Osvježeno 9 Decembra, 2024 7:00 AM
maj 25, 2018 Adnan Huseinagić Polovni, Volvo 0
Šesterostepeni automatik može biti ahilova peta, ali na dizelašima prije svega bitno se uvjeriti u historiju održavanja i EGR ventila. Također, modeli održavani u ovlaštenim servisima imaju daleko veću šansu da služe bez ikakvih problema.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom Volva – Volvo Centar Sarajevo
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Prva generacija Volvovog SUV-a srednje veličine – XC60 – je ona koja se i danas na našim cestama gleda sa poštovanjem. “Evergreen” dizajn čini ga itekako privlačnim kupcima polovnjaka, a kako Volvo nije eksperimentisao sa rastrošnijim šesterocilindrašima (osim benzinaca), ispod njegovog nakošenog prednjeg poklopca četvrocilindraši i peterocilindraši koji “idu” na dizel čine ga neodoljivim.
Još tome dodajmo “obavezno” bogatu opremu, automatski mjenjač, te pogon na sve točkove i prvi XC60 je gotovo savršen polovnjak današnjice.
No, nije jeftin. Čak i najstariji modeli nose cijene od oko 30.000 KM, a ako se približavamo 2017. godini kada ga je i zamijenio novi (vrijedi ga pogledati), prvi XC60 može koštati i 60.000 KM.
Biranje ovakvih polovnjaka oduvijek je nosilo određene rizike.
– Da li je održavan u predviđenim rokovima?
– Da li je učestvovao u nekom težem sudaru?
– Da li će eventualne popravke biti preskupe da bi se rizikovala kupovina SUV-a starijeg od pet godina?
Odgovore na ovakva i druga pitanja potražili smo u ovlaštenom servisu Volva u Sarajevu, gdje su nas pobliže upoznali sa prosječnim životnim vijekom osnovnih elemenata XC60-ke i njegovim potencijalnim problemima, kao i cijenama njihove popravke.
Kako smo saznali, naše tržište gotovo ekskluzivno bira dizelaše sa automatskim mjenjačima, a, kako sama fizika diktira, pojedini potrošni elementi na teškim SUV-ovima sa ovakvom koncepcijom zahtijevaće nešto češće izmjene u odnosu na manje kompleksne automobile.
Mali broj XC60-ki sa manuelnim mjenjačem ipak je pokazao da disk-pločice na ovako opremljenim modelima traju duže nego na modelima sa automatikom. Na manuelcima će zamjena biti potrebna nakon 40.000 pređenih kilometara, dok su automatici znatno zahtjevniji. Pločice će izdržati oko 25.000 kilometara. Naravno, sve zavisi od načina vožnje, ali servisne intervencije su pokazale ovakav prosjek. Inače, sa cijenom zamjene u ovlašenom servisu Volva od 226 do 294 KM, disk-pločice su jeftinije čak i od pločica za, recimo, stariju Mazdu 6.
I drugi najvažniji kočni element će zahtijevati zamjenu nešto češće nego na vozilima sa manjom masom. Kako smo i navodili u našem tekstu gdje smo potpuno raščlanili kočni sistem i objasnili njegovu važnost, diskovi na automobilima, u zavisnosti od načina korištenja obično traju od 100.000 kilometara do 200.000 kilometara. Čak i sa primjercima sa manuelnim mjenjačem bićete sretni ako dohvatite “stotinu”, a sa automatikom diskovi će biti zreli za zamjenu i znatno ranije.
Cijena diskova za Volvo XC60 sa zamjenom je od 452 do 557 KM i to u ovlaštenom servisu.
Stabilizatori su elementi ovjesa koji su, između ostalog, zaduženi za smanjivanje naginjanja automobila u krivinama. Važni su za održavanje pravilne geometrije ovjesa, te čak poboljšavaju komfor i sigurnost. Ipak, vožnjom na putevima sa velikim brojem neravnina, gumene izolacije na sponama stabilizatora brže se troše, što smanjuje efektivnost stabilizatora, pa čak ih i dodatno opterećuje, rizikujući njihovo pucanje. Obično su stabilizatori na automobilima duže voženim u Bosni i Hercegovini izloženi većim mehaničkim naporima nego u zemljama sa uređenijom putnom infrastrukturom. Ni Volvo XC60 nije imun na ovaj problem pa su iskustva pokazala da će stabilizatori trajati oko 30.000 kilometara. Cijena zamjene stabilizatora na Volvu XC60 košta 175 KM.
