Osvježeno 17 Januara, 2025 1:00 PM
apr 29, 2015 Adnan Huseinagić Polovni, Volkswagen 12
Volkswagen Polo četvrte generacije postao je jedan od najtraženijih na tržištu polovnih. Stručnjaci iz ovlaštenog servisa potvrdili su da se radi o natprosječno izdržljivom automobilu, sa samo nekoliko problema na koje bi kupci polovnih automobila morali obratiti pažnju. Preporučujemo da izbjegavate primjerke sa trocilindarskim 1,2-litarskim motorima i sa trocilindarskim 1,4-litarskim TDI motorom.
Tema realizovana sa ovlaštenim prodajno-servisnim centrom Volkswagena – Nipex doo Tuzla
Polo nikada nije bio prihvaćen kao Golf. Uvijek je bio u sjeni svog većeg brata, ali je tokom godina preuzeo njegovu ulogu narodnog auta. Golf je porastao, poskupio, dok je, smišljeno ili ne, Polo postao odlična zamjena. Stoga su ga i pravili kvalitetnim kao i većeg, a to se na tržištu polovnih najviše i cijeni.
Naravno, svaki Volkswagen je uvijek bio izuzetno cijenjen kao polovni, pa ni ovaj Polo nije izuzetak. Većina uvoznika polovnih automobila iz Zapadne Evrope, bazirala se na uvoz ovog modela, pa je na tržištu polovnih više modela naknadno uvezenih iz inostranstva, nego kupljenih u Bosni i Hercegovini.
Uvoznici takvih automobila dobro su procijenili potrebe tržišta, te su uvoz bazirali na modele koje pokreće 1,9-litarski SDI motor sa 64 KS i na 1,4-litarski benzinac sa 75 KS. Pored toga što su na Zapadu modeli pokretani upravo ovim motorima prilično povoljni, također su i veoma izdržljivi, ali i ekonomični. Naravno, za 1,9-litarski SDI naslušali smo se stotine priča o njegovoj nevjerovatno niskoj potrošnji, ali, sa druge strane i anemičnosti. Benzinac je nešto žedniji, ali je također i dinamičniji, ali u startu i jeftiniji za kupovinu.
U oglasnicima se najčešće možete sresti sa modelima pogonjenim 1,9-litarskim SDI-om i 1,4-litarskim benzincem. Oba motora su pouzdanija nego neki drugi motori koji se ugrađuju u automobile iz ove klase, a uz redovno održavanje bez ikakvih problema lako mogu preći i po nekoliko stotina hiljada kilometara.
Interesantno je to što su nam u ovlaštenom servisu potvrdili da je 1,4-litarski benzinski motor u Polu vjerovatno najizdržljiviji i najpouzdaniji motor koji je dostupan. Praktično ne postoje nikakvi standardni problemi, pa se uz adekvatno održavanje i izmjenu zupčastog remena nakon 120.000 kilometara, 1,4-litarski benzinac pokazao kao najbolji motor za Pola ove generacije.
Slično se može reći i za robustnog i prilično velikog 1,9-litarskog SDI-ja koji razvija 64 KS. No, u servisu su napomenuli da na ovom motoru može stradati leptirasta zaklopka usisne cijevi. To ne predstavlja preveliki problem, no rješenje nije ni tako jeftino – 888 KM. U slučaju zatajenja leptiraste zaklopke usisne cijevi upali se lampica motora na tabli sa insturmentima.
Kuriozitet je to što je unutrašnjost Pola samo malo modifikovana unutrašnjost Golfa V, pa se, kao ni u Golfu, tragovi korištenja ne pojavljuju čak ni nakon pređenih stotinjak hiljada kilometara, što je možda i jedna od osnovnih karakteristika ovog modela. Istina, izgrebane unutrašnje ručice na vratima, kao i “potrošene” ručice ručne kočnice i mjenjača je nešto što je nemoguće izbjeći.
⇑ Klasična njemački uređena, funkcionalna i kvalitetna unutrašnjost u Polu, naslijeđena od većeg Golfa, neće pretjerano privući svojim izgledom i uređenošću, ali će zbog kvalitetnih i izdržljivih materijala, konstruisanih da traju što duže, izdržati nekoliko stotina hiljada kilometara bez većih tragova korištenja. Štaviše, plastika je veoma otporna na uobičajeno korištenje, što znači da će dugo vremena biti gotovo ista kao i kada je proizvedena.
Upravo zbog već davno prožvakane i ispitane konstrukcije, Polo je i danas ostao jedan od najpouzdanijh automobila. To možda najbolje i pokazuju tri opoziva, od kojih je jedan u servise vratio oko 50.000 primjeraka.
