kompjutera povremeno iz brzine prebacivao u neutralni položaj. Problem je riješen reprogramiranjem softvera koji je odgovoran za kontrolisanje mjenjača. Opoziv je registrovan oznakom R/2009/110.
Volkswagen Passat B6 | |||||
Dijelovi | 1.9 TDI PD (105 KS) | 2.0 TDI PD (140 KS) | 2.0 TDI CR (140 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 387 KM | 517 KM | 593 KM | ||
Klinasti remen | 35 KM | 35 KM | 35 KM | ||
Grijači (komplet 4 kom.) | 176 KM | 176 KM | 176 KM | ||
Mot. ulje (4 l) | 69 KM* | 69 KM* | 90 KM* | ||
Vrsta mot. ulja | 5W40* | 5W40* | 5W30* | ||
Filter ulja | 17 KM* | 17 KM* | 17 KM* | ||
Filter zraka | 33 KM | 33 KM | 33 KM | ||
Filer goriva | 56 KM | 56 KM | 56 KM | ||
Ulje za mjenjač (2 l) | 85 KM | 130 KM | 126 KM | ||
Ulje za kočnice (1 l) | 49 KM | 49 KM | 49 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 68 KM | 68 KM | 70 KM | ||
Pumpa za vodu | 203 KM | 210 KM | 210 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 149 KM | 149 KM | 149 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 110 KM | 110 KM | 110 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 297 KM | 297 KM | 297 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 252 KM | 252 KM | 252 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 367 KM | 367 KM | 367 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 343 KM | 343 KM | 343 KM | ||
Kugle (kom.) | 129 KM | 129 KM | 129 KM | ||
Krajnice (kom.) | 116 KM | 116 KM | 116 KM | ||
Lafete (kom.) | 371 KM | 371 KM | 371 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 420 KM | 420 KM | 420 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 420 KM | 420 KM | 420 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 172 KM | 172 KM | 172 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 188 KM | 188 KM | 188 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 698 KM | 698 KM | 698 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 899 KM | 899 KM | 899 KM | ||
Set kvačila | 654 KM | 698 KM | 698 KM | ||
Hladnjak motora | 409 KM | 409 KM | 409 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 633 KM | 633 KM | 633 KM | ||
Far (prednji) | 531 KM | 531 KM | 531 KM | ||
Far (zadnji) | 263 KM | 263 KM | 263 KM | ||
Vanjski retrovizor | 418 KM | 418 KM | 418 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 629 KM | 629 KM | 629 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 649 KM | 649 KM | 649 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 149 KM | 149 KM | 149 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 147 KM | 147 KM | 147 KM | ||
Izvor informacija: Nipex doo Tuzla |
Usluga za zamjenu motornog ulja i navedenih filtera iznosi 47 KM.
Sevisni interval (osnovni servis): 15.000 km
Sevisni interval (veliki servis): najkasnije na 150.000 km
Dijelovi koji su navedeni su isključivo originalni Volkswagen dijelovi koji imaju garanciju dvije godine bez ograničenja broja pređenih kilometara u periodu trajanja garancije. Radi se o dijelovima koji su identični originalnim dijelovima koji su korišteni prilikom proizvodnje vozila i samim tim idealno odgovaraju vozilu. U ponudi ovlaštenih Volkswagenovih servisa postoji i grupa Economy dijelova namijenjenih vlasnicima vozila starijih od 5 godina. Economy dijelove također proizvodi Volkswagen i za kvalitet istih garantuje dvogodišnjom garancijom, opet bez ograničenja broja pređenih kilometara u periodu trajanja garancije, ali su Economy dijelovi u odnosu na originalne jeftiniji i do 40%. Asortiman Economy dijelova se svakim danom povećava, a za više informacija o ponudi, možete kontaktirati ovlašteni Volkswagen servis Nipex. Grupom Economy dijelova želi se dodatno pojeftiniji održavanje starijih vozila, ali uz zagarantovan kvalitet dijelova.
Volkswagen Passat B6 | 1.9 TDI PD (105 KS) | 2.0 TDI PD (140 KS) | 2.0 TDI CR (140 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.896 | 1.968 | 1.968 | ||
Snaga motora kw/KS | 77 / 105 | 103 / 140 | 103 / 140 | ||
Obr. moment Nm (obr/min) | 250 / 1.900 | 320 / 1.750 | 320 / 1.750 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.709 | ||||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.765 / 1.820 / 1.472 | ||||
Zapr. prtljaž. (l) | 565 / 1.091 | ||||
Maks. brzina (km/h) | 188 | 209 | 209 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 12,1 | 9,8 | 9,8 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 5,6 | 5,8 | 5,6 |
jan 10, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 09, 2025 0
jan 06, 2025 0
Poštovani, interesuju me sve mane passat 1,9 tdi 77 – 105 , 2007. godina, i na šta posebno obratiti pažnju kod njih, da li su povlaceni od proizvodjaca i koje su im greške bile. Šta savjetujete po tom pitanju, jer imam namjeru kupiti jednog takvog karavna, do 150 000 prešao cca, i šta bi vi kod takvog passata savjetovali da se prvo odradi i na šta da obratim pažnju. Hvala. Unaprijed zahvalan.