Očigledno, osnovni potrošni elementi i ne čine se zastrašujuće skupima, no, servisni tehničari su upozorili da je prilikom kupovine polovnog Volva XC60 potrebno napraviti i nekoliko važnih preventivnih ispitivanja. Prije svega, automobili sa pogonom na četiri točka (na tržištu su i oni sa pogonom samo na prednje točkove) mogu razviti problem sa radijalnim kugličnim zaptivačima (semerinzima) stražnjeg diferencijala. Serviseri su ustanovili da će zaptivači u uobičajenim uslovima otprilike trajati oko 180.000 kilometara, nakon čega se može očekivati pojavljivanje tragova ulja na stražnjem diferencijalu. Iako je ovaj problem najviše izražen na modelima prije redizajna, koji je ozvaničen u februaru 2013. godine, predlaže se da se prilikom kupovine polovnog ustanovi stanje stražnjeg diferencijala na bilo kojoj verziji. Iako se može desiti da zaptivač pušta ulje, zamjena dva zaptivača na stražnjem diferencijalu košta svega 175 KM.
Veći problem ipak je identificiran sa korištenjem uljnog filtera lošijeg kvaliteta koji se pojavio u postprodaji i izvan ovlaštenog servisa. Kako se ne radi o originalnom filteru, serviseri u ovlaštenim servisima susretali su se sa potpuno raspadnutim filterima prilikom zamjene ulja. Filter ulja jedan je od osnovnih elemenata zaduženih za održavanje osobina i čistoće ulja u motoru. Kako je nedovoljno prečišćeno motorno ulje izuzetno abrazivno, njegovo kontinuirano korištenje dramatično skraćuje vijek motora. Filter ulja zadužen je da pročisti ulje zadržavajući nečistoće, prašinu, čestice čađi i druge čestice smanjujući mogućnost povećanja trenja između pokretnih elemenata u motoru. Jasno je da raspadnuti uljni filter taj posao ne može uraditi. Stoga je čak i osnovne intervencije na Volvu XC60 najbolje izvršavati u ovlaštenom servisu. Na koncu, osnovni servis za Volvo XC60 u ovlaštenom servisu košta 560 KM. Taj servis uključuje i zamjenu filtera ulja.
Našim istraživanjem obuhvatili smo modele koji su najčešći na našim prostorima. Ukratko, radi se o modelima starijim od pet godina, pogonjenim dizelskim motoroma D4 i D5 uz automatski mjenjač. Benzinci su gotovo nepostojeći na našem tržištu, a ako pogledamo cijelu gamu motora koje su se kroz godine pojavljivale ispod poklopca jasno je procijeniti da je nedostatak benzinaca isključivo rezultat kulture ovog tržišta. U XC60 bili su turbobenzinci sa 4, sa 5 i sa 6 cilindara, pa čak i atmosferski V6.
No, vratimo se dizelašima. I to prije svega modelu D4, koji se od 2011. godine ugrađivao u XC60. 2,4-litarski peterocilindraš poznat je kao pouzdan motor, ali je na samom početku bio izložen problemima sa EGR ventilom.
Kako se ispostavilo, čak i na modelima koji su tek prešli 10.000 kilometara, na tabli sa instrumentima palila se lampica “Check Engine”, a u nekim slučajevima XC60 je prelazio i u takozvani “limp mode” sa ograničenim korištenjem motora. Problem je bio u samoj konstrukciji EGR ventila u kojeg je mogla procuriti rashladna tečnost što je dovodilo do začepljena ventila. Problem se rješavao nadogradnjom softvera ili izmjenom EGR ventila i hladnjaka, a iako bi do sada problemi na svim modelima trebali biti otklonjeni, preporučuje se preventivni pregled u ovlaštenom servisu. Inače, Volvo praktikuje čestu nadogradnju svih softvera, tako da se tokom svake posjete ovlaštenom servisu provjerava dostupnost novih softvera i izvrašva nadogradnja. Kako se kontinuirano traže bolji načini za iskorištavanje postojećih rješenja, nadogradnja koju je ispravno moguće izvesti samo u ovlaštenom servisu može imati velikih prednosti.