Zanimljivo je to da problem zapravo nije napravio Volkswagen, nego proizvođač električne pumpe za dovod goriva koja se nalazi u rezervoaru. Iako je opoziv utjecao na automobile iz Zapadne Evrope, na nekoliko desetina uvezenih primjeraka ovlašteni servisi su i u BiH riješili problem. Pumpe koje nisu obuhvaćene opozivom mogu se promijeniti uz naknadu od 350 do 400 KM.
Ovaj problem ispoljio se na modelima sa 1,4-litarskim TDI motorom, i sa modelima u kojima je 1,4-litarski šesnaestventilski benzinac. To je uostalom i jedini problem koji je bio ispoljen na ovom automobilu.
⇑ I na nekim modelima na našem tržištu izvršena je zamjena električne pumpe za dovod goriva. Električna pumpa je zamijenjena novom. Inače ova pumpa košta 350 do 400 KM (uključujući i zamjenu).
⇑ Elementi ovjesa nisu imuni na situaciju na cesti. Većina ovih automobila uvezenih iz inostranstva imaće ispravne ove dijelove, ali morate biti spremni na redovnu posjetu servisu ukoliko Pola vozite stalno po bh. cestama.
Također, zadnji gumeni oslonci u silent-blokovima (selenima) na prednjim lafetama obično su istrošeni na polovnim automobilima. Dio košta svega 23 KM, a zahvaljujući jednostavnoj konstrukciji moguće ga je brzo zamijeniti i to bez mijenjanja vanjskog kućišta silent-bloka.
⇑ Kao što se može i naslutiti, jedan od rijetkih problema na Polu izražen je na ovjesu, i to na selenima (silent-blokovima), na lafetama. Loše održavane ceste, destruktivno utječu na taj dio.
U servisu preporučuju i pregled odbojnih guma zadnjih amortizera koji se zbog vanjskih utjecaja (soli, ulja i drugih štetnih elemenata koji se zadržavaju na odbojnim gumama) raspadaju nakon određenog vremena. Bitno je izvršiti zamjenu na vrijeme, jer sa raspadnutim gumenim odbojnicima može se destiti da tečnost iz amortizera iscuri, što zahtijeva zamjenu amortizera. Zamjena odbojnih guma na dva amortizera u servisu Nipex košta 84 KM.
⇑ Otprilike nakon svake dvije godine trebali biste provjeriti stanje amortizera. Radi se o prevenciji. Ukoliko su takozvane odbojne gume oštećene, u servisu Nipex savjetuju da ih odmah promijenite. Zamjena odbojnih guma na oba amortizera košta 84 KM, a time se višestruko produžava radni vijek amortizera.
Poznato je da je Polo konstruisan za ceste evropskih metropola, a ne za već odavno istrošene ceste Bosne i Hercegovine. Pored toga što loša putna infrastruktura u našoj zemlji utječe na brže trošenje određenih elemenata, posebno ovjesa, neadekvatne kontrole goriva na benzinskim pumpama uopšte ne pomažu pravilnom funkcionisanju malog Pola.
Recimo, na modelima sa 1,2-litarskim benzincem posebno je izražen problem prilikom hladnog starta u zimskim danima, kada se motor jednostavno ne može upaliti. Najčešći problem, u tom slučaju, ispoljava se na filteru goriva, gdje se zadržava voda koja je eventualno bila u gorivu. Tokom hladne noći voda se zaledi, praveći neku vrstu čepa koji ne dozvoljava gorivu adekvatan prolazak do motora. Rješenje ovog problema zapravo i ne postoji, ali da bi se barem malo umirili, najbolje je sipati gorivo u nekoj od benzinski pumpi koja ima nešto bolju reputaciju.