Postovanje pitanje za strucnjake uzeo sam psata prije 2 mj i jako je ocuvan nijw loss vec primjwtio sam da kad ga upalim kao da neato drobi mislim da se cuje kod zubcastog ali to je samo minutu dvi dodam par puta gas ili stisnem kvacilo par put to nestane rijec je o pasat b6 2.0
Nije to prijatelju kod zupčastog,to drobi u mjenjaču,loši su ti ležajevi mjenjača,preporučujem reparaciju istog… Ukoliko nisi spreman za veću investiciju onda bar zamjeni ulje u mjenjaču i ubaci neki aditiv za zupčanike i ležajeve mjenjača…
Postovani interesuje me na pasatu 6 2010 g.p. dal moze kad se skrece da se pali maglenka i kad se otkljucava da se upale maglenke. Hvala
Zanima me u vezi passata b6 2006 g kvar osvetljenje tablica sta bi moglo bit nema struje u zicama i zanima me kako da maglenke svjetle kad se namota lijevo ili desno hvala
postovani,,
interesujeme Pastat B6 1.9 TDI 77kw.Auto je 2006g.Na satu pise da je presao 200.000.Cijena je 6100 eura.Da li taj motor valja i nasta najvise obratiti paznju prilikom kupovine?
Postovanje, imam pasata b6 CR, 2009 2.0 103kW. Imam sledeci problem, zna da se ugasi u toku voznje, kad ga palim vergla ali nece da upali. Jedini na cin na koji sam ga upalio jeste kablovi. Ali to se de si 2 puta u mjesecu da vergla i posle toga pali normalno vozi dok se opet to ne desi ? Hvala unapred. Veliki Pozdrav
Postovanje: Kupio sam pasata b6 2,0 TDI 2008 automatik karavan, imam problem jer neće da upali, auto je održavan i setvisiran sada u servisu su zamenili dizel isprali rezervar filtere i dve dizne nije uspelo kod drugog majstora u servisu su ispitali i dizne po njihovoj priči auto je sve u redu a neće da upali, preporuka volcwagen servis kodiranje dizni bio nedelju dana i isto su mi rekli kao i predhodni Neznaju šta je problem i dalje nemoze da upali u principu sve ispitano i ispravno, pa me zanima vaše mišljenje kao strucnjaka šta može da bude problem i dali ste tako nešto sreli unapred zahvalan
Poštovani imam Passata 2.0 140hk 2011 god.ujutro kada upalim u auto i i kenem da vozim u 2 i 3 brzini mi malo trza i cujese cudno kao neka repilica da se vrti labavo dok se malo ne zagrije motor toje vec pola godine tako a sada u zadnje vreme kada vozim do 50 nasahat i kada stojim imam čudan zvuk u motoru kao daje auspuh šupalj proverijosam nije šupalj pa dalibimu moglo dati otprilike stabi moglo biti problem i stami savjetuje da uradim unapred vam velika hvala
Poštovani, imam Passata 2.0 140 ks, 2007. godište. Problem je što se ispod instrument table, kada je uključeno ili grejanje ili hlađenje i na mestu vozača i na mestu suvozača non stop čuje neko lupkanje, odbrojavanje, čagaranje. Šta može biti u pitanju i koliko je komplikovana i skupa intervencija za otklanjanje.
Hvala na odgovoru
Poštovanje, imam pasat b6 2009. godište 2.0 110 ks. Imam problem sa zvukom koji počinje da se čuje na nakih 2000-2300 obrtaja, a čuje se kao da nešto nije dobro stegnuto, kao da nešto vibrira. Zvuk se čuje na tim obrtajima kada je izbačen iz brzine, kada pritisnem kvačilo, kada prebacujem iz 2. u 3. brzinu i kada vozim npr. u drugoj brzini i samo malo dodam gas ili pustim. Čitao sam o manama ovog motora i vidim da je problem osovima uljne pumpe. Da li bi to moglo biti to ili nešto drugo?
Ja sam vozio 5 km pod upozorenjem kakve su šanse da mi motor preživi??!