Iako su problemi s motorima svedeni na minimum, vlasnici su prijavljivali određene probleme sa automatskim mjenjačima. Simptomi se najjednostavnije mogu primijetiti tokom testne vožnje ako se prilikom prebacivanja u način rada D XC60 previše zatrese, te ako se čuje jasan udar iz pravca mjenjača. Ovaj problem karakterističan je za Aisinove šesterostepene mjenjače koji su se ugrađivali u XC60 gotovo do samog kraja produkcije.
Ostale problematične sitnice mogu uključivati probleme sa navigacionim uređajem, kao i nekim drugim elektronskim sistemima u kabini karakterističnim za najskuplje modele. Recimo, veliki broj vlasnika prijavljivao je probleme sa automatskim sistemom za otvaranje vrata prtljažnika. Problem se ispoljavao u slučaju pokretanja vozila dok vrata prtljažnika nisu zatvorena. U tom slučaju, kontrolni modul onemogući dalje otvaranje ili zatvaranje prtljažnika. Rješenje je bilo manuelno zatvaranje prtljažnika, ili reset sistema gašenjem motora, zaključavanjem XC60, te ponovnim pokretanjem nakon 5 minuta. Volvo je ovaj problem također rješavao softverskom nadogradnjom.
⇑ Dobro vodite računa o tome kakve primjerke birate, jer se otklanjanje pojedinih kvarova može riješiti isključivo uz upotrebu specijalnih alata. Ovako izgleda dio kompleta.
Volvo XC60 | D4 AWD (163 KS) | D5 AWD (215 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 2.400 | 2.400 | ||
Snaga motora u kw (KS) | 120 (163) | 158 (215) | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 420 / 1.500 – 2.500 | 420 / 1.500 – 3.250 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.775 | 2.775 | ||
Dužina (mm) | 4.630 | 4.630 | ||
Širina (mm) | 1.890 | 1.890 | ||
Visina (mm) | 1.715 | 1.715 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 495 / 1.455 | 495 / 1.455 | ||
Maks. brzina (km/h) | 190 | 205 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 10,9 | 8,8 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 6,8 | 6,8 |
Volvo XC60 | D4 AWD (163 KS) | D5 AWD (215 KS) | ||
Osnovni servis | 560 KM | 560 KM | ||
Veliki servis | 576 KM | 576 KM | ||
Osnovni servis: zamjena ulja i zamjena svih filtera. Servis se obavlja na svakih 30.000 kilometara. Interval zamjene zupčastog remena je 180.000 km. | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | D4 AWD (163 KS) | D5 AWD (215 KS) | ||
Klinasti remen | 300 KM | 300 KM | ||
Grijači (komplet 4 kom.) | 222 KM | 222 KM | ||
Mot. ulje (6 l) | 222 KM | 222 KM | ||
Filter za ulje | 54 KM | 54 KM | ||
Filter za zrak | 84 KM | 84 KM | ||
Filter za gorivo | 147 KM | 147 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 231 KM | 231 KM | ||
Pumpa za vodu | 470 KM | 510 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 287 KM | 294 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 226 KM | 242 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 557 KM | 557 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 452 KM | 452 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 860 KM | 977 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 777 KM | 777 KM | ||
Kugle | 70 KM | 70 KM | ||
Krajnice | 229 KM | 241 KM | ||
Lafete | 435 KM | 435 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 62 KM | 62 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 93 KM | 93 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 386 KM | 398 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 93 KM | 93 KM | ||
Ležaj (prednji par) | 1.183 KM | 1.183 KM | ||
Ležaj (zadnji par) | 645 KM | 645 KM | ||
Set kvačila (aut. mjenjač) | 3.265 KM | 3.265 KM | ||
Hladnjak motora | 755 KM | 819 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 1.026 KM | 1.045 KM | ||
Prednji far | 1.343 KM | 1.345 KM | ||
Zadnji far | 676 KM | 676 KM | ||
Vanjski retrovizor | 944 KM | 944 KM | ||
Prednje vjetrobr. staklo | 1.093 KM | 1.093 KM | ||
Zadnje vjetrobr. staklo | 1.007 KM | 1.007 KM | ||
Prednje bočno staklo | 811 KM | 811 KM | ||
Zadnje bočno staklo | 798 KM | 798 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa za Volvo – Volvo Centar Sarajevo. |
dec 06, 2024 0
dec 05, 2024 0
nov 27, 2024 0
nov 22, 2024 0