Volkswagen Polo IV (9N i 9N3) | |||||
Dijelovi | 1.9 SDI (64 KS) | 1.4 16v (75 KS) | 1.4 TDI (75 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 471 KM | 441 KM | 370 KM | ||
Klinasti remen | 42 KM | 41 KM | 29 KM | ||
Grijači (4 kom.) | 164 KM | – | 164 KM | ||
Svjećice (4 kom.) | – | 82 KM | – | ||
Mot. ulje (4 l) | 34 KM | 34 KM | 69 KM | ||
Vrsta mot. ulja | 10W40 | 10W40 | 5W40 | ||
Filter ulja | 17 KM | 13 KM | 17 KM | ||
Filter zraka | 30 KM | 43 KM | 30 KM | ||
Filer goriva | 62 KM | 49 KM | 62 KM | ||
Ulje za mjenjač (2 l) | 98 KM | 98 KM | 98 KM | ||
Ulje za kočnice (1 l) | 49 KM | 49 KM | 49 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | – | – | 68 KM | ||
Pumpa za vodu | 191 KM | 182 KM | 191 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 109 KM | 109 KM | 109 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 200 KM | 96 KM | 200 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 207 KM | 207 KM | 207 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | – | 179 KM | – | ||
Amortizeri (prednji par) | 319 KM | 319 KM | 319 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 215 KM | 215 KM | 215 KM | ||
Kugle (kom.) | 110 KM | 110 KM | 110 KM | ||
Krajnice (kom.) | 85 KM | 85 KM | 85 KM | ||
Lafete (kom.) | 227 KM | 227 KM | 227 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 414 KM | 414 KM | 414 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 414 KM | 414 KM | 414 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 142 KM | 142 KM | 142 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 187 KM | 187 KM | 187 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 588 KM | 588 KM | 588 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 675 KM | 675 KM | 675 KM | ||
Set kvačila | 636 KM | 622 KM | 681 KM | ||
Hladnjak motora | 377 KM | 377 KM | 377 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 375 KM | 224 KM | 375 KM | ||
Far (prednji) | 323 KM | 323 KM | 323 KM | ||
Far (zadnji) | 164 KM | 164 KM | 164 KM | ||
Vanjski retrovizor | 455 KM | 455 KM | 455 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 534 KM | 534 KM | 534 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 498 KM | 498 KM | 498 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 115 KM | 115 KM | 115 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 125 KM | 125 KM | 125 KM | ||
Izvor informacija: Nipex doo Tuzla |
Usluga za zamjenu motornog ulja i navedenih filtera iznosi 47 KM.
Sevisni interval (osnovni servis): 15.000 km
Sevisni interval (veliki servis za dizele): 90.000 km
Sevisni interval (veliki servis za benzince): 120.000 km
Dijelovi koji su navedeni su isključivo originalni Volkswagen dijelovi koji imaju garanciju dvije godine bez ograničenja broja pređenih kilometara u periodu trajanja garancije. Radi se o dijelovima koji su identični originalnim dijelovima koji su korišteni prilikom proizvodnje vozila i samim tim idealno odgovaraju vozilu. U ponudi ovlaštenih Volkswagenovih servisa postoji i grupa Economy dijelova namijenjenih vlasnicima vozila starijih od 5 godina. Economy dijelove također proizvodi Volkswagen i za kvalitet istih garantuje dvogodišnjom garancijom, opet bez ograničenja broja pređenih kilometara u periodu trajanja garancije, ali su Economy dijelovi u odnosu na originalne jeftiniji i do 40%. Asortiman Economy dijelova se svakim danom povećava, a za više informacija o ponudi, možete kontaktirati ovlašteni Volkswagen servis Nipex. Grupom Economy dijelova želi se dodatno pojeftiniji održavanje starijih vozila, ali uz zagarantovan kvalitet dijelova.
⇑ Daleko najnepopularniji model je sa motorom 1.2 MPI. Motor nije napravljen da ovom automobilu pruži dugotrajnost kakva se najviše cijene u BiH. Ukoliko imate izbor, birajte Polo sa drugim motorima.
Također, iskustva su pokazala da je trocilindarski 1,2-litarski motor vjerovatno i najlošiji izbor za kupovinu. Pored toga što je potrošnja goriva veća čak i u odnosu na četverocilindarski benzinac, mali 1,2-litarski motor imao je problem i sa istezanjem lanca.
U slučaju, istezanja lanca (koji je ugrađen umjesto zupčastog remena), može doći do preskakanja lanca tokom rada motora. Tako se poremeti kompletan sistem rada motora i raspored pomijeranja elemenata u motoru. Naravno, oštećenja mogu biti previše skupa za popravak. Simptomi koji pokazuju da je zamjena lanca potrebna su neobičan zvuk prilikom paljenja motora. Zvuk kuckanja lanca potrajaće samo nekoliko sekundi, ali upravo taj zvuk otkriva da je lanac istegnut ili da nije postavljen pravilno. Zamjenom lanca, vijek motora se daleko produžava.
⇑ Najveći problem u motoru 1.2 MPI predstavlja lanac. Sve do oko 150.000 pređenih kilometara ovaj sklop ne bi trebao praviti probleme. Nakon ovolike eksploatacije moguća je pojava istezanja lanca, što može uzrokovati “preskakanje”. Popravak se u dosta slučajeva ne isplati.
Posebno značajno je to što su svi modeli prilično opremljeni, a visoko cijenjeni Polo će minimalno gubiti na vrijednosti čak i nakon nekoliko godina eksploatacije.
Naravno, prilikom kupovine, obavezno je pregledati automobil u ovlaštenom servisu, te ispitati vitalne dijelove motora i ovjesa.
Pravilno održavanje svakako je preduslov dugotrajnosti, a Polo može nadživjeti čak i nekoliko puta skuplje modele.
⇑ “Naš servis garantuje za sve izvršene radove na svim automobilima, pa i na ovom Polu. Dosadašnja iskustva su takva da na ovom automobilu nisu zabilježeni učestali kvarovi, čak ni na najstarijim primjercima. Ipak, prije kupovine savjetujemo detaljan pregled, gdje će naši stručnjaci sa gotovo 100-postotnom sigurnošću dati pravo mišljenje o stanju tehničke ispravnosti i eventualnim intervencijama” – Saša Nišandžić, rukovodilac servisa Nipex.
Redizajnirani Polo četvrte generacije opozvan je samo tri puta, a opozvano je nešto manje od 50.000 primjeraka.
– Prvi opoziv zabilježen je u jedanaestom mjesecu 2005. godine, a opozvana su ukupno 6.774 primjerka Pola. Provodnici ulja do kočnog servouređaja nisu bili adekvatno povezani sa kočnim servouređajem, što je rezultiralo gubljenjem kočnog ulja. Gubljenjem kočnog ulja gubi se servoasistencija kod kočenja, te se mora snažnije pritiskati pedala kočnice. Kod svih primjeraka zamijenjeni su provodnici ulja, a opoziv je registrovan oznakom R/2004/201.
– Drugi opoziv obuhvatio je nešto manje od 50.000 Lupa, Pola, Golfova, Bora, Tourana, New Beetlea, Passata i Sharana opremljenim trocilindarskim ili četverocilindarskim dizelskim motorima. Problem je bio izražen na kućištima pumpi za ubrizgavanje goriva. Naime, vijci koji su održavali strukturalni integritet kućišta nisu imali odgovarajuće dimenzije, što je narušavalo čvrstinu kućišta. Zbog toga, na opozvanim primjercima na tim mjestima gubilo se dizelsko gorivo, a kod svih primjeraka pogrešni vijci zamijenjeni su odgovarajućim. Opoziv je zabilježen u martu 2005. godine, pod oznakom R/2004/211.
– U aprilu 2007. godine opozvano je ukupno 866 primjeraka Pola sa ugrađenim grijačima u sjedišta. Naime, provodnik struje u sjedištu nije adekvatno zašiven za tkaninu, pa može doći u kontakt sa niti grijača koja zagrijava sjedište, što u ekstremnim slučajevima može dovesti do zapaljenja sjedišta. Na opozvanim vozilima, svi provodnici struje u sjedištima su dodatno izolirani. Opoziv je registrovan oznakom R/2007/050, a opozvani su primjerci sa brojevima šasije od WVWZZZ9NZ7Y000001 do WVWZZZ9NZ7Y163395, od WVWZZZ9NZ6Y000001 do WVWZZZ*9N6Y261502, od WVWZZZ9NZ7Y000001 do WVWZZZ9NZ7Y163395 i od WVWZZZ9NZ6Y000001 do WVWZZZ*9N6Y261502.
Volkswagen Polo IV (9N i 9N3) | 1.9 SDI (64 KS) | 1.4 16v (75 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.896 | 1.390 | ||
Snaga motora kw/KS | 47 / 64 | 55 / 75 | ||
Obr. moment Nm (obr/min) | 125 / 2.200 | 126 / 3.800 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / doboš | disk / doboš | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.465 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 3.895 / 1.650 / 1.465 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 270 / 1.030 | |||
Maks. brzina (km/h) | 160 | 175 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 17,0 | 12,2 | ||
Prosj. potrošnja (l/100 km) | 4,7 | 6,4 |
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 16, 2025 0
jan 10, 2025 0
Comments are closed.
Vlasnik sam Pola 1,9 SDI kupljen kod vas 19.maja 2008. nov. Ono sto mogu reci za ovo auto je sve najbolje. Zadovoljan sam sa njim od potrosnje do izdrzljivosti. Redovno vrsim servis kod vas, i nemam nikakvnih zamjerki.
No, imam jednu malu zamjerku na unutrasnju buku motora. Naime, motor radi bez problema, ali se cuje prilicno jako brujanje u unutrasnjosti auta, pa se ima osjecaj da sa motorom nesto nije u redu. To je pocelo nakon 10 do 12 mjeseci nakon kupovine. kad upalim, a poslije ugasim masinu, osjetim jaci trzaj motora. Moje je misljenje da nesto nije u redu sa nosacima motora.
Molio bih vas da mi date strucan odgovor, da znam na cemu sam. Inace je presao nekih 27000 km za taj period, pa smatram da je masina OK.
Pozdrav
Poštovani gospodine Nedžade,
Zahvaljujemo se na pozitivnom mišljenju o Polu koje ste podijelili s nama. Pretpostavljamo da je Vaš Polo sa brojem šasije WVWZZZ9NZ8Y172624.
Sa tim Polom ste servis Nipex do sada posjetili tri puta pri čemu se radilo o redovnim servisima. Zadnja posjeta je bila 14.01.2013. godine kada je vozilo imalo 19.770 kilometara. Odgovorne osobe servisa Nipex se ne mogu sjetiti Vaše primjedbe na povećanu buku motora niti na radnim nalozima imaju zabilježene takve primjedbe. Obzirom da je od zadnje posjete Nipex servisu prošlo više od dvije godine, savjetujemo da dogovorite termin u Nipexu kako bi se izvršio detaljan pregled vozila. Sigurni smo da će, ukoliko problem zaista postoji, Nipex pronaći uzrok i u dogovoru s Vama isti riješiti. Dogovor termina kod Nipex-a možete izvršiti preko web stranice http://www.nipex.ba ili direktno na mobitel 061 154 764.
Saša Nišandžić
Rukovodilac Postprodaje
NIPEX d.o.o. Tuzla
Ljepunice bb
75 212 Mramor
telefon: +387 35 384 384
telefax: +387 35 384 387
mobitel: +387 61 154 764
sasa.nisandzic@nipex.ba
http//www.nipex.ba
Zdravo imam polo variant 19 sdi 47kw 1998 god dali znate koliko bari treba da bude avtomat za ulje koi se nalazi na uljenom filteru odozgo posto imam veliki problem kad je pod kontakt lampica za ulje trepce i kad je upalim za malo vreme pocinje da pisti sa nepodnoslivim zvukom molim vas recite u cemu je problem jer kompjuterska dijagnostika nepomaze odnapred hvala.Molim za odgovor.
polo clasik SDI 1996 god.ne prima gas,te slabo vuce..lamela zamijenjena..
Postovani,
Interesuje me koje ulje za mjenjac sipati za polo 1.4 16v benzin 2003 god.
Unaprijed, zajvalan.
Zdravo
Nedavno sam kupio polovan VW polo 2008 godište motor BUD 1,4 16v 59 kw benzin. Navedeno auto kupljen od prvog vlasnika a na satu je bilo pređeno 74.000 km. Zanima me kad se radi veliki servis?
U upustvu servisne stoji da se tek na 90.000 km vrši inspekcijska kontrola zupčastog remena zatim svaki pređeni 30.000 km a da se tek na 180.000 km radi veliki servis. Pošto ima dosta raznih informacija po pitanju velikog servisa kome da vjerujem? Navedenom upustvu iz servisne ili Ne.
Unaprijed hvala na odgovoru.
Preporuka proizvođača je nakon 120.000 kilometara. Provjereno!
Poštovanje, Polo 1.9 SDI 2002..Hladan zrak konstantno puše ispod suvozačevih nogu, kad se okrene grijanje na noge, mješa se topli i hladan zrak.U čemu bi mogao biti problem!? Hvala..
Zdravo
Vlasnik sam VW pola godište 2008. Motor BUD 1,4 16 v 59 KW benzin.
Od skoro sam primjeti kako su počele visoke temperature zraka, auto kad stoji na suncu, neće da upali od prve. Nekad nakon drugogili treći pokušaj upali. Kasnije pali normalno. Ne prekida rad motora, ne gasi se.Mislio sam da je do akumulatora, pošto je bio star, međutim promjenio sam akumulator i problem se nije rješio.
Da li je neko imao ovakav problem?
Koliko litara goriva moze da trosi polo 2003 god 1.4 benz 105ks? Hvala
Dali neko moze da mi kaze od koliko do koliko bara treba da bude avtomat za ulje koi se nalazi na uljenom filteru na polo variant 19sdi 1998god
Polo 2006 dizel Treba mi i nstalacija desnih vrata u stoku da li imate
Lp